Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

14 Aralık 2010 Salı

PILAVDAN DONENIN KASIGI KIRILSIN...


Pilavdan donenin kasigi kirilsin diyor Cigdem...

Cigdem'den daha onceleri de cok soz ettim, olumlu, kararli, insancil, sevgi dolu yapisindan, benim kendimle ilgili yapmayi basardigim degisiklikliklere olan katkisindan bahsettim hep... Onunla hizli Ankara gecisimde karsilasma ve tanisma firsati buldum ve sanki yillardir hayatimdaymis, sanki hep arkadasimmis gibi bir duygu yasadim... Oyle de olmustur eminim...

Cigdem'in kurdugu Mutluluk Projesi Grubu'nun da uyesiyim ve bu projenin de yardimiyla yaptigim degisikliklerin, yasantima olan yansimalarini paylasacagim sizlerle de... Benim kendimden beklemedigim, belki sizler icin kucuk kucuk, ama benim icin gercekten ciddi degisimler ve sonuclarini gordukce, daha rahat nefes aliyormusum gibi hissediyorum kendimi...

Bugun burada konugum Cigdem... Soylediklerine kulak verin... O da burada sizlerle, belirli bir hedefin arkasindan gidiyor. Yasaminda buna yonelik degisiklikler yapti, sonuclarini aldi ve almaya da devam ediyor. Okuyun, yeniden okuyun, altini cizerek okuyun lutfen...
P.S. Sevgili Meslektasim Dr. Atilla K. ya onerileri icin cok tesekkur ederim. Bloglarin da odulleri vardir mutlaka ama ben zaten kendimi en iyi sekilde odullendirilmis hissediyorum burada... Yazdiginiz her cumle icin ayri ayri, guven ve desteginize de ozel bir tesekkur gonderiyorum Roma'dan...

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Pilavdan Dönenin Kaşığı Kırılsın...

Hayatım boyunca kararlarımı büyük ölçüde kendim verdim. Kararımı vermek için bilmem gereken bişeyler varsa, sordum öğrendim. “Danışan dağı aşmış, danışmayan yolu şaşmış” dediler, danıştım.

Okudum, yazdım, hesabımı yaptım.. Nihayetinde “budur” deyip kararımı verdim ve de uyguladım. “Ben yaptım, iyi ki de yaptım, arkasındayım, sorumluluğunu alıyorum” dedim. Böyle demenin, kabullenmenin sonuçlarına da katlandım tabii; günahı sevabı, artısı eksisiyle..
Şimdi bunları niye mi yazdım, anlatayım:
Hayatımın bazı dönemlerinde benim de fazla kilolarım oldu, öyle 25 – 30 değil ama bir ara 15 kiloya kadar çıkmıştı.. Ee 1,52 boyunda biri için 15 kilo fazlalık da hatırı sayılır bir yük oluyor insana.. Yürürken 2 adımda yoruluyor, bırakın elimdeki torbaları kendimi zor taşıyordum.

Arkadaşlarımın peşinden yetişmek için nasıl yürüyorsam artık biri ”Çitos top gibi yuvarlanıyorsun” demişti... Dalış yapmak için Mısır’a gittiğimizde suya batmak için fazladan ağırlık bağlamam gerektiğinde “yuh artık” dedim, bir tek kendim duyabileceğim şekilde.. Neyse efendim uzatmayayım, verdim o fazla kiloları.. Sonra yine aldım, yine verdim; böyle bir fasit daire; dön babam dön..
.
Döngülerin altında yatan 2 temel neden vardı aslında:
.
Birincisi beni yemeğe iten, aç değilken bile yedirten, yerken gözümü döndürten bilinçaltı yazılımım..
.
Diyordu ki, “sinirlenince sakinleşmek için yiyorum / stresten yiyorum / sevgilim yok yiyorum / kızgınım yiyorum....”
.
Bunları zaman içinde bulup temizleyip şifalandırdım çok şükür..
.
İkincisi ise olaya sağlıklı beslenme değil de kilo verme olarak bakmamdı: “Kilo verdim oh ne güzel, tekrar eskisi gibi yiyebilirim.”
.
Ah değil işte; öyle bir dengeli düzen olmalı ki, hayat boyu devam etsin..

Burdaki anahtar kelimeler denge ve düzen...
.
Hayatımızın her alanında olduğu gibi beslenme konusunda da çok önemli. Herşeyden ve yeterli miktarda yediğimizde olay da çözülüyor.. Haa, bu noktaya gelebilmek için önce fazlalıklardan kurtulmak gerekiyor, ki o da yazının başına döndürüyor bizi, karar verme konusuna..
Bakın yüzlerce kişi kaydoldu, daha fazlası sessizce takip ediyor eminim. Ne mi olacak sonunda:

“Evet fazla kilolarımdan rahatsızım,
onları vermeyi, beslenme şeklimi yaşam boyu sürecek şekilde değiştirmeyi ve artık bedenimle mutlu mesut yaşamayı istiyorum, bunun için kararlıyım, kararımın arkasındayım ve yapmam gereken neyse onları da yapmayı kabul ediyorum diyenler sevinç ve zafer coşkusu dolu yorumlarını yazacaklar..
.
“Bayram / yaşgünü / yılbaşı / iş yemeği vardı,
.
Misafir geldi,
.
Hastaydım,
.
Dayanamadım,
.
Sevgilim terketti,
.

Çok iş vardı, streslendim,
.
Elektrik kesildi,
.
Kocamla tartıştım....”
diyenler ise kendilerini o muhteşem döngünün içinde bulacaklar..
.
Burda önemli olan ne biliyor musunuz:
bir defa gerçekten isteyin; “reglim bitsin, misafir gitsin, çocuğun sınavı geçsin” demeyin, en uygun zaman şimdidir,
.
kilo verebileceğinize inanın; bakın örnekler var, birileri verdiyse siz de verebilirsiniz,
sabırlı olun; kiloları 1 günde almadık ki bir günde verelim, karşılaşacağınız sorunlara çözme amacıyla yaklaşın; işyerinde size uygun bişey yoksa evden götürün, ara öğününüzü çantanızda taşıyın, söylenenleri yapın; sonuçta kendimizi teslim ettiğimiz bu güzel yürekli kadın işin uzmanı, kendinize güvenin; siz neler başardınız bugüne kadar, başarılarınıza bişey daha eklemek keyifli olur eminimve de lütfen KARARLI OLun.. Bu sizin kendiniz için yaptığınız bir eylem, kendinizi sevin, kararınızın arkasında durun ve gereklerini yerine getirin, kendinizi sabote etmeyin..
.
“Pek güzel diyorsun da sen ne haldesin” diyenler için, bu yazı sizler için olduğu kadar kendim için de aynı zamanda.. Ve benim de güzel bir göbüşüm var, 31 Aralık’ta vedalaşmaya karar verdiğim..
.
Çok sevdiğim bir söz var, “dağın tepesindeki adam oraya düşmedi” diyor.. Zirve yolumuz keyifli ve kolay OLsun..




14 Aralik 2010'Roma

19 yorum:

Derinden dedi ki...

Çiğdem hanım benim yaşantımda da çok önemli bir faktördür.Hani yer demir gök bakır olduğu zamanlar vardır ya.Ben işte öyle bir zamanda o'nu sesinden tanıdım.Nefesime nefes verdi.Bilinçlenme yolunda önümü açtı.Gözümün feri oldu.Onun sayesinde bir sürü zorlukları yendiğim gibi tam 12 kilo verdim ve kilo vermeye devam ediyorum.Bu kilolarla birlikte yaşantımı değiştirmeme neden oldu Çiğdem Hanım.en güzeli ise sizin bloğunuza beni yönlendiren kişi oldub

Delfina ; dedi ki...

Çok duygulandım...Çiğdem'in huzur veren cümleleri beni her zaman mutlu etmiştir.Gerçekten,bilinçaltına ne dersek,kendimizi o halde buluyoruz.

Çiğdemcim, hepimiz başaracağız,ehtap'ın dediği gibi "yine yeniden ve son kez." Beynime şunu emrediyorum son 1 aydır," Sağlıklı olarak 63 kiloya ineceğim bir daha da almayacağım.Hep 63 de kalacağım" Bunu söylemek kendimi iyi hissettiriyor ve sayende öğrendiğim tüm güzel şeyler için teşekkürler Çiğdemcim...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

kutluyorum Çiğdem'i.

Ne önemli karar vermek !
Kararın arkasında sapasağlam durmak, sonuçları görmek, sonra o sonuçların altından çıkan zerafete bakakalmak !!
kendinle yeniden buluşmek, kendine daha çok gülümseyebilmek.
Ve Sana Mehtapcığım minnetle teşekkür etmek
ki elbette seni :
sevmek... sevmek...
Varol sen.

Esma Kütükcü dedi ki...

Burada bu blogda her şey çok güzel,çok eğlenerek çok öğreniyorum.Bu güne kadar bana bunları ya öğreten olmamış yada ben öğrenememişim.
BURADA ÇOK KARARLIYIM SEVGİLİ MEHTAp'IMIZIN katkıları sonsuz özverileriyle her şeyi öğrenmeye....
Ben kendi adıma mazeret değil,sorunuma çözüm arıyordum çok şükür buldum artık diyorum.19 yaşında bir kızım,15 yaşında bir oğlum bir de eşim var.Bu güne kadar onların istediği gibi beslenme oluşturdum.Ben kilo veremedim arttı kilom eksilmedi.Şimdi benim istediğim gibi beslenme şekline karşı çıkıyorlar zaman zaman.Ben herkesin keyfine göre yapıyorum ,bazen yapmıyorum.Ama eninde sonunda onlarda doğruyu bulacak ve benden iyi beslenecekler bundan eminim,çünkı bu konuda ben çook kararlıyım.
Her zaman bana uzatılan ikram edilen her şeyi hemen kabul edip yiyordum karşıdakı kırılmasın diye.Şimdi ben onu yiyemem diyorum.Herkesin değil kendi istediğim şekilde SAĞLIKLI besleniyorum.Böylede gitmesini sağlamaya çalışıyorum.Kaçamak yapmadan
Mhtap hanımı bu güzel yaklaşımından dolayı kutluyor ve onu çok sevdiğimi her fırsatta söylemek istiyorum gerçekten.
O sağlıkla kalsın ki böyle güzellikleri bizlerle paylaşabilsin.
Güzel insanıma saygılar sunuyorum.
Esma

Esas Kız dedi ki...

Sevgili Çiğdem, kusura bakma ama, pilav yiyenin kaşığı kırılsın demek istedin galiba. . . ;-))

Adsız dedi ki...

Mehtapcım, birbirimizin hayatına kattıklarımız burnumu sızlattı; hayatlarımız kesiştiği için çok mutluyum.. Güzel yürekli arkadaşım benim.. Seni seviyorum, sevgimle kucaklarım..

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım,blogunuzu dün portakal ağacı sitesi sayesinde keşfettim ve tek kelimeyle bayıldım.
Bütün yazılarınızı okuyacağım tek tek.Ben 30 yaşında 1 çocuk annesi(4 yaşında kızım),çalışan bir bayanım.
Borsacıyım,sabah 8 akşam 6 arasında oturarak çalışıyorum.Spor maalesefki yapamıyorum.Temmuz ayında 71 kilo
diyetisyen yardımı alarak diyete başladım.Şuan 63 likoyum,hedefim 58...Ama 63 kiloda takılıp kaldım,lütfen bana da
yardımcı olurmusunuz? Neler yapmalıyım? 1,5 aydır diyetisyene gitmiyorum,ufak kaçamaklar yapmaya başladım ama
asla battu balık yan gider demiyorum,kaçamak yaptıysam o gün ve sonraki gün diğer öğünlerimi ona göre ayarlayarak
dengelemeye çalışıyorum.58 kiloya biran evvel ulaşmak istiyorum,yardımlarınızı rica ediyorum.Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Mail adresinizi bulamadığım için burdan ulaşmayı seçtim size.Az önce adımı yazmayı unutmuşum,Burcu Demirkol ben.

Rapa Nui dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım,
Blogunuzun yeni tasarımını çok beğendim.
Daha önce kaydolmuş ancak geç başlamıştım. İlk üçüncü haftanın sonunda bizim ailedeki durum aşağıdaki şekilde başarıyla sonuçlandı.

Rapa Nui
Başlangıç : 78 Kg (21 Kasım 2010)
3. Hafta : 75 Kg (12 Aralık 2010)

Turist Ömer
Başlangıç :120 Kg (21.Kasım 2010)
3. Hafta :115 kg (12 Aralık 2010)

Pisi Pisi
Başlangıç : 80 Kg (21.Kasım 2010)
3. Hafta : 78kg (12 Aralık 2010)

Ailem adına yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
Sevgilerle,

canan dedi ki...

Ben bu yazıları neden bu kadar geç kesfettim diye bir parça hayıflansam da cok degerli bilgiler edindim. Teşekkür ederim. Fazlaca vaktinizi almak istemediğim için hemen birşey öğrenmek istiyorum. Yazılanları en eski kayıttan, henüz yeni okumaya başladım. Belki dikkat etmedim belki henüz bu kısma gelmedim ancak, metabolizma çayını öğrenmek istiyorum.:) bana bunu yazarsanız çok mutlu olurum.

YASEMİN dedi ki...

Benimde Çiğdem hanım gbi aşırı fazla kilolarım yok,9-10 kilo kadar..Ama insanın kendine güvenini olması ve hayata daha mutlu bakabilmek için sabırla devam etmesi gerekiyor gerçekten..umarım sonuna kadar devam ederim..:)) YASEMİN

umuda doğru dedi ki...

merhabalar...hala burdayım ve kendimi iyi hissediyorum...tartılmadım ama çevremden çok inceldiğim konusunda sözler duymaya başladım..kaçamaklarım hiç olmuyor...canım istemiyor çünkü....pazar kahvaltıda ne yesem diye çook düşündüm...mehtap hanım size çok ama çok teşekkür ediyorum..

Adsız dedi ki...

merhaba mehtap hanim,blogunuzu yeni keshf etdim ve eskiden bashlayaraq okuyorum.cok guzel kaleminiz var,cok etkileyici.ben ikinci hamileliyimin son haftalarini yashiyorum,bu donemde 22 kilo aldim ve almaya devam ediyorum,blogunuzu keshf etdikden sonra shimdiden kendimi dogum sonrasi kilolardan kurtulma icin hazirliyorum,INSHALLAH basharili olurum.bunda sizinde katkilariniz olacagindan eminim,sevgilerle jale

Tijen dedi ki...

Sevgili Canan,
Belki Mehtap'ın zamanı olmaz diye yazıyorum:
Metabolizma çayını bu yazının bulunduğu sayfada bulacaksınız, çok uzaklara gitmeye gerek yok. Yapımı çok kolay ve çok lezzetli bir çay (bana göre). Kış olduğu için ılık tüketiyorum. Sabah kalktığımda ilk fincanımı koyup oda sıcaklığında bırakıyor, kahvaltıdan yaklaşık bir saat kadar sonra içiyorum. O bitince 2.'yi koyuyor, onu da öğle yemeğinden sonra içiyorum. Sonuncu da akşam yemeğinden sonra ancak belki onu öncesine alırım?

Adsız dedi ki...

Delfina'ya: "Sağlıklı olarak 63 kiloya ineceğim bir daha da almayacağım.Hep 63 de kalacağım" yerine "63 kiloda ve sağlıklıyım" desen daha çok işe yarayacağına eminim.. sevgilerimle..

Düş Bahçesi Butik Tasarım dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım;
Sessizce yazılarınızı takip ediyorum.Sessizce diyorum şimdiye kadar hiç soru sorma gereği duymamıştım.Söylediklerinizi harfiyyen yerine getirmeye çalıştım.Bu ay Muharem ayı olduğu için ben de acaba aşure yiyebilecekmiyiz? diye sormak istiyorum.
Ama yemeyin derseniz de bozulmam.Sayenizde o kadar çok motive olmuş durumdayim ki yemesem de olabilir...
Herşey için şimdiden teşekkür ederim.Kendinize iyi bakın

Terazi dedi ki...

Çiğdem teşekkürler yazdıklarına, ayna olduğun için...

***

canan, metabolizma çayının tarifi "MUTFAGA YAKISAN ERKEKLER... yazısında var. Daha eski tarihli yazılarda bakmak istersen, 10 Nisan 2009 Cuma "SIZ HALA BASLAMADINIZ MI?" yazısına da göz atabilirsin..

***

Terazi merhaba.. Evet "iki" olmuşuz :) Gerçi ben takip edilen sınıfa kayıtlı değilim, sorun çıkmayabilir veya avatarlarımızdan da fark anlaşılabilir ama iyice ayrılmak istersen, bir ön isim alabilirsin..

Sevgilerimle

...---... dedi ki...

ne olur benim de kilo vermeme yardım edin 19 yaşındayım ve hayatımın hiç bir evresinde zayıf olmadım ama hiç bu kadar da şişko olmamıştım bu 9 kilo üstüme yapıştı annem ve babam body mass in dexlerine bakılacak olursa morbid obezler ve sonumun bu olmasından çok korkuorum şuan ben artık 72 kiloyum ve boyum 176 hiç bir sağlık problemim yok en son bu yaz yaptırdığım çeşitli tahlillere dayanarak bel çevrem lütfen bana da yardım edin...

Terazi dedi ki...

Terazi; Benden de sana merhaba :))