Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

9 Kasım 2010 Salı

10-24 Kasim

Sabah kahvaltisi: (engec saat 09.30)

1-2 ince dilim ekmek (cavdar veya yulaf ekmegi tercih edilmeli, 1 dilim ekmek yaklasik 30gram kadar olmali) Ekmek cesidi hergun degistirilmeli, bir gun cavdar, birgun bugday, birgun tam tahilli, birgun ay cicekli vs)
Ve
1 ince dilim az yagli beyaz peynir ve 5 zeytin
Veya
1 ince dilim az yagli beyaz peynir ve 2 tatli kasigi diabetliler icin hazirlanmis marmelat veya recel, bicak ucuyla 1 surumluk tereyagi (incecik bir tabaka olacak sekilde)
Veya
1 yumurta (en fazla haftada iki gun)
Ve hangi kahvaltiyi secerseniz secin,
Domates, salatalik, maydanoz, yesil biber, roka veya dereotu, corek otu, feslegen, kirmizi pul biberli karisim. 1 tatli kasigi zeytin yagi
Sekersiz cay (arzu edildigi kadar)
Veya
1 kucuk dilim kek ve cay (olabilecek en az yagli ve en sade kek)
Veya
1 bardak sut ve 2 kucuk kurabiye (haftada sadece 1 gun)
Veya
Tost ekmegi ile yapilmis, beyaz peynirli 2 adet tost (haftada en fazla 2 gun) Uzerine ayrica tereyagi surmek yok.

DIKKAT!: Temel kahvalti ekmek, peynir, zeytin ve yaninda klasik domates, salatalik vs olan kahvalti modeli olmali. Kurabiye secenegi sadece 1 gun, yumurta secenegi 2 gun, tost secenegi en fazla iki gun. Onemli olan metabolizmayi harekete gecirmek icin mumkun oldugu kadar degisik secenekler kullanmak.

Ara Ogun Saat 11.30 civari

Sabah icilmediyse bir kucuk kase kayisi kompostosu + 2 ceviz
veya
Bir kucuk elma veya bir kucuk portakal veya 1 armut veya iki mandalina veya 8-10 cilek veya iki dilim ayva veya yarim nar + 3 adet ceviz veya 10 adet findik
Veya
bir kase yogurt (mumkunse az yagli) + 1 meyve
Veya
bir kase yogurt + 2 petit beure biskuvi


Oglen yemegi (engec saat 14.00’te)

1 kase sebze corbasi (kisi basina 1 yemek kasigi z.yagi ile pisecek)
veya
1 kase mercimek corbasi
veya
1 kase yogurtlu princ corbasi
veya
1 kase az sehriyeli tavuk suyu corbasi

DIKKAT!: (corbalar kremasiz, un, yumurta eklenmeden, cok az yag ile pisirilmeli, mercimek corbasi dahil, uzerine tekrar yag eklenmemeli)
+
1 porsiyon izgara et (1 adet tavuk gogsu veya orta boy balik veya kirmizi et veya 4 kofte)
Ince bir dilim ekmek
Istendigi kadar salata (1 kasik z.yagi, istendigi kadar limon, cok az tuz)

Veya
Sogus et veya tavuklu veya ton balikli marul, salatalik, domatesle hazirlanmis sandvic (mayonez, hardal veya herhangi bir sos eklenmeden)

Veya
Haslanmis herhangi bir sebze (kabak, broccoli, vs haftada 1 kere patates de olabilir)
1 parca tavuk gogsu haslanmis veya izgara veya 1 parca kirmizi et
(salam, sosis, sucuk kesinlikle yok )

Veya
1 porsiyon , kisi basi 1 kasik yag ile pismis herhangi bir etli-etsiz sebze yemegi ve 1 dilim ekmek

Veya
1 kasik yag ve 2 yumurta ile yapilmis menemen (sabah kahvaltisinda yumurta yenmediyse)

Veya

2 adet kabak dolmasi + 1 dilim ekmek (mesela)

Izgara et, tavuk veya baligin yanina istendigi kadar haslanmis veya cig sebze ya da salata yenebilir. Sadece 1 kasik yag ilave edilecek.


Ikindi (saat 16 30 civari)

1 kase yogurt
Veya
1 kase meyve salatasi (yarim adet kirmizi,yarim adet yesil yarim adet sari meyve)
+
iki adet biskui veya 3 ceviz + 8-10 kuru siyah uzum (sabah ogununde yenmemisse)

Veya
İncecik bir dilim kek + 1 fincan sutlu kahve

Aksam Yemegi (en gec saat 19 30 da)

1 tabak herhangi bir sebze yemegi (etsiz turlu, taze fasulye, lahana , karnabahar yemegi vs hepsi kisi basina bir y.kasigi z.yagi ile pisecek)
+
1 kase cacik veya yogurt
Veya
Izgara et, balik veya tavuk (en uygun secim)
+
1 canak salata, havuc ve cok olgun domates konmayacak

Veya
1 kase corba
1 dilim ekmek
1 parca yagsiz herhangi bir et (izgarada pismis)

Uykudan once
1 bardak sut + 1 kucuk parca bitter cikolata(cok isteniyorsa eger)

ONEMLI NOTLAR:


Eger bir dilim ekmegi bir kez tartarsaniz, buyuklugunun asagi yukari ne kadar oldugunu anlarsiniz ve sonra 3 asagi 5 yukari ayni porsiyonu yersiniz

Onumuzdeki haftalarda menuye pilav ve makarna eklenecek. Bu ilk iki hafta vucudun dengelerini bulmasi icin cok onemli. Lutfen ozellikle saatlere uymaya ve ara ogunleri atlamamaya calisin.

Gunde enaz 2 litre su icmelisiniz. Gun icine mumkun oldugu kadar esit dagitmaya calismalisiniz.

Haftada enaz iki gun 60 dakika yurumeye calisin lutfen. Hergun 20 dakika degil.

Bu hafta kuru yemis sadece ara ogundeki badem ve ceviz, ozellikle aksam yemeginden sonra hicbir sekilde kuru yemis yok.

Bu iki hafta icinde tartilmak yok. Daha dogrusu ben soyleyene kadar artik tartilmak yok.

Bu iki hafta icinde hic icki icmek yok. Sarap yok, bira yok, viski, likor hicbirsey yok. İs yemeklerinde uygun bir bahane soylenebilir (antibiyotik kullaniyorum vs) Diyet yapiyorum demek yok.

Pazar gunu de, her gunku kahvalti yapilacak. Hizli tempolu bir yuruyus cok yararli olur.

Ben kibrit kutusu olcusunden nefret ederim. Tarti, gram vs’den mumkun oldugunca kacinirim. Hatirlamanizi istedigim sey su, bir yerde bir kacak oldugu icin kilonuz fazla. Yani ya porsiyonlar cok buyuk, ya da aldiginiz yag fazla. 1 kasik yag neredeyse 100 kaloridir. Peynir cok yagli bir besindir. Ton baligi ve somon yagli baliklardir. Yiyeceklerinizi mumkun oldugunca basit ve az yagli olanlarindan secmelisiniz. Bu simdilik sadece... Sonra her istediginizi yiyeceksiniz...

Yasam stilini “hop” diye degistiremeyiz.

Zorlandiginiz herseyi bana yazin, sorun... Lutfen kendi basiniza hicbirseyi cikartip eklemeyin.


EN ONEMLI NOT: 90 kiloluk bir bireyle, 60 kiloluk bir bireyin kalori gereksinimleri ayni degildir. Yemeleri gereken karbonhidrat, protein ve yag mikatari da... O nedenle miktar vermem dogru degil. Onemli olan eskiye gore en azindan 1/3 oraninda daha kucuk porsiyonlar hazirlamak, ogun atlamamak. Iki-uc gun sonra aclik hissi kaybolur.

Kolay gelsin...

10 Kasim 2010'Roma


35 yorum:

Adsız dedi ki...

Meraba,ben Bakuden Cancan.
Benim 3 gunum sorunsuz gecti.Sadece hic sekersiz cay icemiyorum,bunu nasil onleyeceyim onu dusunuyorum.Sirketten yemek listesini aldim, size nasil gonderebilirim? Bi bakip yeye bileceklerimi secseniz cok sevinirim.Onceden tesekkurler.

fatmakökdilgökçe dedi ki...

Günaydınlar Mehtap...Günaydınlar herkese Ankaradan...
dün gece bıraktığım mesajı görmüş mü diye hemen bloga girdim...mesajımı yayınlamış Mehtap,hem de bizlere öyle güzel yazılar hazırlamış ki...ben de ,en başından beri tuttuğum deftere özetler yaptım,şimdi de yürüyüşe gidiyorum...
önümüzde hepimiz için ciddi bir sınav var,kurban bayramı...kendimizi sınamak için bayağı zorlu birkaç gün..
ama ben bu yola başkoydum..Mehtapın ve kendimin emeklerini boşa çıkarmayacağım..
Ayrıca bugün 10 kasım..gününüz aydın olsun..çocuklarımıza AYDINLIK TÜRKİYE kalsın..sevgiler ...

Aslihan dedi ki...

Gunaydin Mehtap,
Ben size ara sira bilgi vermeli miyim, yoksa sadece mesaj kirliligi mi yaratirim emin olamadim. Bir cesit ilerleme raporu gibi belki haftalik 'yediklerim' tablosu gonderebilirim diye dusundum, zira gunluk tutuyorum. Kucuk bir sorum var, ara ogun seceneginde yer alan kuru uzum yerine 2 - 3 adet olmak sartiyla kuru erik yenilebilir mi? Bir de kayisi kompostosu yerine de erik kompostosu yapilabilir mi? Ben kurusunu kullandigim icin hic seker ekleme ihtiyaci da duymuyorum. Simdiden tesekkur ederim yanit icin.
Sevgiler

fatma dedi ki...

İnternet ortamında bile yazılarınızla bize akıttığınız pozitif enerji o kadar güzel ki!
O yüzden burada 300 küsür kişi, bence.
En azından ben:)
Teşekkürler.

fatma

xxx dedi ki...

Merhaba Mehtap hanım,
son yazınız muhteşem, motive edici.bir kez daha sizi kutluyorum ve teşekkür ediyorum. ptesiden bu yana dediklerinizi yapıyorum azıcık zorlandım ama başlamış olduğum içn çok motiveyim.
sorum şu: üç gün spor salonna gidiyorum. ağırlık çalışmayı bıraktım hocalar ısrar etsede. kardiyo çalışınca daha fazla terliyorum ve daha çok kalori yakıyorum; yanlış da olabilir.
sormak istediğim de bu, 60 dk yürüyüş demişsiniz. toplamda en az 60 dk kardiyo çalışması daha fazla kalori yaktırır değil mi? İlerleyen zamanlarda kasları sıkılaştırmak için ağırlık çalışılabilir diye düşünüyorum. fikirlerinizi merak ettim, şimdiden tşk ederim.

Aslihan dedi ki...

Gunaydin Mehtap,
Ben size ara sira bilgi vermeli miyim, yoksa sadece mesaj kirliligi mi yaratirim emin olamadim. Bir cesit ilerleme raporu gibi belki haftalik 'yediklerim' tablosu gonderebilirim diye dusundum, zira gunluk tutuyorum. Kucuk bir sorum var, ara ogun seceneginde yer alan kuru uzum yerine 2 - 3 adet olmak sartiyla kuru erik yenilebilir mi? Bir de kayisi kompostosu yerine de erik kompostosu yapilabilir mi? Ben kurusunu kullandigim icin hic seker ekleme ihtiyaci da duymuyorum. Simdiden tesekkur ederim yanit icin.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

teşekkürler...
harfiyen uyguluyor ve oldukça iyi gidiyorum 2 gündür...
sana da kolay gelsin:)

HGA

Adsız dedi ki...

Mehtap hanim emeginize caniniza saglik

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım,
izninizle birkaç sorum olacak,
öğlen yemeğinde menemen olan bir seçenek var,
bir de herhangibir sebze+1 parça et olan seçenek. bunlarda ekmek yok mu?
ikindi ara öğününde kuru üzümü ekstadan mı yiyoruz,mesela meyve salatası,ceviz ve kuru üzüm şeklinde?
Fatma M.

Zuhal dedi ki...

Merhaba Mehtap Hn,

Hergün 20 dk değilde 2 gün 60 dk yürüyün yazıyor listenizde. Ben 4-5gün 40 dk tempolu yürüyorum. Yeterli gelirmi.

Sevgilerimle
Zuhal Sezer

dharma dedi ki...

Gunaydin Mehtap hn,
hem ogle hem aksam secenekleri icinde et -avuk secenegi var.her iki ogunde de mi tuketilsin yoksa yer degisimi icin mi yazdiniz?

sevgiler...
artemis

Unknown dedi ki...

merhaba mehtap hanım,

2 sey sormak istiyorum.

1.powerplate'e gittigimi size soylemistim.isten cık power plate'e git eve don derken eve 20:30da anca giriyorum dolayısı ile yemegim 21:00 oluyor haftada 3 gun.bu konu ile ilgili bir sey yapmam pek mumkun degil gibi gorunuyor.bir oneriniz var mı?

2.is yerımın yemeklerı gercekten de cok kotu.herhangı bır salata bar ya da vejeteryanlar icin cıkan yemek yok.mesela dun balık corba helva ve piyaz vardı.ben helva piyaz ve balgı yemeyeyım diye 2 tabak corba ictim.butun her seyı size sormak da zor olur,sizi cok yorar diye dusunuyorum.ve belli bir listemizde yok yanı sıze ne gun ne cıkacagını soyleyemem.boyle durumlarda nasıl bır yol onerırsınız?

satush dedi ki...

Merhaba;
Uykudan önce 1bardak süt demişsiniz bunu içmesek olur mu?
ayrıca akşam yemeği için en geç 19.30 demişsiniz ama benim eve ulşamam İstanbul trafiğinde 19.30 u geçiyor.Dolayısıylam akşam 20.00 civarı akşam yemeğini yesem olur mu?

Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

müsliye diyetimizde yer yok mu acaba... duygun

Adsız dedi ki...

Mehtap Hanım,
Yemeklerde hiç baklagil yemiyoruz anladığım kadarıyla değil mi?
Bir de kahvaltı seçeneklerinde tereyağı ya da zeytinyağı var. Normalde kahvaltıda hiç yağ kullanmıyorum ben. Kullanmanın bir anlamı mı var, kullanmalımıyım:)
Slm
MehtapM

Cigdem dedi ki...

Bugün iyi seyler yemeye basladigim ilk gün...
Burda verdiğiniz listeleri yazdırdım. Bugün yediklerimi fotoğrafladım ve bir blog olusturdum :)
Kendimi iyi hissediyorum Mehtap Hanım.

İsim: Cigdem
Sehir: İstanbul
Yas:25
Meslek: Comparative Literature mezunuyum.Fakat aile sirketimizde İthalat Servisinde çalışıyorum.
Boy: 162 cm
Kilo: 127,5 (Son 5 senede 50 kg. aldım.)
BMI: 48 maalesef.

LEMAN dedi ki...

sabah erken kalkmaya zorlanıyorum ve evden başka hiçbir yere çıkmam mümkün değil yürüyüş harici en çok kalori harcatan sporları tavsiye edersen sevinirim..kesinlikle aç hissetmiyorum kendimi ben bunları yiyince hatta fazla gibi geliyor daha önce az öğün yediğimden sanırım..aslında hareketsizlikten kilo veremediğime eminim:((

kütahya dedi ki...

Yürümeyi seviyorum,yürüyüşleri yapmaya çalışacağım.Benim basit bir mekik aletim var.Süre ve yakılan kaloriyi gösteriyor onunla ne kadar çalışmalıyım.

cennetyıldızı dedi ki...

Merhabalar Mehtap Hanım, bilgilerim aşağıdadır;
ad: cennetyildizi,
boy: 1,52,
kilo: 70,
yaş: 42,
beden indeksi: 30,
meslek: ev hanımı,
şehir: İstanbul.
Teşekkürler

Adsız dedi ki...

Sn. lemaninignesinden, bu aleti alabilirsiniz:

http://www.makdis.com/site/page.asp?dsy_id=1112&t=Runmill-Twist-&-Shape-Stepper

Selamalr,101

Gaijin dedi ki...

Bugun ara ogune kadar iyi gidiyordum. Ama ben kucuk bir kacamak yaptim ve 3 tane ceviz yedim. Eski yazılarınızdan birinde kacamaklar icin ne kadar ekstra spor konusuna deginmistiniz. Acep 3 ceviz icin ekstra kac dakika daha yurumem gerekecek Mehtap hocam?

Delfina ; dedi ki...

Sevgili Cigdem ve cennetyıldızı;

Aramıza hoşgeldiniz,kaydınızın geçerli olması için,girdiğiniz bilgileri silip, Sevgili Mehtap'ın YINE, YENIDEN; SON KEZ... yazısına gerekli bilgilerinizi yazınız.

Sevgiler,

Adsız dedi ki...

Merhaba , sitenizi bir arkadaşım vasıtasıyla gördüm. Gerçekten çok başarılı . Diyet programınız uygulamak istiyorum en az 7-8 kilo fazlamda var. Ancak farklı bir konu nedeniyle tanıştığım, Estetik Cerrah arkadaşım ki kendisi oldukça ünlü ve başarlı bir hekim. Yaş itibariyle bu kdar kilo verirsen vücudun deforme olur fikrini kafama soktu.Yüzün çöker , kolların , bacakların sarkar. Bu işin çaresi Estetik Cerrahi diyor. Kilo vermeye korkar oldum.Bu konuda görüşlerinizi alabilirmiyim. Saygılar

Adsız dedi ki...

Bende bugün itibariyle araniza katildim, yanliz söyle bir sorunum var. Calisiyorum ve calistigim yerde kantin yok, daha kötüsü sebze yemekleri yapan bir yer yok. Evden de getiremiyorum. Sastim kaldim. Birazdan cikip bakinacagim etrafa. Belki uygun bir seyler bulabilirim.
Bu konuda bana fikir verebilir misiniz Mehtap hanim?
Tesekkürler,
mavi

Adsız dedi ki...

Ben bayramda gelen giden nedeniyle bugün herşeyi silbaştan başladım ama kararlıyım olacak huriye

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap,ben sizi arkada takip ediyorum. kafama bir şey takıldı. öğle yemğinde menemen seçeneğini kullanırsak ekmek yemiyoruz değil mi?

pelin

merve dedi ki...

merhaba mehtap hanım sizinle tanışalı bir kaç gun oldu mesajda yazdım hatta ma hangi yazıya yazdıgımı hatırlayamadım malesef yaşım 30 kilom 67 bie sene önce 87 kendi çabalarım la verebildim oyle saglıksız bişeyler yapmadım 6 oyun beslenmeyle veridm +spor ama artık beceremiyorum kış dolayısıyla hareketsizlik de var sekreterim bu arada oturmada çok yani bende katılmak istiyorum aranıza ama nerden başlayacagımı bilmiyorum bide metobolizma çayının tarifine ulaşamadım ya yok yada gözumden kaçtı en yakın zanda cevap yazarsaız çok sevinirim sevgilerimle

Adsız dedi ki...

merhaba Mehtap Hanım,eşimle(31yaş,167cm,70 kg) birlikte 10-24 Kasım diyetinin 2.haftasındayız.o 4 kilo verdi,bense 1 kilo.3/4 levatron ve belara kullanıyorum.günde 45 dk. yürüyorum.boyum 150 cm,kilom 87,3(31 yaş).yağı verdiğiniz ölçüden daha az kullanıyorum.bunlar sorun olur mu?
sıla

HGA... dedi ki...

sevgili merve...
1 yıl önce uyguladım bu proğramı ve...tam istediğim kiloya geldim,hala da öyleyim...
kesinlikle işe yarıyor,sakın vazgeçme!
kolaylıklar ve başarılar diliyorum:)
***
işte proğram sırası...
ve 4.basamaktaki yazıda(mutfağa yakışan erkekler)yeşil çorba tarifi var...

Program sıramız:
1-
http://mevsimlerdenroma.blogspot.com/2010/11/ilk-gunler.html

3 gün bu listeyi uyguladık...

2-http://mevsimlerdenroma.blogspot.com/2010/11/10-24-kasim.html
10 kasım-24 kasım= 15 gün
2 hafta bu listeyi uyguladık...

3-http://mevsimlerdenroma.blogspot.com/2010/11/benimle-ilgili-yazdigi-her-referans.html
25 kasım-11 aralık = 16 gün
28 Kasımda tartıldık...yani bu listeye başladıktan 3-4 gün sonra...
12 Aralık Pazar kahvaltıda Pazar sabahi kahvaltida iki cok ozledigimiz seyi yedik. Yani sucuk, simit, pastirma, ay coregi, su boregi.. Ne özlediysek. asil kahvaltimiza ek olarak. Secimde serbest ama miktarda degildik, yani abartmadık.

4-http://mevsimlerdenroma.blogspot.com/2010/12/mutfaga-yakisan-erkekler.html
5 gün
listemize yeşil çorba eklendi, metabolizma çayı eklendi....bu listeyi uyguladık...

5- ve...
http://mevsimlerdenroma.blogspot.com/2010/12/ara-vermek-yok.html
19 Aralık – 31 Aralık =13 gün
şimdi bu liste ile yılbaşına kadar devam edeceğiz...

6...
http://mevsimlerdenroma.blogspot.com/2011/01/alistim-birtanem-alistim-sana.html....

sonrası....yazılardan devam eder bulursun zaten...

sevgiler.....
HGA...

Tuba (Gül) İlter dedi ki...

Merhaba,
Ben yeni başladım. Bu 3 gün ve 1 haftalık oldum. Ancak bir sıkıntım var, listelerdeki "veya" ları karıştırdığımı sanıyorum. Az ya da çok yiyor olabilirim. Acaba bunların daha rahat okunabileceği bir seçenek var mı elinizde? Excel'de toparlanmış olabileceği aklıma geliyor.
Teşekkürler,

Tuba (Gül) İlter dedi ki...

Örneğin, kahvaltıda yumurta yemişsem yanında ekmek yok mu?

Yorumlara baktım, kafası benimki gibi karışmış kimse yok galiba :) ben nasıl başarıyorum bilemedim :)

yk2000 dedi ki...

ya mehtap hanım bende sizden yardım istiyorum ama nereye mail atıcamı falan bilmiyorum inşallah okursunuz

Adsız dedi ki...

Bende yardım istiyorum

Unknown dedi ki...

Merhabalar,

Bir arkadasimin tavsiyesi ile blogunuza ugradim ve "neden daha once gormemisim" diye de hayiflandim.

Ben cocuklugunda ve genc kizliginda kilo alabilmesi icin uzerinde her yontem denenmis olan, ideal kilosununa evlendikten sonra erisen (25 yas) 50 yasina kadar da bu kiloyu koruyabilen ancak menapozla birlikte bir anda 10 kilo fazlasi olan bir bayanim.

Iki haftadir yigenim ile birlikte diyete basladik onun diyetisyenin verdigi menuyu ben de kendimce uygulamaktayim. Iki haftada iki kilo verdim aslinda ama sizin listeniz acikcasi bana daha cazip geldi cunku "veya" lariniz var :)

Size sorum; yarindan baslayarak bu postunuzda yazdiklarinizi takip etmeye baslayabilir miyim? Yarin bizim iki haftamiz doluyor ve yeni bir menu gelecek diyetisyenden. Ya da iki hafta daha o diyetisyenin listesini takip edip yeni yilda mi sizin onerilerinizi takip etmek daha dogru olur?

Simdiden tesekkur ediyor, size harika bir gun diliyorum.

Toronto'dan Roma'ya selam...

Asuman

Adsız dedi ki...

merhabalar ben erzurum dan yazıyorum mehtap hanım ben züzü ce yemek blogundan bir dut masalı bloguna oradan da sizin blogunuzu keşfettim ama herhalde artık yazmıyorsunuz 2014 te bırakmışsınız anladığım kadarı ile ben de sizinle diyet yapmak istiyorum tekrar yapacakmısınız bu toplu diyetlerinizi birde blogda arama yok herhalde bulamadım eski yazılarınızı yani eski diyet listelerinizi sırası ile nasıl arayacağım yardımcı olurmusunuz ben de 49 yaşındayım 4 yıldır menopoza girdim diye aniden aşırı kilo aldım aynı zamanda hipertiroit, romatoit artrit ve bu hastalıklar için kullandığım kortizon, hormon ilaçları kemik erimesi başlattı bu üçü birden birde menopoz olunca aşırı kilo aldım diyetisyen lafından artık nefret ediyorum kendi kendime bişeyler yapmak istiyorum bana yardım edermisiniz .