Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

2 Aralık 2010 Perşembe

KIYMET...


Bugun Kiymet’in ve beni sessizce izleyen guzel arkadasi Can Deniz’in satir arasindaki oykusunu okuyacaksiniz... Gercekten virgulune dokunmadan...

Kiymet benim gordugum en guzel insanlardan biri, akilli, cok hassas, cok ince bir kadin... Zevkli, gorgulu , kaliteli bir insan...

Sabah kahvaltisinda bile yese hayir demeyecek kadar bir yesil fasulye sevdalisi. Keyif yapmayi bilen, ama cok olculu bir insan...

Karsilastiginiz icin kendinizi sansli sayacaginiz kisilerden...

Ona merhaba demek, cok zor bir ana denk geldiyse de, gosterdigi yakinlik -tipki Tofu arkadaslarim ve Cigdem gibi- direncimi, artirdi, varliklari ve destekleri bana guc verdi...

Simdi onun oykusunu okuyun, sirada sonuclari tartisacagimiz yazi var. Seda ve Aslihan sonuclari inanilmaz bir hizla kayit ediyorlar, tablolara isliyorlar, yakinda BMI'a gore farkliliklar gelecek beslenme duzenimize...

Simdilik hoscakalin...

P.S: Fotograftaki iki guzel kadindan sarisin olani Kiymet

.........................................................................................................................................................................

Benim gibi bir ikizlerin genellikle uzun soluklu şeyler yapması beklenmez çarçabuk sıkılan yeni meraklara eskiyle vedalaşmadan çoktan yol alanlardandır…
ama blog işim ve kilo verme eylemim böyle olmadı..yaklaşık 2 yıl önce bir gece bir blog keşfettim yazılarını öylesine sevdim ki o gece hepsini okuyarak nihayetlendirdim..

yazılarından birinde tüm bildiğimizi sandığımızın tersine “kilo vermenin dünyanın en kolay işi olduğundan bahsediyordu”!! bu yazısından da kuvvet alarak fazla kilolarımdan bahsettiğim bir mail attım..bu denli yoğun birinin nezaket gösterip bana dönmesine de hayret ederek!

yaşam şeklimi sordu neler sevdiğimi ve ardından programımız başladı… posta kutumda düzenli mailleriyle karşılaştım onur verici ,destekleyici ve başaracağıma dair!! Bazen pes etmeye meylederken bu denli meşgul birin bana dönüp böylesi ilgili, alakalı tavrının karşısında duyarsız kalamayacağımdan ve de utanacağımdan harfiyen uydum.. Büyük bir kıymetle sakladığım satırlarını bende artik kilo vermenin marifet olmadığını Mehtap’tan aldığım kuvvet ve şımarıklıkla çevreme tekrarlıyorum…

Bana tartılma diyordu lütfen tartılma ama merak duygum rahat durur mu? Diyetin 15 gününde gözlerim kapalı tartıya çıktım bile ve evin adamına yaz bunu bir yere dedim sonra ve sakla daha sonra görmek üzere :) bu kadar meraklı olmayı ve sabırsızlığımı anlıyordum ama anlamadığım bir şey vardı diyet denilen sürecin sıkıcı ve çarçabuk pes edilmeye müsait olması ve nihayet bana tartıl dedi gördüğüm sayı önce beni şaşırtı ben böylesi bir beslenme sekliyle 1 ayda eriyeceğimi düşünüyordum safça sanırım…

Sonraki süreçte anladım ki yalancı vücut şişlikleri değildi benim veda ettiğim gerçekten vücudumdaki fazlalık yağlardan kurtulmuşum/kurtuluyormuşum…

Yıllardır bir fil gibi yediğini düşünürsen 1 ayda verilmesinin zaten imkânsızlığını süreç bana öğretti sonra ki haftalar öylesine kolay dinamik ve iyi hissediyordum ki bu sürece Mehtap’ın haberi olmaksızın başka bir blogcu arkadaşım eklendi aramızda keyifle devam eden bir rekabetle… Ve sonuçta tığ gibi olmuştuk… Arkadaşım fotolarımız yan yana koyup “İşte artık birlikte gezerken böyle görüneceğiz”. diyordu… Can Deniz verdiği kiloların ferahlıyla bir bebek yaptı ve bunlardan Mehtap’ın hiç haberi olmadı :)

Kilo vermenin böylesi bir handikabı var vermek daha çok vermek istiyor insan… O sımsıcak destekleyici başaracağıma dair mailler beni öylesine motive etmişti ki…

Çevrem şaşkın ben şaşkın zaman zaman kaçamak yapmadım mı yaptım elbette ama toparladım ben bir beslenme ahlakı öğreniyordum fark etmeden..

Bu süreç böyle devam ederken bir mail geldi sevgili Mehtap’tan mezun olduğu yıldan beri Ankara ya gelmeyen Mehtap özel bir nedenden dolayı acil bir Ankara programı gerçekleştireceğini yazıyordu zamanının çok kısıtlı olduğunu ama görüşmek için fırsat yakalayabilmeyi.. İnanamadım elini sıkma keyfine erişecektim nihayet…

ve geldi…
yazılarındaki gibi pozitifliği yüzüne, hayata, bakışına, fiziğine yansımış duru biriydi..z amanı çok kısa olmasına ve gelme nedeni hayli sıkıntılı bir durum olmasına rağmen, beraber olabildik yemek yedik !şarap içtik!…

ona eşlik ettim akademik kariyerli arkadaşlarının yanında ve hocasının yanında ne kadar önemsendiğini, 4 ihtisaslı birinin nasıl bu kadar içtenlikli olduğunu gördüm..bu kadın beni zayıflatmamış ayni zamanda bana yaşam ve incelikler üzerine neler öğretiyordu..

Kadın ve anne olma duyarlılığıyla mağazaları dolaştık.. Oğluna söz verdiği helikopteri bulmak için kısıtlı zamanını nasıl büyük bir çabayla değerlendirdiğine tanık oldum..

Sen kendi öykünü yazacaksın kimseyle kıyaslama kendini dedi bana ve ben benim kilo verme öykümden şahane bir arkadaş, bir yemek ve yaşam tarzı öğrenerek devam ediyorum…

Yemek bir şölen ve kendimle kaldığım bedenimi ruhumu beslediğim bir ritüel ve benim için çok önemli..

Beslenmenin basit bir matematiğin olduğunu biliyorum ben artık…

Salata kasesindeki kalan bir mısır tanesinin bile bir kalorisi olduğunu, yerken iyi düşün demesini unutmuyorum unutmuyorum!!!

Kim korkar o hain …..?

2 Aralik 2010

45 yorum:

Adsız dedi ki...

sanırım bu yazıdaki ana fikrimiz sabır arkadaşlar en azından ben bunu çekip aldım kendimce :) hersabah pilatese devam ediyorum :) kendimi çok dinç hissediyorum saat 6 da kalkıp karanlıkta pilates yapan benden başka üşütük varmıdır acaba ?

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

herkes sizi, etrafınızda topladığınız harika ve her geçen gün eriyen kitleyi konuşuyor:) benim blogumda bile ne yorumlar hakkınızda:) Çok mutluyum sizin için ve hedefine ulaştırdığınız takipçileriniz için! Mottom şu:
"sağlık için(Y)emek gerek!! yiyerek zayıflamak harika bir şey... Detaylı olarak inceleyeceğim blogunuzu... Güzel günler dilerim.

çakmadeli dedi ki...

benim ve bir arkadaşımın da buna benzer bir hikayesi olacak çok yakında:)Tam da gününde geldi bu paylaşım.teşekkürler sevgiler

Adsız dedi ki...

Ben:))
Hatta bazen 5:45 diyelim. Saat 7 de evde olup çocukları okula hazırlayıp, saat 8 de çıkmamız lazım... Başka spor şansım yok... 2 yıldır böyle... Yalnız değilsiniz yani:)
MehtapM

Zamandan Sızan dedi ki...

Canım Mehtap benim için kurduğun zarif cümleler için teşekkür ederim..Seni tanıma ve elini sıkabilmenin ötesinde çok kıymetli bir dost edindim..Sevgi ve özlemle öperim..
Kıymet

Adsız dedi ki...

bende kaçamak yapmadan devam ediyorum çok şükür mehtap hanımın dediği gibi tutuyorum kendimi
sütüme sarelleme karışma nın dediği gibi sağlık için emek sarfediyorum irademe hakim olabildiğim için çok mutluyum
NİLGÜN

Delfina ; dedi ki...

Kıymet,benim de tanıdığım en zarif ve kaliteli insanlardan.Geçen akşam face'de o şahane elbisedeki halini görünce,sınıfın en başarılı öğrencisi Kıymet oldu dedim içimden.Yaşına göre fıstık gibiydi deyim yerindeyse....

Mehtapcım,sen sadece diyet listesi yazıp kaçsaydın inan yüzlerce insan burada bile olmazdı.Yaptığın bambaşka birşey, şimdiye kadar görmediğimiz bilmediğimiz birşey.O motive eden cümlelerin, taa uzaklardan yüreğimize işliyor,bizi her an ve hep ayakta tutuyor....

Kucak dolusu sevgiler,

Adsız dedi ki...

mehtap hanım yeni listeye geçtikten sonra daha bir kararlı olmaya başladım yeni listeyle birlikte kabızlık problemim oldu dediklerinizi aynen uygulamaya çalışıyorum bilemediğim yada anlayamadığım eksiklerimi oluyor
NİLGÜN

Adsız dedi ki...

ohh iyi geldi yanlız değilmişim sabah karanlık oluyor korkumdan çıkamıyorum ama evdeyim pilates yapıorum umarım işe yarar
sevgiler mehtapm

Adsız dedi ki...

mehtap hanım salatada nar ekşisi kullanabilirmiyim.
NİLGÜN

Esma Kütükcü dedi ki...

Her şey için sadece çok çok teşekkür ederim SİZE
Sağlık ve sevgiyle kalın
Esma

GZNTPSEDA dedi ki...

Kıymet hanımı ve Can Deniz hanımı gönülden tebrik ediyorum. Ama en büyük tebriği de senin hak ettiğini düşünüyorum Sevgili Mehtap.

Seda

oyuncu dedi ki...

Sevgili Kıymet ve Can Deniz,

Birbirinize destek olarak Mehtap Hanım liderliğinde süper bir başarıya imza atmışsınız. Tebrikler.Herşey gönlünüzce olsun.
nc

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap
yaramaz öğrencinde var.İnanki isteyerek olmadı hastalıklar dışarda zaman geçirmem .........Elimde değildi inan ,çok saçma şeyler yaptm . ŞİMDİ EN BAŞA DÖNÜP ORDAN BAŞLAYAYACAĞIM .ne aldım ne verdim .hala 68 kiloyum .bir yıldır sizi takip edip harika sonuçlar aldım.86 kilodan 68 kiloya geldim .şimdi son 5,6 kilo için sıkı çalışıcam söz veriyorum. Kıymet hanıma da yazısı için teşekkür ediyorum .Bize güç verdiği için.
Hemen her şeyden ölçüyle yiyerek,mutlaka spor yaparak ve buradaki başarı hikayelerinden güç alarak buraya kadar geldim devam edicem .Daha da sağlıklıyım ,enerji doluyum ,mutluyum.Aldığım tebrikler ve iltifatlar beni çok mutlu ediyor .
bir gün bende hikayemi ve resimlerimi yollayacağım.
iyiki varsınız .
sağlıklı ve mutlu kalın.
NAYLOŞ

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap, bu yorumu hangi yazıya bırakacağıma karar veremedim. Akşamları hiç karbonhidrat almama yöntemi tüm sistemimi felç etti :)Akşam yemeğinde yediğim 30 gr.lık o küçücük ekmek beni ne kadar rahatlatıyormuş meğer. Resmen yoksunluk krizine girdim. Akşam yemeğinde 1 dilim ekmek yemezsem araöğünlerde karbonhidrata kaymaya başladım ve bu durumdan çok rahatsızım. Karbonhidrat almazsam akşam tok bile olsam gece 9 da karbonhidrat aramaya başlıyor vücudum ve beni çok zorluyor. Akşam yemeğinde yiyemediğim o bir dilim ekmek yüzünden canım abur cubur ister oldu. Bilmiyorum belki de bugün adet dönemimin ilk günü olduğundan ve 1-2 gün gecikme yaşadığımdan Pazartesiden beri böyleyim. Tekrar 1 dilim ekmek eklesem mi acaba? 3 aydır toplam 9 kiloyu verirken hiç bu kadar zorlanmamıştım. Öğlende hiç pilav, makarna yemiyorum hala. Çok aramam zaten. BUnlar yerine akşama 1 dilim ekmeği ekleyerek devam etsem olur mu acaba? Sevgiler...

Adsız dedi ki...

iki bayan da çok hoş duruyorlar.
sorması ayıp kaç kilo verdiniz :p
çok mu kiloluydunuz önceden??
Fatma M.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

:)))
sevgili Kıymet kıymetini anlamış !
okada , ama okadar güzel bir gülüş varki yüzünde,
yakında herkes bu ifadeyi tadarak Kıymete hak verecek.
Çok tebrik ediyorum bu 2 güzel insanı..

sABIR en büyük kazanç ,
en kalıcı mükafattır.

Adsız dedi ki...

merhaba mehtap hanim..
cok gec kalmisim :(
"beni de programa dahil edermisiniz" diyen yuzlerce kisi vardir eminim..
lakin, lutfen
ama lutfen "beni de dahil ediniz" :(
sozunuzden hic cikmayacagima and iciyorum..
satirlarimdan ne kadar caresiz oldugum sızıyordur..

bugun ilk 3 gunun ilk gununu gecirdim.
yediklerimi not aldim
sabah tartiya "selam" verip ardindan siz ne zaman tartilmamizi soyluyorsaniz o vakte kadar "elveda" dedim..
4 cesit ekmek alip dolaba kaldirdim
hatta ve hatta mutfak tartisi aldim.
aslinda sessiz sessiz takip edecektim zira hicap duydum gec kalmis biri olarak
ama " yakinda BMI'a gore farkliliklar gelecek beslenme duzenimize... " yazisini gorunce endiselendim bocaladim hatta korktum..
demem o ki; beni de dahil ediniz
sizi geriden de olsa takip etmem icin izin veriniz..
lutfen :(
saygilar
elif..

Adsız dedi ki...

Mehtap hanım ben amaranth ben diyete bu pazartesi başlayabildim. tartı sonuçları bildirimi yapanların arasında yokum diye yeni beslenme gruplandırmasına dışında bırakmazsınız değilmi.yıllardır verip aldığım kilolar yüzünden son dört yıldır kendimi dünyaya kapatmıştımgiyinmek hatta saçımı taramak bile gelmiyordu içimden aman sende deyip ne bulsam yiyor mutsuzluğumu yiyerek gidermeye çalışarak bir kısır döngüde kayboluyordum ta ki sizi keşfedene kadar size okadar inandımki tavsiyelerinize uyarak önce hep topladığım saçlarımı kestirip boyattım yeni giyisiler aldım ve takı ve makyajıma dikkat etmeye başladım ve öyle inanarak yapıyorum ki en ufak bir kaçamak isteği açlık hissi yaşamıyorum geriden gidiyor olsamda ben de varım

Adsız dedi ki...

ben de bu fıstıkları tebrik ediyorum, bravo!... :)

Elifin Terazisi dedi ki...

İki fıstık gibi hatunu tebrik ederim, bir de nar ekşisi kullanabilirmiyim diyen adsız yorumcuya cevap vermek isterim. Marketlerde hazır halde satılan nar ekşileri gerçek değil. Yoğun miktarda karamelleştirilmiş şeker ve bazı tatlandırıcılar var.Ev yapımı yöresel, doğal nar ekşisi bulabilir ve tadarsanız farkı anlayacaksınız.
Teşekkürler:)

cennetyıldızı dedi ki...

mehtap hanım 3,4 gündür mide şişliği cekiyorum vede kabızlık acaba yanlış bişeylermi yapıyorum listeye sadık kalıyorum tek kacamağım akşamları ictiğim 2 bardak cay ,kıymet hanımı teprik ediyorum inşallah bütün arkadaşlar ve bende bu sevinci yaşarız herkeze başarılar teşşekürler

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Cennet yildizi, Cay kacamaktan sayilmaz. Yediginiz sebzelerde gaz yapanlari cikartin, biraz da yuruyus yapmaya calisin, rahatlarsiniz. Bu diyet saglikli normal bir beslenme modeli, oyle zarar verecek birsey isteseniz de kolay kolay yapamazsiniz...

Zuhal dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım,

8 Kasımda yeniden başlayana kadar ilk listeleri 11 Ekimde uygulayıp 4 haftada 4 kilo vermiştim. Fakat yeni sınıfa kaydolup 8 kasımda yeni listelere başladım ve 28 Kasımda tartildığımda sadece 800 gr verebildim.Acaba duraklama dönemine girmiş olabilirmiyim. Bunun nedeninin çok merak ediyorum.Metabolizmamın hızlanması için liste dışında birşey yapmam gerekirmi.Beni bilgilendiriseniz sevinirim.
Zuhal Sezer

Adsız dedi ki...

Mehtap Hanım,
ben sizi gerilerden takip ediyorum. şu an ilk bölümün 2. haftasına başladım.
Ben diyete başlayınca aşırı bir susama oldu. ilk başta bayağı açlık çekiyordum 2 gündür midemde bir tokluk var. kaçamak yapmıyorum belki porsiyonları biraz büyük tutmuş olabilirim. sizce bunlar normal mi?

pelin

xxx dedi ki...

Mehtap Hanım
he rşey iyi gidiyor gibi.. tartılmayı çok istiyorum ama tartılmıyorum, bekliyorum..
dün akşam dışarda yemekteydim ve sadece salata, ızgara levrek yedim. salatanın sosunu kendim koydum, levreğinde sadece yarısını yedim, oldukça büyük bir porsiyondu. garip bi şekilde az yiyerek doyabiliyorum artık. Önümde duran soslu muhteşem kalamarlardan tek bir tane bile yemedim.çok sevmeme rağmen :) "Bari meyve ye" ısrarlarına kulak tıkadım ve yemedim. Bunu yapabilmemi sağlayan sizsiniz. Çok garip, bunu nasıl başarabiliyoruz?
umarım bu haftada biraz daha kilo vermişimdir, pek spor yapamadım ama meyve kaçamağı bile yapmıyorum.sıkı takipçinizim.. sevgiler...

Adsız dedi ki...

Sevgili arkadaslar,
Sizede oluyor mu bilmiyorum ama ne zaman alisverise markete gitsem cikolata bolumune gidip uzuun uzun duusnuyorum seyrediyorum.Sonra birden arkamda Mehtap Hanim sen burda ne yapiyorsun diyor bana bende dogru sebze bolumune yuruyorum.Hani sanki elimi uzatip bir cikolata alsam arkadan pat diye elime bir sopa gelicek.Acaba ayni seyi seneye bu zamanda hissedicekmiyim??????
Aysegul

Adsız dedi ki...

Sevgili Kiymet,
Belliki basarinin mutlulugu yuzunun guzelligin de yansiyor.Basladim ve basardim demek ne guzel bir duygu burda yazinla bu mesaji verdin herkese.Burda kayitli 500 kisi varsa eminm bir okadarda kayit olmayanlar senin yazinla bir kez daha ikna olmuslardir eger devam ederlerse ilkbahar onlara butun ucusan renkleri beraberinde getiricek.Burda verilen program senin resmindeki guzellik kadar gercek.Herkesin kolayca bulabilecegi yemekler tartmadan olcmeden yapilan porsiyonlar butun ev halkinin rahatca uyabilcegi bir liste.Programa katilanlara tek dusen is bugun ne yesem demek.Hepsi bu.
Senin ve arkadasinin basarinizi kutluyorum.Size bir dilim cikolatali pastayi ama Mehtap Hanima pastani tamamini sevgilerimle yolluyorum.
Gecen yilin basaranlarindan
Nilgun

Adsız dedi ki...

Ben sizi iki hafta geriden takip ediyorum gayet guzel uyuyorum her seye.En buyuk sorunum su icemiyorum ve spor yapamiyorum.Su icmeyi zaten hic basaramadim bir donem cok iyi yuruyordum tabi ki evde ama su an kosu bandim yok.Disarda yurumem zor diye dusunuyorum cunku havalar cok soguk.Kisa sure icinde bunlari da duzene sokarsam biraz daha rahatlayacagim.1o gun sonra tartilacagim insallah size guzel sonuclar yazabilirim
Ozlem

Tijen dedi ki...

Sevgili Kıymet, sevgili Can Deniz,
İkinizi de kutluyorum. Yarattığınız yeni görünüşünüz bu sayfanın tüm ziyaretçilerini etkilemiş olmalı.
Mehtap'cığım,
Sana da teşekkür ediyorum. Başarı öykülerini buradan aktarmakla çok iyi ediyorsun çünkü inanılmaz motivasyon sağlıyor. Sen her zaman dersin ya, bir kişi yaptıysa siz de yapabilirsiniz diye. Gerçekten öyle. Ben de zaman zaman başarı öyküleri okumayı seviyorum, beni motive ediyor. Bunlardan birini de dün akşam okuyordum:
http://edition.cnn.com/2008/HEALTH/diet.fitness/02/08/weightloss.lynn.bering.tips/index.html
İngilizce bilen arkadaşların dikkatle okumasını öneririm. Lynn'in söylediği en önemli şeylerden biri "neyi doyurmak için yediğini" sorgulamak. Verdiği onca kilodan sonra (başlangıçta yaklaşık 150 kiloymuş) bugün hala yediğim herşeyi yazıyorum ve bir şeyi yemeden önce hala bunu yediğimde kendimi iyi hissedecek miyim diye soruyorum diyor. Hiç bir şey, ne şeker, ne yapay tatlandırıcılar, duygusal açlığı doyuramaz diye de ekliyor. Gerçekten de öyle, şekerin en büyük görevi bedenin dengesini bozmak, içsel açlığı doyurmak değil!

xxx dedi ki...

Mehtap Hanım
tartılmayacağım demiştim ama dayanamadım bu sabah tartıldım.. hiç kilo verememişim, son menü değişikliğinde.. bu normal mi..
bu hafta hiç spor yapamadım, bahane üretip kendimi kandırmayacağım ama bu etkili olmuş olabilir mi..
sevgiler

misk dedi ki...

Sevgili Mehtap Hanım,
Ben de uzaktan diyet programının takipçisiyim. Kilo sorunum yok, fakat sindirim sıkıntılarım giderek arttığı ve beslenme "ahlakımı" da yavaş yavaş stres, duygusal sorunlar vs. sebepleriyle yitirmiş olmamdan ötürü (ve 40 bedene doğru yola çıktığımı fark ettiğim için:) başladım ve çok memnun devam ediyorum.. derken son 3-4 gündür temel prensiplerine sadık kalsam da programın, arada fazla kaçamak yaptım ve o hafiflik halimi yitirdim:( Ne yapayım bu durumda? Bu ikinci haftayı en baştan mı uygulasam? Teşekkürler,
Bu yolun bütün güzel yolcularına da sevgi ve selamlar:) Bahar

SAFİŞ dedi ki...

sevgili mehtap hanım;
26 kasım'dan itibaren hayatımda yepyeni bir sayfa açtım ve bu sizin sayenizde oldu,sadece yazılarınızla o kadar güzel motive ediyorsunuz ki,hiç kaçamak yapmadan devam ediyorum programa ve hayatıma sporu da ekledim artık kendimi daha rahat hissediyorum tabi henüz tartılmadım ama kıyafetlerimden kilo verdiğimi anlıyorum,size yürekten teşekkür ediyorum. sadece bir sorum olacak;metabolizma çayını ne kadar süre tüketeceğiz yani bütün program boyunca içecek miyiz yoksa ara vermemiz gerekli mi ??şimdiden teşekkür ediyorum ve ayrıca kıymet ve candeniz'e de kocaman tebrikler darısı başımıza inşallah:)))

Isha dedi ki...

bugün duydum sitenin adını, açıkcası yardıma ihtiyacım war bana dedilerki mail olarak mehtap hanıma ulaşıp kilomuzdan boyumuzdan bahsetmemiz gerekiyomus galiba ama nerden ulaşabilirim bulamadım :(( yardım ederseniz çok sewinirim şimdiden sağolun

Elifhüma dedi ki...

merhaba mehtap. dört gündür karadenizin o mis gibi havasında tereyağlı enfes yemekleri ve harika misafirperverliği ile tatil yapıyorum. dürüst olarak durumum çok kötü değil ama listeme uyamıyorum. saatler şaştı ve listemde olmayan ve zararlı değil belki ama masum da sayılamayan şeylerden az da olsa yedim :-( korkarak açtım bu sabah sayfayı :-((
Sevgiler

misk dedi ki...

..evvelki yazılara tekrar göz attım. Dikkatli okumamışım hocam, özür dilerim:)) Yılların psikolojik direncini kırmak da hayli zor. İçimdeki "kötü kız" sana bu kadarı yeter de artar, daha iyisini ne yapacaksın diye de tutturdu! Bu kızı nasıl ehlileştireceğim bilemiyorum, kendim için daha iyisini istememi engellemeye çalışıyor! İmdat!

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Zarif hanımlara katkılarınızdan dolayı kutluyorum sevgili Mehtap . Çirkin kadın yok, bakımsız hanım vardır sözü doğru olsa gerek.
Gönlünüzce İyi, güzel bir hafta dilerim. Sevgilerimle..(Bu ara da güzel müziğin etkisiyle ufuklara yelken açtım)

Emel Kurt dedi ki...

selam mevsimlerden roma yı yeni keşfettim. çok güzel bir blog sürekli takipciniz olmak istiyorum da, blog da izleyiciler bölümü yokmu, yoksa benmi göremiyorum. bilgilendirirseniz sevinirim, sevgiler.

Adsız dedi ki...

Mehtap hanım merhaba,ben yaklasık 8 senedır kılo sorunu ıle bogusuyorum.Ikı cogugum var kılolar genelde dogumdan kalan kılolar..Yazılarınız benı oyle heyecanlandırdı ki bugun baslayacagım -belkı su ana kadar gıttıgım 12.ddıyetısyen olacaktı kendısı-dıyetısyen randevumu ıptal ettım.Gecen hafta basladımhaftada 3 gun 45 dakıka spora gıdıyorum ve pılatese baslayacagım.Ben de grubunuza dahıl olabılırmıyım?Kılom 74.5 ..Tesekkur ederım..Eda

Adsız dedi ki...

günaydın mehtap ve herkese günaydın ,
hafta sonu birazcık kaçırdım ama yine de tartılmaktan korkuyorum sanırım hiç bi değişiklik olmayacak bu sefer 10 aralığa az kaldı yardım lütfen herkemi aynı durumda ?

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım,
Ben yeni zayıflamaya karar vermiş, diyetisyene gitmişken sitenizi gördüm ve diyetisyenin listesinden daha iyi geldi.Bugün itibari ile ilk haftadan başladım.Akşamda spor salonuna başlayacağım.Yalnız aynaya baktığım zaman korkuyorum başarabilecekmiyim diye?Çünkü ben 42 yaşında, 167 cm boyunda ve maalesef 96 kg ağırlığındayım.Bana küçücükde olsa bir moral mesajı yazmanızı rica ediyorum.Sizden destek bekliyor ve bu güzel site için çok teşekkür ediyorum.Sevgiler.Zeynep

ebru dedi ki...

Sevgili Mehtap,

York testi ile ilgili ne düşünüyorsun. Bu sağlıklı beslenme ve fazlalıklardan kurtulma sürecinde faydalı olur mu? Sevgiyle...
Ebru (Ancient)

Adsız dedi ki...

3 haftada 3 kilo verdim ama bundan sonra takıldım kaldım nerdeyse,kilo vermem durakladı.Şu 2.listeye uymadım tam olarak eski liste gibi devam ettim,hergün 30 dk da olsa yürüyorum ama meyveyi bu hafta abarttım,mesela nezle gibi olacağımı hissedince akşamları 3-4 mandalina yada portakal,bir elma yiyorum.Zaten meyveyi 1 adet,yarım falan gibi ölçülü yemek beni kahrediyor,benim ekmeğimi kesin ama meyvesiz bırakmayın mehtap hanım lütfen.
ve akşamları bir yeşil çay,bir kayısılı lipton form içiyorum.bu meyve ve bitki çayı soruma ne dersiniz acaba.lütfen cvp erin benim için çok önemli.
tşkrlr
ışıl

Adsız dedi ki...

bir anneyim çalışıyorum doğum kilolarımı verdim eski kiloma döndüm. ama eskiden rahatsız etmeyen o kilo şuan bana fazla geliyor. neden daha önce böyle düşünmemişim ki. burayı okudukça daha da hevesleniyorum. arada fazla kaçırdığımda bırakmak yerine diğer gün yine az yemeğe başlıyorum. neden her sabah dolabın önünde durup bugün ne giysem o dar bunun boyu kısa diye dakikalarımı harcıyayaım ki. üzerime herşeyin daha çok yakışacağı günleri sabırsızlıkla bekliyorum

Adsız dedi ki...

nekadar samimi nekadar sicak bir sayfa...
insan kendinde nekadar cok seyler bulabulecegi aaa bende boyleyim aaa bende bunlari yapyiorum dedigi satirlar var...kaleminize emeginize yureginize saglik mehtap hanim
bize bu guzel sayfayi sundugunuz icin cok teskkur ederim
kocaman selamlar...
www.yenitadlar.blogcu.com