Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

11 Ocak 2011 Salı

SEN SOR; BEN SOYLEYEYIM...


• Ben sabah kahvaltıda küçük bir domates ve salatalık ilavesi yapıyorum, bazen de biber yiyorum. Dereotu ve maydanoz da yiyorum.
Yanlış mı yapıyorum.
Gülpembe Serpil

Hayir yanlis yapmiyorsunuz.

• Bu beslenme modelinden anladığım özet, lütfen yanlışlarımı düzeltirmisiniz;
Günde 5 öğün yiyeceğiz, Akşam yemeği en geç 19.00 da, Günde en az 2 lt su içeceğiz, En az 2 gün yürüyüş,Karbonhidrat, kurubakliyat,pilav,makarna, börek öğlen yenecek, Akşam daha çok çorba, sebze veya et, balık, salata
Ara öğünlerde meyve+ceviz veya yoğurt
Şimdi sorum sizden sonra yaşamımıza bu anladığım gibi mi devam edeceğiz yoksa öğlen saydığım yiyecekleri sınırlarımızı bilerek akşam da yiyebilecekmiyiz...? Yemeseniz daha iyi olur derseniz anlarım, sadece siz hayatımızdan çıktıktan sonra yanlış yapmamak adına aklıma takılanları netleştirmek istiyorum çünkü ben aşağı yukarı sizin sayenizde hedefime ulaştım 6 kilo verdim,15 sene önce bekarken bu kilodaydım en son. Şimdi bunu sabitlemek en büyük çabam. Zeyno

Dogru anlamissiniz. Yogurdun yaninda da meyve var veya kucuk iki biskuvi. Aslinda tam olarak nasil devam etmemiz gerektigini, kisa bir sure sonra butun ayrintilari ile yazacagim ama aksam yemeklerinde karbonhidrat alimi ne kadar az olursa o kadar iyi olur (tamamen kaldirmadan)

• Bu arada siz hayatımızdan zayıflatma programı ile çıksanızda Mevsimlerden Roma ile hep yanımızda olacaksınız umuyorumm:::)) Zeyno

Ben de òyle umuyorum, tesekkurler..

• Programınıza katılmadım çünkü kilo problemim yok,50 yaşndayım şu ana kadar hiç olmadı ama artık menapoza girmek üzereyim ve sanırım bu nedenle vücudumda kilo depolanmaya başladı.Sporu hayatımdan hiç çıkarmadım o yüzden biraz daha fazla spor ve yemek alışkanlıklarında ufak tefek değişiklikler ile üstesinden geleceğim.Size yazmamım sebebi yaptığınız şeye duyduğum saygı.Yazılarınız çok keyifli,siteniz sık kullanılanlara ekli ve her sabah bakıyorum yeni birşey yazmış mısınız diye.Çok klişe bir laf ama iyi ki varsınız,yeni yılda da keyifli yazılarınızı okumak dileği ile esen kalın. Orfe

Menapozda en cok goz onune alinmasi gereken sey kalsiyum metabolizmasidir. Bir kadinin hem kemikleri hem de kalp hastaliklari acisindan en cok dogru beslenmesi gereken donemler gebelik ve menapozdur. Umarim menapozla ilgili birseyler yazmak icin firsatim olur. Iyi dusunceleriniz icin tesekkurler

• her zamanki gibi derken hangi öğün listesini uygulayacağız, proteinleri öğlen mi akşam mı yiyelim?
çorba içelim mi öğünlerde? Eser

Ben ilk haftalarin yemek listesini kast etmistim ama sizin seciminiz de uygun. Corba seciminiz, kremasiz, gereksiz yere kalorisi artirilmamis corbalardan olursa elbetteki icin. Bu soguk kis gunlerinde corbaya nasil “hayir” denilebilirki..

• ANTİDEPRESANLAR İLE KİLO ALIMI/İŞTAH ARTAMASI ARASINDA BİR BAĞ VAR MIDIR? YOKSA BU MİT SADECE EFSANE Mİ? ASLI K.

Hayir efsane degil, bircok antidepresan istahi ve tatli ihtiyacini artirir, o nedenle anti depresan kullanimi sirasinda kilo artisi gorulebilir. Ayrica psikolojik olarak zayif oldugumuz donemlerde, daha cok yemek yemek, cozemedigimiz problemlerin yerini besinlerle doldurmak isteyebiliriz. Beslenme acisindan zor donemlerdir kortizon ya da anti depresan turu ilaclarin kullanimi ama asilamaz degildir. Bunun bilincinde olmak bile cozumun baslangici olabilir.

• ben sizin programınızda ilk iki haftayı programa tamamen uygun bir şekilde bitirdim ve 2 kilo verdim.Sonra yılbaşı geldi ve ne yazık ki bri bakmışım ki bir günlük yılbaşı izni olmuş 3 gün..Çok abartmadım belki ama sonuçta fazla "izin" yapmışım.Bu hafta Salı,Çarş ve Perş."proteinsiz" 3 gün programınızı uyguladım.
Şimdi bugünden itibaren kaldığım yerden yani 3.haftadan devam edeyim mi? Yoksa fazla izin yaptığım için en baştan bir daha mı başlayayım ?Hepsine hazırım yeter ki yeniden düzene gireyim...Bu arada moralimi bozmamak adına tartıyı da kaldırdım:) Öge

Basa donun iciniz rahat etsin..

• Bizlere 'diet cola' içmeyin diyorsunuz ya.Biz de mümkün olduğunca içmiyoruz ama bazen özellikle içkili yemeklerde içki yerine içebiliyorum.Ürün şekersiz olduğuna göre bunun başka bir sebebi olmalı.Acaba nedir? Sevgiler,saygılar... oyuncu

Aslinda herseye kalori ya da seker acisindan degil, saglik acisindan bakmakta yarar var. Aspartam ozellikle saklanma sirasinda isi kontrolu yapilmayan besinlerde cok zararli maddelere donusebilir. O nedenle kolali iceceklere soguk icin yazarlar ama saklanma-tasima kosullarini bilemezsiniz. O nedenle Icecekseniz, normal olanini icin guzelce, olsun bitsin

• benim programa başlayalı 5.günüm metabolizma çayına ne zaman başlamalıyım? programlarda turşu serbest mi? kaçıncı günde tartılacağım? başlangıçtan itibaren bütün yazıları okudum ama metabolizma çayını nerde okuduğumu bir türlü bulamadım...Dzazra

Metabolizma cayinin cevabini Seda verdi size. Tursu ilk haftalarda icerdigi tuz ve su tutulumuna yol acmasi nedeniyle cok onermem, ama biz sonucta herseyi yiyebilecegimiz bir hedefe ulasacagiz.

• Mehtapcim
yeni yılın nasıl geçiyor? Keyfin yerinde mi? Benim sorum bu...:) Brajeshwari

Yil cok guzel basladi, cok guzel devam ediyor. Hersey yolunda cok §ùkùr... Keyfim cok yerinde... Bu yili §imdiden çok sevdim...:-) Sadece bugunlerde biraz saglik sorunu yasadim ama keyfe keder...

• metabolizma çayının tüketim süresi yapıldıktan sonra kaç gündür? Ankaralı

Ne kadar taze olursa o kadar iyi olur ama ben genellikle 3 gunluk hazirliyorum buzdolabinda sakliyorum,

• Günaydın! Hikayemle sizi sıkmayacağım takip ettiklerinize katılmak istiyorum sadece. yeni grubunuz ne zaman başlayacak tam tarih olmasa da olur su aralarda deyin yeter .şimdilik mental olarak yeme düzeninize alışmaya çalışıyorum zira ailemin evinde leğenle ve sürekli yemeye alismisim. Gunümüz güzel geçsin :)

Guzel bir dilekle bitirmissiniz... Yeni bir grup acma ihtimalim hic ama gercekten hic yok. Onun icin vakit gecirmeyin, hemen baslayin

• Mehtap Hanım malumunuz kıştayız ve geceler oldukça uzun:))sizde en geç 6 da yiyin diyorsunuz, en geç 12 de yattığımızı varsayarsa önümüzde 6 saat olur hiçbirşey yemeden içmeden(içmeden kısmı lafın gelişi:)). Neyse diyeceğim şudurki zararsız atıştırmalık hiçbirşey yokmudur önereceğiniz.Duygun

Ferat size cevap verdi, ben sadece sunu ekleyeyim, 1 avuc leblebide durabilecek misiniz? 1 kuru incir, 1 ceviz yeter mi? 1 komposto kasesi pop corn atistirirsaniz kendinizi atistirmis sayar misiniz gercekten? Siz onceleri ne yerdiniz, ne kadar yerdiniz?

• Kan tahlilimdeki total,LDLve HDL kolestorolümün bazıları biraz yüksek bazısı alt sınıra yakın . Bunları normal sayılara nasıl getirebilirim diye sormuştum size....Beslenmemi sizinde bildiğiniz gibi yapıyorum her gün yürüyorum .Bu değerlerin daha normal olması için başka neler yapmalıyım??? Bunlar daha çok kilom normale dönünce mi normal değerlere dönecekler onu merak ediyorum???Yapacağım başka bişey varsa bana düşen bu konuda yapmak istiyorum..Sevgiler saygılar size...Esma

Bilinenin aksine kolesterol degerindeki yukseklik %20 besinlere, % 80 endojen faktorlere baglidir. Ben ilac kullanmanizi hic onermem (eger cok ozel bir risk olusturmuyorsa kolesterol fazlaligi) Elbette kirmizi ete, alkole, cok yagli peynirlere, tereyagina dikkat. Fiziksel aktivite cok yararli olur.

• Sinifinizin yeni farkında oldum, açıkçası her yazınızı okuyamadım. Tam olarak nereden ve nasıl başlayacağımı bilmiyorum, yol gösterirseiz sevinirim..Sinem

Kasim 2009 da basladik.

• sanırım çoğu kişi gibi ben de sonradan sizi tanıyanlardanım ve evet ben de yeni bi grup kurulursa katılmak istiyorum, ama nasıl? bu mümkün değilse eski yazılardan hangisinden başlamalıyım?
bir de şunu çokça duymuş olsanız da tekrar etmek istiyorum: (kısaca) başarılısınız! çalışan, çocuk yetiştiren ama hayatını çok güzel uğraşlarla doldurabilmiş başarılı bir kadınsınız, o yüzden de takip edeniniz giderek çoğalıyor. size kolaylıklar diliyorum, yazmaya devam edin lütfen...

Guzel sozleriniz icin tesekkurler. Once saglik basligi altinda size gereken herseyi bulacaksiniz

• Ben Meryem Gurbet sessiz ve de grubunuzda olmayan takipciniz :). Neyse ben daha ikinci haftami uyguluyorum ama birsey kacirmamak icin takip edip not aliyom listeyle alakali yazdiklarinizi. En son ki degisiklikte Ogle ve AKsam yemeginde sadece salatami yenecek? Yoksa sebze yemegi veya et yemegi var mi ? Kusura bakmayin burayi anlamadim tam olarak.
Birde 31 Aralik- 3 Ocak arasi hayvansal gida yok demissiniz. Peki bunu 7 Ocaga kadar mi uygulamak gerekiyor. Cunku arada bosluk kaliyor 3 Ocakla-7 Ocak arasi.Neyse umarim cevap alirim alamazsam da ne yapalim nasip deriz geceriz. Ilginize tesekkurler. HAdi kalin saglicakla :).

Sadece salata degil, beraberinde yemek te yenecek. 3 ocakla 7 ocak arasi yesil corbali 4 gun var.

• 25 kasımda başlayan 16 günlük bölümde öğlen yemeklerinde et yok. işyerimdeki yemeğe göre hazırlıklı gidiyorum gerekirse, ancak çok zorda kalırsam( max. 2-3 sefer)öğlen ve akşam yemeğini birbiriyle değiştirebilir miyim ?Suzan

Cok zorda kalirsaniz evet ama cok zorda kalirsaniz sadece...

• Mehtap’cigim...sormak istedigim su ki...fazla tatli düskünü biri degilim.Kilolarimin sebebi güzel yemek yeme merakindan...ama birsey farkettim uzun zamandir. Yemek sonrasi inanilmaz tatli ihtiyaci duyuyorum.Mutlaka ve mutlaka tatli bisey agzima atmam gerekiyor,1 kuru kayisi,1 kasik recel veya Nutella...sonra seker istegim sakinlesiyor. Cevremdekiler seker ile ilgili bir problemim olabilecegini veya gizli seker olabilecegini söylediler...sen ne dersin? Tahlil yaptirmam gerekirmi? Gerekirse hangi tahlil? Sevgiler

Seker fazlaligindan cok insulin fazlaligini akla getirebilir soylenenler ama aslinda hemen hemen herkese olan bir durumdur. Bir tek bu semptoma bakarak birsey soylemek zor olur. 1 kuru kayisiyla cozuluyorsa problem, mesele yok bence, yiyebilirsiniz..

• herşey yolunda ama duraklama evresine girenlerdenim, birazcık ipin ucunu kaçırmış olmamında etkisi var :( itiraf ediyorum :)- üç gün boyunca en son verdiğiniz listeyi mi uygulayacağız; et ve perotein öğlen olan kuru fasulye vs olan liste mi?
- akşam altıdan hiç mi birşey yemeyeceğiz, çok zor olacağını şimdiden söylemek isterim.. altı yedi saat boyunca.. -birde farkettm ki hiç protein almadan günü geçirmek çok zor oluyor, acıkıyorum ve elimin altında ne varsa saldırıyprum resmen. ama en azından ton balıklı salata bile çok daha tok tutuyor beni sadece sebze yemeğine göre.. ALYAMAYANIN ESRA’SI

Duraklamak icin henuz cok erken, Aksam altidan sonra hic karbonhidrat yemeyeceksiniz. Ton baligi oldukca yagli bir baliktir, tavuk gogsu ile degistirsek?

• merhabalar bende bu hafta biraz şaşırdım yani öğünlerimin saati karıştı bazen ara öğünleri atlamak zorunda kaldım cok sevdiğim arkadaşımın babasını kaybettik 6.7 gündür her gün oralardaydık ve bu gün okuması vardı pilav t avuk ve tatlı yedik ama sonra 1,5 saat yürüdüm yani yediklerimi eritmeye calıştım akşamda 2 bardak cay icicem sevgiler Cennet Yildizi

Basiniz sag olsun. Bazen hayatin ritmi alt ust olabilir cunku bizler saati gelince duran robotlar degiliz neyse ki.. Siz cozumunuzu gayet akillica kendiniz uretmissiniz.

• Hayvansal proteinleri almadığımız hafta kendimi, çok hafif ve rahat hissettim.
Bu günkü normal listemte öğle öğünümde çorba(yeşil mercimek),sebze ve 1 dilim kepek ekmek yedim.Akşam öğünümde ise tavuk eti,sebze çorba ve karışık mevsim salata yedim ekmeksiz....
Her şekil beslenmede rahatım ama bazen eskiden kalma alışkanlığım olsa gerek daha fazla yemek içimden geçiriyorum ,sonra o eskidendi şimdi bu kadar yiyeceksn deyip geçiyorum kendime.... Bunları başarıyorum çünki kendime söz verdim bu işi bu sefer halletmek için...
Mehtap hanıma çok teşekkürler her şey için o olmasaydı bu işi ben başaramazdım ,bu güne kadar başaramamıştım.Başarmam için her şeyi Mehtap hanım ayarladı sağolsun ben de onun için mutlaka başarmak istiyorum...Sevgiler :-)Esma

Bizim evde persembe gunleri hic hayvansal protein yenmez (federico’nun sabah ictigi sut haric). Metabolizmamiz bazen bizi aliskanliklarimiz disinda davranmaya zorlar, bazen yedigim seylere ve miktarlarina bakip kendime sasirdigim gunler olur ama bu gunlerin sayisinin az olmasina ozen gosteririm. Simdi dayanin biraz daha, sonra hep % 10 yaramazlik hakkiniz olacak.

• Merhaba Mehtap Hanım,Vücudumun üst kısmı alt kısmına göre çok daha kilolu.Kollarım ve göbeğim kilolu ama bacak ve kalça bölgesi normal. Bu nedenle vermiş olduğunuz programda bir değişiklik yapmama gerek vardı. Özellikle kafamdaki bu soru nedeniyle içim rahat bir şekilde programımı uygulayamıyorum.Konu hakkında müsait olduğunuzda bilgi verirseniz çok sevinirim.Kendinize iyi bakın.SEVGİLERİMLE Gözde

O sadece lokal yaglar icin yazilmis bir cumledir. O nedenle vakit gecirmeden baslayin derim ben.

• mehtap hn,öncelikle emeğinize ve enerjinize sağlık.
yemekleri kişibaşı bir tatlı kaşığı olacak şekilde pişirin diyorsunuz. sadece sebzeleri yesekte yine fazla yağ almış olur muyuz? teşekkürler, julya

Hayir olmazsiniz, ayrica ben 1 yemek kasigi yag demis olmaliyim.

• merhaba, 1 saatlik hizli bir yuruyusten once ve sonra neler yemeliyiz ki yag yakimi olsun? Ve de kas kaybi onlensin? Kisaca spordan once ve sonra ne zaman ne yemeliyiz?

Kas kaybini onlemenin yolu, dogru beslenmek, gunluk yeterli kaloriyi ve proteini almak, ve spor yapmaktir.

• Mehtap hanim,ayagimda olusan bir sorundan dolayi spor yapamiyorum,yuruyus te kezâ öyle...Yani anlayacaginiz evde yaptigim günlük isler disinda hareket sansim yok...onlari da ayagimin rahatsizligindan dolayi eskiden oldugu gibi öyle hizli hizli yapamiyorum...Bu durumda günde ortalama kaç kalori almaliyim ki düzenli kilo verebileyim,lütfen bilgi veri misiniz? Simdiden tesekkurler....petitte

Genellikle 1600 kalorilik bir beslenme modeli kilo verdirir ama baslangic kilonuz cok onemli, drastik kalori kisitlamasindan her zaman kacinmak gerekir. Gecen yil, bununla ilgili bir formul vermistim. Bir goz atin isterseniz.

• mehtap hanım benim sorum ben sadece ip atlıyorum ama çokta güzel ter atıyorum sizce yeterlimi yemeklere dikkat etmenin yanı sıra bu birde ip atlamak kalça bacak ve göbekte etkisi olurmu yağ eritmeye?Lemanin ignesinden

Ferat size cevap verdi zaten. Benim ekleyecegim tek bir nokta var, eger baslangic kilonuz cok yuksekse, step, kosmak ya da ip atlamak bacak damarlarina cok asiri yuk bindirir ve catlamalara neden olabilir.

• Ben programa bir hafta once basladim,ilk hafta cok guzeldi,
benim sorum Patlican da yiyebilicemiz sebzeler arasindami?
birde kestane simdi mevsimi ve ben cok severim, ara ogunde flan yememiz mumkunmu acaba? Tesekkurler...

Patlican yiyebilirsiniz tabii ki, sadece mevsimi degil simdi. Kestane ara ogunde yenebilir 3-4 tane.

• Ağır bir polikistik over hastasıyım. Bu nedenle yaklaşık 4-5 aydır çocuk sahibi olabilmek için ilaç tedavisi görüyorum. Hastalığım nedeniyle de kilo vermem gerektiğinden 8 kasım günü programınıza başladım. Ve program süresince 26 aralık gününe kadar 62 kg'dan 56,5 kg'a düşerek 5,5 kg verdim. Bu arada doktor takiplerim ve ilaç tedavim devam ediyordu.Çok sayıda (9adet)yumurtlama olduğundan vücudumda bazı dengesizlikler ve rahatsızlıklar başladı. Aşırı ağrı, bulantı, kusma... Bu dönemde beslenme düzenime dikkat edemedim ve düzenli yaptığım spora ara vermek durumunda kaldım. Geçtiğimiz hafta da doktorum protein ağırlıklı beslenmem gerektiğini söyleyince programdan tamamen çıktım. Bu arada kilo da aldım, ama bu şişlikten mi yoksa gerçekten düzensizliğimden eklenen kilolar mı bilemiyorum. Size sorum, nereden nasıl devam etmeliyim? Bugünlerde kendimi daha iyi hissetmeye başladım ve programa ve edindiğim doğru alışkanlıklara devam etmek istiyorum. En başa mı dönmeliyim yoksa programa sizin yeni verdiğiniz listelerle devam edebilir miyim? Yardımlarınız ve emekleriniz için kendi adıma tekrar teşekkür ederim... Calistemon

Gecmis olsun. Hormonal dengesizlikler cok zordur. Belki sadece size ozel bir programla zayiflamaniz daha uygun ve hizli olabilir ama siz buna karar verene kadar, kasimdaki listeden baslayin bence.

• bloglardan yemek tarifleri de bakıyorum. herşeyin içine patates,havuç,bezelye,mısır gibi garnitürler konuyor. evde özellikle et yemeklerinde ben de kullanıyorum. şu anda bu besinleri tüketmiyorum ama istediğim kiloma gelip de korumaya geçtiğim zaman bu besinleri yiyebilcek miyim? akşam yemeğinden sonra birşey yememek her zaman için geçerli mi?(kiloyu verirken de korurken de) Fatma M.

Patates stres karsiti bir sebzedir, asla tamamen cikartmamaliyiz yasantimizdan. Havuc, caroten deposudur. Bezelye de hem lezzetli, hem besin degeri olarak onemlidir. Misir salatalarin kalorisini gereksiz artirir, genetik olarak cok oynanmis bir besindir ama onu da isteyen elbetteki yiyecek. Hicbir besine hayir demiyecegimiz bir duzen oturtmaya calisiyoruz. Aksam yemeklerinden sonra mesela ne yemek istiyorsunuz?

• sevgili mehtap, başından beri yazılan herşeyi okumaya çalışıyorum ama biri 20 aylık biri 14 yaşında iki harika çocuk , sevgili bir eş ve çalışma hayatı ile tanımlayabileceğim bir yoğun trafik nedeniyle henüz 2009 yılındayım, ancak geç kaldığım bu grubun yerine yeniden açılmasını umut ettiğim yeni bir gruba katılmayı çok istiyorum. 39 yaşındayım, ağır seyreden hipoglisemim var, ama hala emzirdiğim için ilaç kullanamıyorum, 17 kilo fazlam var her gün yeni gramlar ekleniyor, içim yaşam sevinciyle dopdolu olduğu halde enerjim hiç yok, hayatı asgari gereklilikleri yerine getirerek yürütmeye çalışıyorum, kan şekerim hem açken hem tokken 70 civarında oluyor, yükseltmek adına karbonhidrat içerikli bir şey yersem daha da düşüyor, karbonhidratı kesersem tamamen tükeniyorum, bana yol gösterebilirseniz çok sevinirim. Miraclelife

Hipoglisemi zor bir durumdur, kisa araliklarla uygun besinlerin yenmesi gerekir. Tek basina meyve veya tek basina biskuvi yerine eksi bir meyve ve esmer undan yapilmis iki biskuvi yiyebilirsiniz mesela. Insulin duzeyinizin hizla yukselmemesi gerekir. Sizi izleyen doktor eminim uygun onerilerde bulunmustur.

• 6 hafta önce doğum yaptım ve bebeğimi emziriyorum. Kilo da vermek istiyorum. Emzirirken beslenme şekli nasıl olmalıdır?İlgin için teşekkür ederim Mavi

Beslenmeniz zayiflamak uzere degil de, yeni dogum yapmis ve emziren, geceleri her iki saatte bir umana bir bedenin gereksinimlerine gore duzenlenmelidir.

• bu hafta liste aynı mı? akşam altıdan sonra karbonhidrat hala yasak mı ?
sevgiler Alyamayanin Esrasi

Hayir, en basa donuyoruz.

• Ayıp olmazsa bir sorum daha var.Öyle hergün içki içen bir kişi değilim,sosyal içiciyim diyelim. Biz bu programda hiç içki içmeyecek miyiz?İçersek bunu nasıl telafi edeceğiz.Bazen içmek zorunda kalınan içkiler yüzünden programa uymuyor olmak istemiyorum. Oyuncu

Ayip olmaz :-)). Icki derken neyi kastediyorsunuz. Daha cok? Sarap sa, zaten Italyan beslenme modelinde var, raki mi? Bira mi? Whisky mi? Cognac mi? Buna gore hangi ralaiklarla icilebilecegini soyleyebilirim belki.

• 2 haftadir, 2 senedir hic gecirmedigim kadar agir bir grip geciriyorum. Kismen toparladim gibi ama programi ciddi anlamda aksattim :( 2 kilo geri aldim :( Baslangic 67'ydi, aldigim 2 kilo ile birlikte 64'um su an. Nerden yakalamaliyim programi tekrar? 2 hafta once kaldigim noktadan mi? Ya da bir step geri mi gitmek gerekir? ne yapilabilir aksamalar sonrasi sevgili Mehtap?? Banu A. (Frankfurt)

Gecmis olsun, biraktiginiz programin basina donun.

• Yemek sonrasi atistirma kilo almanin en kolay yoludur cunki aldiginiz hersey vucudunuza fazladan giren kalori demektir. Dolayisi ile yemekten sonra atistirmamak cok onemlidir. Mehtap'in daha once de belirttigi gibi onemli olan devam ettirilebilir sekilde kilo kaybetmektir. Aksi takdirde verdiginiz kilolar geri gelir. Ilk zamanlar yemek sonrasi atistirmalar bizim icinde zordu. Benim acizene tavsiyem dogal olarak kalori icermeyen birseyler icmenizdir. Mesela biz cok zorlandigimizda kafeinsiz mevya cayi yada yesil cay iciyorduk. Tabiki sekersiz olmak kosuluyla. Eger kilo hedefinizi yakalamissaniz belki bunu yagsiz bir bardak ilik sutede cevirebilirsiniz. Inanin Turk insaninin aldigi kilolarin cogunlugu yemek sonrasi atistirmalardan kaynaklaniyor cunki abur cubur ama kucuk gorunen seylerin kalorileri asiri yuklu. Kolay gelsin..Ferat

Dogru soze ne denir? Tesekkurler destegin icin---

• Hayvansal gıdaları almadan sistemi rahatlatma işini ne sıklıkta yapmalıyız???
Ayda 1 yada 15 de 1 gibi mi?Yoksa daha uzun arada mı?
Teşekkürler.Esma

Haftada 1 gun, ya da onbes gunde bir, iki gun uygun bence

• Bende doğumdan sonra kilolarımı vermek için uğraşıyorum. Bu süreçte sizin blogunuz ile karşılaştım. Zayıflamak ve doğru beslenme alışkanlığı kazanmak isteği bir yana, keyif alarak okuduğum bloglardan biri oldu. Bir yazınızda "daha önce devam eden grup bu listeyle devam etsin, yeni başlayanlar için uygun değil" benzeri bir ifade okumuştum. Önceki kayıtlara dönmek istedim ama bir taraftan küçük bir bebek, diğer taraftan bitirmeye çalıştığım bir tez ile çok uzun süre okumaya devam etmem kolay olmuyor. İlk başlangıcın hangi tarihte olduğunu söylemeniz bile çok zaman kazanmamı sağlayacak ve bende programın sessiz takipçilerinden biri olmaya çalışacağım.
Şimdiden teşekkür ederim.Derya Atik

Cevabi HGA ve Esma verdiler.

• HGA... dedi ki...
PROĞRAMA DAHİL OLMAK İSTEYEN TÜM ARKADAŞLARIN DİKKATİNE...
Program sıramız:
1-
http://mevsimlerdenroma.blogspot.com/2010/11/ilk-gunler.html
3 gün bu listeyi uyguladık...
2-http://mevsimlerdenroma.blogspot.com/2010/11/10-24-kasim.html
10 kasım-24 kasım= 15 gün
2 hafta bu listeyi uyguladık...
3-http://mevsimlerdenroma.blogspot.com/2010/11/benimle-ilgili-yazdigi-her-referans.html
25 kasım-11 aralık = 16 gün
28 Kasımda tartıldık...yani bu listeye başladıktan 3-4 gün sonra...
12 Aralık Pazar kahvaltıda Pazar sabahi kahvaltida iki cok ozledigimiz seyi yedik. Yani sucuk, simit, pastirma, ay coregi, su boregi.. Ne özlediysek. asil kahvaltimiza ek olarak. Secimde serbest ama miktarda degildik, yani abartmadık.
4-http://mevsimlerdenroma.blogspot.com/2010/12/mutfaga-yakisan-erkekler.html
5 gün
listemize yeşil çorba eklendi, metabolizma çayı eklendi....bu listeyi uyguladık...
5- ve...
http://mevsimlerdenroma.blogspot.com/2010/12/ara-vermek-yok.html
19 Aralık – 31 Aralık =13 gün
şimdi bu liste ile yılbaşına kadar devam edeceğiz...
6...
http://mevsimlerdenroma.blogspot.com/2011/01/alistim-birtanem-alistim-sana.html....
7.
http://mevsimlerdenroma.blogspot.com/2011/01/yeni-yilin-ilk-gunaydini.html
3 gün saat 18.00 den sonra karbonhidrat YOK!!!
umarım bu lista işinize yarar...
kolaylıklar diliyorum....
sevgiler...
HGA...

• Listemiz 7 Kasım 2010 tarihli İLK GÜNLER isimli yazı ile başladı.Sonra 10-24 KASIM Tarihli yazı ,daha sonra 25 Kasım 2010 ARTIK BAŞLADINIZ BİR KERE isimli yazı diye devam ediyor...Tarihlerini takip ederek sırayla gelebilirsiz buralara kadar.
Kolay gelsin
Esma

10 yorum:

oyuncu dedi ki...

Sevgili Mehtap,

Yanıtların için çok teşekkürler. Alkollü içkide rakı ve şarap için ölçü ne olmalı?
Teşekkürler...

Adsız dedi ki...

bizim söyleyebileceğimiz , size sorulacak hiç bir şey kalmadı .bilgilerinizi birikimlerinizi paylaştığınız için bizlere ayırdığınız değerli vaktiniz emeğiniz için teşekkürler
İSTANBULdan NİLGÜN

Adsız dedi ki...

verdiğiniz cevaplar için çok teşekkürler.
akşamları evdeyken bişey yemesem de olur. haftada 2-3 gün büyükleri,arkadaşları ziyaret derken dışarda oluyoruz. meyve,pasta ikramları oluyor. şu anda hepsini reddediyorum,sürekli ısrar ediyorlar,ben gene de yolumdan şaşmıyorum ama bu mücadele inanın çok yorucu.
belki bunları daha sonra daha geniş konuşucaz. korumaya geçtiğimizde nasıl kontrollü bi şekilde beslenicez?
ertesi gün nasıl telafi edicez?
Fatma M.

Adsız dedi ki...

Merhabalar,
İzninizle size bir soru sormak istiyorum.Benim kan değerlerim çok düşük,dünkü yaptırdığım tahlile göre 32.9.Doktorum kan hapı yazdı bugün kullanmaya başladım.Bu haplar diyet yaptığım halde kilo artışı yapar mı,ya da iştah mı açar?Eğer iştah açarsa onu bastırabilirim,ama diyet yaptığım halde kilo artışı yaparsa program bittikkten sonra haplarımı içmeye devam etsem olur mu?
Teşekkürler.

Turta Tadında Yaşamak dedi ki...

ben bu kaydı nasıl kaçırmışım.. :(
konuyla ilgili benim de birkaç sorum var;
1) ben ozel sektorde masa basi calisan bi insanım, akşam eve varışım saat 19:30 gibi oluyor. Yani en son 19:00 da akşam yemeği bize hiç uymuyor :( ben yemesem eşim de yemiyor, öyle de olmuyor yani.. ne yapmalıyım?
2) Çalıştığım yer ağır sanayi tarzı olduğu için öğlen yemeklerinin kalorisi ona göre yüksek hazırlanıyor. bu durumda da öğlen yemeği de çok sağlıklı sayılmaz :(
3) Gün içerisinde çok fazla çay/kahve tüketebiliyorum, hatta akşamları bazen evde de çay yapıyoruz. çay/kahve kiloyu vücutta tutuyor diye birşeyler duymuştum daha önce, ne derece doğru? bir de bu sıvıları aldığımızda "günde 2,5 litre su için" önerisine bir katkısı oluyor mu?
umarım cevaplarsınız..
çok teşekkürler şimdiden ;)

Adsız dedi ki...

mehtap hanim.trioit hastalarinin yememesi gereken besinler nedir
bilgisayarda arastirdim biraz.mesela brokoli,lahana ,sarimsak,cilek ,armut gibi seyler diyorlar asli varmidir.bide size sorayim dedim aile dokturumuz olarak cunku ben burda ogrendiklerimle sadece kendimi tedavi etmiyorum cocuklariminda saglikli beslenmelerini ogreniyorum. bizim evde persembe gunleri hayvansal protein yenmez demissiniz neden acaba ? (3 oglan annesi olarak bilgim olsun istedim )cevaplarsaniz sevinirim.bu arada esiminde selami var.verdigim kilolari kiyafetlerim gostermeye basladi o yuzden.iyi ki varsiniz.ilkay

Esra dedi ki...

Sevgili Mehtap hanım,geçen mart ayından bu yana diyet yapıyorum.Diyetisyene gidiyorum ama,daha çok sizin verdiğiniz listeleri takip ederek kilo vermeye çalıştım.8 ay boyunca tam 15 kilo verdim, 73 kilodan 58 kiloya düştüm.Geçen aydan bu yana kilomu korumaya çalışıyordum, biraz ara verip tekrar 5 kilo daha vermeyi planlamıştım ki,hiç beklemediğim bir şeyle karşılaştım.Hayatımda pek çok şeyi değiştirmiş ve yeni kararlar almışken, herşeyi ertelememe sebep olan şey yeni bir bebek beklediğimdi.Şaşırdım ama, sevindimde...Şu anda bebek 7 haftalık ve ben şimdiden ne yapacağımı bilemiyorum.Bu kilomu nasıl korurum?Biri 15 diğeri 9 yaşında iki çocuğum var ve 38 yaşındayım.Nasıl beslenmem gerekiyor acaba?Beni aydınlatırsanız çok memnun olacağım.Selamlar,sevgiler...

derya dedi ki...

HGA bu kadar ayrıntılı bir yanıt verdiğiniz için çok teşekkür ederim. Esma size de teşekkür ediyorum. Umarım bende programa uyarak ilerleyebilirim.

ÖZLEM dedi ki...

merhaba mehtap
ben siteye yeni katıldım.Diyet programınıza başlamak istiyorum ancak nerden nasıl başlayacağımı bulamadım.nerden başlayacağım konusunda bana yardımcı olursanız çok sevinirim...

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım,

Açıkcası tesadufen sizi buldum ama iyiki buldum.bircok yorumu ve soruları okumaya çalıştım..öncelikle 1,67 boyum ve 69 kg.suan.son 10 gündür spora basladım.yürüyüş egzersiz ama yemegi bi türlü kesemiyorum.böyle bir platformda başlamak sağlıklı beslenmeye belki daha renkli gelecektir.sanırım depresif olmaya başladım bu durumdan.eşimde resjimde su anda 7 günde 2 kg verdi bile ama bende tık yok. :( napıcam.... Nesrin.