Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

1 Şubat 2011 Salı

SU GIBI...

Cok ozel bir felsefeyi ogrenmek icin toplantilara katiliyordum.

Bir yandan evde minicik bir bebegi birakmis olmanin stresi, ote yandan gunun omuzlarima tum agirligiyla cokmus yorgunlugu, bazen “ne isim var benim burada ?” diye sormama neden olsa da, basladigim birseyi yarim birakmama huyum yuzunden kendimi zorlayarak ta olsa devam ediyordum.




Cok ilginc insanlar vardi grupta... Tiyatro sanatcilari, is adamlari, ressamlar, ogretim uyeleri, temizlik iscileri, manavlar, ogretmenler, emlakcilar, diplomatlar...
Gelen kaliyor, soylenenleri buyuk bir inancla izliyor, uyguluyor, deliler gibi savunuyordu...

Benim sorularim vardi. Herkese bakiyordum, onlarin bu konuya olan inanclarina, yaklasimlarina, her toplantiya yanlarinda yeni davet ettikleri kisileri getirmelerine, kendimi biraz da suclu hissediyordum, anlayamadiklarim icin...
Sonra birgun hic beklemedigim bir anda, “afedersiniz” deyip konusmaya basladim. Ben de galiba inanma sorunu var, ama sormazsam daha dogrusu sorduklarima yanit alamazsam, en iyisi kalkip gitmek diye nefes almadan siraladim sorularimi, katilmadiklarimi, binlerce yillik bir felsefe uzerine olan elestirilerimi...
Once bir sessizlik oldu... Ben ayaklarima baktim o anda cok daraldigim zamanlarda yaptigim gibi... Kendimi gulumsetmek icin, keske evde kalip, ayaklarima baksaydim dedim, gulumseyemedim, cunku yenilerin atesli savunuculari, gozlerinden simsekler cikartarak bakiyorlardi yuzume...
Ayaga kalktim, cantami aldim, hoscakalin dedim...

Grubun yoneticisi benimle kapiya kadar geldi, Mehtap, lutfen bir ay sonra bir tek aksam daha gel... Seni gormek beni mutlu edecek dedi...
O bir ay suresince bu konuyla ilgili bulabildiklerimi okudum, kendi sorularima kendim cevap bulmaya calistim, notlar aldim, kutuphanelere gittim, kucuk bir deftere dusunduklerimi yazdim ve nihayet “yeni baslayanlarin” haftalik toplanti gunu geldi ve kapiyi tam zamaninda caldim...
Henuz kimse gelmemisti... Grup baskani ve hala cok severek gorustugum bir sefire hanim vardi icerde... Oturduk, firsattan istifade sorularimi sordum, yorumlar yaptim...
Gelen giden yok, ne oluyor? dedim bir ara... Gulumsediler... “Mehtap sen suyu temsil ediyorsun, onlar alevi, bizim pek katilmadigimiz bir inanc bicimidir alev inanci, yanar, harlar ve sòner...


Su kalir... yolunu bulur akar, kaybolur, buharlasir, yagmur olur, tekrar doner ama yok olmaz...” O arkadaslarin hicbiri kalmadi ne yazik ki aramizda..."


Dogru soyluyorlardi... Ben inanclarimi degistirmedim ama hala dùzenli olarak toplantilara katiliyorum, bazen upuzun aralar veriyorum, bazen dergilere uye olup, bazen iptal ettiriyorum ve bu gùzel felsefenin benim yasantima getirdiklerini mutlulukla kabul ediyorum...

Dogru soyluyorlardi, ben suyu temsil ediyorum...

Heyecanlara kapilip, sonra gecip gitmiyorum... Birseye karar verip, sonra arkami donup omuz silkmiyorum...
Aslihan ùzùldù gecen sefer, geri dònenler azaldi diye son tartilma tarihinde...
“Onemli olanlar kalanlar bizim icin” dedim, ve ben hic sasirmadim...
Kendinizle ilgili boylesine bir degisimi gerceklestirmek için kendinize inanmaniz gerekiyor, bana degil...

Su gibi olmaniz gerekiyor, akmaniz, yolunuzu bulmaniz, bulunca kalmaniz, kaybolmamaniz gerekiyor..
Onun icin burada olanlarla ben de buradayim, son gùne kadar...

1 subar 2011'Roma
P.S: "Aqua Azzurra" iki Italyan muzik dehasinin size armagani olsun bugun...

38 yorum:

Düş Bahçesi Butik Tasarım dedi ki...

sen bizim için varsan biz de senin için varız Mehtap.
Sessiz ve derinden.
Tıpkı bir su misali...

Elifin Terazisi dedi ki...

Ben buradayım sessizce takip ediyorum. Cesaretimi topladığımda siz de uygun görürdeniz öykümü paylaşmak istiyorum.

KADER ALTAY dedi ki...

Merhaba,ben sizin programınızı tam anlamıylaa uygulayamıyorum çünkü 5 aylık bir bebem var ve önceliğim onun cok cok emmesi.Ama bu saldım anlamına da gelmiyo tabi.Çok ama çok faydalandığım bölümler oldu okurken,dediğim gibi kendime uyarlamalarımda.Bebem accık daha büyüyünce sizin grubunuza dahil olan o yüz kişiden biri olmayı çok istiyorum ama.Hani şu takip ettiğiniz şanslılardan.:-)Şimdilik muhabbetle kalın...

didar dedi ki...

bende sessiz takipçilerdenim Gerçi yeni başladım bugün ikinci günüm Şimdiden başarı öyküme odaklandım

Ebru dedi ki...

Ben hala buradayım. Ama hastalıklar, sınavlar, koşuşturmalar...biraz elimi çektirdi klavyeden. Şaşılacak şey şu ki tüm aksaklıklara rağmen her şey istediğim gibi. Sağlıklı günlere devam...su gibi...:)))

Ebru (ancient)

Ebru 69:) dedi ki...

Bu arada son tartılma tarihi ne zamandı? Ben belirttiğim gibi siteye eskisi kadar sık bakamıyorum.

Ebru Ancient

cennetyıldızı dedi ki...

evet bende buradayım yılmadan yola devam sen bizle oldukca bizde buradayız sevgiler

Adsız dedi ki...

alıyorum . eksiklersizi okuyup mutlu olmak yapmak için gayrete gelmek.. henüz başlayamadın eski yazılarınızı okuyorum notlar imi görüyorum yorumları okuyorum özellikle başarı öyküleri onlaradına çok mutlu oluyorum dua ediyorum hayırla anıyorum hernekadar başlamadıysamda okadar çok kişiye anlattımki .yaklaşık onyıldır diyet yapmaya çalışan biri olarak busefer tamam diyorum sizleri tanımasamda sizdeki pozitif enerji beni bu sşteye çekiyor her yeni yazınızı heyecanla okuyorum.. başladığımda baylaşacağım sizinle buarada 16 aylık bebeğim var ve anne sütü alıyor . ek gıda almayı reddediyor diyebilirim çok zor bir iki kaşık anak yemek yiyor bir yaşından beri 10 kilo .neyse sorun bebeğim değil benim veremediğim doğumlarda üzerime yapışan kilolar şuan 74kgmım ve enaz 14kg vermeliyim eski halime dönmek için evlenmeden önceki halim yani 13 yıl önceki halim.

Adsız dedi ki...

Ben de su gibi yolumu bulmak istiyorum.Burada olmanın hayatıma kazandırdığı bütün güzellikleri olumlu karşılayıp, kabul ediyorum,öğreniyorum,sağlık kazanıyorum,sağlıklı zayıflıyorum.Mutluyum sonuna kadar,bitti artık diyene kadar da buradayım.Sizi çok seviyorum Mehtap hanım...
Esma
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Bende burdayim Mehtap hanim grubla baalamistim ama ilk zamanlar yapamadim takii Yasemin hanimin hikayesine kadar...ogund er n beri gayretle devam ediyorum 6 subatta ilkkez tartilip size yazicagim burda benimde hikayem yer alicak ins.sessiz bi sekilde ama kesin emin adimlarla devam ediyorum hollandadan sevgiler
Pinar

Adsız dedi ki...

Mehtap Hanım,
ben de buralardaydım. söylediklerinizi harfiyen yerine getiriyordum. sonra hamile olduğumu öğrendim. şimdi listelerinize uymuyorum ama alışkanlık işte, suyu hala çok içiyorum, ara öğünlerimi yapıyorum. farkına varmadan bi düzen oturtmuşuz. bunun için çok teşekkürler size. ben bi ara veriyorum listelere şimdilik.
ama sizi hala okuyorum. vakti geldiğinde başlarım tekrar. görüşmek üzere. emeğinize sağlık.
Fatma M.

Oyalı Çember dedi ki...

Su gibi olmaya çalışarak, yavaş yavaş akarak burdayım hâlâ :)

Oya

aysegül dedi ki...

sessiz olmamizin engüzel sebeplerinden biri hersey, bütün saglikli menüleri ve vucudumuzun matematigini ögrenmis olmak ,ilk zamanlardaki tecrübesizce sorulan sorularin azalmasida bundan sanirim mehtap hanim ,yoksa ben burda sizin sayfanizi acmadan güne baslamiyorum,eminim diger arkadaslarda vacgecmemistir.
(benim sorunum kilo vermem durmus vaziyette)umarim bu hafta degisiklik olur.

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım,
Listede olmayanlar listede olanlardan daha çok emin olun... 27 Kasımda 68.6kg ile başladım şu anda 61.1kg'dayım.Eşim 3 Aralıkta 103.5kg ile başladı şu anda 93.4kg'da. Ben, en olmayacak zamanda başladım diyebilirim.. Sonra anladım ki "olmayacak zaman" diye birşey yokmuş, "ertelemek, ertelemek, ertelemek" varmış...
Yetmez biliyorum ama yine de teşekkürler, herşey için...

Adsız dedi ki...

Sonuna kadar yanındayım Mehtap hatta yarı yolda yanıma annemi bile aldım artarak devam ediyoruz:),
Gürbüz:)

yaseminnn dedi ki...

Sevgili Mehtap Hanım bende burdayım.Ve de yanımda da sizin bilmediğiniz bir sürü su damlaları ile gösterdiğiniz yola akıyoruz:)
Gönülden sevgiler...
yaseminnn

Adsız dedi ki...

sevgili mehtap hanım, sınıfa kaydımı yaptırmıştım, olmadı,tartılmıyorum, yazdıklarınızı okuyup şimdilik kaydediyorum.AMA HALA SESSİZCE SİZİ İZLİYORUM..birgün benim de arkadaşlara anlaatacağım bir öyküm olacak.sevgilerle..ASLI K.

Unknown dedi ki...

sanırım umutsuz vaka benim..gene de icimde milimcik de olsa ufak bir umut var ki bu kadar az kilo vermeme ragmen hala buradayım.. genelde kotumser oldugumu soylerler ben ise gercekci oldugumu iddia ederim. soylediginiz gibi %8-10 arasında bir kilo veremedim. ama cok cabaladıgımı dusunuyorum. ocak ayının basına kadar spor yapmıyordum(yuruyordum fakat bu denli yogun bir spor yapmıyordum demek istedim) tum ocak ayı boyunca haftada 3 gun duzenlı(gercekten her hafta 3 kez gıttım) 1.5-2 saat spor yaptım..tartıl demedıgınız bazı zamanlarda da tartıldım ve buraya yazmadım ama hıcbır sey yok.. sureklı evde oturan bı ınsan olarak bu 1 ayda cok vermem gerekır dıye dusunuyordum cunku DEGISIKLIK oldu hayatımda.. ama sanki vucudum her zaman spor yapıomuscasına hicbir seyini degistirmedi..tabı kı yıllardır verdıgım kıloları 2 ayda veremem ama bu kadar da yavas gıtmemelı. hele ki burdaki insanların verdigi kiloları duydukca.. yanlıs yapabılecegım 3 seyı sıralamıstınız. yanlıs yaptıgımı pek de dusunmuyorum yapıyosam da cok az yanlıs yaptıgımı sanıyorum..deliler gibi kilo vermeyi beklemiyorum ama bu kadar da az olmamalı..kıtlık gunleri gelicekmis gibi hicbir seyini bırakmıyo vucudum. eger %8-10da basarılı olamıyorsam artık daha fazla cabalamamak mı lazım acaba? cunku yanlısı da bulamayınca duzeltmesi de pek mumkun olmuo..

drazra dedi ki...

ben tus çalışıyorum ama bırakmıyorum devam ediyorum mayısta başarı öykümü yollamayı planlıyorum... sağlıklı,mutlu,zinde ve umutlu hissediyorum....
2.tartılma ne zaman yazarsanız çok memnun olurum...
gönlüne sağlık mehtap... sevgiyle ve mutlu kal...

GZNTPSEDA dedi ki...

Yine çok hoş, su gibi bir yazı. Mesaj ise ayrı güzel.

Ve Sevgili Mehtap sen kendini her ne kadar kirpi burcundan kabul etsende yengeç burcu da su gurubuna ait bir burçtur, biliyor musun?

Sevgiler,
Seda

SELİNK dedi ki...

Ben de burdayım, henüz başlayalı 10 gün oldu geriden takip ediyorum. Ama pes etmedim ve de etmeyeceğim. İyi ki varsın sevgili Mehtap...

moonrose dedi ki...

Sınıfı sessizce takip edenlerdenim.tartılmıyorum ama aldığım yorumlardan doğru yolda olduğumu anlıyorum.Sınıfta devamsızlığım yok yani.Öğrencilerin en başarılı oldulları dersler sevdikleri öğretmenlerin dersleri olduğuna inanıyorum.Yavaş ama emin adımlarla amacıma yürüyorum.zamanı değil sonuç önemli benim için.Sevgiler MEHTAP hanım.

Elifhüma dedi ki...

Sevgili Mehtap. Ben de buradayım. Bu sabah 65 kilo idim hala. Aslında hedefim 60 kilo olmak ama malesef ara vermem gereken çok zamanlar oldu. Şimdi iki gündür tekrar yürüyüş yapıyorum minik oğlumla. beslenme tarzınızı kesinlikle benimsediğimi söyleyebilirim. Yazdıklarınız sürekli hafızamda. Bu muhteşem haftaya yarın bana kahvaltıya gelecek olan teyzeme sürpriz yaparak bu diyete göre kahvaltı hazırlayacağım :-))

Fatma dedi ki...

Sevgili Mehtap Hanım,
Yaklaşık 2 aydır bloğunuzu takip ediyorum anlayacağınız sessiz takipçilerinizdenim. Ayrıca kilo problemi olan arkadaşlarıma da sizi öneriyorum.(En az 10 kişi) Blogunuzun daha önce farkında olamadığım için kendime kızıyorum. Bu program sadece bir diyet değil “sağlıklı yaşam formülü”. Bence sadece kilo problemi olan insanlar değil herkes öğrenmeli. Geç kalıp grubunuza katılamadığım için programınıza başlamayı sürekli geciktiriyordum. Ancak bu sabah “Su Gibi” yazınızı okudum ve çok etkilendim. Veee ben de su gibi olmaya karar verdim. “Su gibi olmanız gerekiyor, akmanız, yolunuzu bulmanız, bulunca kalmanız, kaybolmamanız gerekiyor.”demiştiniz ya…
Hemen yarın (bir pazartesi günü değil) bu programa başlayacağım. Umarım yakın gelecekte bende başarı öykümü yazarım ve başkalarına bir yardımım dokunur.
Geri dönenler azaldı diye üzülmeyin. Emin olun sizi sessizce takip eden ve yazdıklarınızı uygulayan çok insan var. Sadece size yazma cesareti gösteremiyorlar. Lütfen yazmaya ve bizleri bilgilendirmeye devam edin…
Fatma

Adsız dedi ki...

Selam,
Boşlukları doldurmak adına içilen sigara ve yenilen yemekle sadece oksijensiz kaldığımı ve doldurabildiğim tek boşluğunsa dünya üzerindeki hacmimin büyümesiyle olduğunu biliyorum ama dolabımın üzerinde 2009 yılından notlar asıldı. Ufaklıklarıma öfkelenip yapamadıklarıma kızıp zamanı hiç edişime üzülüp duruyorum sadece ama... Sizin burda olmanız öyle güzel ki... Bir gün bütün hissedeceğim ve ağırlıklarımdan kurtulmak için gerekli olumlu düşünceleri yakalayacağım, kendimi sevebileceğim. İşte o zaman da burda olmanızı ümit ediyorum... Üzerinde kırmızı kalpleri olan Roma markalı kot aldım kendime, 18 de bıraktığım bedenimi 20 ye devirdiğimi kabul ederek. Biliyorum başlayacak gücü ve kendime olan saygıyı bulacağım bir gün. Ve size ( nedense Mettak diyip gülüyorum zaman zaman şimdiki gibi. Çook hoştu o yazınız da. Espriden ne kadar anlayacağınızın o günden belli olduğu bölümü de aklımda ama hoş görün lütfen:) ) kocaman teşekkürler edeceğim gönülden. Bu arada ben neden şarkıları dinleyemiyorum? Play e basmaktan başka bir şeyler de mi yapmalı?

izfigen dedi ki...

sevgili mehtap hnm ben ve eşimde burdayız.sessiz duruyor olabiliriz ama devam ediyoruz.eşimin ve benim hedeflediğimiz kiloya varmamıza çok çok az kaldığını tahmin ediyoruz.çünkü tartılmadık.hergörenin verdiği tepkiler çok güzel biz çok mutluyuz.46 beden kıyafetlerden 42 bedene indim.40 bedene çok az kaldı bunu biliyorum eşim ise hiçbir pantalonunu giyemiyor.hepsi üstünden düşüyor 22 yaşındaki oğlumun pantalonlarını giyiyor.))beslenme sistemini oturtup korumak için ne lazımsa onları konuşmaya az kaldı çok teşekkür ederiz herşey için.

bonjorno dedi ki...

Sevgili meslektaşım Mehtap Hanım,
BEn programı uygulamayı sürdürüyorum.Şu an 55.5kg geliyorum.Son tartılma zamanını kaçırmışım.O nedenle yazmadım.Tüm pantalonlarım bol geliyor.Arkadaşlarım çok fit göründüğümü söylüyor.Bence en önemlisi artık bu yaşam biçimine alıştım.Ben 57 kg ile başlamıştım.Bayramda 59kg.a çıktım. Şu an 55.5kg.ım.Çok kg kaybetmedim.Ama vücudumun bileşimi değişti.Daha sıkıyım.Bunda sporun da katkısı var.Ancak şiddetli grip yüzünden 4-5 gündür sporu aksattım. Gribe rağmen kendimi harika hissediyorum.Arkadaşlar kilo alsanız da moralinizi bozmayın. Azimle yolunuza devam edin.Fiziksel görünümle beraber asıl hayata bakışımız değişiyor bence.Mehtap hanım yüreklendirici yazılarınız için teşekkürler.Sevgiyle kalın...

Adsız dedi ki...

Aslıhan üzülmesin :)) artık tartı takıntımız kalmadı demekki ama takipteyiz

Duygun

oyuncu dedi ki...

Sevgili Mehtap,

Bir süre sizden haber alamayınca merak edip,endişenlemeye başlıyoruz.Etrafımda sizi izlediğimi bilenler sizden bahsederken evden bir kişiden bahsedermişim gibi anlattığımı söylüyorlar.

Biraz kaderciliği çağrıştırdığı için biraz çekinerek kullandığım gibi,bizler biliyoruz ki 'su akar yolunu bulur' değil mi?
Ben buradayım

Sevgi ve saygılarımla...

fatmur dedi ki...

mehtap hanım ben aranıza katılalı 1 hafta oluyor yeni grubunuzu ne zaman oluşturacaksınız.eğer oluşturmayacaksanız eski tarihlerdeki uygulamalarımı almamız gerekiyor?Lütfen cevaplayın.Sizin desteğinize ve bilginize çok ihtiyacım var.

Adsız dedi ki...

Nolur yeni basari oykulerinizi yazin bizi cok motive ediyor.Biz daha yolun basindayiz.3 Kiloda olsa 33 kiloda olsa nasil basardiniz anlatin.
herkese sevgiler
Nilgun

Adsız dedi ki...

ben de burdayım mehtap hanım iyi bir öğrenci olmaya çalışıyorum merakla takip ediyorum yeni yazınızı görünce sevindim hem zayıflama hem arınma ikisi bir arada üstelik işinin ehli birinin kılavuzluğunda teşekkürler
İSTANBULdan
NİLGÜN

müge dedi ki...

iyiki varsın; su misali yağdın gönüllerimize ve iyiki bazen damlıyorsun ooh diyorum yazılarını okurken her satırını tekrar tekrar okuyorum kanmaya çalışıyorum... bazen gürlüyorsun bana cesaret veren,iğneleyen ama acıtmayan...ylesine güçlüsün ve öylesine durusun ki senin bizlere açtığın yolda izinden gitmemek imkansız... iyiki varsın...

bilgece dedi ki...

Mehtapcım,
Seni okumadığım zaman günüm güzel gitmiyor :)
Fakat ben yinde yaramaz bir öğrenciyim.

Bu sefer kendim için başladım.
Ne olur bana biraz cesaret ve azim
Ömrun uzun su gibi olsun.
Herşey için teşekkürler

Terazi dedi ki...

Yurtdışındaydım, döndüm ve sayfanızdaki "Su gibi..." yazısı ile yine mest oldum.

Ne güzel yazıyorsunuz, ne güzel dokunuyor, dokunduruyorsunuz. Gerçekten de, gönüllere akan bir su gibisiniz Mehtap Hocam...

Sevgilerimle

öcü dedi ki...

merhaba.. ben de çok uzun zamandır yazmayanlardanım malesef.. cerrahpaşa da internüm. öyle saçma sapan bir halde ki uyku-uyanıklık düzenim, ne kadar programa ayak uydurmaya çalışsam da bir süre yıldım artık. 3 günde bir 24 saat nöbetçiyim, gündüz yine hastanedeyim. akşam dersanedeyim. artık değil evde yemek yapmak, eve alışveriş bile yapamıyorum. geceleri ulaşabildiğim tek yiyecek kantinimizin hamburgeri. çok yoruldum, çok sıkıldım, çok mutsuzum. okulun diyetisyenine gitmek istedim, ona bile randevu alamadım bir türlü. sanırım grubun en tembel, en bahaneci, en depresif öğrencisiyim..

Adsız dedi ki...

merhaba, bugünden itibaren bende varim..uzun zaman sonra ilk kez bu gün kendimi daha iyi hissediyorum;)cok tesekkürler simdiden yazilariniz emeginiz icin! SELAMLAR, nesli..viyana

Adsız dedi ki...

merhaba,o ozel inanc grubu dediniz,o kabala mi,yoksa budizm mi?ya da ne,merak ettim,