Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

25 Ekim 2010 Pazartesi

ON THE RADIO...


Radyo, yemek masasinin yaninda dururdu... Annem cok radyo dinleyen, ya da is yaparken sarki soyleyen biri olmadi hic… “Ajans” dinlenirdi bizim evde, ogleden sonra cocuk radyosu, bir de persembe aksamlari solugumuzu tutarak dinledigimiz radyo tiyatrosu vardi… Saat tam dokuzda baslardi… Devlet tiyatrosu sanatcilarinin olaganustu yorumlariyla, gorurduk neredeyse herseyi… Ben gozlerimi kapatir, seslere bir yuz, bir beden vermeye calisirdim hep… Gulcin ciddi bir FM dinleyicisi oldu hep, ben de onun golgesi...

Sonra nasil yavas yavas cikti hayatimdan radyo tam bilmiyorum… Gulcin’in Ege bolgesinde yayin yapan Show Radyo’da yaptigi o guzelim kultur programinin ismini vermenin disinda, arada sirada aklima gelip actigim bir aksesuar oldu radyo yasamimda…

Sonra RAI III radyosunda sabahlari hergun farkli bir gazetecinin yaptigi haber yorumlarini dinlemeye basladim ise giderken… Dinlemekten cok, mucadele ettim diyelim… Baktim ki, radyoyu aramak, protesto etmek, cevap vermek icin ya ise gec kaliyorum, ya da ehliyetimi alacaklar birgun elimden, ustelik bes karis suratla ise gelmek de cabasi, sadece cd dugmesine basiyorum artik uzun zamandir…

Ama bugunlerde gundemimde radyo var… Koln Radyosu… 27 ekim carsamba aksami, saat 18-19 arasindaki Turkce yayin kusaginda kisa bir sohbet icin canli yayin konuklari olacagim… (18.30’dan sonra). Italyan- Akdeniz beslenme modelinden, saglik ve kilo iliskisinden, keyifli yemek yemekten soz edecegiz…

Bu sadece bir baslangic… Amerika yeniden kesfedilecek... Butun parmak izi uzmanlari bu konunun asigi, savunucusu ve uzmani olacaklar sonunda... Ben buraya yaziyorum, siz de iste okuyorsunuz...

Akdeniz diyeti Ispanya’nin onerisiyle uzun bir bekleyisten sonra,Unesco tarafindan dunya kultur mirasi kategorisine alinmak uzere… Hala huzunlu biskuvi paketleri tasiyip, kereviz sapi kemirenler varsa diye soyluyorum ben...

Orada olmanizi cok istiyorum. Size soyledigim herseye gercekten ne kadar cok inandigimi bir kez daha duyun. Bu programi kendinize bir baslangic olarak secin mesela… Onerilerinizi-elestirilenizi yazin…

Programin linki asagida… Daha sonra internet sitesinden kayit olarak da dinlenebiliyormus.

http://www.funkhauseuropa.de/sendungen/koeln_radyosu/

http://www.kolnradyosu.net/

Mail adresleri: funkhauseuropa@wdr.de

Ben bu arada editor Serpil Eryilmaz’a ve program sunucularindan Evren Sekerci’ye Roma’dan sevgilerimi yolluyorum…Sadece nazik davetleri icin degil, bizi karsilastiran yazilmamis oykuleri icin de…

25 Ekim 2010 'Roma

p.s: Diana Ross eslik ediyor size "on the radio"


p.s: Mercure ne oluyor yine bilmiyorum ama bizim evdeki 3 bilgisayardan ikisinin blogumla derdi var. Tarihler karmakarisik, posta deseniz gelen giden belli degil... Ayni yaziyi tekrar koyuyorum, bu kez Federico'nun bilgisayarindan... eski yaziyi yorumlari silmemek icin kaldirmiyorum, kusura bakmayin, ya da bakacaksaniz, benim degil Mercur'un kusuruna bakin...
Bu arada beni tekrar uyaran ekmekci kiz'a da tesekkur ediyorum...


p.s: insan Mercur'le nasil iyi gecinir, bileniniz var mi?

20 yorum:

özlem dedi ki...

merhabalar...
bilgisayar konusundaki becerisizliğimin ve yanlış harflere dokunmamın neticesinde kendimi ''mevsimlerden roma''da buldum..
şimdilerde yeni başlangıçlar arefesindeyim..
bu süreçte sizden yardım alacağımı düşünüyorum..ve tabii ki pek çoğu gibi ben de aynı şeyi merak ediyorum..
yeni bir sınıf açmayı düşünmez misiniz?
sizin motivasyonunuza ve desteğinize ihtiyacımız var...
sevgiler..
özlem...

beenmaya dedi ki...

progra saatinde istanbulda işten eve gitme telaşında olacağımdan muhtemelen dinleyemeyeceğim :((

Sezer dedi ki...

Sevgili Mehtap,
İyi haftalardan sonra kötü haftayı da sonlandırınca yeniden başa mı dönülecek?
Esenlikler!
p.s. Radyo konuşmanda her şeyin yolunda gitmesi dileğiyle..sesini duymak çok hoş olacak...

Adsız dedi ki...

selamlar,
daha önce de yazdım, vaktiniz yok biliyorum ama insülin açlık değerim 2,30 (en alt değer 2,60 imiş) dr.crom picolinate 200mg olanlardan günde 2 kez aç karna almamı istedi. az ve sık beslen dedi. Bunun dışında bana spesifik olarak yapabileceğim şeyler söyleyebilir misiniz? Vaktiniz olursa tabi. Ölçümlere göre 5-6 kilo yağ fazlalığım çıktı.
teşekkürler,
zeynep

Esma Kütükcü dedi ki...

Srvgili Mehtap Rodyodaki spiker 28 Ekim deki programda beslenme ile ilgili konu ve konuğunun olacağını söyledi.Yarın tekrar dinleyeceğim.Bu gün duyamadım sesinizi.....
Sağlık ve sevgiyle
Esma

Tijen dedi ki...

Sevgili Mehtap,
Ben kaydını dinlemek zorunda kalacağım galiba. Ancak Esma'nın dediği gibiyse eğer, yarın akşam dinleme şansım olabilir. Eminim herkes için yararlı, gerekli, tekrar tekrar dinlenmesi gereken şeyler söylüyor olacaksın, buna hiç şüphem yok.

Adsız dedi ki...

valla ben de bekledim,bekledim, bekledim... ama yarın dinleyebileceğiz sizi galiba.
yarın da bekliycem :))
Fatma M.

Adsız dedi ki...

Kayittan en az 5 kere dinledim.Bu kadar uzun yillar yurt disinda yasamaniza ragmen Turkceyi bu kadar kusursuz kullanmaniz en az verdiginiz bilgiler kadar beni etkiledi,
Bir kez daha gurur duydum doktorumuzla.Ve dedimki Iste bizim doktorumuz.Ne kadar dogru yapmisiz sizin saglikli beslenme programinizi takip ederek.
hem SAGLIKLIYIZ,hem HAFIFIZ,hem ENERJI DOLUYUZ.
bIZE GOKKUSAGI GIBI RENKLI BESLENMEYI OGRETTIGINIZ ICIN TESEKKURLER.
Sevgilerimizle
sEVGILERIMIZLE

Adsız dedi ki...

sesinizi duymak harikaydı. tam beklediğim gibi, hatta beklediğimden daha güzel sıcak sevecen yalın tam da anlayacağımız şekilde anlattınız herşeyi mükemmel bir insansınız bu kadar kısa süre içinde önemli olan herşeyi tamamıyla anlattınız . teşekkürler bena çok iyi geldi motivasyonum kat kat arttı NİLGÜN

Adsız dedi ki...

birşey sormak istiyorum hepinize tek tek cevap yazdım dediniz ama günlerdir sizin blogdayım inanın anlayamadım sınıfınız oluştumu sınıf dışındamı kaldım ne olur cevap yazarmısınız lütfen NİLGÜN

Adsız dedi ki...

şimdi dinledim sizi. bugüne kadar yaptıklarımızın bir özeti olmuş sanki. ağzınıza,yüreğinize sağlık.metabolizmamızı şaşırtmamız gerektiğini biliyordum ama ben bunun sadece beslenme konusunda olduğunu düşünüyordum. bundan sonra egzersizde de metabolizmamı şaşırtmam gerektiğini öğrendim ;)
herşey için çok teşekkürler
Fatma M.

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap hanımcım,
Dün yetişemedim radyo yayınına.istanbul da yağmur yağıyor durmadan ve trafik çok yoğun..
heyecanla açtım kayıdı ve dinledim bu sabah (anca kayıdı buldum) para bulmuş gibi sevindim:)) Nasıl güzel, nasıl duru bir sesiniz var. Dinlerken huzur buldum.
Mehtap hnm, bir önceki yazınızda bizlere tek tek cevap yazdığınızı söylemiştiniz fakat diğer arkadaşlar gibi bende göremedim.) henüz yayınlamadınız mı? biz mi kaçırdık acaba?
İyi ki varsınız. Sizi çok seviyorum.
Aslı

Adsız dedi ki...

Merhabalar,
dun bekledim radyo basinda ve duyamadim sizi, bugun (persembe 28 ekim) olacagini soylediler programin. hatta yanlis yerdemiyim diye internet sayfasinin altini ustune getirdim ama nafile. bu kadar beklemenin sonunda dun aksam ruyama bile girdiniz valla Mehtap. neyse sunucu bugun dedi, ben bugun de radyo basinda olacagim.
bu arada anlamadigim NILGUN arkadasimiz sizi kayittan defalarca dinledigini soyluyor, bu nasil oluyor anlayamadim. ben bi yerde biseyleri kaçirdim sanirim. neyse insallah kismet bu aksama.
herkese kucak dolusu sevgiler, bye,bye!

Sultan

Esma Kütükcü dedi ki...

Sevgili Mehtap sabah kalkar kalkmaz mevsimlerden romayı açtım,nasıl olurda ben Mehtap ın sesini duyamam dedim, tekrarını veriyorlarmış çok mutlu oldum.Heyecanla hepsini dinledim.Çok harikaydı.İyiki varsınız ve iyiki sizi tanıdım,mutluyum.....
Sağlık ve sevgiyle kalın
Esma
Sabah bir yazı daha bırakmıştım onu göremeyince bu yazıyı yazdım.

Adsız dedi ki...

Merhaba

Mehtap hanım
bunları yeni gördüm ve aklıma siz geldiniz beğeneceğinizi düşündüm
internet adresini yazıyorum.
http://www.myowlbarn.com/p/owl-lover-2011-calendar.html

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Eski radyoların nostaljisini hissederek sadece merhaba demek istedim sevgili Mehtap . İyi ki varsınız. Sevgilerimle..

Sezer dedi ki...

Radyo konuşmasını dinledim, bir kaç kez..ne tatlı sesiniz var, aynı yüreğiniz gibi...
Çok mutlandım, işte bizim doktor, dedim.
Yazdıklarınızın bir özetiydi, anlattıklarınız..çok etkileyiciydi: dersine iyi çalışmış bir öğrenci gibi hissettim kendimi ( umarım, öyleyimdir). Dünyanın her yanına ulaşıyorsunuz, bu sizin bu işi ne denli severek yaptığınızın göstergesi ve tabi insanları ne çok sevdiğinizin... Biz de sizi çok sevdik.
Sevgiyle kalın!

Adsız dedi ki...

arkadaşlar Mehtap Hanımın konuşmasını aşağıdaki linki kopyalayıp adres satırına yapıştırısanız açılacak sayfada "yemek yaşamdır" başlığı altındaki linkten dinleyebilirsiniz.

http://www.funkhauseuropa.de/sendungen/koeln_radyosu/rubriken/servis.phtml
ROMAAŞIĞI

özlem dedi ki...

merhaba mehtap...
yine bir heves açtım bilgisayarı senden bir haber almak için ama nafile.. eşim ''ne diye defalarca okuyorsun...''deyip dalga geçiyor benimle..ben de senden bir selam görebilmek için bekliyorum..
sanırım beklemeye devam edeceğim..
sen iyi ol..sağlıklı ol da..oğluşunla ve sevdiklerinle güzel günler gör...
sevgiyle...

Esma Ercengiz dedi ki...

Sizi tanıdığım için çok şanslı olduğumu düşünüyorum. Çok kıymetli bilgiler öğreniyorum sizden. Radyodan sizi dinlemek te çok keyifliydi benim için... yeniden motive oldum..
sevgiler..