Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

19 Ekim 2010 Salı

ON THE RADIO...


Radyo, yemek masasinin yaninda dururdu... Annem cok radyo dinleyen, ya da is yaparken sarki soyleyen biri olmadi hic… “Ajans” dinlenirdi bizim evde, ogleden sonra cocuk radyosu, bir de persembe aksamlari solugumuzu tutarak dinledigimiz radyo tiyatrosu vardi… Saat tam dokuzda baslardi… Devlet tiyatrosu sanatcilarinin olaganustu yorumlariyla, gorurduk neredeyse herseyi… Ben gozlerimi kapatir, seslere bir yuz, bir beden vermeye calisirdim hep… Gulcin ciddi bir FM dinleyicisi oldu hep, ben de onun golgesi...

Sonra nasil yavas yavas cikti hayatimdan radyo tam bilmiyorum… Gulcin’in Ege bolgesinde yayin yapan Show Radyo’da yaptigi o guzelim kultur programinin ismini vermenin disinda, arada sirada aklima gelip actigim bir aksesuar oldu radyo yasamimda…

Sonra RAI III radyosunda sabahlari hergun farkli bir gazetecinin yaptigi haber yorumlarini dinlemeye basladim ise giderken… Dinlemekten cok, mucadele ettim diyelim… Baktim ki, radyoyu aramak, protesto etmek, cevap vermek icin ya ise gec kaliyorum, ya da ehliyetimi alacaklar birgun elimden, ustelik bes karis suratla ise gelmek de cabasi, sadece cd dugmesine basiyorum artik uzun zamandir…

Ama bugunlerde gundemimde radyo var… Koln Devlet Radyosu… Carsamba aksami, saat 18-19 arasindaki Turkce yayin kusaginda kisa bir sohbet icin canli yayin konuklari olacagim… (18.30’dan sonra). Italyan- Akdeniz beslenme modelinden, saglik ve kilo iliskisinden, keyifli yemek yemekten soz edecegiz…

Bu sadece bir baslangic… Amerika yeniden kesfedilecek... Butun parmak izi uzmanlari bu konunun asigi, savunucusu ve uzmani olacaklar sonunda... Ben buraya yaziyorum, siz de iste okuyorsunuz...

Akdeniz diyeti Ispanya’nin onerisiyle uzun bir bekleyisten sonra,Unesco tarafindan dunya kultur mirasi kategorisine alinmak uzere… Hala huzunlu biskuvi paketleri tasiyip, kereviz sapi kemirenler varsa diye soyluyorum ben...

Orada olmanizi cok istiyorum. Size soyledigim herseye gercekten ne kadar cok inandigimi bir kez daha duyun. Bu programi kendinize bir baslangic olarak secin mesela… Onerilerinizi-elestirilenizi yazin…

Programin linki asagida… Daha sonra internet sitesinden kayit olarak da dinlenebiliyormus.

http://www.funkhauseuropa.de/sendungen/koeln_radyosu/

http://www.kolnradyosu.net/

Mail adresleri: funkhauseuropa@wdr.de

Ben bu arada editor Serpil Eryilmaz’a ve program asistani Evren Sekerci’ye Roma’dan sevgilerimi yolluyorum…Sadece nazik davetleri icin degil, bizi karsilastiran yazilmamis oykuleri icin…

25 Ekim 2010 'Roma

p.s: Diana Ross eslik ediyor size "on the radio"
You might also like:

11 yorum:

mefer dedi ki...

sabah sabah yazınızla güne başlamak çok güzel seviyor ve özlüyorum sizi..mutlu kalın..

Adsız dedi ki...

yazılarınızı hep takip ediyorum,sesinizi duymak da çok güzel olacak. sağlıcakla kalın.
Fatma M.

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap,
ne çok isterdim sesinizi duymayi. ama maalesef geç gordum haberi. hemen siteye gittim baktim arastirdim ama bi turlu bulamadim nasil kayit olarak dinleyebilecegimi. sizin bi bilginiz varsa iletirseniz sevinirim.
bu arada 3. haftami tamamladim, pazar gunu tartildim, sonra (sizin demis oldugunuz gibi) inanamayip pazartesi sabahi tekrar tartildim ve kaldirdim goz onunden tartiyi. 82 ile basladim, pazar gunu uç 7 yi yanyana dizilmis gorunce havalara uçtum. 4kilo 300. arti bu benim sadece hafta içinde bulabildigim vakitlerde yaptiim 45dk lik yuruyuslerle elde ettigim bi sonuç. bi de spor yapsam durum ne olurdu bilmiyorum. ama su onumuzdeki 3 hafta içinde sporu da hayatima sokmak için elimden geleni yapacagim.
Size kucak dolusu sevgilerimi gonderiyorum, kendinize iyi bakin!

Sultan

Delfina ; dedi ki...

Hepimiz için heyecan verici bir dinleyiş olacak Sevgili Mehtap,desteklemek için orada olacağız...

Sevgiler,

Esma Kütükcü dedi ki...

Mehtap hanım, elinizi attığınız herşeyi en iyi şekilde yapacağınızdan şüphem yok,tüm güzel başarılar sizinle olsun.
Sağlık ve sevgiyle kalın.
Esma

Tuğba dedi ki...

umarım güzel bir paylaşım olur. sevgiler..

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Mehtapcığım,
Blogunun tarih ayarı bozulmuş olabilir, ya da bir çeşit spam nedeniyle tarihi doğru düşmüyor olabilir.
Blogunu açarken bazen, "virüs içeren bir yayın" uyarısı çıkıyor ekranımda. Belki, blogunun bağlantılarında filan truva atı tarzı bir bilgisayar zararlısı bulunabilir.
Bu tarih neden böyle çıkıyor, sorun üzerine aklıma geldi de...
Sevgiler.:)

dharma dedi ki...

İstanbul dan huzun dolu bir sabahtan merhabalar Mehtap,
uzun suredir sizi- blogunuzu okuyorum.Sarip sarmalayan bir seyler var beni burada onca bilgiye ragmen tekrar gelmemi ,okumami saglayan.Bu blog sahaftan alinma sararmis yaprakli nadide bir kitap gibi benim icin...Ve eski turk filmleri tadinda huzun.Buruk tadi ama kadin aciyi sever.
Gectigimiz iki haftada 3 kilo fazlam gitti.Saglikli beslenme tuyolariniz icin tesekkurler...,sevgiyle kalin pinar

özlem dedi ki...

mehabalar..
artemis o kadar güzel ifade etmiş ki duygularını..aslında hepimizin duygularını kağıda dökmüş..
hani bişeylere başlarken heyecanınızı öldüren bir çok sebep çıkar ya ardarda..işte burda ilk kez hiç birşeyin beni kararımdan caydıramayacağını düşünüyorum..
sevgili mehtap..
insanların büyük meblağlar harcadığı bir konuda karşılıksız yol göstericiğiline hayran olmamak mümkün mü..
az evvel misafirlerimi uğurladım..onlara henüz sizden bahsetmedim.bugün ikinci günüm..15 gün sonra karşılarına bir ''mevsimlerden roma''öğrencisi olarak çıkıp onları da sizden haberdar etmek istiyorum..
ancak mümkünse ''tecrübeli''arkadaşlara sormak istediğim iki sorum var..
1.met.çayını hergünmü içmeliyiz?
2.yeşil çorba 1.haftadan itibaren mi listeye dahil?
cevaplarını öğrenebilirsem daha çalışkan bir öğrenci olacağım..
sevgili mehtap..
seni öok seviyoruz..
arkadaşlığın..
doktorluğun..
ve rehberliğin için...
sağlıcakla...
1.met.çayını her gün mü içmeliyiz?
2.yeşil çorbanın hangi haftada içilmesi gerekiyor?

özlem dedi ki...

sevgili mehtap...
hayallerin gerçek olabileceğine inandıracak kadar gerçekleşen hayallerin olmalı..
hayat ''an''dan ibaretken..geçmişte ve gelecekte kalmamalı..
yaşam aşkın için...
teşekkürler...
özlem..

özlem dedi ki...

merhaba mehtap..
bir sıkıntı yok değil mi..senden haber alamıyoruz bir türlü...
sağlığın... oğluşun...
herşey yolunda mı...
bizleri merakta koyma lütfen..
iyi dileklerimiz seninle...
özlem...