Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

19 Şubat 2009 Perşembe

SIHIRLI DIYET...

9 yil oncesinin fotograflarina bakiyorum.. Mayis ayi..Ege bolgesinde, kolay kolay kimsenin yolunun dusmeyecegi bir koy kahvesinde, limonlu cay icip, simit yiyoruz.. Federico kucagimda, yanimda annem ve babam..

Federico henuz 3 aylik ve ben bir sabah onlara cok ihtiyacim olduguna karar verip, ucaga atladigim gibi solugu baba ocaginda-ana kucaginda aliyorum.. 16 yasimda ruhu cok cocuk bir genc kizken, universiteye gitmek icin aglaya aglaya ayrildigim bu deniz sehrine, artik bir anne ve meslek sahibi bir yetiskin olarak donusum cok keyifli oluyor.. Hem Federico’ya dunyaya hos geldin diyorlar annemin arkadaslari, hem de “Mehtap sever” diye, “ozlemistir” diye, “yeni annelere yarar”, “ o Roma’da bulamaz simdi bunlari” diye, “yapmaya nerden vakit bulsun” diye binbir cesit tatli, borek, corek, dolma tasiyorlar eve..
Babam her zamanki gibi tarhana corbasi da yapalim (Erzincan tarhanasi), kaplama da yapalim, yaprak dolmasi ne gun yapilacak?, iskender yemege ne gun gidilecek?, hosmerim ismarladik mi ?diye programliyor sevdiklerimi.. Arada keci boynuzu, kome, erik pestili, ceviz, ayva kabugu ile demlenmis ihlamur filan tutusturuyor elime...

Yillarin en dinlendirici uykularini, genc kizlik odamda, kirmizi kareli yumusacik battaniyeme sarilmis, elimde unuttugum kitaplarim, Federico kolumun altinda misil misil uyurken, mayis gunesi odanin icinde sesizce gezinirken, mutfaktan annemle babamin yavas yavas konusmalari duyulurken ve cok sevdigim ketenin ya da peksemetin mis gibisi kokusu evi doldururken, uyuyorum..

O ilahi tembelligin keyfini surdugum gunlerden birinde, yastigimin uzerinde bir demet dag lalesi ile burun buruna gozlerimi aciyorum.. Annemin yardimcisi getirmis.. Benim en cok sevdigim cicek ve o gunden sonra bir daha da hic dag lalesi gormuyorum.. Sadece dag lalesi degil, koyunden bir de yagli pide getirmis.. Cizme zeytin, kirma zeytin, keci peyniri..

Keyfimiz cok yerinde.. Annemle babam iki cocuklarindan da ayri gecirdikleri yillarin acisini, yumuk yumuk torunlari kucaklarinda, ben el bebek gul bebek keyiflerde..

Her gelis gibi bir de gidis zamani geliyor.. Ilk o an farkediyorum neler olup bittigini.. Ayaklarim ayakkabilarima sigmiyor.. Yolda gelirken giydigim pantolon, bacaklarimdan yukari gecmiyor.. belki birilerinin isine yarar diye getirdigim, hamilelikte giydiyim elbiseyle Roma’ya donuyorum..

Durum cok vahim.. 8 kilo ile kapattigim hamileligin ustune bende kalan 4 kiloyla beraber toplam 17 kilo almisim.. Tekrar yaziyorum... 17 kilo..

Onceleri umursamiyorum.. sonra kendimi gozlemeye basliyorum.. Ne gozum doyuyor artik ne karnim.. Yemekten kalkiyorum zeytin ekmek yiyorum.. Patatesle ekmek yiyorum.. Makarnanin yanina, pilavin ustune kizartma.. Nutella ile cevizli ekmek.. Ucu oyle bir kaciyor ki, tutabilene ask olsun..

Giydiklerim yakismiyor.. Benim gibi ufak tefek, hayati boyunca en fazla 36 beden olabilmis bir insanin uzerinde tasiyabilecegi bir kiloda degilim.. Yurumuyorum, yuvarlaniyorum sanki.. Magazalarda, buyuk beden satmiyoruz diyorlar daha iceri girereken.. Koca kazaklar, beli lastikli etekler, bol elbiseler ile, gecerken hep soyle bir kendimi suzdugum magaza vitrinine sigmiyor siluetim (!).. Ben de magazalara degil, pastanelere gidiyorum. Hic tatli sevmeyen ben, Sicilya tatlilari, Napoli tatlilari biraz ondan, azicik bundan derken 3 kisinin yerine yiyorum.. Ustelik keyifle, pismanlik duymadan, tadlari karistirmadan yiyorum.. Yani patolojik bir yemek yeme durumu degil, tadina vara vara yiyorum..

İse donme vaktim yaklasirken, yemekten fedakarlik etmiyeyim ama biraz hizaya gireyim diye bir jimnastik salonuna yaziliyorum.. Hayatta olacak sey degil.. Hic bir zaman bir salona yazilmamis, toplu yapilan hicbir seyden hoslanmayan yapim bile razi oluyor bu duruma.. Kendime erkek magazasindan spor giysisi alip, gidiyorum.. Hoca, insana “Allah neler yaratiyor” dedirtecek cinsten bir genc adam.. Kizlar etrafinda pervane gibi donuyorlar.. Hepsi ince, uzun, bicimli ve on siralari duvar gibi ortmusler.. Ben en arkaya kaliyorum.. hareketleri zaten gormuyorum, gorsem de yapmaya yetisemiyorum..

Nihayet streching kismi geliyor.. Yere uzaniyoruz.. Isiklari alcaltiyorlar.. Miy miy miy bir muzik koyuyorlar..

Gozlerimi bir aciyorum.. Salonda, yerde yalnizim..Uyumusum.. Ben uyuyup kalmisim ve beni orda oylece birakip gitmisler.. Yan salondan step grubunun sesi geliyor..

Inanilmaz uzuluyorum.. Kimbilir nasil dalga gece gece gitmislerdir diyorum.. Hayattaki ilk dersim ve son dersim ayni gune rastliyor..

O gun eve donuyorum.. Aynanin karsisinda durup kendime bakiyorum.. Tamam artik diyorum... Butun buyuk beden elbiseleri bir torbaya doldurup, dolabin dibine koyuyorum ve kirmizi kapakli buyu defterimi cikartip, kendime kendi ellerimle sihirli bir diyet yaziyorum... Yiyorsunuz ve zayifliyorsunuz.. Sonra yiyorsunuz ve kilo almiyorsunuz.. Ustelik guzellesiyorsunuz da..

Inanmiyor musunuz..? O zaman zahmet edip, yarin aksam beni okumaya gelmeyin..
Ya da oylesine bir ugrayin isterseniz.. Siz bilirsiniz..

Ha aklimdayken evlendigim gunku kilomdan sadece 3 kilo fazlayim.. Yani 14 yilda 3 kilo..

Bilmem anlatabildim mi?


19 Subat 2009'Roma

45 yorum:

Delfina ; dedi ki...

Mehtapcım,

Şu anda üzerimdeki +fazlalıklar hep ana&baba evinden dönüşte aldıklarım...Bunca kiloma rağmen keyifle yiyorum diye arkadaşlarıma inandıramamıştım...

Bu yazınla aynı şeyi yaşadığımızı gördüm.Sen başarmışsın,ben de başlasam ve başarsam çok iyi olacak...

Tebrikler azmine Mehtap..

Brajeshwari dedi ki...

:)
Harry Potter'ın serileri çıkınca, gençler geceden kitapçılarda sıraya giriyor ya.. Sayfan açık, yarini bekliyorum bende.:)Merak ettim çok..

yapma bir daha böyle.. Hemen yaz. :)

Imge dedi ki...

Gözlerimi dört açtım, sihirli diyeti bekliyoruummm..:))

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Delfina'cigim,
bazen en zor sandigimiz seyler, en kolay halledilecekler.. zayiflamamak mumkun degil.. zayiflarsin.. Onemli olan, o zayifligi muhafaza edebilmekte..
o da imkansiz degil, inan bana..

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Burcu'cugum, acaip gurur duydum benzetmeden.. Dun cafe Fernando, somon yemegime ovgu yazip, karnim acikti gece gece demisti (tam da Times'da en iyi 50 blog arasinda sayilmisken).. Butun aksam evde hava atip durdum bizimkilere.. (ustelik kotuce bir pilav pisirmistim nedense)

Bugun sen, benim blogumu beklemeyi, Harry Potter beklemeye benzettin..

Artik bana karada olum yok.. :-))

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Imge,
Sihirlidir.. ise yarar ona gore..
Bu arada senin blogun da cok nitelikli ve keyifli.. Kutlarim..

New York Muhtari dedi ki...

ruya gibi birsey bu..... yarini sabirsizlikla bekliyorum...

daha once soylemismiydim bilmiyorum ama cok guzel ve samimi bir blogunuz var..

simit resmi canimdan can aldi bu arada.. kismetse iki ay sonra ben de evimde olacagim... tek istegim kurt boregi ve simit/kasar...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

okadar erken uyandımki bu sabah, ilk lokmamı alıp,hemen pc başına geçtim :)(herkes uyuyor da)
gözlerim hemen ROMA MEVSİMİni aradı elbet !!!
ve duygulanmamak elde değildi..
hele ''ALALH2ın NELER YARATTIĞI'' kısma kıs kıs gülerek.... :)) çok keyiflendim..
Vatan vatandır mehtapcığım her şeye rağmen biliyorsunuz.
Havamız, suyumuz, toprağımız ekmeğimiz nerde varkiii..
Ama laleler öyle güzelki şu anda buralarda, sana bir kucak dolusu her renginden gönderiyorum..
ÜZERİNDE VATAN KOKULARIYLA...
---------------------------------

-*
mucizeyi bekliyorum yarına!
'' ey troid bekle beni.
SAVAŞ BALTAMI ÇIKARDIM :)) !!!*-

Colorful dedi ki...

bende bekliyorum :)
sevgiler

beenmaya dedi ki...

büyük bir merak ve heyecanla beklemedeyim :))))

ama şu tadına vara vara yedim demişsin ya o kısmım çok hoşuma gitti belirtmeden geçemeyeceğim :)))

berrin dedi ki...

yarın akşam
yazını bekliyor olacağım mehtap
her zaman söylüyorum
bir kadının kendini iyi hissetmesi için
1- fazla kilolar olmayacak
2- saçları düzgün olacak
bu aralar bende ikiside yok
malesef:)

Belgin dedi ki...

Ben de bekleyenler arasinda sirami aldim!! Ben de bir yil icinde beslenme tarzimi degistirerek ve kendime hic bir seyi yasaklamayarak tam 40 kilo verdim. Insanin kendine belirli seyleri yasaklamasinin, onun o maddelere olan istahini daha cok arttirdigini ögrendim bu arada.
Sabirsizlikla bekliyorum yazini.

Sevgiler

Zamandan Sızan dedi ki...

kapıdayım bir yere gitmiyorum.. üstelik heyecanlıyımda..

Unknown dedi ki...

Mehtapcım hamilelikte 30 kg alıp, Rengin in 6. ayında doğum öncesi kilomunda altına düşebilen ben, son iki senedir üzerime, tenime, ruhuma yapışan 5 kg den kurtulamıyorum :(((
kurtar beni noluuuuur...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

böyle bir diyete acayip itiyacım var bu aralar.sabırsızlıkla bekliyorum.sevgilerimle...

daimamutfak dedi ki...

Ne hoş bir blog..ne hoş bir müzik..Şiir gibi okunan yazılar..
mest oldum..

Zehra Gürgen dedi ki...

Okurken doğum sonrası yaşadıklarım canlandı.
Kafam dank edince kilo verdim ama maalesef terar bir kısmını aldım.
Yarını şimdi iple çekiyorum.
İçimde bir garip pır pır etti :) ama sanırım benim bir süre tarif denememem gerekecek..

sevgiler.

Adsız dedi ki...

Mehtap Hanim,

Bugunku yazinizi okurken cok guldum, ama hani sinirli gulmeler vardir ya gozyasi ile biter, onlardan. 9 yil once evlenip Turkiye'den ayrildigimdan beri yaklasik 25 kilo aldim ve her yil az da olsa almaya devam ediyorum. O ayna karsisindaki muhasebeler, aynadan kacmaya dondu. Yarinki yazinizi umitle bekliyorum, binbir umitle :) Yaziniza tesekkurler.

Beste

zero dedi ki...

Onca zaman gelmeyip de kendini böyle özletirsen, sonra bir de dönüş zamanın tam da doğum sonrası döneme denk gelirse böyle olursun tabi Mehtapcım:) Ah o bunu da yesini şunu da yesin durumu yok mu! Anneannem benle kavga ederdi çok kilo aldın da, vermek için bir şey yapmıyorsun da diye, sonra ne zaman diyete başlarım, "ama bunu senin için yapmıştım niye yemiyorsun" diye uzatır dolmaları burnuma:)bu arada merakla bekliyorum şu sihirli formülü:)

beste dedi ki...

benimde hayatım sihirli diyetler aramakla geçti ama artık diyet yapamıyorum mümkün değil derken weight watchers ile tanıştım ve 13 kilo verdim üstelikte 1 senedir geri almadım. Herhalde bir 15 kilo daha vermem gerek ama ah stress gene tüm düzenimi altüst ediyor. En azından artık kilo almıyorum şimdilik en büyük başarım bu. Yolun açık olsun...

laleninbahcesi dedi ki...

ben yarın akşam kesin buradayımm. Çok merak ettim çok.
Bnede kilolarımı annemin dolaplara doldurduğu sütlaçlar, kızılcık kompostoları, her gün yaptığı çiğ börekler yüüznden aldım. Şimdi heyecenla yarın akşamı bekliyorum. Sevgiler size

Nilambara dedi ki...

dün ben de sıramı aldım diye yazmıştım ama sıra o kadar kalabalıktı ki arada kaybolmuşum :)) rastlayamadım burada kendime, şimdi hemen sıranın sonundan diğer yazıya geçiyorum :)

xxcen dedi ki...

aslında okurken hem güldüm hem okudum bir an spor salonu uyumak zayıf kızlar spor hocası gözümde canlandı
bende evlenesiye kadar 50 kilonun üzerine hiç çıkmamış 50 kiloyken bile hala kilolusun denilen bir kızcagız olarak yetiştim annem hep derdi sepet gibi arkada popon var diye şimdi 67 kiloyum ama annem sususyor artık beni 50 kiloyken bunalıma sokuyordun şimdi sesin cıkmıyor diyorum ama sanırım boyumun kısa olması birazda kilolu yapan beni ben çok diyet yaptım cok değişik seyler denedim her diyetimde kilo verip devamında fazlasını geri aldım ve her yaptım diyet benim kilo almama sebep oldu
artık diyet düşüncesinide bıraktım
bilmiyorum bu ara boşluktayım inşallah kendime dönerim sanırım bende 8 yılda 17 kilo alan guruptayım allah yolumu acık etsin

Şahnaz Həsənova dedi ki...

ben daha blogunuzu yeni buldum. Baküden. Amma şu sehirli diyeti bitürlü bulamadım blogunuzda :( malesef ben de aynı dertdeyim, yani şu giyim derdi olmasa kiloloar umrumda bile degil, ama begendigim giyimin bana uygun ölçüsünü bulamıyorum. o yüzden sıkı bir diyete başlamalıyım.
Ayrica, bu güzel blogu bulduguma da çox sevindim. İnşallah davamlı izleyiciniz olurum

hilalsr dedi ki...

ben de kilo vermek istiyorum ama bu siteyi anlamadım nasıl nereden başlıcam ? kimden yardım isticem ?

film izle dedi ki...

Güzel bir yazı olmuş..

ilkay&nil dedi ki...

yazilariniz cok guzel tebrik ederim

turku@ dedi ki...

blogunuzdaki bütün yazılarınızı okudum. Ancak ben çalışıyorum. İşim gereği sürekli oturuyorum. Ne yapayım nasıl bir yol izleyim bilemedim. Yaklaşık on kilo fazlam var. Ne yapıcam bilemedim :(

Yeşeren dedi ki...

Mehtap Hn Size yeni rastladım. daha doğrusu diyet yapmaya. neresinden başlasam anlatmaya bilemiyorum. 65 kiloyla hamile kaldım. hem çalışıyor hem okuyor hem evli hemde hamileydim. Eşimle problemlerim vardı. Katlanmaya çalışıyordum. Bu arada o kadar iştahlıydımki rüyalarımda helvalar, tatlılar, portakallar görüyordum. 8. ayda şekerim ve tansiyonum çıkmıştı. Derken doğumhaneye gittiğimde tam 85 kiloydum. Herkes benden 7 kilo bir çocuk bekliyordu :))))Kızım 3.5 kilo doğdu zor bir doğum oldu, sezeryanla aldılar. 3.5 aylıkken tekrar çalışmaya başladım. Kızıma annem bakıyordu. Doğru dürüst süt veremedim. Çünkü eşimle olan problemlerim bitmemiş ben üzüntüden sütten kesilmiştim. Onu ye süt yapar, bunu ye doğumda verdiğim yedi kilo yeniden gelmişti. 2000 senesinde Tip 2 diyabet, Hiper tansiyon, Kollestrol, Hipotroit hastasıydım. Gittiğim doktorlar büyük bir ihtimal hamilelikte hipotroit nüksetmiş beraberinde de diğerleri dediler. Derken okulu bitirdim, işten ayrıldım, babamı kaybettim, defalarca eşim tarafından terkedildim. çok zor günler yaşadım kızımla birlikte bütün sorumluluklar üzerimde. İlaçlarımı bazen alıyor, bazen almıyordum ve hiç pehriz etmiyordum. Manevi açıdan çok acı çekiyordum, ilaçlara birde depresyon ilaçları eklenmişti. Eşimden ayrılmak için dava açmıştım. Davanın sonucunda kızımın velayetini aldım.Eşimden ayrıldım. olayların üzerinden tam 7 yıl geçti. ama ben hala dün olmuşcasına o günleri yaşıyorum. Geçmişi bir türlü silemiyorum. Yapılan haksızlıkları, saygısızlıkları, ihanetleri, iyi niyetlerimin suistimallerini...
Tam 2-3 senedir anlamını bilemediğim bir yorgunluk, bitkinlik, aşırı iştah, acayip bir uyku sürünüyorum sanki. Hiç bir işimi yapamıyorum. Bir süpürge açsam daha bir odayı almadan gidip 2 saat uyku uyuyor ancak o zaman kollarıma biraz derman geliyor. Ama kalktığımda beni bekleyen bir sürü işe yetişecek zamanım yetmiyor. Neyse gelelim sadede:) Kızımla sömestride yemeği içmeyi iyice azıttık. geç yatmalar, sinemaya gitmeler, fastfud yemeler kızartmalar, mısır çarşısından gidip lokumlar almalar, tatlılar, birlikte mutfakta pasta börek çörek yapmalar...Tabiri caizse fazlasıyla kaşındım ben. Rutin kan tahlilleri için doktora gittim. açlık kan şekerim 295 tokluğum 358 di tansiyon yüksek acilen kilo vermeniz gerekir dediler işin garip ve en korkutucusu ise insüline başlamam. şimdilik tek doz akşamları 14 birim, eğer 15-20 kilo verirseniz insüline gerek kalmaz ama kilo vermeniz gerekiyor dendi. Mehtap hanım açıkçası durumum çook vahim! Lütfen Bana bir yanıt verin, şimdi ben nasıl bir yol izlemeliyim? Neleri yiyip, neleri yememeliyim? İlaçlarımı özellikle son 2 senedir muntazam alıyordum. düzenli kullanıyorum Ama pehriz etmiyordum. Bana neler önerirsiniz? Cevabınızı sabırsızlıkla bekliyorum. Boyum 165, kilom 88.5, yaş 45. İstanbul'dan kucak dolusu sevgiler, saygılar...

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

yeseren, size ulasabilecegim bir mail adresi birakin lutfen

batuhan dedi ki...

güzel paylaşım www.aksarayhaber.somee.com

batuhan dedi ki...

güzel bir tez www.aksarayhaber.somee.com

Adsız dedi ki...

Selamlar. Uzun zamandir veremedigim verip geri aldigim kilolarim var. En sik en guzel kiyafetlerim dolabimda duruyor. Eskiden dener gobek cikti diye geri koyup zayiflamaya karar verirdim. Bi kac kilo verip tekrar aliyorum. diyet hic uygulayamadim. ama saglikli beslenme olayini uygulayacagimi dsusunuyorum ama sevdigim yoiyeceklere veda etmeye korkuyorum. Ben de yardim istiyorum. Hem de ciddi bir yardim. Saglicakla kalin.

Adsız dedi ki...

Mehtap dönüp dönüp bu yazıyı okuyorum
Harikasın :) seni bulduğum için ben de harikayım :)
Nuri

Serçe dedi ki...

Sevgili Mehtap merhaba, 2013 nisanından 2009 şubatına da merhaba :) sen iyi ki bu deneyimleri yaşamışsın, sonra iyi ki bu bloga yazmışsın.. sağlıklı keyifli mutlu bir hayat için yazdıklarınla aydınlanmak ve yaşarken bunları yüreğimizin bir köşesinde tutmak ne hoş!

Unknown dedi ki...

merhaba sizi tanımak istiyorum kilo problemim oldugundan dolayı sizinle irtibata geçmek istiyorum çünkü kilo vermekte zorlanıyorum.arkadaşların sizden yardım aldığını duydum.bloğunuzuda okudum sizinde bana yardımcı olmanızı rica ediyorum. bu arada ben 1.70 boyunda 110 kilo bi bayanım.istikrarlı bir zayıflama yöntemine ulaşamıyorum.nerelerde yanlışlık yaptım bilemyorum.sizin engin bilgilerinizden faydalanmak istiyorum.

Adsız dedi ki...

merhaba benim acil zayıflamam gerekiyor bana yardımcı olur musunuz lütfen :( nasıl yapacağımı hiç bilmiyorum

Unknown dedi ki...

esselamu alayküm bloğunuz bana umut kaynağı oldu.başarabileceğim hissini (içim pır pır) aşıladınız.3 yılda 15 kilo aldım.maalesef eşim le biz gürbüz ikililerden biriyiz.geç evlendim.3defa tüp bebek denemesi ve kısa süreli diyet programı bizi verdiğimizi kat katıyla aldırdı.gardolabımda giysileri sadece seyreder oldum.
siyah giymekten nefret ediyorum.sağlıklı ve kaliteli bir yaşam istiyorum Lütfen bize yardım edin

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

nasil ulasacagim size?

Unknown dedi ki...

Mehtap hanim size nasil ulasacagimi bilmiyorum. Aydinda yasiyorum. 8-10 kilo fazlam var. Bu kilolari saglikli bir sekilde vermek istiyorum. Ancak yemek sonrasi aclik krizleri veya tatli ihtiyaci hissedenlerdenim. Bana yardimci olursaniz sevinirim. Bir endokrin uzmanina gittim. Daha onceki kan degerlerimde aclik ve tokluk degerlerim normal degerleri bir 3-5 derece gecmis durumdaydi. Son olcumlerde aclik 92 tokluk ise 83 cikti. Su anda metformin ve orlisat kullanmam onerildi. Ama ben ilac kullanmak istemiyorum. Bu ilaclari oneriyor musunuz? Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Diyet bir yerde yazıyormu benmi göremedim

Unknown dedi ki...

Nerde yazıyo bu diyet yaaa

Güncel Anne dedi ki...

Mehtap Hanım,
İsmim Elif. Meslektaşız sizinle. Bu gece keşfettim blogunuzu ve niye daha önce keşfedememişim sıkı bir blog okuru olarak diye de epey bir hayıflandım. Ama Ocak ayından bu yana hiç post girmemişsiniz. Lütfen siz sürekli yazın...

Diyetler dedi ki...

Ben 4 ayda 23 kilo verdim. İnanın isteyince oluyor arkadaslar.

merve sentop dedi ki...

çok teşekkür ederim güzel bir diyete benziyor Hanımların Dünyası