Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

24 Ocak 2011 Pazartesi

EKSIK OLAN NE?


Ne guzel bir sehir Roma… Son haftalarda sisler arasinda kaybolmus gibi dursa da, bitmek bilmeyen yagmurlardan heykeller kùf tutsa da, trafik alt-ust, her sokakta bir protesto gòsterisi, iyi calismayan bir belediyesi olsa da gùzel…

Roma gùzel, bu bolgenin yemekleri daha da gùzel…
Son haftalarda, oyle farkli nedenlerle, o kadar farkli yerlerde yemek yedim ki, biri haric her seferinde “Italyan’lar bu isi biliyor” dedim...

“Gunaydin” diyeceksiniz ama oyle siradan bir gunaydin degil bana soylenecek olan...

Cunku pizza, tortellini, lazagna, tiramisu filan degil bahsettiklerim...

Ornegin icinde mezgit baligi eti olan bir kabak corbasi ictim, minicik bir kasede yemekten once servis yapildi. Menude kizarmis ekmekle birlikte yaziyordu... Ekmek corbanin icine ufalanmis, corbanin sicakligi icinde kitirligini kaybetmemis, portakal kabugu rendesi ile (gorunmuyordu sadece hissediliyordu) servis yapilmisti... Inanilmazdi lezzeti gercekten...
Anlatacagim cok sey var yemeklere, guzel yemege, keyifle yemege, sosyal hayattan vaz gecmemeye dair...

Bir de Roma’ya dair anlatacak cok sey birikti... Ama once programimiz...

Simdi bakalim ne yapiyoruz...
KAHVALTI

• 1 dilim istediginiz herhangi bir peynir (hergun degistirin, kasar gibi cok yagli peynirleri, daha az tercih edin)
• 5-6 zeytin
• İnce bir dilim ekmek (30-40 gram)
• Haftada 1 gun yumurta
• Cay
• Arzu eden haftada iki gun taze meyve suyu icebilir
• Bol yesillik (arzuya gore)
veya
• Haftada 1 gun evde varsa 1 dilim borek veya az yagli kek ve cay
Pazar gunu 1 extra (sucuklu yumurta-pastirma-omlet vs, sosis yemeyin, cocuklarinizi da alistirmayin)


ARA OGUN
Meyve + 2 ceviz veya 5-6 badem
Veya
Meyve + yogurt
Veya
Yogurt + 2 biskuvi
Veya
Meyve + 2 biskuvi

OGLEN YEMEGI

• Tavuklu, marullu sandvic (calisanlar icin kolaylik olabilir)
Veya
• Evde yapilmis 4 kofte ile sandvic (icine yine marul veya domates koyarak)
Veya
Corba (kucuk bir kase) + 5-6 yemek kasigi herhangi bir sebze yemegi + 1 ince dilim ekmek
Veya
Haftada iki kez, 4 yemek kasigi kurufasulye, mercimek veya nohut yemegi (geri dònùyoruz) + 3-4 yemek kasigi princ veya bulgur pilavi (az yag ile pisecek)




Her secenege izgara, veya haslanmis sebze ya da havuclu-rokali-maydanozlu-marullu mevsim salatasi eslik edebilir.

ARA OGUN

Sutlu kahve + iki biskuvi
Veya
sabahki gibi
AKSAM YEMEGI




Corba + herhangi bir sebze yemegi + cacik (ufak bir kase) veya salata

veya

Corba + izgara et (balik, tavuk, hindi veya kirmizi et) + bol salata

ve

Yemekten 1 saat sonra 1 minik parca bitter cikolata (minik bir parca, minik bir parca demektir) cuma aksami istediginiz herhangi bir tatlidan 1 kucuk porsiyon.

Unutmayin hersey size bagli.

Yemeklerin miktarlari kadar nasil pistikleri, malzeme secimi de onemli.

Yagi hayatimizdan tamamen cikartmiyoruz ama yemekler yagin icinde yuzmesin lutfen. Kontrol edin, mutlaka olcun yag miktarini...

Ara ogunleri ihmal etmeyin, metabolizma cayini icmeye devam edin...
Haftaya pazartesiye kadar boyle devam edelim...
Bu arada elbiseleriniz konusmaya basladilar mi?
Bir de beslenmeniz de yer almayan bir besin var mi sizce?

24 ocak 2011’Roma

9 yorum:

Turta Tadında Yaşamak dedi ki...

Merhaba,
ben bir suredir severek takip ediyorum sizi..
yavas yavas bende biseyler olusmaya basladi sanirim, basari oykulerini okudukca neden olmasin diyorum;)
sitede bulamadigim icin sorma geregi hissettim, metabolizma cayi dediginiz nasil yapiliyor ? tarifini yazabilirmisiniz.
tesekkurler,

Fifi dedi ki...

Herkese Selam,
Yasemin hanımı çok çok tebrik ediyorum kesinlikle çok çok gençleşmiş ve fit bir gömrüntüsü var.İlk verilen(Kasım) programdan başladım geçen hafta.Fakat kafam çok karışık.Metabolizma çayını ilk haftadan itibaren içmekte bir sakınca var mı?(Çok fazla su topladığım için bana çok iyi geldi.)Ayrıca bugün bakıyorum yeni bir programa daha başlanıyor..Mehtap hanım hangi sırada nasıl en baştan başlamalıyım çünkü doğumdan sonra(2 yaşında bir oğlum var)ciddi ciddi vermem gereken 15-20 kilogram fazlam var.
Kaç hafta hangi program uygulanmalı bunun bilgisini bana verebilecek bir arkadaşımız var mı acaba?!
Teşekkürler,
Fifi -Ank.

Adsız dedi ki...

kilo verdigimizi kiyafetlerimiz ve esimiz soylemeye basladi bile. kuskonmaz,buruksel lahanasi,(italyancasi) indivia olan endive,turp olabilirmi acaba? ilkay

HGA... dedi ki...

"dönen dönsün,ben dönmezem yolumdan..."
diye bir türkü vardı...
ben buralardyım...neredeyse öykümü yazacak kıvama geldim...3 yıldır giymediğim bir pantolonu bugün giydim:)))

listede eksik yok...
fazla var...
cuma tatlısı,pazar kahvaltısına yapacağımız ek:))


kolay gelsin sevgili mehtap sana ve tüm yol arkadaşlarıma...


HGA...

Esma dedi ki...

Sevgili Mehtap,bahsettiğiniz çorbayı hemen denedim.2 kabak rendesi,bir portakal kabuğu rendesi,haşlandılar birlikte.Ayrı bir tencerede buzluktan çıkardığım bir çupra haşlandı kılçıkları ayıklanıp,küçük küçük parçalara ayrıldı.Haşlanarak pişen kabak rendesinin üzerine balık ,dere otu ile karıştırılarak eklendi.Üzerine biraz kekik ve karabiber eklendi.Biraz da zeytinyağı koyacağım.Nefisssss bir çorbam daha oldu.Sana çok teşekkürler.
Esma

GZNTPSEDA dedi ki...

Sevgili Fifi,
Mehtabın 11 Ocak tarihli yazısını okursanız programın sırası ile ilgili ayrıntılı bilgiye ulaşabilirsiniz.

Kolay gelsin,

Sevgiler,
Seda

MMO dedi ki...

Mehtapcığım,
Ben de programa yazılmasam da uzaktan uzaktan takip ediyorum sizleri ve yaptıklarınızdan feyz alıyorum.
İtalyanca kursuna yazıldım. Mayıs sonu veya Eylül başı İtalyada olacağım inşallah. Araya bir dil ve yemek kursu sıkıştırmayı düşünüyorum. Belki de buluşur, tanışırız. Ne dersiniz? :)
Sevgiler

Esma dedi ki...

Yemekten sonraki minik çukulata yarine kuru incir olabilir mi?
Bana çok iyi geliyor kuru incir akşam.
Sevgiler.
Esma

Unknown dedi ki...

merhaba
ben cok umutsuzum herhafta sizin blogunuzu okuyorum zayiflamaya karar veriyorum ama yapamiyorum kizimi emziriyorum emzirdigim icin cok acikiyorum (yada bahanem bu )
veeee malum sonuc kendimi canla basla yemek yerken buluyorum yemekte degil tatli cikolata falan kendime olan guvenimi irademi kaybediyorum 70 kilodayim boyum 1 70 disardan bakanlar kesinlikle senin fazla kilon yok goruntun normal diyolar ama ben kendimi biliyorum hizla kilo aliyorum 4 yil oncesine kadar 36 beden 55 kiloydum simdi 44 beden oldum iki dogumla beraber goruntumde bi sorun yok belki simdilik ama eminim simdilik sene sonunda 80 kilo olacagim bu gidisle lutfen beni durduruuuuunnn