Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

11 Şubat 2011 Cuma

ELIF'IN OYKUSU...


Hepinize Merhaba,

uzaktan bakinca benim 1 haftam daha uzun suruyormus gibi gorunuyor biliyorum. Haklisiniz. Ama sizler artik ne yapip yapmayacaginizi biliyorsunuz. Yoklugumda da, varmisim gibi davrandiginiza eminim. Onmuzdeki hafta, biraz zorlanacagimiz, ama yavaslayanlari soyle ciddi bir sekilde sarsacak bir hizlanma formulu uygulayacagiz.

Sizleri Elif'in guzel oykusuyle basbasa birakiyorum. Onun yazdiklari cok ozel bir seye isaret ediyor. Her diyet sizi zayiflatir, onemli olan, hayatin icinde kalmak.


Sevgili Elif, paylastigin, cesaret verdigin ve burada oldugun icin cok tesekkurler... ;Michael Jackson ceketine cok guldum, kizini dinle, eminim cok cici ve akilli bir cocuk...






------------------------------------------------------------------------------------------------

Merhaba ben Elif ( elifin terazisi)

44 yaşındayım, kilolarla başım 22 yıldır dertteydi. İlk doğumumu yapmamla birlikte aman çocuğa süt olsun diye yedim, yedirildim.

Kendi kafama göre ( şimdiki bilgilerime göre açlık grevi) bir sürü diyet yaptım. Hep verdim, fazlasıyla da geri aldım; artık ne kadar dikkat etsem de kilo veremiyordum. Görünürde henüz bir sağlık problemim yoktu ama görüntümden hoşlanmıyordum.


Çoğunlukla günlerim evde geçtiğinden bol eşofmanlar, salaş kıyafetlerle durumu idare ediyordum.
Düğün, bayram işte herhangi bir yere gidilecek olsa kabusum başlıyordu. Her giydiğim simsiyah kıyafet belime dar geliyor, sırtımda da üç kat katmer oluşturuyordu.
Ailemi de kendimi de bunaltıyordum, yeni kıyafet almanın kilolu halime, iradesizliğime ödül vermek gibi olduğunu düşündüğümden alışveriş yapmak da istemiyordum.

8 ay önce kararımı verdim diyetisyene gidecektim, aklımın bir tarafında bununda işe yaramayacağı fikri vardı. Aileme için için şu mesajı verecektim bakın görün ne yaptıysam olmuyor. Ayrıca eşimin ve kızlarımın bana kilo baskıları da yoktu zaten, yani aslında mesajı kendim alacaktım vicdanım rahat devam edecektim.

Gittim diyetisyene bir dolu tahlil yapıldı. Yaşımı , boyumu, kilomu , alışkanlıklarımı ele alıp bir liste hazırladı. Hastaneden eve gelene kadar ağladım, bu liste insan için miydi Allah aşkına? Bu diyetisyen de nereden almıştı diplomasını?

Neyse aklımdan üç gün göstermelik deneyim dedim, ben zaten emindim bu listenin imkansızlığına ama eşim de kızlarım da görecek şahit olacaklardı. Haklısın karıcım, annecim diyeceklerdi.

İnanmayacaksınız üç güne kalmadan yıllardan beri ilk kez karnımın doyduğunu hissettim meğer ben açlıktan abur cubura saldırıyormuşum. Sinirlerim gevşedi, midem rahatladı, bağırsaklarım düzene girdi.

Kilo vermeye başladım ama bir şeyler eksikti, diyetisyenim işi bir memur zihniyeti ile ele alıyordu. Tamda motivasyonum kırılmaya başladığında sanırım temmuz ayıydı mucizem beni buldu. Nasıl oldu bilmiyorum kendimi Mehtap’ın yazılarını ona yapılan yorumları hatmederken buldum. Listesi benim listeme aşağı yukarı uyuyordu ama o metabolizmayı şaşırtan önerileri benim için vazgeçilmez olmuştu. Bu blogdaki sinerji , Mehtap Hanım’ın adeta bir orkestra şefi gibi insanları yönlendirmesi, sabırla ilgilenmesi, tatlı – sert tutumu aradığım şeydi. Tabi hoşçakal diyetisyen dedim.

Şimdilerde 18 kilo vermenin mutluluğunu ve hafifliğini yaşıyorum, kilo verme yolculuğum bitti artık koruma yolculuğum hep devam edecek. Biliyorum bu çok zorlamayacak beni işin sırrı dengede bunu öğrendim. Önerilen kilonun altına bile ulaştım, o yüzden canımın istediği şeyleri abartmadan bir öğünde yiyorum, asla bir günde bile değil. Bunu da artık bir emniyet sübabı gibi görüyorum.

Artık 38 bedenin içine sığıyorum, inanmayacaksınız dolabımda 38 bedenden 48 bedene kadar kıyafetler birikmiş durumda.
Geçen gün zayıflayınca giyerim diye atmayıp sakladığım bir ceketimi giydim, kızım “ anne Michael Jackson ‘un ceketleri gibi duruyor “dedi. Meğer ben bedenimle birlikte ruhumu ve dolabımı da çöplük gibi kullanmışım. Artık ayakkabılarım bile büyük geliyor deyim siz gerisini anlarsınız. Aman Allahım ayy ne zor iş bir kadın için tepeden tırnağa alışveriş yapmak, ne işler açtın başıma Mehtap:))

Benimki bir öykü değil benimle yaşayacak bir serüven, teşekkürler Mehtap pusula oldun, iyi ki varsın, senden çok şey öğrendim. Zorların kolay ola inşallah…
11 Subat 2011'Roma

20 yorum:

Esma dedi ki...

Tebrikler arkadaşım,çok zor kilo vermek ama doğru adresi bulunca hem zevkli hemde kolay oluyor değil mi?
:-)Esma

Adsız dedi ki...

Elif hanım tebrik ederim,
48 bedenden 38 bedene kavuşmak hayal gibi görünsede başarmak çok büyük başarı...

Yapıcam! dedi ki...

Merhaba ben 19 yaşındayım ve en Az 15 kilo fazlam var fakat sorunum programın ilk 3 gunünü gecememem!! 2 haftadır uc gunu geçemiyorum aksam yemeğine kadar geliyorum hergun okula tüm Ara öğünlerimi ve öğle yemeğimle gidiyorum aksamdan sonra sapitiyorum!! çikolata yeme Hamburger yeme arkadaşların yemege gitsin sen evine don sebze ye sevgilin sahilde şarap getirsin gün batımında icmeye aa ben bu uç gün en azından alkol alamam de... Sonra dayanama ic hooop tekrar ucgun bastan!! Sinirlerim dayanmıyor artık sebze yemeklerimi seviyorum ama midem bulanıyor 2 haftadır her öğlen ve aksam sebze yemeği yemekten hem aksam yemeğinden sonra 6 saat en azından ayaktayim ne yapmalıyım da bana bakmasın o güzel koy ekmeginden tost tuzsuz yer fıstıkları cikolatalar fln ye diye ? Siz nasıl astınız bu günleri ? Lütfen biri bana akıl versin ... Zaman ayırdığınız icin şimdiden teşekkürler günleriniz güzel geçsin :)

moonrose dedi ki...

Güne ne güzel bşladık.Bütün sınıfın Böyle bir gün başlatması dileği ile.Ben kararlıyım.Sebep olana çok teşekkürlerrr.

Adsız dedi ki...

selam tebrik ederim sizi ins darisi basima . benim de hiiiic pes etmek gibi bi fikrim yok ... onceki yorumumda belirtdigim gibi baku de sahil kasabasinda oturuyorum sabah saat 7 de kalkip kahvaltimi yapiyorum. saat 08/00 da 1 saatlik yuruyus yapiyorum hizli... 15 gunluk rejimimdeyim.. corbami ictim salatami ve kizarmis 1 ince dilim ekmegimi yedim.... simdi size yaziyorum.... mehtap hanim demisdi ya artan yemeyi yemeyin, tencerenin dibini siyirmayin, artan yemekler de kuslarin komsunun kedisinin olsun bundan sonra boyle valla....Mehtap seni se-vi-yo-rum... SENIN SAYENDE HAYATIM DEYISIYOR YA....
MELEK

Adsız dedi ki...

Darısı bize insaallah. daha yolun başındayız. Bir sorum olacaktı sanki kilo vermem durdu gibi. Özellikle şişkinliklerim var. neler yapmalıyız acaba. şule

@hadisendedik dedi ki...

mehtap hanım merhaba ben ankaradan ebru gruba kayıtlıyım ancak sınıfta kaldım:( benim size bir sorum var: beş yıl önce doğum yaptım hamile iken gebelik şekerim çıkmıştı ve dün reaktif hipoglisemi teşhisi kondu. dr diyetisyene yönlendirdi diyetisyen bana 1500 kalorilik ve 8 öğün içeren bir diyet verdi. yaşım 33 kilom 52 bmi 21. bana öyle geliyor ki ben bu 1500 kaloriyi alsam kilo almaya başlayacağım. ben normalde 1200-1300 kalori ile günü geçiriyorum (sanırım:) sizce ne yapmalıyım??

Elifin Terazisi dedi ki...

Teşekkürler, ayrıca sizi güldürdüğüme sevindim:)

evaural dedi ki...

tebrık ederım sızı bende gerıden takıp edıyorum bu hafta detoks yapıcam 8 kılo verdım kaldı 8 kılom umarım onuda verırım her sey ıcın tesekkurler

evaural dedi ki...

mehtap hanım merhaba ben sızı 1 ay gerıden takıp edıyorum bes aylık bır bebegım boyum 160 kılom 76 dı sımdı ıse 68 kıloyum tam 8 kılo verdım ve dıyetlere devam edıyorum ılk defa kılo verıyorum hayatımda hemde hıc zorlanmadan bu sıteyı tesadufen buldum ve herkese tavsıye edıyorum bu arada sutum azalır dıye korktum ama azalmadı cok sukur sıze nasıl tesekkur edcegımı bılemıyorum artık nasıl beslenmem gerektıgını ogrendım hedefledıgım kıloma gelınce bende sıze hıkayemı gonderecegım dıger arkadaslar gıbı onlara cok tesekkur edrım benı motıve ettıklerı ıcın sızı kocaman opuyorum ....

Adsız dedi ki...

Yine bir basari oykusuyle hafta sonuna giriyoruz.48 bedenden 38 bedene inmek ne demek.soylegozumun onune geldi.Gercek resimler olsa herhalde birbirine hic benzemeyen ikiinsan gorucektik.
ne mutlu Elif sana bunu anladigin,basardigin,saglikli yasami sectigin ve bizlerle paylastigin icin.
ne mutlu Mehtap Hanim size boyle muthis bsari oykulerinin nedeni oldunuz.Kimbilir ne cok insan sizinle burda saglikli yemeyi saglikli yasamayi ogrendi.Onlar sadece kendileri icin basarmadilar ailerindeki gelecek nesillerede akillica yemeyi, hastaliklara direncli olamyi ogretmek icin basardilar.
Yani kisaca soylemek istedigim burda okudugumuz her basari kimbilir kaca katlanarak buyuyecek buyuyecek.
YOU ARE ROCK OF OUR LIFE DR>MEHTAP HANIM
hepimize mutlu haftasonlari
mutluluk sadece yemekten gecmiyor
kisin ayazinda sizi isitmaya calisan gunese bakin ne demek istedigimi anliycaksiniz.
Nilay

Adsız dedi ki...

TEBRIKLER, Azminizi kutluyorum. Darisi hepimizin basina.

Bu arada ben programa cok gec katidim. 6 haftadir devam ediyorum. Arada tatli kacamaklarim oluyor ama su ana kadar 5 kilo gitti bile.
Yarin Seaworld'e gidecegiz mesela, aksamdan yarin orada yiyebilecegim seyleri hazirladim ki ordaki kalorili yiyeceklere saldirmayayim.
Yuruyusumu haftada en az 3 gun birer saat olarak devam ediyorum.
Kendimi cok kati kurallar koyamiyorum ama onumdeki seceneklerin en sagliklisini yada canim cok istiyorsa kucuk bir porsiyonla yetinmeye calisiyorum.

Gosterdiginiz ilgi icin cok tesekkurler Mehtap hanim.
Selamlar
Floridadan Cikolata

oyuncu dedi ki...

Sevgili Elif

Başarını kutluyorum.Gerçekten büyük bir başarı.
Terazinin kefeleri sonunda dengeye gelmiş.Tebrikler.

inci çiçeği dedi ki...

meraba benim sözüm aşağıdaki yorumu yazan şule'ye
"Darısı bize insaallah. daha yolun başındayız. Bir sorum olacaktı sanki kilo vermem durdu gibi. Özellikle şişkinliklerim var. neler yapmalıyız acaba. şule"
bende gruba dışardan dahil oldum ve istedğim kiloya ulaştım, arada kiloda durmalar oluyor, sonra birden iniyor, hiç merak etmeyin doğru yoldasınız, hadi gayret:))

Adsız dedi ki...

merhaba,

basari hikayelerini zevkle okuyoruz. sizin doktor olmaniz da insana daha guven veriyor. ben sitenizi yeni okumaya basladim. anladigim kadariyla donem donem diyet icin menuler yaziyorsunuz.bu diyetler kac gunluk? ne zaman yeni doneme baslayacaksiniz? (su aralar benim gibi baslamak isteyen cok). Baslamadan tahlil vs. yaptirmamizi tavsiye eder misiniz?
SEMA

LAL BQUTİE dedi ki...

merhaba

elif hanımı başarısından öturu tebrık edıyorum..

bende bu öykulere katılmak ıstıyorum..ilk buldugum gunden berı sureklı ıncelıyorum burayı ve mehtap hanımı cok tebrık edıyorum..

umarm banada ulasırsınız..

Acı Kavun dedi ki...

Merhaba Mehtap Abla...
Bu öyküleri okuyunca.. kilo vermek hem zevkli hem de kolay gözüküyor..
siz sanal alemin kanatsız meleğisiniz :)

Benim de evlilikten sonra aldığım 7 kilocuk var :) hayatımda hiç bu kadar dombilik olmamıştım.. taşıyamıyor iskeletim bu bedenimi.. bizimkilere sorarsanız eğer.. aaa yok canım adama benzedin şimdi derler..Evet dev adam ..

158 cm boyum 56 kilom yaşım 32.. dengesiz bir kilo alma şeklim var.. bacaklar ince göbekten itibaren yukarıya doğru bi genleşme..

tatlıya aşırı düşkün.. ama içim almıyor yemeleri de engel olmaıyorum içimdeki canavara...

2009 Nisan ayında galiba ilk liste postunuz.. onun cıktısını aldım.. uyuglamaya başladım.. başarılı bir 7 saat geçirdim..

Söyler misiniz? bununla mı başlamam gerek.. ilk 15 gün demişsiniz..

lütfen yardım edin... sağlılık yiyicilerden olmak istiyorum.. sevgiler...

Adsız dedi ki...

öncelikle paylaşımlarınız için teşekkür ederim.bu gün rejimde ilk günüm inşallah başarılı olurum

Adsız dedi ki...

Ben bu yazıyı ve hikayeyi okuyunca epey keyiflendim.Aslında yavaş hafta bölümündeyim ama ikinci öğünü yemediğim için azıcık karnım guruldamakta.
Ama yinede keyiflendim ve sabırsızlıkla dengelenmenin ve abur cuburlarla dolu olmayacak bir beslenme planının ortasında buldum kendimi.çook şanslıyız çok

AGYILMAZ

Adsız dedi ki...

Elif hanım çok güzel duygular bunlar.. Ahh ah 20 kg verdim ama hala en az20-30 kg fazlam var. umarım Mehtap hanım bana da yardımcı olur. metabolizmayı şaşırtan önerilerden bende istiyorum Mehtap hanım.