Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

24 Ocak 2011 Pazartesi

BIRAK BOS KALSIN ELIM...



“Yol yakinken donelim” diyordu o eski Turk filmlerinin sarkisinda.. Bir kisminiz coktan geri dòndù bile... Kolay degil, biliyorum... Onca kosusturmacanin arasinda, yesil corbalar pisirmek, siselere metabolizma cayi koyup yaninizda ise gòtùrmek, ne yenecegini, ne yenmiyecegini planlamak filan...

Bir kisminiz verdigi kiloyu az buluyor... Dogru... Herkese ayni surede, ayni sonucu verecek bir beslenme modeli henuz yok... Ustelik kiminiz gùnde 1 biskuvi fazladan yese, yil sonunda birsùrù kilo aliyor, kiminiz biraz duzene sokunca yediklerini, 3 ayda filinta gibi oluyor...

Metabolizmalar farkli, genetik mirasiniz farkli, kiminiz tasarruf etme geni tasiyor ("thrifty genotype"), aldigi her kilo yaga donusup, sanki uzerine yapisiyor, kiminiz sismanlik geniyle(FTO)bogusuyor. Cevresel faktorler, sosyal yasam, hormonlarimiz, genlerimiz ve aliskanliklarimiz...


Kolay mi hepsiyle basa cikmak?

Degil...

Oyleyse yol yakinken donelim mi?

Isteyen dònsùn, biz kalanlarla devam edecegiz. Bir ayda 2 ile 4 kilo vermek normaldir, arzu edilen hiz budur, ilk aylar disinda bundan fazlasi fazla, azi da azdir. Ustelik genetik mirasimiza ragmen “fit” olabilmenin tek yolu, beslenmemizi saglikli hale getirmek ve ne olursa olsun, hareket etmeye caba gostermektir. Basarinin anahtari, yavas ve kalici kilo vermektir, bunu hic unutmayin lutfen.

Benim gibi beslenmeyle ugrasan doktorlarin, biraz da gulumseyerek konustuklari, ve randevulerimizi tika basa dolduran “mayo provasi” dedigimiz, mevsim basi mayo denerken moraller bozulup, hani bugunden yarina 10 kilo vermeyi arzu edenlerin, bunu garanti eden diyetlere kostuklari, mayoyu almakla giymek arasinda gecen surede de verdiklerinin iki katini iyice yavaslamis bir metabolizma yanlarina kar kalarak geri aldiklarini biliyorsunuz degil mi diye sormama gerek yok...

Ustelik yana kar kalan sadece fazlasiyla geri alinmis kilolardan baska, ciddi fizyolojik hasarlar, sucluluk duygusu, basarisizlik nedeniyle kendine guven duygusuna vurulan darbe, teslli bulmak icin acilan yiyecek paketleri...


Gunluk kalori alinimizi 500 kalori dusururseniz, haftada yarim kilo verirsiniz. Ama geri kalan kalorileri saglikli besinlerden, saglikli ve keyifli yiyerek beslenmek bizim asil derdimiz. Onun icin buradayiz, o nedenle birlikteyiz.

Dayanirsaniz basarirsiniz ve bugun biraz zorlanarak yaptiginiz hersey, hayatiniz bir parcasi haline gelir...

Hazir olun, hem bu kadar rahat yiyorsun hem de kilon hemen hemen hep ayni sorularina bikana kadar cevap vermeye... Soylemedi demeyin... Sizin mayo provaniz, cok keyifli gececek, simdiden terliginizi, cantanizi, sapkanizi, hasirinizi, kendinizi hayal edin, cunku zamanimiz var, rahat rahat hazir olacagiz her provaya...

24 Ocak 2011’Roma

7 yorum:

Selhan dedi ki...

Mehtap'cigim,

Her zaman ki gibi BIRTANESIN! Herkese destek, moral ve yardimci olmaya devam ediyorsun... Bu grup da bittikten sonra, bu kadar isi yapmayi nasil becerdiginle ilgili de bir sinif acarmisin ?

Dondurucu soguklar (-27C) yasadigimiz bu gunlerde sicak yazilarin daha da zevkli geliyor :-)

Selhan dedi ki...

Mehtap'cigim,

Her zaman ki gibi BIRTANESIN! Herkese destek, moral ve yardimci olmaya devam ediyorsun... Bu grup da bittikten sonra, bu kadar isi yapmayi nasil becerdiginle ilgili de bir sinif acarmisin ?

Dondurucu soguklar (-27C) yasadigimiz bu gunlerde sicak yazilarin daha da zevkli geliyor :-)

Adsız dedi ki...

Merhabalar
Ben Gürbüz:)
Yaklaşık 1 aydır hiç kilo vermiyorum ama bunun için çok mutluyum çünkü son 2 ay içinde 82den 74-75 e düştüm ve biraz dinlenip metabolizmamın buna alışması gerektiğine inandığım için korumaya geçmiştim ve istediğim herşeyden yediğim halde (azar azar tabii ki) dietin ana hatlarına sadık kalarak (ki artık bu beslenme düzeni benim iççin diet değil yaşam tarzı) hiç kilo almadım ve bunu görmek beni çok mutlu etti.
Bu günden itibaren yeni listeyle tekrar başlıyorum. Herşey içim çok teşekkürler, sevgiler

drazra dedi ki...

benim 3haftam doldu
3Ocak 2011:63kg
24 Ocak 2011:59,5
korkarak çıktım tartıya çünkü metabolizma hızım yavaş, reaktif hipoglisemim var ve o yüzden çok zor veriyordum ama ne zamandır inemediğim 60 altına indim. Mutluyum ve sizinleyim...Teşekkürler...
Sevgiyle...

Unknown dedi ki...

Sevgili Mehtap hanim, ben hala devam edenlerdenim, belki bu aralar kacirdim biraz veya hic dikkat etmedim desem!!! Ama hala yürümeye devam ediyorum, hala aldigim yaga dikkat ediyorum ve hala asla doyana kadar yemiyorum.... Kilom ise son tartildigimdan yarim kilo daha az, sanirim bir ay önce yasmistim, 69,6idim, simdi 68,7`yim,,,, Simdi biraz daha kemerleri SIKIP yola devam.... Mayom 38 beden cünkü... Sanirim, 63 olursam rahat giyebilirim... Sevgilerimle, siz hep varolun, sagolun, Allah her isinizde yardimciniz olsun....

Adsız dedi ki...

yaa inanmıyorum mehtap hn. bu mayo muhabbetini işyerimdeki arkadaşlarla bu yıl mutlaka en az bir beden küçük giyelim sözleriyle güya rejime başlardık ilk gün güzel geçerdi ertesi günü yine herkez mayo sözlerini unutur nasılsa daha çok zaman var nasılsa verilir bi şekilde denirdi.şimdi o birimden ben ayrıldım ve sizi o arkadaşlarımsız takip ediyorum.uzun zamandır görmediğim o arkadaşlarım beni geçen hafta gördüklerinde ne oldu sana süzülmüşsün,zayıflamışsın dediler.bende mevsimlerden romayı takip ediyorum dedim.sizin bu yazınız işyerimdeki arkadaşlarımı hatırlattı:))) şimdilik 4,600gr verdim:)

GZNTPSEDA dedi ki...

Sevgili Mehtap,

Benim de bugunden yarina 10 kilo vermeyi arzu eden bir arkadaşım var, geçen hafta karşılaştım, bu isteğinin peşinde bir doktorun peşinden gidiyor ve 2 haftada 9 kg verdiğini gururla söylüyor , bense ona 2 ayda 7 kg verdiğimi neden böyle olması gerektiğini anlatıyorum. Ben onu, o beni ikna edemiyor. İkimizde birbirimize gülümseyerek ayrılıyoruz.Bakalım zaman ne gösterecek.

Sevgilerimle,
Seda