Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

13 Nisan 2009 Pazartesi

PAZARTESI BASLAYAN DIYETLER...

Sali gunu biterler diyorsaniz, yaniliyorsunuz..
.

Bu pazartesi, dogru beslenmeye basliyorsunuz..
.

Sali gunu birakmiyorsunuz..
.

Carsamba gunu aclik duygunuz azaliyor..
.

Persembe gunu hic kalmiyor..


ve
.

1 ayin sonunda 3-4 kilo veriyorsunuz..


Burada verdigim, ortalama, hic rijid olmayan bir beslenme ornegidir. Hepimiz farkli yaslarda ve farkli aliskanliklarda oldugumuz icin, farkli derecede hareket ettigimiz ve kilo fazlamiz da birbirinden farkli oldugu icin, gram vermedim..
Porsiyon olculerini yazacagim ayrica.. siz simdilik her zaman yediginizden daha azini ama mutlaka daha azini koyun tabaginiza..


KAHVALTI (cay veya kahve ile birlikte)


-1 dilim ekmek (Kepek, cavdar, bugday, tam tahilli vs, her gun degistirmeye calisarak)

-ince bir dilim beyaz peynir veya iki cesit kucuk yarim dilim peynir olabildigince yagsiz cesitler secilecek

-5-6 zeytin (bir gun kirma, bir gun cizme, bir gun salamura siyah neyse buldugunuz)

-mevsiminde domates, salatalik, biber, mevsimi degilse bol roka, maydanoz.
isterseniz asagidaki secenekleri alternatif olarak kullanabilirsiniz.. Hergun ayni seyi yemeyin zaten.. Metabolizmanizi alistirmayin..


Haftada 1 gun
-1 dilim ekmek
-1 tatli kasigi tereyag, 1 tatli kasigi diabetliler icin hazirlanmis recel veya bal


.

Haftada 1 gun
Sutlu kahve ve 1 ince dilim sade kek
.

Haftada 1 gun

Yarim bardak az yagli sut ve 4 kasik musli ..(Icine istediginiz degisik renkli meyvelerden koyabilirsiniz..)


.

Haftada 2 gun

Bir kase yogurt, bir dilim ekmek, bir meyve yiyebilirsiniz..
.

Haftada 2 gun
1 dilim ekmek
1 yumurta
Bol maydanoz, roka , mevsiminde domates, salatalik, biber vs.vs.
.

15 gunde 1 kucuk bir kase tarhana corbasi veya mercimek corbasi, icine bir tatli kasigi kadar rendelenmis beyaz peynir, yarim dilim ekmek


ARA OGUNLER:
Sabah kahvaltisi ile oglen yemegi arasi ve oglen ile de aksam arasi mutlaka bir seyler yemek gerek. Size uygun olani secin.


1 kucuk kase yogurt, bir meyve veya iki yarim degisik renkli meyve
1 kucuk kase yogurt ve iki biskuvi
3 degisik renkli meyveden yapilmis bir meyve salatasi ve iki biskuvi
1 kucuk meyve ve 10 adet badem veya 2-3 ceviz

.



OGLEN YEMEGI
1 porsiyon izgara et veya balik (ilk haftalarda kofte tercih etmeyin)
1 tabak haslanmis veya izgara yapilmis sebze veya buyuk bir canak salata veya cacik
1 dilim ekmek


Veya
1 tabak (5-6 kasik) evde pismis sebze yemegi (ilk haftalarda , kisi basina 1 kasik yag ile pisecek, havuc, pancar, patates, princ, bulgur eklenmeyecek)
1 kase yogurt
1 dilim ekmek


Veya
1 porsiyon izgara et
1 adet haslanmis patates (ekmek yemiyeceksiniz)
1 kase yogurt

.
Veya
1 kase corba (un kavurarak filan yapmayin, kalorisini gereksiz artirmayin. Tutun kendinizi)
1 porsiyon izgara et
salata

AKSAM YEMEGI:
1 kase corba
Ton balikli (yaklasik 250 gr) salata
1 dilim ekmek



Veya
Sogan ve domatesle pisirilmis 1 porsiyon yagsiz et
1 dilim ekmek
salata


Veya
Oglen yemegi gibi.

.

Yatmadan once cok isterseniz yarim bardak az yagli sut.
.
.
.
.

NOTLAR NOTLAR...


İlk 15 gun bu diyete uymaniz gerekiyor. Yani dolma yok, borek, corek, simit yok.. Manti yok.. rus salatasi yok, besamel sos yok, krema, krem chantilly yok.... durum yok, kebap yok, lahmacun yok.. Dondurma, tatli, muhallebi, sutlac yok.. salam, sosis, sucuk yok.. kuruyemis yok.


.

Salataniza sadece 1 tatli kasigi yag koyma hakkiniz var.. olcun ve ne kadar az oldugunu anlayin.. baska zamanlarda ne kadar fazla koydugunuzu da anlayin boylece.. Hazir salata soslari hic yok..

Ama sadece bir sure icin yok

Mumkun oldugu kadar hareket edin. Yuruyun (tempolu bir sekilde), merdiven inin cikin, evde dans edin..hareket etmek icin hicbir firsati kacirmayin.

Mutlaka ama mutlaka 8-10 bardak su icin.

Kacamak yapmayin.. bugun yazdigim gibi, artanlar dogadaki kuslarin, boceklerin, komsunun kedisinin, tavuklarin payi olsun.. siz bitirmeyin.. tencerenin dibini siz bitirmeyin.. ogunluk pisirin, kalmasin. Ya da tadi damaginizda kalsin.



Tuzu az kullanin.

Tek bir biskuvi bile 40 kaloridir, yemeyin.
1 tek misir tanesinin bile kalorisi vardir, hesaplayin..

Tek bir damla yag, bir tek cikolata, bir isirik simit icin bile olsa, "bak iste yapamiyorum" demeyin kendinize.. Yemeyin, dayanin, basarin..

Tatli krizi icin onceki yazimi okuyun.
Yemediginiz her gereksiz kalori icin kendinize puan verin..
Neyi yemeniz gerektigini bilmeseniz de olur..
neyi yememeniz gerektigini bilmeniz yeter simdilik..
“Dogru karar verebilmenin tek yolu, hangi kararin yanlis oldugunu bilmektir”..(P. Coelho)

Bakin, kac kisi bu yazilarla zayiflamaya basladi bile..
Siz yeterki isteyin..
.
BUGUNDEN ITIBAREN SABAH AKSAM TARTIYA KOSMAK YOK..
.
GUNLUK DEGISIMLER YANILTIR INSANI..
.
NE GEREKSIZ YERE UZULUN NE DE 150 GRAM VERMISSINIZ DIYE BOSUNA SEVININ..
.
BIRAKIN GIYSILERINIZ SOYLESIN SIZE KILONUZU...
.
15 GUN TARTILMAYACAKSINIZ..
.
SOZ VERIN BANA...

15 gun sonra listemizde degisiklik yapacagiz. Anlamadiginiz herseyi sorun.. cekinmeyin..

Hadi basliyoruz.. Kolay gelsin..

.
13 Nisan 2009'Roma

105 yorum:

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Sevgili Mehtap,
İsteyince oluyor değilmi?
Ama ya Pazatresi ya da aybaşında başlamak bir işe yaramıyor zaten. Nedense hep bir günle kalıyor.
Rejim yapmıyorum, yememeğe çalışıyorum olmuyor. disiplin gerek.
Yaş ilerledikçe kilo sorunu daha bir zora sokuyor bedeni. Kilo kaybı zor oluyor ve birde troit.
Zaten hep o troit yüzünden taşıdığım fazla kilolar.
Aman aman çok kilolu değilim ama yinede kiloluyum. Yeni keşfettiğim bu güzel sayfan sayesinde fazla olan 7 kg. verebilirim sanırım.
Teşekkürler ve Sevgiler...

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

sevgili yasamin kiyisinda, fT3,fT4 olcumleri normalse, kilo vermede bir problem yasamazsiniz.. belki biraz yavas olur ama verirsiniz inanin bana..
mutlaka yuruyus yapin, metabolizma cayini deneyin ve tatli krizlerine aldirmayin.. yenilmeyin kendinize..
sagliklar diliyorum

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

SENİ SEVİYORUM DEMİŞMİYDİM :)))

İYİ HAFTALAR....... :))

ROMAYA SEVGİLER.
MUTLU BAHARLAR...

nalan dedi ki...

Yazınızı beynime kazıya kazıya okudum.Bu gün bende 78 kg la başlıyorum.Daha öncede denemelerim oldu ama bu sefer sayenizde başaracağım inşallah.Biliyorum önümde uzun bir yol var bu sefer umutluyum başarabilirim gibi geliyor. Size tekrar tekrar teşekkür ediyorum.Harikasınız.

Delfina ; dedi ki...

Heyecandan ölüyorum Mehtapcım,yazdığın şeyler muhteşem.Defalarca okuyorum,beynime kazınıyor ve gün içinde hep tekrar ediyorum.Haftasonu koyu yeşil sebzeleri aldım, ahh nasıl mutluyum artık.

Faili meçhul kıyak hareketinin öncüsü oldun sen Mehtap,yüzlerce kadını mutlu ettin ya, sen de hep mutlu kal ömür boyu...

Sevgiler,

Halime dedi ki...

Mehtap Hanım ;
Ben cumartesi başladım.Bugün 3.günüm ilk 2 gün biraz zorlandım aklıma hep tatlılar geldi ama sayfanıza girip moral buldum.Ben varım sizinle diyete :).Çok teşekkürler ve sevgiler...

Adsız dedi ki...

metabolizma çayını soğuk tüketmemin bir sakıncası olur mu?

nükhet z.

...Aslı Cadısı... dedi ki...

Mehtap hanım merhaba

Bi kaç haftadır sıkı takipçiniz oldum ve sayfayı ilk keşfettiğim anda değişikliğe başladım. Evden kahvaltı etmeden çıkan sokaktan simit alıp 9,5-10 gibi yiyen öğle yemeğini sürekli sarkıtan biriydim şimdi sabah kahvaltım öğün aralarım ve düzenli yemeye çalıştığım öğle yemeklerimle yaklaşık 10 yada 15 günde 2 kg gitti bile. Ben sizin verdiğiniz tariflere nazaran akşam yemeklerinde evde ne varsa ondan yiyiorum. Ama az şekilde. Pilav,makarna cinsi şeylerden uzak durmak bile yeterince işe yarıyor sanırım:)

Bize yol gösterdiğiniz ve vakit ayırdığınız için teşekkürler.

Sevgilerimle..

banu dedi ki...

sevgili mehtap salı günü bitirmedim bir hafta oldu bile bana güç verdiniz ıvır zıvır yemeyi kesmek bile büyük bir adım benim için şu an 170 boyum yetmişbeş kiloyum 39 yaşım yavaş yavaş acelem yok yeter ki sağlıklı ve kalıcı olsun çok teşekkürler:))

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili NuNu, kalp kalbe karsidir derler.. zaten hissediyorsun bunu, biliyorum..

Sevgili Nalan, dun Funda yazmisti ona soyledigim bir seyi.. bir tek kisi bile basarmissa bu dunyada, o zaman siz de yapabilirsiniz demektir.. Baslayin ve kendinize guvenin.. tartilmayin.. Giysileriniz soylesin sonucu..

sevgili Delfina, bu yazilanlar cesaretsizlere de ornek oluyor. Bu heyeceani hep bizimle paylas lutfen..

sevgili Halime,
vucut alistigi besini sorar.. Hem de ayni saatlerde sorar.. Biraz dayanin, siz bile sasiracaksiniz nasil olup ta tatlilara soyle bir bakip gectiginize.. O zaman tadacaksiniz gercekten istediginiz zaman..

sevgili Nukhet,
elbette soguk tuketebilirsiniz.. zaten 1,5 litre yaklasik iki gunde biter.

sevgili Asli Cadisi, yazdiklariniza cok sevindim.. Bunlari bizimle paylasmaya devam edin, olabilecegini anlayacak bizi okuyanlar..

sevgili Banu, gunde 100 kalori az almak bile 1 yilda beklenmedik bir kilo kaybina yol acar.. onun icin ivir givir sadece yoktur metabolizmamizda.. Bize sonucu yazin.. bir evde anne saglikli beslenmeye inanirsa, ya da evin kizi, butun aile saglikli beslenir inanir.. haberlerinizi bekliyorum..

suspect dedi ki...

Yoğurt+2 bisküvi yiyip oturdum buraya :) Tartılmadım, tartılmayı da düşünmüyorum, kendim görmek istiyorum zayıfladığımı. Yeşil çorbayı hangi 3 gün tüketmeliyiz diye soracaktım ben. Yani diyete başlar başlamaz mı yoksa bu 15 günden sonra mı? Herşey için teşekkürler tekrar :)

Adsız dedi ki...

Merhaba

Yine çok teşekkürler...sonsuz teşekkürler. Ben galiba diyetisyene gitmeyi bırakacağım ve mevsimelerden Romayı yaşayacağım beslenme konusunda...Sadece kiloma uygun miktarları nasıl ayarlayacağım konusu beni endişelendiriyor ve ne zaman arttırıp ne zaman azaltacağım listemdeki kalori miktarlarını metabolizma direncini kırmak vs. konular için...Tiroidim, şekerim yok sadece miktarları ve ne zaman arttırmak veya azaltmak gerektiğini meark ediyorum.
Bir akademisyen olarak azminize hayranım ve sadece paylaşımlarınız için değil, bu tempoda çalışan bir anne olarak zaman ayırabildiğiniz için çok çok çok teşekkürler

Ebru Demar

P.S. Blogum yok ama bana da cevap yazarsanız çok sevinirim. Daha önce de yazmıştım, ancak blogcu olmadığım için cevap veremediniz sanırım. Sağlıklı kalın...

beenmaya dedi ki...

yanlış anlamadıysam bu genel bir başlangıç değil mi her isteyen uygulamaya başlayabilir...

agro dedi ki...

Mehtap Hanım merhaba, Çok güzel bilgiler vermişsiniz yine bizlere, çok çok teşekkürler. Sizin bir konuda görüşünüzü almak istiyorum eğer zaman ayırabilirseniz. 40 yaşındayım,10 yıldır da yüzümde sivilce sorunum var. Otuz yaşıma kadar regl dönemi dışında böyle bir sorun yaşamamıştım, doğumdan sonra tamamen değişti cildim. Git gide de daha kötü oluyor. Gitmediğim cilt doktoru, roaccutane dahil kullanmadığım ilaç kalmadı. Son gittiğim doktor Türkiye'de bu işin piri olan yaşlı ve çok değerli biri. Bana bu sorunun hiçbir zaman çözülemeyeceğini sürekli yaşayacağımı söyledi ve tamamen ümidimi doktorlardan kesmeme neden oldu. Ben de bir besin grubuna karşı alerjim olabileceğini düşünmeye başladım.Internette bir sitede (siteyi hazırlayan endokrinolog bir prof.dr.) süt ve ürünlerinin bazı kişilerde bu probleme sebep olabileceği, bunlar tüketilmezse kısa sürede sorunun çözülebileceği yazıyor. 2-3 gündür çok sevmeme rağmen ben de peynir, süt,yoğurt tüketmiyorum. Yalnızca kefir önermişler onu içiyorum. Sizce yaptığım doğru birşey midir, bunun aslı var mıdır. Biliyorum siz bir Hematologsunuz, bu konu direkt olarak sizi ilgilendirmeyebilir ama dürüstlüğünüze güvenerek bu soruyu soruyorum. Mutlu paskalyalar dilerim. Sıkıntı ve üzüntüler sizden uzak olsun. Bu yorumumu yayınlamazsanız sevinirim. Hiç cevap da vermeyebilirsiniz. Sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap,
Alessandra Cora dinliyorum sabahtan beri, "Mercy" ses öyle derinlerden geliyor ki ! ve hepimiz için merhamet diliyorum Tanrı'dan. İnsanız ya bazı şeylere içimiz burkulmadan, canımız acımadan eyvallah diyemiyoruz. Görmek, tanımak da sebep değil bi çok şey için. Sen bizi gördünmü ki böyle canla başla yardım ediyorsun. Dedim ya insanız işte, ya da insan olmaya çalışıyoruz.

eline koluna yüreğine sağlık,

(ızgara et kısmı (özellikle öğlen yemeğinde işe götürmek için pratik önerilerin ne olabilir) haşlanmış tavuk-hindi olabilir mi?

sevgiyle kal
Canan

Adsız dedi ki...

evet, ben de bu gün başlıyorum.Tam 60 kiloyum. Hedefim 53-54. DİSİPLİNE ve İNANMAYA ihtiyacım var. Evet hepimiz yapabiliriz.Teşekkürler.

Kağıttan Gemiler dedi ki...

Bugün ben de başladım sayenizde. sabah kahvaltım aceleye gelsede haşlanmış yumurta ve yeşilliklerle renklendirdim masayı. Akşamdan hazırladığım çayı termosuma koydum işe getirdim, öğün aralarında içmek için. Pek bir hevesliyim bakalım. İşyerinde çıkan yemekler belki ara ara sıkıntı yaratacak, o zamanları da salata ile atlatmaya çalışacağım.
Teşekkürler mehtapcım, iyi ki varsın. Harikasın.

Zehra Gürgen dedi ki...

Yazını şimdi okuyabildim.Ama haftasonu kararımı kesin vermiştim.Yazdıklarını en baştan okuyup birde notlar almıştım. Sabah kahvaltımı tabağıma ne ve ne kadar yiyeceksem o kadar koyarak başlamış hatta yediklerimide not almıştım.Makaronlara bakıp artık tadına bile bakmayacağım deyip öğlen yemeğini hazırlamaya başlamıştım hatta ara öğünüm kaçta not etmiştim kafama..ki yazını okudum.Hemen hepsini not ettim defterime, 15 gün bu düzene uyulacak tamamdır..
Çok çok teşekkür ederim :)
sevgiler

neslihan erzincan özgür dedi ki...

sevgili Mehtap, bu listeye uyacağım:-) en çok tartılmama kısmı zorlayacak:-)meraklılık işte...çok teşekkür ediyorum.sevgilerimle...

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili suspect, yani kahvaltinizi yaptiniz, ara ogununuzu de.. harikasiniz.. yesil corbaya henuz zaman var.. ilk 15 gun boyle gecsin bakalim..

Sevgili Ebru, kac yasindasiniz, boyunuz ve kilonuz kac. belki yaklasik bir miktar soyleyebilirim.

Sevgili Beenmaya, yoksa daha baslamadin mi? bu saglikli bir beslenme ornegi.. tabii ki dondurmalar, makarnalar, pilavlar da gelecek arkadan ama bilerek, bilincli yiyecegiz ve kilo almayacagiz..

Sevgili Canan,
guzel dileklerinizi icin tesekkurler.. ayrica haslanmis eti
hatirlattiginiz icin tesekkurler.. elbette olur. tavugu veya nuhar tipi bir eti haslayip, salatanin icine koyup yaninizda goturebilirsiniz.. bazi gunler sabah yemediyseniz, iki yumurta haslayip yiyebilirsiniz..

sevgili adsiz2, buradayim ve sizi izliyorum.. sonucu hep birlikte gorecegiz..


sevgili kagittan gemiler, is yerinizde ne tur yemekler cikiyor.. elinizde bir liste oluyormu aylik veya haftalik filan.. sadece salata ile olmaz oglen yemegi.. protein ve karbonhidrat ta almaniz gerekir. elinizde liste varsa, bana yollayin.. soyle bir goz atalim..

Sevgili agro, buradan yazmazsam size, nereye yazacagim? bana bir mail birakin lutfen..

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili arkadaslar, Beenmaya'nin sorusu aklima getirdi.. bu beslenme bicimi onemli saglik problemleri olmayanlar icin uygundur. ozellikle protein kisitlamasi olan bobrek hastalari, ya da herhangi bir metabolik sorunu olanlarin, mutlaka once tahlillerini yaptirip, uzmanlar araciligi ile izlenmesi gerekir..

kilo verecegiz diye, sagligimizi tehlikeye atmamizin bir anlami olamaz..

Lutfen kendinize cok dikkat edin..
hepinize sevgilerimle

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

sevgili Zehra ve Neslihan, sonucta sadece bedenimiz degil, kendimizi daha hafif hissettigimiz icin, hem yiyip hem sucluluk duymayacagimiz icin, her istedigimizi kontrol ederek bilincle yiyecegimiz icin, daha keyifli, daha kendine guvenli, daha bakimli, daha guzel ciltli olacagiz..

bu arada sevgili beyler, hep yayinlamayin diye yaziyorsunuz bana.. lutfen gun isigina cikin sizde.. Yol gosterin sorularinizla benzer problemleri olanlara.. anonim olarak yazin, onemli degil..
"Fit" olmayi istemek cok guzel bir sey.. degil mi?

Adsız dedi ki...

tekrar selamlar,
çay ve çorba için (ilk 15 gün çorba için erken diye yazmışsınız ama)içilme sıklıkları nedir, yani nasıl ayarlayacağız. Haftada mutlaka 3 gün 1 öğün çorba içecekmiyiz yoksa ihtiyaç dahilinde ise ne kadar devam etmeliyiz. Çay sürekli içiliyor mu?

Sizi çok yorduk biliyorum ama okumak bile çok keyifli :)

sevgiler

Canan

Adsız dedi ki...

merhabalar,
vejeteryanlar icin et yerine ne onerirsiniz? haftada 4-5 gun yaklasik 45 dk spor yapan biri olarak vucudum karbonhidrat diye bagiriyor.abartmadan ne yiyebilirim?
sevgilerimle
cagla

Delfina ; dedi ki...

Mehtapcım, çay ve çorbayı 15 günden sonra mı yapalım.ben bu akşam hazırlayacaktım hepsini...eğer sonra ise, 15 gün sonra yapaym. ben de işyerimin yemek listesini yollayabilir miyim sana :) mail adr bulamadım...

bir de ben kilo almaya başladığımdan beri tartılmadım hiç, kiloyu kontrol etmek komik geliyor.o nedenle hiç tartılmayacağım, ne zaman aynaya baktığımda" hıh bu iş oldu " dersem olmuştur ve sayende...

sevgiler,

agro dedi ki...

Sevgili Mehtap Hanım,
İçinizde birkaç kişi yaşıyor olmalı böyle hepimize yetiştiğinize göre.Bu kadar çabuk cevap verebileceğinizi düşünmemiştim.Blog sahibi olmadığım için mail adresimden size ulaşıyorum ve görebileceğinizi sanıyordum bu nedenle belirtmemiştim. mail adresim tijen@mudurnupilic.com.tr
2-3 gündür süt ve ürünü kullanmıyorum okuduğum makaleye göre de ACE vitaminleri ve Se ve Zn ,Omega 3 için balıkyağı kapsülü almalı, keten tohumu,ısırgan tohumu, zerdeçal,siyah üzüm çekirdeği tozları kullanmalıymışım. Bu sivilcelerden kurtulmak için ne gerekiyorsa yapabilirim artık, sanırım bu stres de onları tetikliyor ama elimde değil. Her seferinde uzun uzun yazıp sizi de yoruyorum afedersiniz gerçekten yanıtlamak zorunda değilsiniz.
Sevgiler
Tijen

agro dedi ki...

Sevgili Mehtap Hanım,
İçinizde birkaç kişi yaşıyor olmalı böyle hepimize yetiştiğinize göre.Bu kadar çabuk cevap verebileceğinizi düşünmemiştim.Blog sahibi olmadığım için mail adresimden size ulaşıyorum ve görebileceğinizi sanıyordum bu nedenle belirtmemiştim. mail adresim tijen@mudurnupilic.com.tr
2-3 gündür süt ve ürünü kullanmıyorum okuduğum makaleye göre de ACE vitaminleri ve Se ve Zn ,Omega 3 için balıkyağı kapsülü almalı, keten tohumu,ısırgan tohumu, zerdeçal,siyah üzüm çekirdeği tozları kullanmalıymışım. Bu sivilcelerden kurtulmak için ne gerekiyorsa yapabilirim artık, sanırım bu stres de onları tetikliyor ama elimde değil. Her seferinde uzun uzun yazıp sizi de yoruyorum afedersiniz gerçekten yanıtlamak zorunda değilsiniz.
Sevgiler
Tijen

crocus dedi ki...

Merhaba Mehtap,
Yazını okuyunca aşka geldim ve bugün itibariyle ben de diyete başlıyorum.Buna acaip ihtiyacım var.Yaş 39, kilo 88, boy 168 ve de tip 2 diyabet.İlacımı sabah-akşam içiyorum.En büyük problemim şeker ihtiyacı ve de istikrar.Bu arada 10 kiloyu bu yıl sigarayı bırakınca aldım.Ama en azından sigaradan kurtuldum.
Sana çok teşekkür ederim.Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım,

Yaklaşık miktarları öğrenmek için sabırsızlanıyorum. Boyum 165 cm, kilom 80, yaş 32...

Ben işte genellikle masa başında, evde de sürekli ayakta(6 yaş ve 10 aylık iki çocuk annesi), egzersizi zamansızlıktan ihmal eden irice bir bayanım...


ÇOOOOOOK Teşekkürler ve sevgiler

Ebru Demar

Seda dedi ki...

bu yazınızla diyet yapmayacak insana yoktur herhalde şiir gibi okudum listeyi :))1 haftadır eşim diyette ve tabiki bende haklısınız alışıyorsunuz artık gerektiği kadar acıkıyoruz vede yiyoruz.....

Adsız dedi ki...

Tekrar Merhaba,

Bu arada ben buna benzer bir listeyi yaklaşık 1 aydır uyguluyorum, yaklaşık 3 kilo verdim. Sözkonusu çorbalara, detoksa geçebilir miyim, yoksa bu listeyi 15 gün uygulayıp, ondan sonra mı başalıyım, yani metabolizmamı tamamen restart etmek daha mı iyi olur. Çok teşekkürler...

Ebru

Adsız dedi ki...

Blogunuzu bir haftadır hayranlıkla - hem bize verdiğiniz bilgilere hem de sizin enerjinize hayranlıkla- izliyorum. Ben de blogsuzlardanım ama bugün sizinle beraber uygulamaya başladığımı coşkuyla haber vermek için yazmak zorundaydım artık. Yalnız 12 yaşında bir kızım var (160 cm ve 75 kg) o da benimle beraber yapmak istiyor. Bazı şeyleri değiştirerek yapabilir miyiz? Sporu da beraber yapacağız çünkü. Bizi tekrar canlandırdığınız ve inancımızı perçinlediğiniz için çok teşekkürler. Sevgilerimle.
İzmir'den Yasemin

Adsız dedi ki...

Ben zaten pzt başlamaya karar vermiştim tam isabet oldu :)
dün gece metabolizma çayımı hazırladım, mis gibi tarçın koktu ev, dayanamadım bir çay bardağı içtim şöyle sıcak sıcak,karanfilim yoktu ama lezzet yine de harikaydı.
hafta sonu tam buğday ekmeği almıştım. sabah ondan bir dilim, üç tane yeşil bir tane siyah zeytin, biraz dil peyniri biraz beyaz peynir, bir damla 8gerçekten resmen bir damla o da yağ metabolizması için) gerçek zeytinyağlı söğüş salatam, bol rokalı, maydanozlu ama öncesinde koskoca bir bardak su içtim, çok susamıştım :)

saat on gibi bir bardak metabolizma çayımı içtim. arada markete gittim, arabayı baya bi uzağa park ettim, güzel bir yürüyüş yaptım. marketten eksiklerimi tamamladım. birer paket çavdarlı ve kepekli ekmek aldım.badem, fındık içi, kuru üzüm, gün kurusu kayısı, 200 gramlık light küçük paket yoğurtlardan 7 tane (her gün bi tane iş yerime götüreceğim), ice berg marul, limon, karanfil, ton balığı, tavuk göğsü (tatlı değil tabii ki :))) ), light üçgen peynir, tuzsuz zeytin, kırma yeşil zeytin aldım azar azar. sonra dönüşte bir arkadaşıma uğradım. öğlen yemeği oraya nasipmiş. ama hiç açlık hissetmiyordum. bu metabolizma çayından mıdır yoksa ilk gün etkisi mi anlamadım.
orda bir yarım kase tarhana çorbası, 2 tane kıymalı biber dolması, biraz yoğurt ve salata yedim. açıkçası kendimi sırf metabolizmam hızlansın diye zorladım yemeğe yoksa çok doyurucuydu. normal zamanda asla bu kadarla doymadığım halde, hadi hayırlısı :)

eve döndüm paketleri yerleştirdim. ekmeklerimi buzluğa koydum :) saat üç buçuk gibi metabolizma çayımı içtim. biraz önce saat dört civarı da 200 gr light yoğurt, 3 tane gün kurusu kayısı, 2 tane de badem yedim. aç değildim ama dedim ya derdim metabolizmaydı :) biraz önce de bir kocaman bardak suyumu içip geçtim bilgisayar karşısına :)
akşama bir dilim çavdar ekmeği, yarım kase çorba, bol limonlu salata, ızgara tavuk göğsü eşliğinde. ama önce saat altı gibi çayımı içeceğim.
bir yerde gece yatmadan önce içilen ılık sütün gece boyunca büyüme hormonu salgılatarak kilo vermeye yardımcı olduğunu okumuştum. zaten sütü hep light tüketirim. bu gece yatmadan önce içeceğim.

yarın sabah da işe gitmeden önce eşimle yürüyüşe gideceğim 6:30 gibi. o her sabah yapar yürüyüşünü hiç kilo sorunu olmadığı halde. yada hep yürüdüğü için kilo sorunu yoktur belki de :)))

bu sabah ilk ve son kez tartıldım. boyum 160 yaşım 29 kilo ise : 82.6
15 gün sonra daha da küçük bir sayıyla karşınızda olmayı umuyorum. sevgiler, herkese bu uzun ama zevkli yolculukta başarılar, sağlıklı günler...Mehtap Hanım size de sonsuz teşekkürler, ettiğiniz yeminin hakkını en çok bu yardımınızla vereceksiniz emin olun :)

nükhet z. (powasus@gmail.com)

paNDuf dedi ki...

Mehtapçım;
Okudum anladım şimdide uyguluyorum. Vatana millete hayırlı olsun. Sen bir tanesin..

paNDuf

Adsız dedi ki...

bize nasıl yetişiyorsunuz anlamak mümkün değil :)
Şu meyvalarla birlikte yenen bisküvileri hazır almak yerine evde yağı-şekeri-unu v.s. sağlıklı şekilde kendimiz yapsak uygun olur mu? İlk 15 gün için yogurt ve meyveyi denemeyi düşünüyorum ama sonraki günler ve değişiklik adına soruyorum,
teşekkürler

Canan

Adsız dedi ki...

mehtap'cığım ben şimdi bu çok heyecanlanan arkadaşları okuyorum da çok daha fazla keyifleniyorum. çünkü ben onbeş ay önce bu durumdaydım. şimdi çok ama çok rahatım. artık istediğim herşeyi yiyebiliyorum ama kesinlikle miktarlarını abartmadan ve kontrolümü kaybetmeden.
arkadaşlar şuna inanın ilk birkaç gün belki zorlanabilirsiniz ama eğer kilo vermeyi çok istiyorsanız mutlaka en geç bir hafta sonra bu düzende beslenmeye alışacaksınız ve onbeş gün sonra mehtap bana nasıl bir diyet listesi gönderecek acaba diye merak ve heyecanla bekleyeceksiniz. kilo vermeye başlayınca ve devam ettikçe de mutluluktan uçacaksınız. gerçekten hafiflediğiniz için kendinizi uçuyormuş gibi hissedeceksiniz ve yürüyüşünüz bile değişecek.
eee tecrübe konuşuyor ne de olsa. tüm bunları kısa bir süre önce yaşadım. dişinizi sıkın, mutlaka az yemeye alışacaksınız.
ama mehtap'cığım her yazdığını harfiyen uygulayın. yaşamımızda da çok tehlikeli olan iki sözcüğü diyetinizde de aklınıza getirmeyin. ''boşver'' ve ''bir şey olmaz''

hepinize kolaylıklar diliyorum.

sevgilerimle....

bahar

suspect dedi ki...

Sorularım bitmek bilmiyor ama :)
Salataya nar elşisi koyabiliyor muyuz?
Bir de öğlen öğününü ben akşam yaptım bugün sebze ve yoğurt yedim. Ama salata da yemiş bulundum yanlış mı oldu? Şimdi dikkatli okuyunca salata olmadığını gördüm çünkü o seçenekte. Sevgiler...

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Canan, cayi icmeye hemen baslayin, corbayi kilo vermemizin durdugu bir anda, itici guc olarak kullanacagiz. onun icin bekleyin lutfen..

sevgili cagla, vejeteryanlar icin tam bir diyet yayinlayacagim bugunlerde.. vegan degilsiniz degil mi? Yani sut, peynir filan yiyorsunuz..

sevgili delfina, cayi hemen yapabilirsin. Corba icin bekle lutfen. listeni buraya yolla istersen, hem okuyan herkese bir fikir verir.. bence de tartilma.. giysilerin soyleyecek dogru yolda oldugunu..

sevgili CROCUS, bu diyetle hipoglisemi problemi yasanmaz. ama sakin yesil corbayi kendi basiniza yapip yemeye baslamayin olmaz mi?
yaninizda her zaman bir iki fazladan biskuvi, bir sekerleme bulundurmaniz gerektigini soylememe gerek bile yok degil mi? Seker hastalari kan sekeri dusuklugune cok dikkat etmek durumundadirlar.

sevgili Seda, kararli bir baslangic, yolun yarisidir. kolay gelsin..

sevgili Ebru, bizi bekleyin bence..

sevgili yasemin, kizinizin diyetine haftada bir veya iki gun bakliyat ekleseniz daha dogru olur. Onu mutlaka bir spor yapmasi icin tesvik edin ve kilolu oldugu icin asla utanmasina neden olacak bir soz soylemeyin.. cok hassas bir yasta cunku..

sevgili Nukhet, harikasiniz.. Kolay gelsin.. Sonra ben kenara cekilecegim sizler oykulerinizi yazacaksiniz..

sevgili Gulin, kolay gelsin..

sevgili canan, ilk 15 gun hergun yogurt meyve yemeyin.. degistirerek yapin ara ogununuzu..
evde yapilmis biskuvidense en basitinden kepekli veya normal petit beure biskuviyi oneririrm ben..

Bahar'cigim, bak oykun nelere oncu oldu.. eminim kimse hayal kirikligina ugramiyacak. tabii ki, seninle oykumuz bire bir di.. burada ancak genel anlamda dogru beslenmeyi ogreniyoruz.. Guc verici yazin icin tesekkurler..

berrak dedi ki...

merhabalar sevgili mehtap galiba bende varım galiba diyorum çünkü ben iflah olmaz oburlardanım ama bu kez başaracağım umarımmm...sigarayıda bırakalı yirimi gün oldu anlayacağınız iştahım tavan yapmış durumda ama olsun ben sigarayıda yemek yemek kadar çok seviyordum onu bıraktıysam umut ediyorum ki sizide yardımınızla bunuda başaracağım metobolizma çayını yaptım şimdi ocakta kaynıyo 3 ten 1,5 inmesini bekliyorum peki ne sıklıkta içebiliriz çayı şimdiden çokkkkkk ama çoooooooooookkkkkkkk tşk ederim

Adsız dedi ki...

Gündüz de size yazmıştım. Her fırsatta sitenize uğruyorum. Kendi adıma diyetinizi harfiyen uyguladım bu gün. yani kuşlar kadar rahatım. 1 ay sonra 4 kilo verdim mi o zaman da uçarım. Bu arada adım Özlem (şu 60 kilo olan adsız) Bu arada yardımsevsrliğinize hayranım. izmir'den ne gndereyim size. KORDONDAN BİR DENİZ ESİNTİSİ olur mu

hilal dedi ki...

çok teşekkür ederim canım bu bilgiler için.bu sefer sayende çok azim göstericem söz..bu sabah tartılmıştım.dediğin gibi 15 gün tartılmak yok bana...geçen hafta troit testlerimi de yaptırdım.normal çıktı.tabi günlük ilaç alıyorum...bakalılm ne kadar başarılı olucam merak ediyorum...

New York Muhtari dedi ki...

hay allah ben vergi doneminden dolayi hayata ara vermisken neler olmus, butun sirlar ortaya konulmus...

Sali gununden itibaren baslayayim bende..

paylasiminiz icin cok tesekkurler. gerci haftaya once Ispanya sonra Turkiye seyahatim var, annemdem istedigim simitli ve kurt borekli kahvaltiyi iptal etmem gerekecek bu sartlarda... bin kofte askina....

Adsız dedi ki...

Sevgili mehtap hanım size işyerinin bir haftalık yemek listesini gönderiyorum P.TESİ CIZBIZ KÖFTE- ŞEHRİYE ÇORBA-KALBURBASTI-CACIK-SALATA
SALI ETLİ KURUFASÜLYE-PİRİNÇ PİLAVI-KREM.MANTAR ÇORBA-YOĞURT
ÇARŞAMBA PİLİÇ SARMA-MAKARNA- SÜTLAÇ-YOĞURT
PERŞEMBE ETLİ BEZELYE-MERCİMEK ÇORBA-DOLMA-YOĞURT
CUMA KARNIYARIK-PEYNİRLİ MAKARNA-ERİŞTE-CACIK
C.TESİ -DÜĞÜN ÇORBA-PUDİNG-YOĞURT İlk gün köfte yoğurt ve salata yedim ekmek yemedim ama diğer günlerde sadece 1 dilim ekmekle salata ve yoğurt yesem olurmu.oldukça hareketsiz bir işim var ara öğünlerde aslında işyerinde sorun oluyor ama elimden geldiğince uymaya çalışıcam.Yardımlarınız için tekrar teşekkür ederim.

Delfina ; dedi ki...

Peki Mehtapcım,

Dünkü durum şöyleydi,işyerinde çıkan yemekler ve mesaiye de kalmam nedeniyle hafif olanları tercih ettim.

Aşağıdaki liste,dünkü menümüzdü.Öğlen,kıymalı ıspanak ( içinde bir tatlı kaşığı kıyma vardı) ve yoğurt.Akşam ise zeytinyağlı pırasa,salata.salatada yağ yok sadece nar ekşisi var :)

Dün öğleden sonra epey acıktım, ara besinimi de yedim ama Mehtapcım senin dediğin Perşembe açlığınız geçer sözü aklımdan çıkmadı.Dayandım dayandım,tutundum sözüne yani.Bugün ise kendimi çok hafif hissediyorum.

EZOGELIN ÇORBA
SEBZELİ KÖFTE
KIYMALI ISPANAK

PEYNIRLI MAKARNA
PATATESLİ TEPSİ BÖREĞİ

Z.Y.PRASA
Z.Y.KABAK KALYE

SÜTLAÇ


DİYET

MERCİMEK ÇORBA
DOMATESLI ISPANAK
KEPEKLI MAKARNA

GÖBEK SALATA
HAVUÇ SALATA
K.LAHANA SÖĞÜŞ
ÇOBAN SALATA
YOĞURTLU PATATES
KISIR
MISIR SALATA
YOĞURT

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Yaklaşık miktarları sabırsızlıkla bekliyorum...

Ebru

agro dedi ki...

Mehtap Hanım,
Baykuşları çok sevdiğinizi öğrenince aklıma geldi.Belki biliyorsunuzdur ama bilmiyorsanız www.filizkarsan.com adresinde ressamın yaptığı birbirinden güzel baykuş resimlerini görebilirsiniz.Ben kedi koleksiyoneriyim ama baykuşlar da çok sevimli.

Adsız dedi ki...

uff ya
sabah kalktım hava yağmurlu yürüyüş iptal + dün gece demlediğim çayımı iş yerine getirmeyi unutmuşum :( yeşil çayla idare ediyorum ama durmak yok suya devam :)

Adsız dedi ki...

adımı yazmayı unuttum bi de ;) çayını unutan kişi nükhet z.

Unknown dedi ki...

mehtap hanım bir sorum olucak.öğünlerin saat dilimlerinide yazabilirseniz sevinirim.ben saatleri hiç ayarlayamıyorum da...teşekkür ederim.

Bir Kadın dedi ki...

Cok degerli ablam kac gundur laptopun kablasu bozuktu nihayetinde yenisini temin edebildim ve size blogunuza kavustum...Cok sukur degerli ablam sevgili diyetisyenim canim resmen motivasyonum bu sayfa bunaldigimda aciktigimda bile doyurur oldu beni ...Suan kilo vermem durdu ..Ama sayfanizi actigimda diyet listesini gormem mucize gibi geldi cok iyi oldu cok sagolun ...Bu arada hani yorum birakiyorlar ya soyle 8 kilo fazlasi olanlar onlara ozeniyorum ama biliyorum zamanla olacak artik siz varsiniz degerli ablam ...Sonsuz selamlar ve kolayliklarlaaa...

Kağıttan Gemiler dedi ki...

2 gündür kaçamak yapmadan devam ediyorum. Hatta bugün ara öğün saartinde toplantıdaydım içim içimi yedi. Sonra koşarak beni bekleyen elmama ve bisküvime kavuştum, ardından mis gibi çayım. Evdekiler de destek oluyor. Bu sefer olacak sanırım.
Yemek listemi göndermiştim. Yorumlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum. Selamlar, sevgiler.

hayalcianne dedi ki...

:)bu nekadar neşeli bir diyet böyleee

tebrikler bukadar motive edici cümle okumak harika bir duygu sizi tebrik ederim

umarım her gram neşeli bir enerji olarak dağılır evrene
çabanız harika
Funda nın fotoğrafını görünce çook şaşırdıım
süper

Unknown dedi ki...

Mehtapcım merhaba en sonunda listeyi buldum...Söz veriyorum dışı
na çıkmıycam sabahlarıda parkta yürüyüş yapıcam ve başarıcam.İyi ki varsın sımsıcak sevgiler,mutlu hafta sonları...

Lighter-N dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım,
Bloğunuza nasıl nerden geldim bilmiyorum ama bu kadar geç bulduğuma çok üzüldüm.Önce son sürat okudum geriye doğru, şimdi önemli kısımları not ala ala, dpsyalara kaydederek tekrar okuyorum...Nası güzel bir yer burası, artık ben de varım, hikayem için bloğuma beklerim:)))

sevgi dedi ki...

Mehtap'cığım,
Diyetlerle ilgili çok güzel bilgiler veriyorsunuz çok teşekkür ediyorum.Ancak budizmle ilgilendiğinizi söylüyorsunuz bu konuda da bilgi verirseniz bu konuda inananlara yön verirseniz çok sevinirim.Ben çok ilgiliyim ama fazla bilgim yok.Şimdiden teşekkür ediyorum.SEVGİLER....

Unknown dedi ki...

canımsın mehtap,

bende gıda müdendisiyim yani neyin ne kadar kalorisi var biliyorum ama bugüne kadar neye cesaret edemediğimi yazını okuyunca anladım.sendeki cesaret ve yürelendiren büyük kalp.sanki yazını okuyan herkes 5-6 kilo verecek ,kesin gözüyle yazmışsın tabi kati olarak reçeteye uyulması gerek.Bana güç verdin yarın sabah başlıyorum 15 gün sonra 4 kilo eksik görüşelim oldumu.
öptüm seni kocaman..

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Muge, hos geldiniz.. 15 gunde 4 kilo hemen verir misiniz? Bunu hedeflemiyoruz, ama 1 ayda 4 kilo verirsiniz, spor destekli olursa hatta belki 5.. Kolay gelsin..

Knock Knock dedi ki...

Mehtap merhaba,
Seni hiç tanımıyorum ama bizler için yaptığın şeyleri gördükçe kendimi sana çok yakın hissettim. Görsem şimdi bi sarılırım, o derece.
Çünkü ben de kilo vermesi gereken ve bugüne kadar motivasyonsuz biriydim. fakat olabileceğine inanıyorum. Biliyorum kayıtlar sınıflar herşey geçmiş, ama benim için geç değil, çünkü artık takipteyim. yarın itibariyle başlıyorum. boyum 173, 80kg, polikistikover ve insülin direncim var :P
ara ara haber vereceğim, ve benim de bir başarı öyküm olacak. öpüyorum. ve teşekkürler.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

selam şimdi bu programı önümüzdeki pzt gününden itibaren uygulayacağım. sonuçları da mutlaka yazacağım. umarım utandırmam kendimi.

Unknown dedi ki...

merhaba bende yarin basliyorum 8 senedir diyet yapmadim ama artik zamani geldi...

Kırmızı Şapka dedi ki...

Mehtap Hanım merhaba... Ben size rastlayana kadar biraz geç olmuş sanırım. Ekibe yeni tombik kabul edilmiyordu. Yine de diyete ve sağlıklı beslenmeye yaklaşımınız kafama yattı. Ben kızım doğduğundan beri 5 yıldır şişmanım. Ama bir türlü kilo verme işini kafamda netleştirip uygulamaya geçmemiştim. Geçencuma sitenizi keşfettim, cumartesiden beri de sizin yayınladığınız diyet programını uyguluyoruz eşimle birlikte. Sizin ekipteki sinerjiyi görünce motive olmamak mümkün değildi. Şimdilik 5. gündeyiz. Ama bu sefer yapabileceğimi hissediyorum. Sevgilerimle... Elif.

tilbe dedi ki...

mrhaba...
bn 1.65 65 kloyum acıkcası kendimi kılolu buluyorum ama diyet yapmama izin verilmıyor sporla fazlalarımı veriyorum ama geri alıyorum bişey farketmıyor ama:( bana yardımcı olursanız sevinirim

Adsız dedi ki...

mrhaba bn 16 yaşımdayım 1-65 bylu 65 kloyum kndimi klolu buluyorum ama diyet yapmama izn verilmıyor sporla veriyorum fazlalarımı ama geri alıyorum ne yapmalıyım ?yrdımcı olun ltfen...

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

Tijen Hanım'ın blogundan ulaştım size merhabalar öncelikle. Hayatımda ilk kez diyete başlıyorum ben de pazartesi:))Bakalım nasıl geçecek..Sayfanızdan okuyorum yavaş yavaş..

Adsız dedi ki...

Ben bugün başladım :) Umarım benimki de bir basari oykusu olarak yerini alır:)
Sizi haberdar edeceğim
Nihal

Buko dedi ki...

Biraz geç olsa da siteni yeni keşfedebildim. Bugün başladım. Aslında ben zayıfken yaklaşık 8 senede 12kg aldım, yawaş yawaş aldığım için farkedemedim şimdi de çok aşırı kilom yok ama özellikle bölgesel olarak problemliyim, bacaklarım inanılmaz kalın bu konuda önerebilceğin bir şey var mı? Şimdiden çok teşekkür ederim. İzmir'den kucak dolusu sevgiler.

buket dedi ki...

5. gün ve ben ilk günden itibaren kafamda bitirdim herseyi ilk defa gercek bir diyet uyguluyorum 24 yasında 168 boyunda 65 kiloyum ve ama şimdiye kadarr coktan vermem gereken fazlalıklarım vardı hep aç kaldım bunları verebilmek için ama işe yaramadı şimdi hem tokum hemde vericegime inanılmaz inanıyorum. ruh halim bambaska yenilenmiş gibiyim gereksiz asapiyetim yok oldu.sürekli gülüyorum zıplıyorum dans ediyorum.hersey beynimde planlı

UMİTYABAN dedi ki...

keşke katılabilsem üyelik kapanmış :( 2 yıldır sigarayı bıraktığım için aldığım 10 kg vermek için boğuşuyorum... takıldım kaldım... keşke size ulaşabilsem..

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Umit, iste buradasiniz.. Hersey elinizin altinda... Siz baslayin bir.. arkasi kendiliginden gelir... Kayitlar kapanali 1 yil oluyor...
Sevgiler

ozz dedi ki...

Merhaba,

ben de blogunuzu gec kesfedip hayiflanan, kesfedebilmis oldugum icin de bir o kadar keyiflenmis kayit disi takipcilerinizdenim..

blogunuzu kesfim, 13. gununu devirdigim diyet mesguliyetimden.. Daha once de diyet yapmayi denemis ama sonuc alamamis biri olarak diyetisyene basvurdum ve mini minnacik kaymalar disinda verdigi listenin disina hic cikmiyorum. azim ve kararlilik konusunda bir sorunum olmamakla birlikte, verilen listeyle ilgili ciddi kuskularim var (hele de sizin blogunuzla karsilastirdigimda) Bu yuzden size danismak istiyorum. Yeterince uzun yazdim (ki daha konuya gelemedim) ancak ilgilenirseniz (vakit ayirabilirseniz) listemi sizle paylasmak istiyorum.
Zararin neresinden donulse kardir.. Cevap verebileceginizi umarak listemi siraliyorum:

sabah 08.00-08.30 bir su bardagi süt
iki kibrit kutusu olcekli peynir, söğüş salata (bundan kasıt sanırım domates, salatalık vs.), 2 dilim kepek ekmeği, şekersiz çay (genelde çay içmiyorum, iki dilim de fazla geliyor)

ara öğün: bir porsiyon meyve (genelde elma ya da portakal yiyorum)

12-13.30 öğlen: 4 yemek kaşığı sebze yemeği, 2 yemek kaşığı pilav/makarna veya bir kase çorba (pilav ya da makarnayı neredeyse hiç tercih etmiyorum çorba içmeye gayret ediyorum), yağsız salata (orta boy salata kasesi kullanıyorum ve genelde gobek/kıvırcık, domates, salatalık/yesil sogan bilesimi kullaniyorum. bir su bardagi yogurt, bir dilim kepek ekmegi (ekmek yerine bazen kuru fasulye veya zeytinyağlı barbunya -iki kaşık- yiyorum bu da listenin ekmek değişiminde belirtiliyor ki bundan da ciddi kuşkularım var)

ara ogun: 2 porsiyon meyve+bir dilim kepek ekmeği

19-19.30: 2 köfte büyüklüğünde et/balık/tavuk veya bir dilim peynir, 4 yemek kasigi sebze yemegi, 1 dilim kepekli ekmek, yağsız salata, bir su bardagi yogurt

ara öğün: bir porsiyon meyve
(her gun bir soda.. tatlı krizlerinde tatlandırıcı destekli ada çayı)

ilk hafta (hatta ilk 3-4 günde) 1,5 kilodan fazla verdim, muhtemelen su kaybı.. sonra stabil kaldı.. her gün 30 dakika yuruyorum, haftada 1 gun 1 saat pilates, 1 gun 1 saat fitness yapiyorum. gunde 2-2,5 litre su içiyorum. yasim 30, boyum 1.60 kilom 55.7 (idi en son, bir suredir moral bozucu biseyle karsilasmamak icin tartilmiyorum ama kıyafetlerim durumun pek iç açıcı olmadığını söylüyor:))

sizce listemi bi kenara atip sizin onerilerinize gecis yapmali miyim, bu degisiklik metabolizmada bir sorun yaratir mi?

cok uzun yazip vaktinizi aldigim icin ozur dilerim, cevap verirseniz cok ama pek cok mutesekkir olurum,

sevgiler.

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Ozz, 1,60 boy, 55,7 kg. Ne kadar kilo vermeniz gerekiyor ki? 2 kilo? 3 kilo? 5 kilo?
Bana cok buyuk bir problem varmis gibi gozukmedi hic...
Aldiginiz diyet karbonhidrat acisindan gozume biraz fazla, protein acisindan biraz fakir gozuktu. Yag olcunuz nedir?

Ben sizin adiniza bir secim yapmak istemiyorum. Onu birakin bunu yapin demeyecegim.. Biraz bekleyin ve sonucu kendiniz gorun...
Sonra karar verirsiniz...
Sevgiler

ozz dedi ki...

cok tesekkur ederim.

Evet, 5 kilo kadar vermek istiyorum. itiraf etmek gerekirse sizin listeniz daha cekici, civil civil, renkli gozuktugu icin gecmek istedim. 1 hafta sonra kontrole gidecegim, ondan sonra sizinleyim:)

(son bir soru: sizin onerilerinize sifirdan mi baslamaliyim yoksa 3. haftadan angaje olmak mumkun mudur?)

tekrar tesekkurler ve sevgiler,

ozlem

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap..
Öncelikle sonsuz teşekkür.. her ne kadar kayıtlar kapandıysa da .. listelerin.. ve yaşanmış öykülerle bizleri şevklendiriyorsun :) sağol..nurol..

ara öğünlerle ilgili birşey soracaktım.. kuruyemiş tüketebilir miyiz..

mesela 3-4 badem yahut ceviz ve yanına ek bi tane günkurusu olur mu dersin?

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Adsiz, zaten var benim programimda kuru yemis.. Badem ve ceviz olarak... Gun kurusu dedigin ay cekirdegi mi?
Hadi olsun diyelim bir cocuk avucu kadar, haftada iki kez...

Unknown dedi ki...

sevgili mehtapcığım bende siteni cok gec keşvettim kayıtlar coktan bitmiş çok üzgünüm ama bende zayıflamaya varım.keşke kayıtlar yeniden açılsa ,yaş 40,boy 151,kilo73 ne zaman bu hale geldim anlamadım bu günden itibaren başladım cok kararlıyım inşallah olacak çok tşk senin yazılarını okuyupta başarmamak mümkün değil benim yemek saatleriyle sorunum var ayarlıyamıyorum en uygun saatler konusunda yardımcı olursan sevinirim.SEVGİLER

Unknown dedi ki...

Bende uzun suredir sizi takip ediyorum. Hatta ara ara butun verdiginiz bilgileri yorum yapan arkadaslarin yorumlariyla birlikte okuyorum. Ama bir turlu baslayamadim belki de baslamak istemedim. Tatlilari hamurlari birakmak bana cazip gelmedi itiraf edeyim:) Bugun itibariyle ne mutlu bana ki basladim bakalim. Et ve tavugu seven birisi degilim zorlada olsa yemeye calisicam. Ama sebze sever biri olarak pekde zorlanmayacagim sanirim. Insallah insallah insallah diyorum bende kilo verenler listesine eklenebilirim.

Unknown dedi ki...

cok iyi gidiyo ve cok heyecanlıyım yorumları okudukca dahada motive oluyo insan inşallah benimde bir gün böyle güzel bi hikayem olur olmalıda aynaya baktığımda kendimi daha mutlu hissetmek istiyorum ve istediğim giyzileri artık giymek istiyorum herkese kolay gelsin sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba mehtap hanım sitenizle yeni tanıstım ve cok ilgimi cekti.ismim duygu 24 yasındayım yaklasık 6 ay önce doğum yaptım ve 30 kilo aldım..bu benim için inanılmaz bir durum cünkü kilom o güne dek hiç 52 nın üstüne cıkmamıstı:)82 kilodan 60 a düştüm tam 4 ay içerisinde simdi de yaklasık 7 kilo fazlam var..emzirmiyorum benim için ne önerirsiniz..simdiden cok tessekkür ederiyorum sevgiyle kalın

serrose dedi ki...

Merhaba ben tekrar geldim fazladanalinmis 3kilo ile birlikte yani 2.5 senede 10 kilo aldim.Benim yeme duzenim ayni olmasina ragmen en buyuk derdim hareketsizlik ve stres!
Ilk 2 haftanin diyet listesini not aldim.Sorularim olacak
Ben cay veya kahve icmem sevmiyorum -yesil cay iciyorum sakincasi olur mu?
burada satilan zeytinleri sevmedigim icin satin almiyorum.Yerine ne yemeliyim?
domates salatalik 1er adet mi olacak
?
Sutlu kahve,ince dilim sade kek yerine altrnatif var mi?
Metabolizma cayina ilk haftadan baslayacak miyiz?
Birde burda tarcin bulmam zor olmasa olur mu?
Cok tesekkur ederim simdiden
25yas -165 cm -65 kilo

aysemmutfakta dedi ki...

merhaba sevgili mehtap,bloğunu çok seviyorum ne kadar tşk etsek az çok yararlı bilgiler öğreniyoruz benim kilom var ama dikkat ettiğimde veriyorum.problem eşim 120 kilo,1.75 boy fx 15 zayıflama hapı içince önceden veriyordu şimdi eskisi gibi veremiyor yüksek tansiyon hastası.mesleği gereği vermek zorunda sürekli yurt içi ve yurt dışı uçuyor rejim yapamıyor değerli bilgilerinizi bekliyoruz.sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap,
Sizinle başarabileceğime inanıyorum ve bu günden itibaren dietinize başlıyorum. Boy 170 kilo 80, tip 2 diabetim, metformin 1000mg sabah akşam kullanıyorum. burdaki listeyi aynen uygulamam mı gerekir yoksa benimle ilgili soyleyeceğiniz porsiyon ölçüleri yada diette değişiklik var mı?
Çok teşekkür ederim.
Kocaman Öpücükler:)
GÜRBÜZ
Not: Şu anda buz gibi metabolizma çayımı yudumluyorum içine önerdiğiniz gibi ıhlamurda kattım çok lezzetli oldu:)

Sezer dedi ki...

Sevgili Mehtap,
Kendi çabalarımla 5 kg kadar vermiş bulunuyorum..bugünden itibaren bu sayfalara dönüyor ve harfien uygulamaya başlıyorum programınızı...
5 gündür aynı kiloda takılı kaldımdı, bir de hergün tartılma gibi bir alışkanlığım var..15 gün tartılmayın, diyorsunuz, bunu da gerçekleştireceğim, inşallah!
157/68/50 y.
Doktorum 10 kilo verin, dedi ama kaç kilo olmalıyım ben sizce?
Genel olarak 57'yim ama...
30'lu yaşlarımda 49 kiloydum, rejim yaparak hayatımda ilk kez bu kiloya düşmüştüm.
Böyle sizin önderliğinizde ve aynı sorunu paylaşan arkadaşlardan sesler duyarak bu iş belki benim için daha kolay olacak, diye düşünüyorum.
İyiki varsınız!
Sağlıcakla kalın!

Karma Has kicked My Ass dedi ki...

Sevgili Mehtap,

Bloğunu 1 yılı aşkın zamandır takip etmeme karşın, gerçekten rejim yapmaya karar verişim ancak bu zamanı buldu. Arada Pazartesi başlayıp Salı günü bitene denemelerim de var tabi :)

Malum, insan masa başı iş yapınca, işten geç çıkıp eve geç varınca, yemek saatleri sarkınca bir şekilde yavaş yavaş birike birike kiloları bünyesine ekleyiveriyor.

Ben senin ilk 2 haftalık programından başladım. Bugün 3. günüm. Programı uygulamak konusunda sıkıntı çektiğim söylenemez ancak ara ara gözümün önünde çin makarnaları, ekmek arası köfteler geçmiyor da değil.

2-3 gündür sağlık başlığı altındaki bütün yazılarını fırsat buldukça okuyorum. Yazılara yapılan yorumlarda da başarıya ulaşanların en dar kaldıkları anlarda senin yazılarını yeniden okuyup motive olduklarını görüyorum.

Ben de başarıya ulaşmış olanların hikayelerini okuduğumda çok heyecanlandım gerçekten ve bu da aklıma bir fikir getirdi. Acaba tıpkı diyet listelerini ayrı linkler altında toparladığın gibi başarı hikayeleri için de bir kategori oluşturabilir misin? Böylece neredeydi diye aramadan, her rejimden cayacak gibi olduğumuzda hemen açıp bir başarısı hikayesi okuyup kendimize gelebiliriz diye düşündüm :)


Verdiğin emek ve herkesi bu kadar güzel motive ettiğin için de çok teşekkürler.

Karma Has kicked My Ass dedi ki...

Sevgili meptap yeniden merhaba,

sanırım e-mailin internetin derinliklerinde kayboldu gitti. Maalesef yorumunu da spam kutusuna atmış tesadüfen az evvel buldum onu.

Umarım bu defa elime geçer...

Sevgiler

safiye önal dedi ki...

merhaba sizi yeni keşfettim ben 29 yaşında 59 kiloyum belki çok fazla değil kilom ama ben rahatsız hissediyorum midemde ve karnımda inanılmaz şişlik var bundan çok rahatsızlık duyuyorum nasıl dümdüz bir karına sahip olabiirim bilmiyorum 52 kilo olmak istiyorum sayfanıza bayıldımmm engin bilgilerinize teşekkürlerrr

Unknown dedi ki...

Bende yarin baslamayi dusunuyorum bu diyete.aslnda yeni bi diyetten ciktim.isvec diyeti ama sadece uc kilo verebildim.birde bunu denemek isziyorum.benim sorum:etler farkediyomu dana veya tavuk.cevaplarsaniz sevinirim.isvec diyetinde dana eti yemekten icim artik almiyoda.tavuk eti yesem olurmu.
Sevgiler

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Çiğdem dedi ki...

Durdum durdum ben de başladım sonunda :) Yaş 49 kilo 86 ay yeter bu kadar yük. Sabah 1 dilim ekmek üzerine çatalla ezdiğim peyaz peyniri maydonoz ve pul biberle karıştırıp incecik sürüp yedim pek de güzel oldu. Üzerine yarım saat 2.5 km tempolu yürüyüş. Bakalım becerebilecek miyim :)
Sevgiler

esco dedi ki...

Merhaba
1 Temmuz 2011 tarihinde diyetisyene gittim. 70,5 kilo ile diyete başladım. (Boy 1.60- yaş 34)1 ayda 3 kilo verdim ve diyete devam ettim tabi. Sonuç olarak toplamda 7 kilo verdim. 63 kiloya kadar düştüm. Ama hedef 55 kiloydu. 3 ayda kilo vermem durdu. Gram bile veremedim ve maalesef diyeti bıraktım. Aslında çok fazla yemek yiyen biri değilimdir. Özellikle abur cubur, tatlı sevmem. Benim en büyük sıkıntım hafta sonları. Haftasonu ara öğün diye birşey kalmıyor. Geç kahvaltı yapıp akşama kadar birşey yemiyorum ve akşam çok acıktığım içim gözü dönmüş bir şekilde yemeğe saldırıyorum. isteğim evlendiğim kilo olan 55 kiloya inmek. Bir dönem spor da yaptım ama hem çalıştığım hemde 4 yaşında bir oğlum olduğu için çok ama çok zorlandım ve artık bıraktım. İşten eve geç gidiyorum ve oğluma zaman ayırmak istiyorum. Bu nedenle spor bana uygun değil. Gerçi canım oğlumla birlikte dans edip, oyunlar oynarken spor yapıyor gibiyim:)Yazılarınızı okuyup tekrar diyet yapmaya karar verdim ve yazdıklarınızı uygulamaya başlayacağım. Umarım başarılı olur ve 55 kiloya iner, içine belki bir gün girerim diye sakladığım kıyafetleri giyebilirim.

seçil dedi ki...

mehtap hanım merhaba sizi yaklaşık 2 yıldır takip ediyorum ama bir türlü başlayamadım ama bugün çok kararlıyım ve gün içinde yediklerimi size yazdım yardımınızı rica edecem dogru yoldamıyım.ayrıca size mail olarak ulaşmak istiyorum mail adresinizi verebilirmisiniz rica etsem

Sabah:7:00 bir bardak ılık su

Sabah:8 tek şekerli nescafe

Saat 09:30 1,5 dilim kepek ekmeği çok az peynir yarım şekerli 2 çay

Saat:Ç10:05 yarım şekerli türk kahvesi

Saat:11:38 2 kuru kayısı

Saat :13:00 1 kase çorba 8 kaşık kurufasülye ekmek yok

Saat:15:15 şekersiz türk kahvesi

Saat:16:30 1 elma

Saat 18:30 8 kaşık sebze yemeği +küçük kase az yağlı yoğurt

Günde 2 litre su

Haftada 3 gün 20 dk yürüyüş

Adsız dedi ki...

merhaba mehtap hanim, emzirirken bu diyeti uygulayabiliyormum bebegim 6aylik ek besinlere basladik ama sutumun kesilmesini istemem. 15 kilo fazlam var nelere dikkat edebilirim// simdiden tskler
gulden

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap hnm

Ben sitenize yeni üye oldum ben 6 senlik evliyim ve bir kızım var 2 yaşında ellerinizden öper sizden bir ricam olacak kendim için değil eşim için benim eşim aşırı kilolu 32 yaşında 1,80cm boyu 170 kg ağırlğında ne yaptıysa zayıflamadı spora başladı iş nedeniyle bıraktı,akapuntura başladı zayıfladı ama bıraktı geri aldı ne yapmam gerektiğini inanın bilmiyorum. Eşimin tersine bende 60kg dayım ve yaşım 24 artık eşimin o kadar çok zayıflamasını istiyorum ki nerden başlamam gerektiğini bilmiyorum bu konuda bana yardımcı olursanız sitenizde yeni olduğum için neresinden başlamam gerektiğini bilmiyorum ve bana bu konuda yardımcı olmanızı ümit ediyorum eğer yazımıda kaile alıp okursanız çok sevinirim sizden bir yardım veya bir cvb bekliyorum...
Saygılarımla ....

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Adsiz, esiniz cok ciddi bir sekilde obez. Cok genc. Onun icin mutlaka ama mutlaka en kisa zamanda bir universite hastanesine, endocrinoloji bolumune bas vurmaniz en dogru davranis olur. Lutfen vakit kaybetmeyin...

Adsız dedi ki...

Hımm nasıl ikna edeceğimi bilmiyorum Mehtap Hnm ne desem kızıyo ve erkenden pes ediyo bu konular defalarca gündeme geldi hatta şu miğdeye kelepçe taktırma konusunu bile araştırdık bu uygulama ne kadar sağlıklı ve ne kadar faydası olur bilmiyorum ve bir taraftanda korkuyorum off bu konu o kadar kavga sebebimiz oluyorki boşanma raddesine geliyor Allah yardımcımız olsun yinede cvp verdiğiniz için tşk ederim.Peki hast giderek atlata bilir miyiz?
Saygılarımla

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap hanim ,
bir arkadasimin tavsiyesi üzerine yazinizi okudum, ve hemen uygulamaya basladim. Bu gün 10 gündür bu diyeti yapiyorum dediginiz gibi elbiselerimden farkediyorum yanliz benim en büyük problemim tiroid bezlerim çalismadigi için zor kilo veriyorum , verdikten sonra'da tekrar geri aliyorum ne kadar dikkat etsem de kilolar geri geliyo arti vücütüm'da su toplamasi var. Tek avantajim tatliyi sevmiyorum. Bu verdiklerimi ve vereceklerimi geri almamak için sizden bana yardim etmenizi istiyorum . Boyum 1.58 kilom 98. ve simdiden size tesekur ediyorum .

Gulhan Basbug dedi ki...

29 yaşında 1.57 boyunda bugün itibari ile 90.50 kg ulaşmış mutsuz,umutsuz biriyim,kendimi hiç bu kadar aciz ve zayıf hissetmemiştim. blog ile ilk tanışmam sizin sayenizde oldu,belki yazımı yanlış yere yazıyorumdur henüz kullanmayı pek bilmiyorum Mehtap hanımın sizlerle ilgilenip,diyet listeleri gönderdiğini okudum,vee zayıflama hikayelerinizi okudum,hayran kaldım,lütfen benimle de ilgilenin nereden başlamalıyım? nasıl başarırım ?

Gulhan Basbug dedi ki...

29 yaşında 1.57 boyunda bugün itibari ile 90.50 kg ulaşmış mutsuz,umutsuz biriyim,kendimi hiç bu kadar aciz ve zayıf hissetmemiştim. blog ile ilk tanışmam sizin sayenizde oldu,belki yazımı yanlış yere yazıyorumdur henüz kullanmayı pek bilmiyorum Mehtap hanımın sizlerle ilgilenip,diyet listeleri gönderdiğini okudum,vee zayıflama hikayelerinizi okudum,hayran kaldım,lütfen benimle de ilgilenin nereden başlamalıyım? nasıl başarırım ?

Feride Nizamettin dedi ki...

Merhaba, ben de geldim buradayım:))

Kilo problemi olan birçok insan diyet yapmaya başladığından ama başaramadığından şikayet eder. Benim durumum daha vahim ben yemek konusunda ölçü sıkıntısı yaşıyorum yani tam bir oburcuğum hele de sevdiğim birşey varsa önümde:)))

Lakin üst kısmı yapılı bir insan olarak ipiri bişey oldum ve bir yerden başlamam gerek dedim. 1.66 boy, 77 kg ve 40,5 yaşındayım. Yazıları okudum, gerekli olanların çıktısını aldım çok disipline olabilen biri değilim ama hadi bismillah diyor ve 1.Aralık'ta tartıda daha mazbut bir rakam görme umuduyla markete gidiyorum:)))))))))

duyguft dedi ki...

Merhaba İstanbuldan Edirneye okumak için gelmiş bir öğrenciyim.Bir apartta kalıyorum ve sabah ve akşam yemeği veriliyor.Öğle yemeği kendimize ait ve mutfak da bize açık olmadığındaN sebze yemeği yapma şansım yok ancak hazır şeyler yiyebiliyorum.Form bisküvi veya nesfit gibi.Ne önerirsiniz zayıflamak istiyorum ama sabah ve akşam arası aç kalıyorum.

nilüfer dedi ki...

Merhabalar ben nilüfer 34 yaşındayım öğretmenim boyum 1.63 kilom 70 bende pazartesi sizinle başlıyorum umarım benden de desteklerinizi eksik etmezsiniz görüşmek dileğiyle

melek dedi ki...

Merhaba!
Kilo veremememizin tek nedeni yemek yememizin düzensiz
olması. Düzene sokmak için ilk
başta çok uğraşmama rağmen
ben de başaramadım.
İnternette Gezinirken 'Online Kilo Kontrol Sistemi'
çıktı karşıma. Şu an uygulamanın
6. haftasındayım ve 9kilo verdim.
Denemekten hiç bir şey kaybetmezsiniz.
Hemen başlayın ve sonucu görün...
'Online Kilo Kontrol Sistemi'

aysegul dedi ki...

merhaba ben meryem boy 161 kilo 70 bana yardımcı olursanız sevinirim

Diyet Listesi dedi ki...

Bence oldukça güzel bir diyet listesi olmuş

Unknown dedi ki...

Hersey çok güzel olacak ben 15 gündür yapıyorum diyet süper bişey hafiflik hissi herşeye değiyor. Kuş gibi hissediyorsun kendini sağlıklı besleniyorsun bu en önemlisi

diyet yemekleri dedi ki...

harikalar yaratmışınız başarılar ve işe yaradı bu yöntemi denedim 5 kg verdim