Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

10 Ocak 2014 Cuma

NEREDEYIM BEN.....




Herkes tatildeyken calismanin en guzel tarafi, herkes donerken gitmektir... Valizde iki kalin kazak, yun corap, kar cizmeleri, ipod'da "seni dusununce dunya degisiyor" diyen bir sarki... Yorgunluklari geride birakarak basliyor kucuk yolculugumun buyuk  keyfi...

Kuzeydeyim... Dilini bilmedigim bir ulkenin, gitmeyi daha once hic aklimdan gecirmedigim bir sehrinde, pencerelerinde minik isiklarin parildadigi kuzeyli bir otelde, arkadasimin evindeymisim kadar rahat, ayaklarimi toplamis oturuyorum sominenin basinda...

Disarisi kar kiyamet, icimde ilk defa ya zamaninda donemezsem duygusuna yer kalmamis, sominenin alevlerine bakiyorum... Odunlerin cikarttigi citirti, icimi isitiyor, cocuklugumun denizi sokaklara tasmis firtinali gunlerine, yanarken citirdayan kozlaklarin buruk kokusuna, kullere gomulmus patateslerin kozlu tadina geri  donuyorum...

Yanimda okuyacak hicbir sey yok... Zaten canim da istemiyor... Masajlar, buhar banyolari, mavi isiklarla vucuduma uflenen serin, defne kokan ruzgarlar, beyaz bulutlar gibi havlulara sarilip, tarcin kokulu caylar ictigim  SPA otellerinden degil burasi... TV yok, muzik yayini yok, yuksek sesle konusan kimse yok... Sicacik bir ortam, cok zevkli, yumusacik koltuklar, kenarlarinda mis gibi kokan minik ekose battaniyeler,  camlarin icinde lambalar, kimbilir neye bu kadar ofkenemis bir kuzey denizi manzarasi ve ben...

Federico ile konusuyorum telefonda... O babannesinde, yariyil tatilinde... Keyfi yerinde... Bu yil cok guzel gececek belli, 20 euro kazandim tombalada diyor, gulumsuyorum... Heyecanla konusuyor, heyecanla anlatiyor, odevlerden soz acip keyfini kacirmiyorum...

Yapilacak isleri, okunup duzeltilecek tezleri, yaklasan kongreleri, odenecek ivir ziviri, hicbir seyi dusunmeden  icine iki damla Hennessy damlatilmis kahvemi yudumluyorum...

Yillarin adi degisiyor, hayat ayni kaliyor diyordum hep... Hayir, hicbir sey ayni degil... Ne yillarin adi, ne de hayat... Belki de boylei daha guzel...

Iyi ki geldim buraya durduk yerde diyorum... Bu sehrin adi neydi diye dusunuyorum icimden, aklima gelmiyor... Hani biri sorsa "nerdeydin" diye bilmiyorum ki denir mi, yalniz cikilmis bir yolculukta... Hennessy az geldi kahvenin icinde, bir kadeh konyak lutfen diyorum fincanimi alan gorevliye... Oda numaraniz diyor mazikce...

Gulumsuyorum, cunku bilmiyorum...


........, 2014





 

 

151 yorum:

Unknown dedi ki...

bu yazıyı okuyup ben de yapsam demeyen kimse olamaz sanırım.
insanın öykü olası geliyor:)

GZNTPSEDA dedi ki...

Kendim gitmiş kadar sevindim , bana iyi gelmiş kadar mutlu oldum. Çok hak ediyorsun, az bile bu kaçamak sana...
Sevgilerimle
Seda

SERAP dedi ki...

HAYIRLI TATİLLER MEHTAP HANIM,
TATİLİNİZİ SAĞLIK MUTLULUK VE HUZURLA GEÇİRİP DÖNEMİNİZİ DİLİYORUM.

SERAP dedi ki...

MEHTAP HANIM İYİ TATİLLER, BOL DİNLENCELİ,HUZURLU, MUTLU GÜNLER GEÇİRMENİZ DİLEĞİ İLE.

Berrin dedi ki...

herkesin hayalini kurduğu bir atmosferi yaşamak...kuzeyde bir yer deyince norveç geldi aklıma sanırım ordasınız:)

parıldayan çiçek dedi ki...

Selam,arada inasanın kendiyle başbaşa kalacağı yerler olmalı.İyi tatiller.

Adsız dedi ki...

mehtap hanım sizin adınıza çok sevindim, kendime diledim okurken ama 2014 de zor, martta doğum yapacağım... belki 2015'de :) semag.

Adsız dedi ki...

Bazen kaçıp gitmek, kendinden bile...
iyi yapmışsın, iyi seneler.
Canan

Adsız dedi ki...

Çok sevindim hem yazınızı gördüğüm hem de iyi olduğunuz için,bizim için de izleyin manzarayı 😊 İnşallah bol bol enerji,huzur,mutluluk,neşe depolarsınız iyi tatiller...
Evergreen

Sulemcafe dedi ki...

Nerdemisiniz?

Kalbimizde ve aklimizda.!

Arkadaslarla yorumlasirken isminiz aniliyor.Kulaklariniz cinliyorsa bilinizki son gruptan Terazi,Sule,....
Sizden bahsediyor arada yaptigimiz yaramazliklardan sonra :)

Ekoseli örtüler deyince Iskocyada olabilir bedeniniz.
Sevgilerle Sule

Unknown dedi ki...

Sizden haber almak cok guzel Mehtap Hanim, hele ki kisa da olsa kendiniz icin bisey yapmissiniz ya bu daha da guzel...
Cincinnati'den selamlar.
Sevcan

Adsız dedi ki...

Keyfin, huzurun daim olsun, yeni yıl sana yeni mutluluklar getirsin.
Sevgilerimle
Emel

Esma dedi ki...

Sevgili Mehtap cim
Çok sevindim ohh ...Yaşadığın huzuru , mutluluğu içimde hissettim yine çok güzel dökülmüş yazıya, duyguların
Sevgi ve sağlıkla hep mutlu kal sevgili Mehtap cim.♥

filiz dedi ki...

Doğa ile beraber okuduk.Bir anda canım yalnızlık çekti...
Ama olmazki bu kadar da güzel anlatılmazki.....
Yanında olmayı nasıl da istedim bir bilsen..
Koltukların yumuşaklığını hissettim,ekose battaniyenin kokusunu....
Söz hiç ses çıkarmam...Sadece alevleri seyrederiz beraber...
Özledim seni canımmmm....

Terazi dedi ki...

Blogunuza her girdiğimde, yanda yazan;

"BUGUNLERDE..
Ah bir bilseniz neler yaptigimi...:-))"


yazısını okuyunca, hep bir koşturma halidir gözümde canlandırdığım.

Bütün koşturmaların mükâfatı gibi, yenilerine hazırlık gibi olmuş bu kaçamak; ne iyi yapmışsınız. Sefanız olsun :)

Ben bir de teşekkür etmek istiyorum, yazdığınız ve kendinizden haber verdiğiniz için...

Federico'nun dediği gibi, bu yılın çok güzel geçmesini diliyorum; hepimiz için...

zeynebb dedi ki...

Merhaba umarım bir sürede olsa keşmekeşlikten kurtulup hiç olmayı yaşayabilirsiniz.Güzel ve huzurlu tatiller...

yasemın dedi ki...

sıden haber almak ne guzel hayırlı tatıller umarım dönüşünüz daha guzel olur şöyle enerjı toplamış olarak bu enerjınız bıze geçer ve yenı bır sınıf motıvasyon vs hoşçakalın

Unknown dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım,
Hülya ben...
Bende bahtıma küsmüştüm. Sizi geç tanıyabildiğim için. Aynı zaman diliminde aynı duyguları hissedemediğim için...
Dükkanı kapatıp gittiniz zannetmiştim. Ne çok kızmıştım kendime birazcık daha araştırmacı olabilseydin diye...
Buradasınız ve sizden gelen paylaşımlardan nasiplenmek çok keyifli... Teşekkür ederim...
Ve mutlu olduğunuza, hayatın tadını çıkarmanıza çok sevindim...
Keyifli tatiller... Sevgiler...

hunkar dedi ki...

Hep kurduğum hayalin, kafamda çizdiğim odanın içindesiniz. O kahvenin içinde sanki iki damla Hennessy den başka bir iki damla da hüzün var. Umarım yanılıyorumdur...
Yanılmıyorsam da kuzey dalgalarına karışıp yok olmalarını, güneye hafiflemiş inmenizi ümit ediyorum.
Sevgiler

Serçe dedi ki...

Mehtap Hanım merhaba, sizi çok özlemiştik. Sesinizi duymak her zaman çok iyi geliyor. Herkese mutlu, sağlıklı ve belirlenen hedeflerin gerçekleştiği güzel bir yıl diliyorum.

Zehra Özdemir Memiş dedi ki...

Yanlız olmak bu kadar güzel anlatılır... Heveslendim yanlız anlara...

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap hanım;
Uzun süredir yazmayınca sizi çok merak etmiştim. Yazınızı okuyunca inanın bir o kadar sevindim.
O kadar güzel anlatmışsınız ki; hepimizin yanlız kalmaya o kadar ihtiyacı varmış ki; (okuduğum yorumlardan anladığım kadarıyla)sanki o anı sizinle yaşıyormuşuz gibi huzur duydum.
Güzel bir tatil yapıp, dolu enerjiyle aramıza dönmeniz ümidiyle...
Suhendan

Sibel dedi ki...

Çok güzel bir kitabın giriş öyküsü gibi okudum, devamı olsa dedim... Sanki bir an oradaydım, sizinle. Kahvenin kokusu bile burnumda. Uzaklaşmak ne güzel bazen. Hele ki karlar kraliçesinin düş ülkesine gider gibi kuzeye gitmek!
Sevgilerimle...

selvi dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım ,
Öncelike iyi tatiller diliyorum. Çoğumuzun kendimizi iş yoğunluğuna kaptırıp gittiği ve tatile daha çoook var dediğimiz bu günlerde farklı bir yorum kattınız soğuk kış günlerine,düşüncelerimizi değiştirdiniz teşekkürler..
Beslenme alışkanlıklarımı değiştirmek için diyet listesi değil de motivasyon aradığım bu günlerde bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine yaklaşık 10 gündür bloğu takip etmeye başladım. Yazılarınız ve paylaşımlar çok güzel... Ben 2013 listeleri ocak ayından başladım .. Bilmem doğru yolda mıyım ?? Yeni sınıf olacak mı?? olursa katılımın nasıl olacağını yazarsanız sevinirim..
Sevgiler..İyi tatiller...

ZEYNEP dedi ki...

Merhaba mehtap hanım. Ben 28 yaşındayım boyum 167 ve kilom 73 kg 17 kg vermem gerekiyordu. Geçen sene yayınladığınız son beslenme programına başladım ve ilk 12 günü tamamladım. Hatta acil motivasyona ihtiyacım olduğundan tartıldım, 3 kg vermişim. Şimdi ikinci programı uyguluyorum. Emeğiniz için teşekkürler. İnşallah hikayemde görüşmek üzere :) iyi tatiller

oyuncu dedi ki...

Keyfinizin bol olsun, kendinize iyi bakın.

guliz dedi ki...

Ozlemistim sizi hem de cok ozlemistim. Iyi oldugunuzu duymak bilmek ne guzel. Huzur dolu bir tatil olsun 2014 de dileklerinizden en hayirli olanlari gercek olsun. Cok ozledimistim sizi hem de cok. Iki kere yazdim evet cunku sanki ablami annemi ozlemis kadar ozledim sizi... oralara gelip sarilasim var o kadar.
Sevgiler
Guliz

yasemın dedi ki...

ZEYNEP
BENDE SENIN GIBI aynı 12 gunluk programa başladım 25 ocak da 12gunluk ilk gunu atlatıcam ve 7 şubatta tartı inş.

ZEYNEP dedi ki...

Başarılar diliyorum yasemin.

Adsız dedi ki...

yasemin bende basliyorum hemen birakiyorum bu listelerle 10 kilo verdim.3 aydir ara verdim basliyamiyorum kararli bir arkadasa ihtiyacim var beraber yapalimmi? 10 kilo vermem lazim

yasemın dedi ki...

başladım ve karalıyım ben geçensene 7 kılo verdım ve hala öylece kaldı şimdı bı 10 kılo gıttımı tamamdır 7 şubat tartı
mehtap gelse ıyı olacak sınıf falan olsa ama napalım kendı kendımı motıve yollarını arıyorum mesela 7 şubatı sabırsızlıkla beklıyorum

Adsız dedi ki...

Merhaba :) bende bu blogu yeni keşfettim .Yeni bir sınıf açılacak mı merak ediyorum?

Adsız dedi ki...

Merhaba ,yeni bir yilla beraber bizde evde yeni bir duzen kuralim istedik ,bende iki cocuklu evhanimiyim,daha cok esimi zayiflatmak istiyorum ,kendi ilo ideal sinirlar icinde cunku ac kalmayi sevmem uzun sureler,vede tatli aram pek yoktur,tabi bazen extra aldigim kilolar oluyor ama hergun mutlaka tartilirim.Bicok kisinin aksine bir ,iki kilo verdigimde hemen herkes anlar ama aldigimda kimse evet almissin demez,ama ben o kimsenin anlamadigi iki kiloyu cok iyi hissederim.Esimin kilo sorunu meslegi vede duzensiz beslenmesi ile ilgili aa birde tatliya olan duskunlugu.Kadin dogmcu oldugundan gece gunduz duzeni uykuduzeni yok malesef,isten geldiginde normal saatlerde ben masayi kurana kadar nerde findik fistik,kuru incir varsa yer,ustune yemeginide yer tabi:)Simdi karar verdik yarin itibari ile basliyoruz bakalim 3 gun sonra buraya guzel bir yazi yazabilirim diye umud ediyorum.Bu arada az once bir dilim ekmegi tarttim 52 gr mis:)bu durumda esim 1 bende yarim yiyicem:) COK SEVGILER

ADA

nursima dedi ki...

kac kilosun yasemin ben nursima pazartesi basliyorum listeye senin bittimi 1.liste beraber gitseydik iyiydi ama senin verdigin kilolari duydukca benimde sevkim artar.boy 166 - 72 kiloyum 62-60olsam yillardir o kadar zayif olamadim 68 den asagi inemiyorum

nursimq dedi ki...

yasemin sence kac listede 10 kilo gider yuruyus de yapiyomusun

zeynebb dedi ki...

bende pazartesi başlıyorum 4 kg.vermem gerek sevgiler...

nursima dedi ki...

zeynep sen iki listede 4 kilo.verirsin isin kolay kac kilosun. yaseminden cvp yok sanirim

zeynebb dedi ki...

nursima ben o kadar kolay kilo veremiyorum şu an tartılmadım ama 58 galiba boy 1.57 yaş 41 olunca son kilolar zor gidiyor...14 ocak 2013 diyetiyle başlıyorsunuz dimi?

nursima dedi ki...

mevsimlerden roma diyetorfuroz da tum listeleri alt alta yazmis 12 gunluk ilk liste olandan basliyicam bakalim kim daha once 4 kilo vericek

zeynebb dedi ki...

12 gün sonra tartılırız Nursima kolay gelsin...

hunkar dedi ki...

Merhaba ben de yarın başlayacağım, organize olup beraber devam edemez miyiz arkadaşlar?

yasemın dedi ki...

kızlar ben geçen yıl 12 haftada 7 8 kılo vermıştım kılo verdım şimdı de hala almadım ama bu sene tekrar başladım 7 şubatta tartı o zaman yazıcam kaç kılo verdıgımı bunyeden bunyeye degışıyo ama ben lıstenın aynısına uyuyorum tabı ılla kı ufak tefek kaçamaklar oluyo

yasemın dedi ki...

Hadı Mehtap hocam sınıfa dıyın artık:)

Elif dedi ki...

Merhaba,

Mehtap Hanım yine çok gğzel bir kaçamak yapmışsınız :)


Benim bir sorum var, birileri yanıtlarsa çok sevinirim. Haftaiçi 6:30'da uyanıyorum fakat haftasonları erken kalkmıyorum, uyanmak 11'i bazen 12'yi buluyor. Bu durumda kahvaltı edip öğleni atlayıp ara öğün ve akşam yemeği olarak mı devam edeceğiz yoksa nasıl ilerlemeliyiz.

İyi haftasonları, sevgiler.

ZEYNEP dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım ilk programı ve ikinci programın ilk kısmını bitirdim hadi tartılın demişsiniz tartıltım başlangıç kilom 73, 24 gün sonraki kilom 68. Devam ediyorum.

Sulemcafe dedi ki...

Sevgili arkadaslar biz kendi aramizda bir grup kuruyoruz.Bende dahil bir kac eski Gruba ait arkadaslar .

10.02.2014 tarihinde Mehtap Hanimin listelerini tekrar uygulamaya basliyacagiz.

Son katilim tarihi

07.02. 2014
Isteyenler bu Gruba katilip isimlerini ve baslangic kilolarini yazdirabilirler.

Birbirimize destek olmak,motivasyonumuzu yükseltmek icin bu karâri aldik.

Bildirimleri lüften

Endemya.blogspot.com yapiniz.
Hülya arkadasimiz bu grubu organize edicek.

Ben Sule( gecen seneki gruptan )
Kendi deneyimlerimi "Cafemblog.blogspot.
yazacagim.Bu blogta ortak kurulmus bir Blog.Diyet yapan,kilo koruyan,saglikli beslenmek isteyen arkadaslar toplandik cafemizde.Orayada kahve icmeye,sohbet etmeye bekleriz sizleri.

Mehtap Hanimin cok yogun olmasi,yeni bir grubun acilamamasi sonucu bu karari aldik.
Umarim Mehtap Hanim sizde bize destek olursunuz.Sevgilerimle

(Bildirimler endamya.blogspota unutmayalim)

Adsız dedi ki...

mehtap unuttu bizi

Adsız dedi ki...

Merhabalar Mehtap Hanım,

çok kısa bir süre önce haberdar oldum sitenizden inceledim çok güzel başarı hikayeleri harikasınız , sizinle bende kilo vermek istiyorum yeniden başlanacak mı bir programa acaba , teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

Merhabalar Mehtap Hanım,

çok kısa bir süre önce haberdar oldum sitenizden inceledim çok güzel başarı hikayeleri harikasınız , sizinle bende kilo vermek istiyorum yeniden başlanacak mı bir programa acaba , teşekkürler :)

ZEYNEP dedi ki...

Mehtap Hanım kimlerin hayatlarına dokunduğunuzu bir bilseniz.. Sessiz sedasız, sizin bile haberiniz olmadan size güvenip başlayan ve çok güzel sonuçlar almaya başlayan, alan kim bilir kaç bin kişi var? Ben bir arkadaşıma bahsetmiştim sizden, bloğunuzdan. Arkadaşım annesine bahsetmiş ve annesi kendi arkadaşlarına bahsetmiş bir kaç hafta içinde onlarca kişi başlayıverdi programlarınızı uygulamaya ki bu döngünün 2009 dan beri devam ettiğini düşünürsek kim bilir belki de kaç milyon kişi var sağlığına kavuşmasına vesile olduğunuz. Tebrik ediyorum hiç bir karşılık beklemeksizin bu kadar çok emek verdiğiniz için ve teşekkür ediyorum.

hunkar dedi ki...

Şule hanım merhaba, endamya grubuna katılmak istiyorum fakat nereye yazacağımı bulamadım...

SERAP dedi ki...

Herkese merhaba, Şule bildirimler için daha detay verebilirmisin. endamyaya uğradım ama bilgisayarım biraz pürüz yarattı. Nereye ne yazacağımı bilemedim.

Sulemcafe dedi ki...

Öncelikle Mehtap Hanim Size binlerce tesekkürler bize böyle bir imkan sagladiginiz icin, sizin beslenme metodunuzla pazartesinden itibaren yeniden Start up diyoruz.

Sevgili Serap illaki kayit olmak gerekmiyor,zaten kayit isini kac kisi beraberiz diye bilmek istedik,burayada yazmamin sebebi,hem Mehtap Hanimin haberi hemde yeniden listelere baslamak isteyenlerin Haberleri olsun diyeydi.

Bizbize Blog arkadaslarimizla listeleri takip edecegiz.

Endamya.blogspot.com
Dan Hülya arkadas kayitlari ben tutarim dedi,oraya yorumla ismini,kilonu yazdirabilirsin.

Bende Cafemblog.blogspot.com da ilk 12 günlük listeyi yayinladim,Allah izin verirse günlük Postlarla motivasyonu yüksek tutmaya calisacagim.Bu blogta bir cok arkadasla ortak paylasimlar yayinliyoruz.

Blogumuzda herkese önerdigim gibi
Ilk önce MEVSIMLERDEN ROMA da cikan yazilar,yorumlar ve Basari hikayelerinin okunmasi lazim.Bütün sorularin cevaplari satir aralarinda gizli.
Istersen bana yaz,bende Hülyaya bildireyim,öylede olur.Sevgilerle

Adsız dedi ki...

hergun beklıyorum mehtap gelecek dıye ama yok hadı hocam :(en azından bı ıkı satır bıseyler yaz:(

Unknown dedi ki...

Hep güzel şeyler yaşayın ve ne yaparsanız keyifli olun :)
Sevgiler...

müje dedi ki...

Mehtap hanım arada sırada da olsa bloğunuza uğrayıp sizden haber almaya çalışıyorum. Birbirimizi tanımıyoruz ama benim için çok önemlisiniz. Ben uzun zamandır bloğunuzu takip eden biri olarak yazılarınız rehberliğinde yavaş ama sağlıklı zayıflamaya devam ediyorum. Bana kattığınız her şey için size çok teşekkür ediyorum. Sevgilerimle,

MÜJE dedi ki...

Mehtap hanım sizi merak edyoruz. Lütfen arada bir de olsa bloğunuzda yazın sizi özledik. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

mehtap hn,bir ce-eee deseniz..julya17

Adsız dedi ki...

mehtap hn,bir ce-eee deseniz..julya17

Sulemcafe dedi ki...

Merhaba arkadaslar,

Bizim grupla baslattigimiz ikinci start up listeleri uygulamasi bütün hiziyla devam ediyor.

Gönül isterdi ki ,bu blogta yeni sinifta baslasin zayiflama hareketi. ama Mehtap Hanim yogun is hayati ve tabii ki kendi ailesi,isleri yüzünden zamani kisitli.

Listeler zaten elimiz altinda dedik ve biz basladik.

Ikinci 12 günlük listenin 3. günündeyiz.9 gün sonra tartilacagiz.

Cafembllog. Blogspot.com dan sonra kendimede bir blog actim.
Sulumcafe.blogspot.com
Uyguladigimiz listeleri zamani gelince yayinliyorum ve deneyimlerimi , yaptigim sporlari ve daha baska konulari paylasiyorum.

Ziyaretiniz beni sevindirir ve motive eder.

Burdan Mehtap Hanima tekrar bu imkani bize sagladigi icin tesekkür ederim.

Sizlerde beklemeyin kendiniz baslayin, yaz kapida.

Güzel kiyafetler, mutlu saglikli günlet sizi bekliyor.

Daha ne duruyorsunuz ?

Harekete gecin, bunu kendinizde basarabilirsiniz.

Sevgilerle

Hadiye dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım,

Sizden haber almayı bekliyoruz.
Bir selam, bir haber olsa.....

Sevgilerimle*

MÜJE dedi ki...

Mehtap hanım, paylaşımlarınız için sık sık Bloğunuza bakıyorum. Sizi özledik ve merak ediyoruz. Artık aramıza dönün lütfen. Sevgiler,

Sulemcafe dedi ki...

Sevgili Mehtap Hanim,

Ben, Sule.Gecen seneki gruptan.
Daha öncede Size yazip Haber vermistim.

Sulemblog.blogspot.com ve endamya .blogspot.com

Da sizin gecen seneki listelerinizi takip ederek saglikli beslenmeye ve zayiflamaya
Calisiyoruz. Simdiye Kadar listelerinizi yayinladik ve her zaman blogunuzun linkini vererek
Mevsimlerden Romaya yönlendirdik.
Sizden bir ses cikmadi, olumlu yada OLUMSUZ.Eminim yorumlarimi okumussunuzdur.
Eger buna karsiysaniz, listelerin yayinlanmasini istemiyorsaniz lütfen bir cevap yazarmisiniz.
Simdiye kadr icim rahatti.Ama diger Blog Arkadasim aniden karar degistirmis, Size saygidan dolayi!
kesinlikle aklimin kösesinden Size saygisizlik etmek gecmez .Bugün 4. Listeyi yayinladim.
Gelecek cevabiniza göre hareket etmek istiyorum.Sevgilerimi ve saygilarimi gönderiyorum.Cevabiniz ne olursa olsun, kalbim sizinle.

Adsız dedi ki...

hakıkaten nerelerdesın sen:)en azından bı selam

Adsız dedi ki...

umutla bekliyoruz...julya17

zeynebb dedi ki...

Merhaba.. lütfen şu başlık artık değişebilir mi?bahar geldi,güneş parlıyor kilolar gram gram gitmeye devam ediyor...sevgiler...

Adsız dedi ki...

hocam nerelerdesiniz iyi misiniz ? bari iyi olduğunuza dair bir işaret verin :(( hergün girip bakıyorum yoksunuz lütfenn bi haber Galanthus78

Unknown dedi ki...

mehtap hanım ben ve benim gibi sizden haber almayı bekleyen çok insan var.hepimiz sizi merak ediyoruz. yeniden başlamak istiyoruz lütfen yanımızda olun.sevgiler

Unknown dedi ki...

mehtap hanım yeniden başlamak istiyoruz...lütfen yanımızda olun....

MÜJE dedi ki...

Mehtap hanım, tatil kilolarını verelim yazınızdan bu yana listelerinizi uyguluyorum. Sonuç 23 kilo daha hafifim. Vermem gereken 20 kg daha var. Yolu yarıladım sayenizde. Başarı hikayemi sizinle paylaşacağım o günde gelecek elbet. Yazmasanız da bizim yazdıklarımızı okuyorsunuzdur diye düşünüyorum. O nedenle size ne kadar minnettar olduğumu bilmenizi istedim. Sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

Mehtap Hanım bende sağlıklı beslenmek ve zayıflamak istiyorum.Nasıl yapacağımı bilmiyorum.Yardımcı olursanız sevinırım.Sevgiler..

zeynebb dedi ki...

Merhaba arkadaşlar ben zaman zaman Mehtap'ı facabook sayfasından takip ediyorum..keyfi yerinde ve şu anda mutlu İtalya'nın en iyi tıp fakültelerinden biri olan Tor Vergata da...sanırım sorumlulukları daha da arttığı için bloga pek bakamıyor...sevgiler...

Adsız dedi ki...

Mehtap Hanım, sizi çok özledik. Serçe - Ankara

Sulemcafe dedi ki...

Zeynep sagol canim,haberin iyi oldu.

Müje (Müjde ? ) arkadasim tebrikler,cok büyük basâri.

Isteyince,insan Kendi basinada basariyor, bunu ispat ettiniz.

Bravo !

Adsız dedi ki...

Ben de 4 yıldır takipteyim. Ama bir türlü başlayamayanlardanım. Yeni bir grup olursa katılmak istiyorum Mehtap hanım. Sevgiler
Ruveyda

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Dünyanın en şanslı annesinin anneler günü kutlu olsun,
beyhan

Ilgaz Gürses dedi ki...

Mehtap Hanım, artık bloga pek yazı yazmıyorsunuz ama belki yorumları okuyorsunuzdur.
Fazladan bir 5 kilom vardı ve şu anda 4. listedeyim. Ancak listeye tam uyamadığım için ve çok zor kilo veren bir yapım olduğundan istediğim hızda veremedim (1 ayda 1,5kg). bu durumda listelere devam edip bitireyim mi yoksa yeniden mi başlayayım sormak istedim.
Çok teşekkürler.

hunkar dedi ki...

Yeni bir sınıf, yeni bir adım :(

Adsız dedi ki...

Merhaba arkadaşlar Mehtap hanım meşgul ve yoğun olduğu için herhangi bir arkadaşımızın cevap vermesini rica ediyorum (özellikle Seda hanımın çünkü önceden takip ettiğimde kendisi de ilgileniyordu diye hatırlıyorum) :)

Ben Mehtap hanımın 1.programındaki ilk iki haftayı tamamladım yarın tartılacağım. Ama 2.programdaki 3.ve 4.hafta programı ile devam edeceğim sizce yanlış mı yapıyorum? 1.programın 3.haftasıyla mı devam etmeliyim?
Şimdiden teşekkür ederim.
ZÜlal

mehtap dedi ki...

Merhaba

Mehtap Hanım yaklaşık bir ay sonra anne olacağım. Hamileliğimde beslenmeme dikkat etmeme rağmen düşük riski ve sonrasında tansiyon düşüklüğü nedeniyle fazla hareket etmememden kaynaklı fazla kilo aldım. Doğumdan hemen sonra diyete başlamak istemiyorum. Emziren anneler için hem kilo verebilecekleri hem de süt artırıcı beslenmeleri için önerileriniz neler olabilir? Şimdiden teşekkürler.

Adsız dedi ki...

hakıkaten nerdesın sen yahu 6 ay olmuş gel garı :)en azından bı selam kelam yaz eylul de tatılden dönuşlerde yorumlar artar

MÜJE dedi ki...

Mehtap hanım, doğum gününüzü kutlar, esenlikler dilerim.

zeynebb dedi ki...

Mutlu Yillar

Bu gun dunyayi istedigin bir renge boya
Rengârenk batan gunu al karşina
Bir renk de kendinden kat
Cocuklar gibi saf, temiz ve berrak
Kapat gozlerini bir hikâye yarat
Vazgecme hissedilir biraz da sicakligini kat
Kalbindeki elleri birakma sikica tut
Cunku varliktir sevgiye en guzel kanit
Yalnizligin saltanatini sur, sur ama
Birikmiş sevginden, herkese bir parca ver
Bir tebrik, bir arama bin umuttur insana
Mutlu yillar, mutlu yillar sana …

Can YUCEL
siz bilmesenizde benim için önemlisiniz...

zeynebb dedi ki...

lütfen gelin artık...siz olmadan olmuyor enerjiniz çok başka....

Adsız dedi ki...

Mehtap Hanım merhaba, sizi özledim.. yazdıklarınızı (eski) okuyorum her okuduğumda da büyük keyif alıyorum. Sadece bir ses vermek istedim. Her şey için, hayatımıza kattığınız tüm değerler için teşekkürler. Ankara - Serçe.

zeynebb dedi ki...

MEHTAPPPP HNM..... Artık yazmıycaksanız bir haber verin ama hergün aynı ümitle bakıp aynı başlığı görmekten çoook sıkıldım....Tatilde bitti....

Sezer dedi ki...

Sevgili Mehtap Hanım,

Son zamanlarda sıklıkla yazma fırsatı bulamasanız da sizin orada bir yerde bizimle olduğunuzu bilmek,verim dolu yazılarınıza ulaşabilmek ne denli mutlandırıcı biliyor musunuz? Sizinleyim ben de, unutmayın!

Çünkü yeniden gereksinim duyuyorum az öz fakat doyurucu yemekler içeren reçetelerinize.

En son tartıdığımda 85 idim, kıyafetlerim hala olduğuna göre yine o civardayım, sanırım, 3 yıl var spor yapmadım-yürüyüş bile.

Daha önce sizi takip ederek -en fazla 70 olduğumda- 10 kg vermiştim. 30'lu yaşlarımdan beri 20 yıldır bir verip bir alıyorum ama hiç bu kadar almamıştım.

İlk kez hayatımda kilolarımla barışık bir dönem yaşıyorum aldırmaz bir halim var, yalnız sağlıksız olduğunun bilincindeyim ya, vereceğim.

İnsanlara yardım için çırpınan sevgi dolu yüreğiniz için Tanrı'ya şükürler olsun!

Konuya ilginiz nedeniyle beni iyi anlayacağınızı düşünerek bir iç döküş oldu bu!

Bilgiye her zaman her yerden ulaşmaya layık dünya insanına kendi sığasında bir ışık olan sorumluluğunun farkında tüm insanlara şahsınızda teşekkür ederim.

Sezer (Esensoy Çiçek)

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
çay makinesi

hilal köksal dedi ki...

mehtap hanım siz yazmasanız da biz yazılarınızı tekrar tekrar okuyoruz. nerelerdesiniz?

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ben kendım 10 kasım 24 kası m dıyetıne başladım katılmak ısteyen varsa gelsın

Adsız dedi ki...

1 yıl daha bıttı nerdesınız hakıkaten arkadaşlar benımle bırlıkte zayıflamak ısteyen varsa buraya yazsın bırlıkte zayıflayalım

ufukmutfakta dedi ki...

Ne kadar güzel bir sayfanız varmış. Ne yazık ki daha yeni öğrendim. Sizi yazdığınız, paylaştığınız tüm güzellikler için tebrik ederim. Hep takipte olacağım, sevgiler....

Adsız dedi ki...

yani gerçekten neredesin sen?

nuri

danef dedi ki...


Neredeysen dön artık...

LUNATIC dedi ki...

Sevgili Mehtap H.,
Listeleri tekrar tekrar denedik, yazilarinizi defalarca okuduk, saglikli beslenmek, aliskanliklarimizi degistirmek gerektigi konusunda etrafta ukalaliklar yapip durduk. Sonunda motivasyonumuz olmadan hicbirsey olamiyacagimizi anladik. Yeni listeler, programlar, tariflere ihtiyacimiz yok. Hepsinin en guzel ini yazdiniz.. Siz hergun suraya hayata dair, siire dair bir iki satir yazsaniz, tekrar hayata baglanacagiz.. Iyi gelecek... Kimbilir belki hem bize hem size;-))

Meylin

SERAP dedi ki...

SEVGİLİ MEHTAP,
SİZİN VE TAKİP EDEN ARKADAŞLARIMIN YENİ YILINI KUTLUYORUM.
2 GÜN SONRA,BİZİ BURALARDA BIRAKIP GİDİŞİN TAM 1 SENE OLACAK.
14 OCAK 2013 TEKİ GRUPLA BİRLİKTE BENDE BAŞLAYANLARDANDIM. SENİN VARLIĞIN İLE TAM 20 KİLO VERDİM. 1 SENE BOYUNCA GÜZEL GİTTİ. AMA BLOK 10 OCAKTA BENİM İÇİN KARARDI. SÜREKLİ BAKIYORUM ACABA BİR ŞEYLER YAZILMIŞ MI? SES VARMI DİYE.
BLOKTA ARKADAŞLARINDA DEDİĞİ GİBİ ; SENDEN HERHANGİ BİR SES,YAZI, ŞİİR, OLMADI MI GERÇEKTEN İNSANIN BÜTÜN MOTİVASYONU ÇÖKÜYOR. DİYECEKSİN KİLO VERMENİZ İÇİN BEN SÜREKLİ BURADA SİZİNLEMİ OLUCAM ?
BENCİLLİK YAPICAM AMA,EVET NOLUR BURADA OL LÜTFEN. HAFTADA YADA İKİ HAFTADA BİLE OLSA BİZE UĞRAYIN BİZE.
SAYFANIN DEĞİŞMEYİP YORUMLARIN EKLENMESİ BİLE,SİZİN İYİ OLUP YİNE BİZLERLE İLGİLENDİĞİNİZİ HİSSETTİRİYOR BANA.
MEHTAPCIM UMARIM SENİ SIKAN BİR YAZI OLMAMIŞTIR.
SANA SAĞLIKLI HAYIRLI GÜNLER DİLERİM.
BUZ GİBİ SOĞUK TÜRKİYEDEN KUCAK DOLUSU SEVGİLER

Sezer dedi ki...

Selam Mehtap Hanım!
Nasılsınız? Umarım, her şey yolundadır. Nerede olursanız olun, iyi olun.
Sevgi dolu yüreğiniz 2015'te de mutlulukla donansın. 'Sağlıklı', huzur yüklü, neşeli günler yoldaşınız olsun. Barış türküleriyle açılsın gözlerimiz yeni güne. Ve sizinle yine :)
Hoşçakalın :)

hunkar dedi ki...

Yeni sınıfı bekliyoruz, lütfeeeen :((

hunkar dedi ki...

Burda biz grup oluştursak

MÜJE dedi ki...

Mehtap hanım, sizinle bizzat tanışmadım ama hayatımda ki önemli insanlardan birisiniz. Sayenizde 50 kg. verdim. İstek, irade, istikrar vardı; ama, detay bilgi, içerik ve motivasyon yoktu. Yazılarınızla bu eksikliği tamamladım. Bilgilerinizle donanan çalışkan bir öğrenciniz olarak; başarımı merak eden ve gerçekten sağlıklı zayıflamak isteyenlere blogunuzu öneriyorum. Paylaşımlarınız için size minnettarım, çok teşekkür ediyorum. Sağlıklı, huzurlu ve mutlu olmanızı temenni ediyorum. Her şey gönlünüzce olsun. Sevgilerimle,

elcin's!... dedi ki...

Nerelerdesiniz, özledik...

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Buradayim ben.. hersey yolunda.. donusum muhtesem olacak... :-) MUJE lutfen bana size ulasabilecegim bir adres verin... Ya da size bana mailimden ulasim.. Bekliyorum..
Hepinize en icten sevgilerimi yolluyorum...

SKLAMEN32 dedi ki...

Çok sevindim döndüğünüze.Hoş geldiniz sefalar getirdiniz.Bloğu sık sık kontrol ediyordum.Yine öyle umutsuzca bakıyordum.Beni çok şaşırttınız ve mutlu ettiniz.Tekrar hoşgeldiniz.

ulgen dedi ki...

hadi bekliyoruz! Bir de sinif ac nolur!

Terazi dedi ki...

Ne güzel sizden ses duymak Mehtap Hocam :)

SKLAMEN32 teşekkür ederim, haberdar ettiğiniz için.

SERAP dedi ki...

herkese merhabalar,
MÜJE hikayeni dört göz bekliyorum.
belki bizlere YASEMİN İN hikayesi gibi müthiş bir motivasyon verirsin.

Adsız dedi ki...

harika bir yazı okumak bile rahatlattı.
sizi tanıdığıma çok sevindim. fazla yazmıyorsunuz sanırım. yazmış olduklarınızı okuyacağım o halde bir süre. blog a vakit ayırmanız ne kadar güzel.

Adsız dedi ki...

Mehtap Hanım, bana da yardımcı olurmusunuz? endokrinoji ve met. hast. doktorum yardımıyla,
20 kg verdim 1 yılda 83 kiloyum şuan.
yardımınıza ihtiyacım var. iletişime geçmek istiyorum sizinle.
2-3 gün oldu blogunuzu bulalı ve okuyorum. derken hikayeler dikkatimi çekti.

MÜJE dedi ki...

Mehtap hanım,
Yazınızı henüz gördüm. Mail adresinize ulaşamadım.
Haydi tatil kilolarımızı verelim yazınızla başladığım sağlıklı hafifleme yolculuğum, sağlıklı kalma dikkat ve özenine dönüştü.
Size canı gönülden teşekkür ediyorum. E-mailim: mujeeren@gmail.com
Sevgilerimle,

Dilek dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanim, Uzun sureden beri sizi takip ediyorum. Ancak cesaret edebildim. Gruba beni de ekleyebilir misiniz. Gecmiste yayinladiginiz 14 Ocak listesine bugün başladım. .

SKLAMEN32 dedi ki...

Mehtap Hanım tam eski listelerle başlıyordum yazınızı görünce erteledim.Listeler yakında gelir mi?Sesvgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap hanım, defalarca diyet yapmış biri olarak bir türlü gobegimden kurtulamadım , diyetinize başlayacağım yeni bir grup ne zaman oluşturulacak acaba Lütfen artık dönünüz

zeyno dedi ki...

MEHTAP HANIM HALA GELMIYORMUSUNUZ? size ihtiyacim var

mehtap dedi ki...

Merhaba

Güzel bir detoksla bize merhaba deseniz harika olur :))

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Nasılsınız? Nerelerdesiniz? Aslında iyi misiniz? Umarım iyisinizdir. Ama merak ediyoruz sizi. Yakın bir arkadaşı uzun süredir sesi çıkmadığında merak eder gibi. Özlüyoruz, ama sonra inşallah iyidir de buraya yazmasa da olur diyoruz. Ama bir iyiyim mesajı da beklediğimiz gibi yapabileceğimiz bir şey varsa o mesajı da bekliyoruz. Habersiz bırakmayın. Endişeleniyorum sizin için.

zeynebb dedi ki...

off nerdesin Mehtap Hnm. zaman zaman facebook hesabınızdan sizi takip ediyorum...Yeniden start up la başladım bu hafta haftanın 2 günü fıtness ve pilates yapmama rağmen kilo veremiyorum açlık insulini değerim alt sınırda bunun etkisi olabilir mi acaba....Dönüşünüzü bekliyorum .....İyi ki varsınız....Sevgiler.....

Adsız dedi ki...

yaz geldi kapıya dayandı.. Gözleriiz yollarda kaldı. Lütfen gelin artık. Size, enerjinize motivasyonunuza , paylaşımlarınıza ihtiyacımız varrrrr

Adsız dedi ki...

Mehtap Hanım Merhaba,

Nerelerdesiniz? Nasılsınız?
Merak ediyoruz sizi çok...
Ve nasıl özledik o enerjinizi...
Hadi gelin artık...

Sevgiler,

a.hande

Unknown dedi ki...

Mehtap Hanım Merhaba:))
bir iki kelime etmek için de mi vaktiniz yok sizi çok özledik
kendinize iyi bakın facebook'tan takip edebiliyoruz ancak :(((

Unknown dedi ki...

Mehtapcm seni bekliyorum hadi gel artıkkk....

Adsız dedi ki...

Merhaba;
Sayenizde bilmediğimiz bir şey kalmadı ama motivasyona
ihtiyacımız var:) Yoksa bilmeden üzdük mü sizi:(
Umarım iyisinizdir, yoktur bir aksilik..
Güzellikler sizinle olsun
beyhan

hunkar dedi ki...

Mehtap hanım merhaba,
sınıfınızda öğrencileriniz hazır, sabırsızlıkla sizi bekliyor.
Hadi çalın zili artık :)

sevgiler

hunkar dedi ki...

Mehtap hanım merhaba,
sınıfınızda öğrencileriniz hazır, sabırsızlıkla sizi bekliyor.
Hadi çalın zili artık :)

sevgiler

hunkar dedi ki...

Mehtap hanım merhaba,
sınıfınızda öğrencileriniz hazır, sabırsızlıkla sizi bekliyor.
Hadi çalın zili artık :)

sevgiler

Adsız dedi ki...

keşke dönseniz :(

zeynebb dedi ki...

merhaba ailenizle mutlu bir tatil geçirmişsiniz fotoğraflarda gördüm gözünüzdeki ışıltıyı ve tabiiki anne yemeklerinede hayır diyememişsinizdir sizde ... ve mutlaka bir kaç kilo alınmıştır bu tatilde ... o zaman diyete başlama vaktiniz gelmiştir benim gibi :) ne dersiniz eylülde başlasakmı acaba ;)

semaG dedi ki...

mehtap hanım, çok uzun oldu bu ayrılık bitsin artık çok özlendiniz...

ARDİLAN dedi ki...

Mehtap Hanım Merhaba,
Bende sizin beslenme tavsiyelerinizle 12 kg. vermiş biriyim. Şimdi bütün yazılarınızı tekrar baştan büyük bir dikkatle okuyorum. Ama sizin tekrar yazmanız ,sorularımıza cevap vermeniz,zayıflama konusunda bizi motive etmeniz çok önemli .Sizin Yardımınıza ihtiyacımız var.Büyük bir sabırla döneceğini günü bekliyorum. Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Mehtap dön artık bize bişeyler anlat seni okumayı hikayelerini özledim özledik
Nuri

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap,

Çok özledik...

Ebru Damar

Adsız dedi ki...

mehtap hanım özledik daha yazmıyor musunuz?

zeynebb dedi ki...

10 ay önce geliyorum dediniz hala beklıyorum .... Yazın belki sizde 1-2 kilo almış olabilirisniz gelin diyet yapalım ;)

Unknown dedi ki...

Sizi o kadar geç keşfetmişim ki, iyiki bu kadar güzel bilgiyi paylaşmışssınız iyiki geçte olsa sizi bulmuşum. Ben bugun sizin 2010 kasımda başlattığınız listelere başlıyorum.Yaklaşık 5 yıldır al ve seklinde kilo vermeye çalışıyorum, 114 kilodan 77 kiloya bu şekilde aklınıza gelecek her diyeti uygulayarak geldim. Ama kalıcı çözüm olarak sizin beslenme sitilinizi gördüm. Bugun başladım ilk 3 günlük diyetle. hedefim eski 55-56 kiloluk halime dönmek. Daha yolum var yani bunu da sizin sayenizde kalıcı sağlıklı beslenme stili olarak ömür boyu devam ettireceğim.İyiki varsınız iyiki yol göstermişsiniz. Teşekkür ederim..

Adsız dedi ki...

4 Ocak itibariyle basliyorum. Start Up baslikli 14Ocak 2013 tarihli listeye. Katilin bana ;)
163 cm 64 kg

VeryMe dedi ki...

Mehtap Hanım merhaba,
Umarım sağlık-sıhhatle ilgili olumsuz bi durum yoktur öncelikle bunu söylemek istedim. Pek çok blog yazarı yıllarca yazıp sonra bir anda yazmayı kesiyor maalese. Sizi takip edenlere bir hoşçakalın demenizi beklerdim sizden. Yazdıklarınız bize her zaman yol gösterdi, ama sizi bekleyenlere böyle bir hoşçakalını çok görmemenizi dilerdim. Yine de teşekkürler

SERAP dedi ki...

HERKESE MERHABA,
MEHTAP HANIM İYİSİNİZDİR İNŞALLAH,SİZİ ÖZLEDİK ÇOOK.
04 OCAKTA BAŞLAYAN ARKADAŞIMIZ BUTİKBLOG SAĞLIKLI BESLENME PROGRAMINIZ NASIL GİDİYOR ACABA. BİZLERİDE BİLGİLENDİRİRSENİZ SEVİNİRİM.

Unknown dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım,14 ocak 2013 deki programiniza 1 subat 2016 da basladim.tartilin ve yazin dediginiz bolumdeyim.kendim calip kendim oynuyorum.😀
Yas:37
Boy:1.57
Baslangic Kilo:71.5
Simdiki kilo:66.5
Sevgilerimleeee

Unknown dedi ki...

Sevgili mehtap hayatımda çok özel bir yere sahipsin.bir mart itibariyle bende başlıyorum bloğndaki bütün yazıları ezberledim artık :)
Yaş 30
Boy 169
Kg 107
Hedefim 70
Başarıcam mutlaka
İyiki varsın.....

Yasemin dedi ki...

Mehtap hanim merhaba. Siz bu bloga inanilmaz bir arsiv biraktiniz. Bizde bundan faydalanmazsak emege saygisizlik olur. Faha once listelerinizle 40 gunde 9 kg vermistim. 2. Bebekten sonra tekrar saglikli beslenmeye basliyorum. Bugun benim icin milat olsun.
Yas:34
Boy:169
Kilo:82.6

65 kg olana kadar yolculugum devam. Her ne kadar buralarda olmasanizda, biliyorum ki yinede yanimizdasiniz. Tesekkurler :)

Unknown dedi ki...

Detox bayram da bitti.sonuç kilo:63😀😀

Unknown dedi ki...

Detox haftam da bitti.sonuç kilo :63😀😀😘😘😘

Adsız dedi ki...

Mehtap Hanim,
Umarim iyisinizdir. siz artik yazmiyorsunuz ama verdiginiz ilhamla ben 14 ocak 2013 listesiyle cok sonradan bir ogrencilik seruveninize kalkisiyorum. Buraya yazmamin sebebi, hem hala sizi takip edenlerin varligini gostermek, hem de kendim icin bir milat belirlemek.

Doktorum ara ogun almama izin vermediginden (ogunlerim arasi 5 saat birakmami istediginden) doymadigimi hissettigim ogunlerin sonuna ekleyecegim hepsini ya da bir parcasini.
Vejetaryen oldugumdan et yemiyorum, protein eksikligini soya kiymasiyla giderebildigim kadar giderecegim. Onu da baklagillerle tamamlamam gerekirse, eksik protein zincirlerini tamamlamak icin bulgur-pirinc gibi besinleri de eklemem gerekecek. Yalniz bunlari bahane haline getirmeyecegim, oyle zamanlarda ekmegi kesecegim.

Bir cevap bekledigimden degil, 70 gun sonra guzel bir haberle oncesi-sonrasi yapabilmek icin bu yorumu birakiyorum. Kisa sure once 30uma girdim, ve 40 beden kiyafetlerin beli ve kalca kisimlari cok cok sikmaya basladi, ben de solugu mevsimlerdenroma'da aldim. Gorusmek uzere!

Yas: 30
Boy: 172cm
Kilo: 71-72kg

guzelgunler

Unknown dedi ki...

Merhaba Mehtap hanım ve arkadaşlar... 24 gün sonunda 4.5 kilo hafiflemiş olarak yoluma devam ediyorum :)) hiç başlamamış olsaydım hala mutsuz mutsuz ortalarda geziyor olacaktım...107 ile başladım 102.5 gördüm bugün çok sevinçliyim. Mehtap hanım size minnettarım <3

Adsız dedi ki...

yeniden başlayalım lütfen lütfen lütfennn

zeynebb dedi ki...

fatma hnm.tebrik ederim ...ben başlayamadım vallahi ...

Unknown dedi ki...

Zeynep hanım bütün bilgiler elimizin altında uygulamak çok zor değil inanın...
Detoks haftam bugün bitti - 1 kg ile yola devam ediyorum.101.5 çok sevindim...

İyiki varsınız Sevgili Mehtap

Unknown dedi ki...

Mehtap hanım sizin en son 2013 programınızı takip ederek 4. listeyide bitirdim..
107 den 100.3 e düştüm
İkili haneler görünüyor galiba :))

Adsız dedi ki...

Herkese merhabalar,

Son sinifin ilk tartildigi noktadayim, yani ikinci liste ya da ikinci programin ilk kismi bitti.
Baslamadan once 71-72

23 Mart 2016: 70
15 Nisan 2016: 67 kilo

Ben de yaramazlik yapip ara ara tartiya ciktim ama bundan sonra yapacak olan varsa bosuna moralini bozmasin, motivasyonunu kaybetmesin. Tamam ben 68,5'a sabitlenmisim diye kendi kendime soylenirken bu sonuc karsisinda saskinlik icerisindeyim. Yasasin!

Ogle yemegine evime donebiliyorum, bu buyuk bir luks farkindayim, sonucta en cok bunun etkisi olmus olabilir: Sadece kendi yaptigim yagini tuzunu kendi attigim yemekleri yedim (Bir gun ogle yemeginde toplanti uzadiginda orda iki kucuk parca = yarim tost gibi bir sandvicle idare ettim sadece).
Yurumeye calisiyorum ama 10000 adimi gectigim dort bes gundur, genelde 5000-6500 arasi bir yerlerde kaliyorum.
Musliyi uc kasik yersem doyabiliyormusum, her yemek bir kase yogurtsuz olabiliyormus, peyniri azaltabilmek mumkunmus... ve belki de en guzeli, burdaki listeleri okuyup anlamaya calisirsa, vejetarjenler de rahatlikla bunu uygulayabilirlermis.
Tatli krizinin benim uydurdugum, fiziksel olmayan bir sey oldugunu dusunurdum. Iki defa geldi, gozum dondu. Markete girip bol cikolatali kurabiyeler, muffinler almak istedim. Sonra organik bitter cikolata ve sut aldim. Normalde yemiyordum aksam bunlari, dedim benim kacamagim da bu olsun.
Listelerin ust degil alt sinirlarina dikkat ettim. 6-8 kasik dediyse Mehtap hanim, 6 kasik yedim (ama bes degil). Pogacaya alternatif meyveyse meyve yedim. Yine bir kriz aninda o keki ya da pogacayi secerim, simdi degil diye. Bu zayiflamaktan ziyade saglik icin islenmis sekeri azaltma cabasi.
Bir de ara ogunleri yemeyecegimi soylemistim. Meyve yemeyince tatli krizi daha kolay geliyor ya da kuruyemissiz bir sonraki ogun oncesi cok acikiyorum diye tika basa doymadigim ogunlerin ardindan kucuk bir meyve ve iki ceviz ya da on badem yiyorum.
Ac kalmamak cok onemli, su saatten sonra artik bunu biliyorum. Su icmek de oyle. Az su ictigim gunler de daha kolay acikiyorum sanirim.
Yemekleri de 9 - 13.30 - 18.30 gibi yiyorum. Aksam yemeginden sonra hicbir sey yemeyeceginize karar verirseniz vucut bir haftaya alisiyor. Benim gibi gece kuslarinin uykuya vakitlice gecebilmesinde rolu buyukmus.
Bir de, hic alkol almadim. Anlayacagini dusundugum insanlara nedenini soyledim, ama kalabalik gruplarda hic sinirimi bozmayayim diye antibiyotik kullaniyorum deyip gectim.
Bu arada ben metabolizma cayi hic yapmadim ama kahveyi gunde bir, siyah cayi iki fincana indirdim. Aksam da yatmadan once papatya cayi iciyorum. Metabolizma cayi icin hala kendimden umudum var, bir ara yapacagim.

Uzun uzun yazdim ama bu daha bir basari oykusu sayilmayabilir, cunku hedefim 60 ya da altina dusmek ama yol uzun farkindayim. Simdilik bir sonraki hedefim 39 gun sonra 65'in altini gormek. Mehtap hanim, bu listeler ve yazilariniz icin tekrar tekrar tesekkurler; burayi okuyan arkadaslar, yes we can!

guzelgunler

Unknown dedi ki...

Arkadaşlar iki defa mehtap hanımın listelerini uygulayıp 15-20kg verdim fakat her ikisini de sürpriz hamilelikten dolayı bırakmak zorunda kaldım şuan küçük oğlum tam bir buçuk yaşında ve ben yine 105kiloyum
😢😢😢Tek umudum yine burası yine mehtap hanım..... En kısa zamanda başlıycm buraya not bırakıyorum.. Ve her listenin sonucunu paylaşıcam inşallah Hedefm 63
🎉🎉🎉🎉🎉🎉

Unknown dedi ki...

Arkadaşlar iki defa mehtap hanımın listelerini uygulayıp 15-20kg verdim fakat her ikisini de sürpriz hamilelikten dolayı bırakmak zorunda kaldım şuan küçük oğlum tam bir buçuk yaşında ve ben yine 105kiloyum
������Tek umudum yine burası yine mehtap hanım..... En kısa zamanda başlıycm buraya not bırakıyorum.. Ve her listenin sonucunu paylaşıcam inşallah Hedefm 63
������������

Sezer dedi ki...

Hayırlısı olsun..kolaylıklar @FatmaAkkaya

Saygılarımla.
Sezer Esensoy Çiçek