Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

19 Ekim 2010 Salı

SARI §EKERIM...

Ben son 3 yaziya yazdiginiz yorumlari tekrar tekrar okuyorum... Keske, " su icsem yariyor" deseydiniz, hicbir sey bilmiyorlar, ne yapsinlar derdim... Oysa biliyorsunuz, bilinclisiniz, akillisiniz ne yaptiginizi ve ne yapmadiginizi durustce soyleyecek kadar cesur, sonuclarini gorecek kadar da gercekcisiniz...

Yani yaginiz, ununuz, sekeriniz var, gerisi helvayi yapip komsulara dagitmaya bakiyor... Isterseniz iki catal da kendiniz yersiniz tabii, tadina, kivamina bakmis olursunuz....

Hepinize tek tek cevap yazdim. Ama aslinda soyleyeceklerimin fazla bir onemi yok. Hersey sizin elinizde... Karar vereceksiniz ve "kilo sorununu" yasaminizdan cikartip atacaksiniz... Cok mu kolay, hayir degil ama imkansiz da degil... Bir tek kisi bile basardiysa bunu, siz de basarirsiniz...

Bahar'a oylesine otururken birgun "seni zayiflatayim ister misin ?" diye sormustum, birden bire... O gune kadar hic kilosundan yakindigini filan da duymamistim ustelik... "oyle bir diyet yok ki, ben herseyi denedim" demisti...

Simdi siz bana yazdiklariniza bakin... Cogunuz cok onemli sonuclar aldiniz, cok ciddi kilolar verdiniz. Sessiz cogunluk var yazmayan, bir de bunu yayinlamayin diyen buyuk bir grup...
Hersey sizin elinizde, beslenme aliskanliginizi degistirmeye hazir oldugunuz anda baslayacagiz...

Simdi sizi Bahar'la bas basa birakiyorum ve iki-uc gune kadar burada olacagim...

Bahar bana bu mektubu yollayali neredeyse 3 hafta oldu ve o arada yakindigi o 3 kiloyu da coktan verdi... Sadece biraz dikkat ederek, ve yeniden yuruyuse baslayarak...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SARI ŞEKERİM,

Sevgili Mehtap’ın 01.10.2010 tarihli yazısını ve yorumlarını okumuştum.
Ertesi günkü yazıdan bir sürpriz çıkacağını tahmin ediyordum ama benimle ilgili şeyler olabileceğini tahmin edememiştim. Yorumlar gerçekten çok hoştu. Herkes merakla Mehtap ve yaşantısıyla ilgili bir değişiklik haberi bekliyordu. Ama Mehtap’ın söylediğine göre tüm bu yazılara ve diyet yazılarına sebep olan benimle ilgili örnekler çıktı 04.10.2010 tarihli yazıdan. Yorum yazanlar tahminlerinin tutmadığına hiç aldırmadan hemen diyet muhabbetine girişmişler ve herkes yazılarını, yanlışlarını ve şarkılarını yazıvermiş sanki J .

Mehtap’cım son yazısında beni sebep olarak göstermiş ama benim değişimime de sebep Mehtap’dır. Evet 2007 yazındaki zayıflama kararımdan sonra çok sey değişti yaşam tarzımda . Kendimi kuş gibi hafif hissetmeye başladım. Ve o yazdan beri Mehtap’la her yaz biraraya geldiğimizde önce birbirimizi inceledik ve hemen diyet-kilo muhabbetine başladık.


Mehtap hep çok fit geldi Artur’a ama giderken 2-3 kilo götürdü yanında. Sebebi özlenen Türk yemekleri ve Şadan Teyzedir. Geçtiğimiz yaz ben üç-dört kilo alarak çıktım Mehtap’ın karşısına. Ama kendimce bahanelerim vardı. Geçen kış geçirdiğim iki ameliyat ve sevgili oğlumun üniversite sınavına hazırlanması nedeniyle evde fazla zaman geçirdim. Aktivitem azaldığı gibi beni arayan dostlarımla birlikte biraz fazla karbonhidrat aldım. Eh yazında Mehtap ve Kamil Hoca( eşim olur kendileri) ile birlikte özellikle plajda yemeyi abarttık. Eşim Kamil Hoca her sabah düzenli yürüyüş yapan ama buna rağmen yediği abur-cuburdan dolayı göbeğini hiç eritemeyen, üstelik göbeğiyle mutlu olduğunu söyleyen bir veteriner anatomi profesörüdür.

Kendisi yazın hergün öğle yemeği üstüne kos helva arası dondurma ve ardından ikindi çayı ve poğaça yer. Tabii bize de yedirir. Ayrıca biz Mehtap’la sitede ne kadar kilo aldıran şey varsa ayçekirdeği, mantı, pide vs. ve deee annelerimizin yaptığı fırın sütlaç, tatlı, tuzlu, kızartma ne bulursak onları da yeriz. Eh hadi Mehtap’ın Roma’da bulamadığı ve özlediği şeyleri Türkiye’de bulunduğu 20 gün içinde yemesi çok doğal da bana ne oluyor değil mi? Ben de arkadaşıma eşlik ediyorum. Ben bu yazı üç-dört kilo fazlamla bitirdim. Şu anda 53 kiloyum. Yani anlayacağınız üzere bunlar hata filan değildi benim için !!

Artık kış moduna geçtim tabii ki. Sabahları yürüyorum. Her hafta pazar günü eşim ve ben üniversite yürüyüş gurubuyla birlikte doğa yürüyüşlerine katılıyoruz. Geçen pazar Kuşadası Milli Parkı Dilek Tepesine çıktık. Yaklaşık 20 km yürüdük. Sabah köy kahvesinde , öğlende Dilek Tepesinde sandviçlerimizi yedik. Diğer günlerde artık sağlıklı beslenmeme geri döndüm. Herkes bana sakın kilo verme, çok zayıfsın diyor hala ama ben bir daha almamak adına dikkatli besleniyorum. Yani özellikle akşamları karbonhidrat almamaya çalışıyorum. Tüm bunları diyet anlamında değil, sağlıklı yaşamak için yapıyorum tabii ki. Tekrar kiloları üstüste dizmek istemiyorum artık.


Bu arada benim şarkımın adı ve konusu bu kez farklı.



Sarı şekerim.
Kalbine girerim.
Seni çok severim.

Çünkü benim sarı şekerim ( doğduğu yıllarda Kayahan’ın bu şarkısı popülerdi ve Barış’ım çok sarı olduğu için ona teyzesi sarı şekerim derdi.) Barış artık evimizden ayrıldı. İstanbul Teknik Üniversitesini kazandı ve yuvamızdan uçtu.

Dörtbuçuk yıllık özlemden sonra 30 yaşımdayken kavuştuğumuz sarı şekerim ne zaman büyüdü ve gitti inanın hiç anlamadım. Daha dün kucağımdaydı sanki. Onunla daha fazla birlikte olmak için 20 yıllık hizmetim dolar dolmaz emekli olmuştum ve beş yıldır evde ona endeksli yaşıyordum. İyiki yapmışım bunu artık yalnız tatillerde misafir gibi gelecek evimize. Onu İstanbul’da bırakıp Aydın’a dönmek bana çok zor geldi. Sarı şekerimi görmeyeli 20 gün oldu, doğduğundan beri en fazla 15 gün görüşmediğimiz olmuştu. Hergün telefonla konuşuyoruz. Kendisi çok mutlu ve halinden memnun. Türkiye’de üniversiteyi kazanmak da biliyorsunuz büyük mesele. Bu nedenle ya kazanamasaydı, nasıl olsa birgün uçacaktı diyerek kendimi avutmaya başladım. Allah böyle güzel ve mutlu ayrılıklar versin herkese.


SEVGİYLE KALIN, HOŞÇAKALIN.

P.S: bu yaziya tabii ki Kayahan Sari Sekerim eslik edecek, bir sonraki yaziya da beni gulumseten adsiz yorumcuya armagan olarak "tatli dillim guler yuzlum" sarkisi..

7 yorum:

ikizlerimbenim dedi ki...

Günaydın Mehtap Hanım,

güne yazınızla başlamak çok güzel..nerede hata yaptık dediğinizden beri dikkat ediyorum ve ilk listenizle başladım..başarı hikayelerini okudum, listelerinizi didik didik okumaktayım, notlarımı alıyorum..yemeğimi su ile pişirip z.yağımı sonra ekliyorum, hareket etmeye çalışıyorum, her fırsatı harekete çevirmeye çalışıyorum..naçizade birkaç sorum olacak,( öğretmen olduğum için karşımdaki insanın şu-şu-şu diye anlatmasına alışkınım sanırım :)

1.günde 1 kase yoğurt'tan fazla tüketmiyor muyuz? ben ara öğün yerine 1 tane ana öğün yanında tüketiyorum.
2. balık yiyemiyorum, yağsız et veya tavuk göğsü sote yapıyorum, sıkılırsam yumurta+peynir'i et başlığı altında tüketebilir miyim?
3.bazen yemeğin yanında acı istiyorum, minnacık cin biber yiyorum, mahsuru var mı?
4.kırmızı biberi bir yerde sanki tüketmeyin diye yazdığınızı hatırlıyorum, yanlış mı hatırlıyorum? ben et sote yaparken koyuyorum..

sorumlarımla vaktinizi alıyorum, ilginize gerçekten teşekkür ederim..umarım birgün burada ben hikayemi yazarım..
sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

günlerdir sizinle yatıp sizinle kalkıyorum. acaba bu gün başlayacakmıyız, acaba mehtap hanım beni de sınıfına alırmı diye, merekla sabah ilk işim mevsimlerden roma. bütün hazırlıkarımı yaptım , bir kaç gün yedim sürekli , aklımda bir şey kalmasın ,gözümde doysun diye .. bekle bekle yeni yazı çıkmadı. sitede her şey anlatılmış, listeler var, mehtap hanım yeterince meşgul, birde benim gibi iradesiz biriyle vakit mi kaybedecek diye düşünerek umutsuzluğa kapıldım. sonra kızdım kendime ve başladım anlattığınız gibi sağlıklı yaşamak için beslenmeye . hatta hastaneye gittim obezite bölümüne , tahliller yaptırdım mehtap hanım sorarsa cevabım hazır olsun diye . su içmeye başladım porsiyonlarımı küçültmeye çalışıyorum. ahhhhhhhh birde yürüyüş yapabilsem .bu konuda çok tembelim . ama hareket etmek için her fırsatı değerlendiriyorum NİLGÜN

Esma Kütükcü dedi ki...

Merhabalar Mehtap hanım
Siz herşeyi çok güzel anlatıyorsunuz.Sağlıklı beslenmeyi bana çok detaylı öğrettiniz.(6 haftalık diyetinizle 9 kg verdirerek)
Bu öğrendiklerimi uygulamak kolay olamıyor çoğu zaman.Bazen kendimi tutamayıp tatlılardan ölçüyü kaçırıp çok yiyorum.Pastalı,börekli günlerden çıktım.Zayıf ve sağlıklı olmak istiyorum.Muhasebedeki gelirin gidere DENK olduğu gibi benimde aldığım gıdalar ve yaptığım hareketler DENK duruyor.Zayıf olamıyorum.Bu beslenmeyle daha mı çok hareket etmeliyim(kilom 84 biraz zor oluyor uzun süreli olursa),yoksa daha mı az az yemeliyim?
Sizi tanımak.okumak merak etmek bana heyecan ve mutluluk veriyor.Sağlık ve sevgiyle kalın.
Esma

Sezer dedi ki...

Sarı şekerim Bahar'a geçmiş olsun dileklerimle..iki ameliyat geçirdiğini belirtmiş... Herkese de bol şifalı günler!

Adsız dedi ki...

Yeni dönem okullar açıldı. Sizin sınıfda tekrar açılsa sanki motivasyon kaynağı olacak:)Lütfen tekrar sınıfı açın...

fatma

mefer dedi ki...

davar gelir nahir gelir sen gelmirsen güneş dogir güneş batir sen gelmirsen neredesin mehtap hanım umut ve heyecanla bekliyorum yeni sınıfı hadi artık ....saygılarımla...

Esma Ercengiz dedi ki...

'hepinize tek tek cevap yazdım' diyorsunuz. Ne zaman okuyacağınız cevapları:)
iyi haftalar