Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

18 Ocak 2013 Cuma

TO BE CONTINUED...

Cok da kolay olmayacak bir 12 gun geliyor, sonra ikinci kisim gelecek. Kolay degil ama az kalori aldigimiz, sagliksiz yedigimiz, ac kaldigimiz icin filan degil, tatli haric hersey var diyetimizde ama yeterince glucoz aliyor, protein aliyoruz, vitamin, mineral, lif, kalsiyum hersey var. Karbonhidrat ta gerektigi kadar var...


Zor olan, bizi zorlayacak olan, aliskanliklarimiz. Yani surekli bir seyler yeme, atistirma, yagli yeme, her seyin yaninda baska bir sey daha yeme aliskanliklarimiz degistirmemiz gerek. Cogu kez, aclik degil, bagimlilik bizi ele gecirecek cunku.
Bu diyet bir cesit Galland diyetidir, metabolizmamizi dansa kaldirir, ca-ca yaptirir, cifte telli oynatir, kosturur, ziplatir ama bizi yormaz.
Verdigim beslenme modellerinin hepsi, oldukca saglikli ve dengeli modellerdir ama herhangi bir hastaliginiz varsa, bu konuda mutlaka ama mutlaka sizi izleyen doktora danisin, bu tarz bir beslenme modeli icin ne dusundugunu sorun.
Seda ve Terazi cok sorulan sorularin bir ozetini vermisler bana. Emziren annelerin diyei pazartesi sabahi burada olacak.  Onun disindaki sorular icin, hemen bugun yeni bir yazi koymaya calisacagim...
Simdilik hoscakalin. Mutlaka su icin, yurumeye calisin, azi-cogu yok, yuruyun yeter ki...

Roma'dan sevgilerimle

18 Ocak 2013'Roma


KAHVALTI:


1 kucuk meyve + 1 kupa sut + 3 kasik corn flakes veya musli+ istenirse sekersiz kahve

Veya

1 kucuk meyve + 1 kucuk kase yogurt + 3 kasik corn flakes veya musli + istenirse sekersiz kahve

Veya

1 kucuk meyve + 1 dilim ekmek + 1 dilim yagsiz veya az yagli peynir + istenirse sekersiz kagve


ARA OGUN::

2 kepekli biskuvi (erkekler icin 4)

Veya

Evde yapilmis az yagli peynirli pogaca (haftada en fazla 3 gun)

OGLEN YEMEGI

Bir dilim ekmek veya 1 orta boy haslanmis patates ile birlikte yenmek uzere;

1 porsiyon tavuk veya hindi gogsu + haslanmis ispanak veya yesil fasulye veya broccoli veya + izgara veya kozlenmis biber + 1 cay kasigi keten tohumu, bulamazsaniz susam + salata

Veya

1 porsiyon biftek + haslanmis brokkoli (dondurulmus ta olabilir) veya kozlenmis mantar + 1 cay kasigi keten tohumu bulamazsaniz susam

Veya

1 kutu ton baligi + rendelenmis havuc ve marul+ 1 cay kasigi keten tohumu bulamazsaniz susam

Veya

1 porsiyon balik + marullu, havuclu salata + bir cay kasigi keten tohumu + bulamazsaniz susam

Veya

2 yumurtadan yapilmis omlet veya menemen + istedeginiz herhangi bir sebzeden yapilmis bir garnitur


IKINCI ARA OGUN:

Kucuk 1kase az yagli yogurt + 1 havuc

Veya

1 meyve + 2 ceviz

Veya

12 badem + 1 elma (badem secenegi sadece elma icin)

Veya

3 renkli meyveden yapilmis meyve salatasi + 2 ceviz



AKSAM YEMEGI:

1 porsiyon corba (patates, havuc, fasulye baklagil koymadan) + 1 porsiyon izgara balik veya tavuk veya dana + salatasi

Veya

Iki yumurta + biraz kiyma ile yapilmis ispanak yemegi (eger oglen yemeginde yumurta yenmediyse)

Veya

Iki-uc adet dolma (kabak-domates-patlican-biber ne varsa) + 1 kase yogurt

YATMADAN EN AZ BIR SAAT KADAR ONCE OLMAK UZERE

Bir fincan sut veya isteyene papatya veya ihlamur + 2 kucuk biskuvi veya 1 parca bitter cikolata (laktoz intoleransi olanlar diledikleri sut benzeri icecegi kullanabilirler)

Haftada iki aksam, yemekten sonra 1 cay fincani kadar kuru yemis (leblebi, cekirdek, kuru uzum, kabak cekirdegi, ay cekirdegi, sam fistigi, keci boynuzu, hurma ne isterseniz ama hurma aciktirir biraz tek basina onu yemegin, ben karisik hazirliyorum genellikle, daha keyifli oluyor. Kuru incir simdilik yok)

BU ARADA NOEL BABA SIGARAYI BIRAKIYOR DEGIL MI…? EGER ARANIZDA ICENLER VARSA; DEGISIMINIZ RADIKAL OLSUN; HAYATINIZ ICIN BIR DONUM NOKTASI OLSUN…

55 yorum:

Adsız dedi ki...

Mehtap hanım bu listeye 26sında başlayacağız değil mi? Teşekkürler :)) İyi günler dilerim:)
Sabırsız minikkuş :))

Adsız dedi ki...

Günaydın Mehtap Hanım,

Hayatımda yıllarca 62-63 kilolarda herkesin aa bu boya çok zayıf ama fitsin dedikleri kilolarda gururla ve sağlıklı bir şeklde gezip son 5 senedir 77 ler şu anki 84 kiloyla insülin direnciyle iki kere diyetisyen eşliğinde diyet denemişliğim vardı ve maalesef hep yarım bıraktım. Yıllardır sitenizi takip ederim, bir türlü başlayamamıştım. Bu sene hemen sınıfa dahil oldum. İlk kez bir beslenme programı bu kadar içime siniyor ve bu sefer sonuna kadar gideceğimi bilerek devam ediyorum programa.İlk dört gün bağırsak enfeksiyonu yaşadığım için düzgün takip edemedim,lakin pes etmek yok ve kaldığım yerden devam. Buradaki 1000'in üstünde şahane grupla beraber hayatlarımızda önemli bir değişiklik yapma fikri bile beni çok heyecanlandırıyor. Eşim bile sende bir faklılık var, yaptığın salatalar bile daha renklendi, tatlandı; Mehtap Hanım ve ekibi bu işi gerçekten biliyor. Ne mutlu bize diyor. Emeği geçen herkese çok teşekkürler. Daha önce belirttiğim gibi vakti geldiğinde hikayemi sizlerle paylaşmak için sabırsızlanıyorum.
Sevgiler
PITIR

ŞEKER dedi ki...

bu diyete ne zaman geçiyoruz?
ben şu an 14 ocaktaki diyete devam ediyorum. doğru mu?

fundi dedi ki...

ben 1 ocakta sıgarayı bıraktım,diyete baladımzor bır donem gecırıyorum ama sonu hayırlı olacak bu arada bu 12 yanı 2. 12 gunumuz mu ıkıncı surec mı kafam karsıtı yanı haftaya ctesı baslacak dıyet mı?

emrem dedi ki...

çok güzel bi liste değişik ama güzel

Burcu dedi ki...

Günaydın Mehtap Hanım.Ama daha 12 günlük ilk program dolmadı , bu yeni listeye ne zaman başlıyoruz,anlamadım ben :(
26 ocak cuma mı bu listeye başlıyoruz? Sevgiler.Rumuz;Burcudem

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım
Benim anlamadığım birşey var bu liste 12 günlükmü yoksa 21 günlükmü?Start up yazınızda bir daha ki liste 21 günlük demiştiniz
Teşekkürler

sarya dedi ki...

mehtap hanımcım bu liste önümüzdeki cuma gününe ait liste mi? daha 12 gün bitmedi.

Adsız dedi ki...

Mehtap Hanım nerhaba, 26 Ocak'ta başlayacak diyetin listesi bu, öyle değil mi?Pzar günü verdiğiniz listeyi 12 gün uyguladıktan sonra buna geçeceğiz.
Dilekdoruk

nuray dedi ki...

Mehtap anlayamadım 14 Ocak'ta 12 günlük bir programa başladık listemiz vardı 25 Ocak'ta bitecekti. 26 Ocak'ta 21 günlük bir programa başlayacaktık. Bu listeyi anlayamadım sen veya Seda bi cevap yazabilir misiniz. Tatlısız kaldım kafam basmıyor.
Nuri :)

GZNTPSEDA dedi ki...

Bu arada ufak bir hatırlatma yapmak istedim. Başlangıç programı, 25 Ocak Cuma günü sona eriyor.Bu programa başlama tarihi 26 Ocak Cumartesi bitişi ise 6 Şubat Çarşamba.

Hepimize kolay gelsin.

Sevgilerimle,
Seda

tulay dedi ki...

merahabalar,

kafam karıştı bu ikinci liste ilk listenin devamımı? yoksa ben bişeyleri kaçırdım mı? ilk 12 günlük listemize devam değilmi*

Unknown dedi ki...

Yaptığımız 12 günlük listeden sonra mı bu 12 güne başlayacagız

Unknown dedi ki...

Yaptığımız 12 günlük listeden sonra mı bu 12 güne başlayacagız

daphs dedi ki...

benim çok ciddi kafam karıştı.. :(
14 ocakta verilen diyet de 12 günlüktü ve arkasından 21 günlük ikinci aşama programı gelecekti.
şimdi bugün verilen diyet de 12 günlük ve arkasından ikinci aşamaya geçileceği söyleniyor.

ilk 12 günlük programdan sonra ikinci aşama için listeyi 18 ocakta vereceğinizi söylemiştiniz. ama o 21 günlük ikinci program olmayacak mıydı? burada yine 12 gün deniyor ve üstelik ikinci kısım sonradan gelecek deniyor. yoksa bu 12 gün; 21 günlük ikinci programın ilk 12 günü mü? ve sonrasında 9 günlük başka bir program mı var?
son olarak bu listeyi uygulamaya 26 ocakda başlıyoruz değil mi?

Off gerçekten kafam karıştı? umarım başkalarının da kafasını karıştırmamışımdır boş yere...

Adsız dedi ki...

İlk ben yazayım, yüreğinize sağlık verdiğiniz emek için. Ve lütfen bu emeğin hakkını verelim.

Gülbeşeker

Unknown dedi ki...

Diyet yaparak 15 -16 kilo verdi kızım dr kontrolunde
21 yaşında şu an 53 kilo ve 168 boyunda
Ben eşimle katıldım proğrama
İlla ki bu proğramı takip etmek istiyor
Ben akşamları falan meyvesini yemesini istiyorum yemiyor
Küçükken 6 yaşında all tedavisi görmüştü
Şu an çok sağlıklı ama endişeleniyorum
Ne dersiniz

n131 dedi ki...

Sabah kahvaltıda şekersiz de olsa çay yok mu?

Unknown dedi ki...

bu 21 günlük olan 2.kısmın listesi di mi yani 2 ocakta başlayacağımız

cigdem dedi ki...


Yeni listemiz Hos gelmis Sefa gelmis:))

Adsız dedi ki...

Merhaba herşey için çok teşekkür ederim. 5 gündür büyük bir şevkle listeyi uyguluyorum. Gerçekten ilk günlere göre yemek yeme alışkanlığımda farklar oluştu. Eskiden canım sık sık tatlı birşeyler isterdi artık istemiyor. Yemekten sonra bir iki lokma peynir ekmek yemek isterdi artık istemiyor.Ben çok inanıyorum ve sonuna kadar bu işte azimli takipçiyim.Bugun yayınaldığınız liste ile ilgili sorularım olacaktı 1) süt tercihinde yağlı yada yağsız olmasına dikkat edecekmeyiz. 2)Salataya daha önce yaptığımız gibi bir kaşık yağ koyacakmıyız. Tekrar çok teşekkür ediyorum biliyorumki bu sefer kilo problemim çözülecek. MUTLUSON.

Esma dedi ki...

Ne kadar özenle hazırlanmış renkli ve keyifli bir liste,çok severek uyguluyor olacağım,ellerinize sağlık sevgili Mehtap cım...Sevgiyle kal

yeşilelma dedi ki...

bu liste ne için?alternatif mi

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap Hanım.
Öncelikle size çok teşekkür ederim. ayın 14'ünde başladık yazmış olduğunuz diyete. Çalıştığım için sadece öğlenleri listeye tam uyamıyorum. Ama iş yerinde çıkan yemeklerden pilav, makarna türü şeyleri almıyorum. çorba et yada sebze yemeklerini yiyorum. öğlen çıkan yemeğe görede akşamki menümü oluşturuyorum. ancak bugün yayınlamış olduğunuz diyette öğlenleri nasıl yaparım bilmiyorum.
Bugün yayınlamış olduğunuz diyeti ilk 12 gün bittikten sonra yani ayın 26. sından sonra mı uygulamaya başlayıp 12 günde onu mu uygulayacağız.
Bilgileriniz ve uğraşlarınız için tekrar size teşekkür ederim. Bursadan sevgilerle BADEM

Adsız dedi ki...

Merhaba, kafamı kurcalayan bir şey var, 13 Ocak'ta yazdığınız 12 gün sürecek diye anlatan yazıda da bir liste vermiştiniz, açıkçası ben de bu 13 Ocak'taki listeye başladım, şimdiyse başka bir liste ve yine 12 gün sürecek bilgisi var bu yazıda, hangisinini takip edeceğiz (özellikle bariz farklılıkvar kahvaltıda meyve gibi) bilgi verebilirseniz çok sevinirim.

Sevgiler Monique

Arsiz Bocuk dedi ki...

Bu listeye pazartesi mi basliyoruz? Svg

ZİKRİYE dedi ki...

Sevgili Mehtap,

yeni liste çok heyecan verici.
Ben emziriyorum ama Pazartesi Siz emzirenler için yeni listeyi verene kadar normal listeye devam ediyorum değil mi?
Bir de 3.sezeryanım olduğu için mi bilmiyorum,bu doğumumdan sonra göbeğim çok fazla kaldı resmen sarkıyor,bu diyetle birlikte ne yapabilirim karnımın küçülmesi için?Psikolojim çok bozuluyor bu halime.
Teşekkür ederim.
Saygılarımla
Zİkriye

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap Hn.
Ben Butterfly(Eskişehir)
5.günü geride bıraktık hayırlısı ile, her şey çok güzel gidiyor.Az yemeğe de çabuk alışıyor mide.ben kendi adıma çok rahatım inanın sabahları 2. dilim ekmeği yiyemiyorum bir dilim yeterli geliyor.yeni verdiğiniz liste de fazlaca doyurucu gibi geldi, Sizin verdiğiniz ölçülerin altında yememizin bir sakıncası var mı? bilemiyorum. Bir de bir kutu ton balıgı ne kadar belirtilmemiş 80 gr.lık yeterli mi?
sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Merhaba
Ayın 14 unde başlayan ilk 12 günlük program ayın 26 sında bitiyor . Bu yeni listemize 26 sında başlayıp 12 gün devam mı ettireceğiz ?
Yeni listenin kahvaltısı benim kahvaltı tipim için çok uygun değil 1. Listenin kahvaltısına devam edebilirmiyim ?

Burcu terlikci

Unknown dedi ki...

Şu bitter çikolatada olmasa öleceğim valla tatlı deyince aklıma gelen tek şey çikolata ve günde mutlaka 1 küçük parça alıp ( hani küçük bebekler saklar ya ağzında öyle saklayacağım nerdeyse canım çektikce yemek için :) yiyorum tek kaçamağımda bu sanırım çübkü bütün damarlarım çikolata diye bağırıyor:)
İlk ara öğünüde kahvaltıyı ( iş yerinde) geç yaptıüım için atlıyorum malesef:( öğlende yine iş yerinde olduğum için mesela bugün tavuklu salata yedim dünde tavuklu sandviç yemiştim umarım yanlış şeyler yapmıyorumdur.

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım, diyet harika gidiyor,size sadece kilo bildirimiömi yapmak istiyorum. İLK başvurduğumda kilom88,4kg dı AYIN 14 DE YANİ DİYETE BAŞLANGIÇ TARİHİNDE 89,4 'DÜ. Lütfen bu değişiklik kaydedilirse sevinirim.Sevgiler....sevgi-liebe

hatun dedi ki...

merhaba mehtap hanım ben yeni başladım programa ama eski listelerle bugün gördüm yeni listeyi ama şöyle bişey var 12 aylık bir oğlum var ve emziriyorum bu listeye baktım ama sütümü etkiler mi baktım kadarıyla ben etkiliyeceğini düşünüyorum siz ne dersiniz bu arada polikistik over hastasıyım hipotiroid var doğumdan sonraki kilom 67 boyum 151 lütfen yardım edin cevabınızı acill bekliyorum teşekkürler

Emineson dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım....Ben ancak görebildim yeni programı...Ben bir hafta geriden takip etsem nasıl olur??Sevgiler...

Emineson dedi ki...

Bu arada ben matematik öğretmeniyim...Yazılarınızı ve Federico'nun matematik azmini sevgiyle okuyorum...Herşey gönlünüzce olsun...İstanbul'dan sevgiler..

fatmakökdilgökçe dedi ki...

günaydınlar,,,
yorumları okudukça, baktım ki kimse zorlanmıyor..kendi kendime hayıflandım..ÇOK ZORLANIYORUM..:((((
gözüm doymuyor denir ya,sürekli birşeyler yeme isteği duyuyorum ve bunun sonucunda listeyi tam uygulamamış oluyorum.bir yandan vicdan azabı bir yandan görüntümden memnuniyetsizlik..inşallah başaracağım..verdiğiniz emeklere haksızlık bu ...sevgiler..

GZNTPSEDA dedi ki...

Sevgili Adsız,

1)Mümkünse yağsız süt tercih sebebidir.
2)Öğle ve akşam öğünleri için 1'er kaşık yağ hakkınız var.İster salata da ister yemekte kullanabilirsiniz.

Sevgili n131,

Şekersiz olmak kaydı ile çay ve kahve tabi ki var.

Sevgili ilkbahar,

hergün tavuk yerine ton balığı, et, ekmeksiz yapılmış köfte... gibi alternatifler yaratabilseniz harika olur.

Sevgili uzunyollar,

Siz sağlıklı ve kaliteli bir yaşam ile kendinize ne güzel bir doğum günü hediyesi verdiniz.Doğum gününüz kutlu olsun.Nice yıllara...

Sevgiler,
Seda

Esma dedi ki...

Fatma Kökdil Gökçe

Arkadaşım sen istiyorsan başaramam diye birşey yok emin ol buna,iştahını kontrol etmek için mutlaka yürümeli ve su içmelisin,zamanla kontrol gelişiyor zaten

Kolay gelsin..

Esma dedi ki...

Butterfly Eskişehir

Arkadaşım Sevgili Mehtap ın verdiği ölçülere bağlı kalırsak bence iyi olur,
Ton balığını ben 160 gr lardan yıyordum,yağını iyice sıktıktan sonra,,,,

80 gr bence yetersiz olur..

Sevgiler

Esma dedi ki...

HANGİ LİSTE DİYE MERAK EDEN ARKADAŞLARIMIN DİKKATİNE....

Arkadaşlar ilk liste 12 gün uygulacak ve ardından şu an görünen liste 12 gün uygulanacak..

Alışveriş yapalım ,eksiklerimizi tamamlayalım diye erken gönderilmiş liste ,elimizde olsun diye...

Kolay gelsin herkese


Esra dedi ki...

Corn flakes ve müsli sade olacak herhalde???

magrat dedi ki...

Ben epey bir süre internetten uzak bir yerde kalacağım sanırım. Yorum yapmasam da çok kararlı olduğumu ve listelere bağlı kaldığımı bilin istedim Mehtap hanım. Çok teşekkürler ve sevgiler.

Adsız dedi ki...

merhaba Mehtap Hanım, çok istememe ragmen annemin rahatsızlığı nedeniyle 3.günden sonra sizinle devam edemiyorum inşallah herşey yolunda giderse en kısa sürede sizi takip edeceğim, sizi şahsen tanımasam da bence mükemmel bir insansınız size ve emeği geçenlere çok teşekkür ederim, saygılar
Berden

Unknown dedi ki...

Bilgiler ve önerielre için tşkler:)

Unknown dedi ki...

Merhaba, akşam yemekleri sadece bu üç alernatifimi yiyeceğiz 12 gün boyunca

Unknown dedi ki...

10 gundur eksiksiz uyguluyorum. Hayatimda ilk defa bu kadar kararli basladim. Sigarayi birakmak gibi.
Kepekli biskuvi burcak tarzi mi yoksa su tahta dedigimiz kuru sert biskuviler mi?
Dolmalar etli mi yapilmali?
Az yagli sut ya da yogurt alternatifi yerine ev yapimi sut ve yogurt miktari nasil ayarlanmali?
kefir icilebilir mi? Yine ev yapimi olarak.

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Merhaba,
26 ocak 2013
79 kilo ( 1 -14 ocak arasi seyahatlerim sirasinda 81 kilo oldum
Diyete 81 kilo baslayabildim sonra devam edip 79 kiloya geri dondum:-( )
Hawkeye

moonrose dedi ki...

26.01 2013
Sabah kilolarımız
Moonrose-70.6
Piri Reis-76.6

Adsız dedi ki...

26.01.2013
90 kilo. Diyete 92 kilo ile baslamistim.

Emegi gecen herkese cok tesekkurler.

Adsız dedi ki...

merhana mehtap hanim ben zeynep fidan 26 sinda mi tartiliyotuz yoksa bu 12 gunluk ikinci programdan sonra karistirdim ama ben 26 sinda yine de tartildim baslangic kilom 77.8 ( size 79.8 yazmistim ama baslangic gunune kadar da kilo vermisim aslinda ) 26 ocak kilom da 76 yani 12 gunluk ilk programla 1.8 kilo vermisim ikinci programa devam ediyorum ilk program daha kolay gelmisti bu beni biraz zorluyor ama 3 gunu gecti bile kucuk bebegim oldugu icin tam anlamiyla sporumu yapamiyorum ama her yere yuruyerek gidiyorum merdiven cikiyorum gazete icin en uzak bakkala gidiyorum simdilik hersey yolunda emekleriniz icin cooook tesekkurler

canancan dedi ki...

mrb, akşam yemeğinde çorba sadece balık seçeneğiyle mi geçerli? yoksa diğer seçeneklerle de çorba içebiliyormuyuz? teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Merhaba, programa maalesef kendi programımın listeye uymaması sebebiyle bire bir uyamadım (hem çalışıp hem akşamları yüksek lisans yapıyorum, bazen akşam yemeğine vaktim bile olmuyor gece 10'a kadar) ama abuk sabuk kalorileri hep beslenmemden çıkarttım, acıktığımda sağlıklı şeyler (meyve sebze gibi) yedim.

26 Ocak itibariyle 63.4 kiloyum.

Monique

ZÜZÜ dedi ki...

Arkadan gelen ben ilk 12 gün olan programı bitirdim...
Sonuç 66.3 iken 65.7 : 600 gr cık
Çok az kilo vermişim üzüldüm aslında ama devam eminim zafer benim olacak.Diyetisyen eşliğinde her hafta 1.200 ile 2.000 arası verirken bu kadarcık az göründü gözüme.Ama sanki daha azimliyim bu kez.Sırada diğer 12 gün var,biryerlerde hata yapmış olmalıyım belkide çok az yiyorum ??? canım hiçbirşey istemiyor aslında,az yemekte etkilimidir acaba kilo verememekte ?????

coffeé dedi ki...

öğlende az yağlı yapılmış ebze yemeği yesem olur mu? et ile aram hiç hoş değil :S

UmutsuzVakaaaa dedi ki...

Mrb. Mehtap Hnm. Ben 1 senedir bir anda aldığım 18 kiloyu vermeye çalışıyorum ama olmuyor bir türlü başaramıyorum psikolojim çok bozuldu gerçekten bir yardıma ihtiyacım var :(