Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

30 Ocak 2013 Çarşamba

NE DEMISTIK?


Ne demistik ? Zor gunler demistik ama o kadar da degil. Ekmegimiz, peynirimiz, meyvemiz, sebzemiz, proteinimiz, corbamiz, cevizimiz, bademimiz, kuru yemisimiz hatta pogacamiz bile var. gram yok, porsiyon var. Yani porsiyonlariniza siz karar veriyorsunuz, once yediginize gore daha az, ama yeterli yiyeceksiniz. Eger yeterli lif alirsaniz, yani bol sebze ve salata yerseniz, 1 kasik zeytinyagi biraz tuz eklerseniz, hem aclik duygusu olmaz hem tansiyonunuz dusmez (eger baska bir neden yoksa)

Emziren anneler bana kiziyor biliyorum ama bu programa baslarken, sadece bu program icin odaklanmitim dogal olarak. Hem cok kisiyiz, hem biraz disiplinsizssiniz. Sorular butun yazilarin altina saciliyor bulamiyorum, tekrar tekrar geriye donmuyorum ama uzulmeyin herseyin caresi var.

emziren anneler icin soz verdigim pazartesi yazisini koyamadim ama iki gun beslenme enstitusune gittim, 1 gun de Bambino Gesu hastanesine onlar icin. Hem uzmanlarla konustum, hem son yayinlari okudum, notlar aldim, madem altinda imzam olacak, "laf olsun" diye yazilmamis, ayaklari yerde bir oneri grubu olsun istedim. Aksam evde yemege misafirimiz var. Cok sevdigim bir gazeteci arkadasim geliyor. erkekler yemek pisirecek, balik hazirlayacaklar daha yeni temizlenmis evde ustelik... Ben seyahat cantasi hazirlayacagim. Federico ile Berlin'e ucuyoruz bir kac gunlugune. anne ogul... Ama emziren anneler yazisini koymus, bircok soruya cevap yazmis olacagim o arada. Berlin'de aklim hic sizde olmayacak cunku, kizmayin...
Kendinize iyi bakin... Sakin kendinizi zorlamayin, bedeninizi iyi dinleyin, aclik duygusunu sevmem ben, soylediklerimi dikkate alin...

Ayni programi tekrar koyuyorum, daha iyi anlasilmasi icin ufak degisikliklerle birlikte

KAHVALTI:

1 kucuk meyve + 1 kupa sut + 3 kasik corn flakes veya musli+ istenirse sekersiz kahve
Veya
1 kucuk meyve + 1 kucuk kase yogurt + 3 kasik corn flakes veya musli + istenirse sekersiz kahve
Veya
1 kucuk meyve + 1 dilim ekmek + 1 dilim yagsiz veya az yagli peynir + istenirse sekersiz kahve


ARA OGUN.. (COK ACIKANLARA IKI KEZ, BIRAZ ARAYLA) 

2 kepekli biskuvi (erkekler icin 4)
Veya
Evde yapilmis az yagli peynirli pogaca (haftada en fazla 3 gun)


OGLEN YEMEGI
Bir dilim ekmek veya 1 orta boy haslanmis patates ile birlikte yenmek uzere;

1 porsiyon tavuk veya hindi gogsu + haslanmis ispanak veya yesil fasulye veya broccoli veya + izgara veya kozlenmis biber  ya da ISTEDIGINIZ HERHANGI BIR SEBZE + 1 cay kasigi keten tohumu (SADECE METABOLIZMAYI HIZLANDIRIR, TOZ YA DA TOHUM FARK ETMEZ, SUTE GECTIGI GOSTERILMEMISTIR AMA EMZIRENLER SUSAM YERLERSE DAHA FAYDALI), bulamazsaniz susam + salata

Veya
1 porsiyon biftek + haslanmis brokkoli (dondurulmus ta olabilir) veya kozlenmis mantar + 1 cay kasigi keten tohumu bulamazsaniz susam
Veya
1 kutu ton baligi + rendelenmis havuc ve marul+ 1 cay kasigi keten tohumu bulamazsaniz susam
Veya
1 porsiyon balik + marullu, havuclu salata + bir cay kasigi keten tohumu + bulamazsaniz susam
Veya
2 yumurtadan yapilmis omlet veya menemen + istedeginiz herhangi bir sebzeden yapilmis bir garnitur

BUTUN VEYALAR KENDI ARALARINDA DEGISEBILIR, MARUL-HAVUC YAZMISIM, A VE C VITAMININI GARANTILEMEK ICIN, ROKA, MAYDANOZ EKLEYIN, ISTEDIGINIZ KADAR CIG MANTAR KOYUN, YESIL SOGAN DOGRAYIN, BIRAZ KORNISON EKLEYIN, CANLANDIRIN, ZENGINLESTIRIN, TATLANDIRIN... SONUCTA YENILECEK 1 DILIM EKMEK+ET, BALIK VEYA TAVUK-SEBZE VE/VEYA SALATA. DAHA NE OLSUN?

IKINCI ARA OGUN:
Kucuk 1kase az yagli yogurt + 1 havuc
Veya
1 meyve + 2 ceviz
Veya
12 badem + 1 elma (badem secenegi sadece elma icin)
Veya
3 renkli meyveden yapilmis meyve salatasi + 2 ceviz


AKSAM YEMEGI:

1 porsiyon corba (patates, havuc, fasulye baklagil koymadan) BUTUN SECENEKLER ICIN GECERLI

VE
1 porsiyon izgara balik veya tavuk veya dana + salata
veya
Iki yumurta + biraz kiyma ile yapilmis ispanak yemegi (eger oglen yemeginde yumurta yenmediyse)
Veya
Iki-uc adet dolma (kabak-domates-patlican-biber ne varsa) + 1 kase yogurt

YATMADAN EN AZ BIR SAAT KADAR ONCE OLMAK UZERE

Bir fincan sut veya isteyene papatya veya ihlamur + 2 kucuk biskuvi veya 1 parca bitter cikolata (laktoz intoleransi olanlar diledikleri sut benzeri icecegi kullanabilirler)


Haftada iki aksam, yemekten sonra 1 cay fincani kadar kuru yemis (leblebi, cekirdek, kuru uzum, kabak cekirdegi, ay cekirdegi, sam fistigi, keci boynuzu, hurma ne isterseniz ama hurma aciktirir biraz tek basina onu yemegin, ben karisik hazirliyorum genellikle, daha keyifli oluyor. Kuru incir simdilik yok)

30 Ocak 2013'Roma

95 yorum:

Unknown dedi ki...

sanırım ben keten tohumunu çok fazla kaçıranlardanım.1 tatlı kaşığınu yoğurda döküp yedim.
mehtap hanım yavaş yavaş kilo verdiğimi bir beden küçük pantolona girmeyi başardığımı görünce daha bir titizlikle takip ediyorum menüyü.ve yazıcıdan çıkardığım beslenme kağıdımı yanımdan ayırmıyorum.tüm gün dışardayım.postacıyım ben çantama alıp geziyorsam bu besinleri masa başı çalışan yada ev hanımlarının daha bir kolayına gelecektir.

BENCE DEĞİŞİMİN PARÇASI OLMAK VE BUNUNLA MUTLULUK DUYMAK İNANILMAZ BİR ZEVK.

teşekkürler...

Fatma dedi ki...

Güzel bir tatil dilerim.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap Hanım,
günlerdir yazınızı bekliyordum,geldi. yeni liste sorularımıza cevap veriyor,teşekkürler....Size ,Federico ile çok hoş geçireceğiniz bir kaç gün diliyorum.Beraber tadını çıkarın, biz diyetimize devam edeceğiz ve sizin dönmenizi bekleyeceğiz.Güle güle gidip dönün inşAllah.
Geldiğinizde biz bloğunuzda olacağız, bundan emin olabilirsiniz.
sevgiler...sevgi-liebe

GZNTPSEDA dedi ki...

Herkese merhaba,

Bir kaç gün çok bakamadım yorumlara itiraf ediyorum, biraz arap saçı durumundayım. Biriken ve gördüğüm kadarı ile yanıtlara diğer yorumların arasında kaybolmasın diye buradan yanıt veriyorum.

Öncelikle tartım tarihi ile karışıklıklar olmuş.Bazı arkadaşlarda belirtmiş, tartım bildirme tarihi 7 ŞUBAT.

Sevgili Güliz,
Keten tohumunu istediğiniz gibi tüketebilirsiniz ben öğütülmüş tercih ediyorum.Kepekli bisküvide 1 adedi 30 kalori geçmeyen herhangi bir çeşidi tercih edebilirsiniz. Eşiniz tabi ki en baştan başlamalı.

Sevgili Ay,
Çok güzel kaleme almışsınız, teşekkürler burada olduğunuz için.

Sevgili Ümitvari,
Başa dönmeniz daha sağlıklı olacaktır.

Sevgili Günebakan,
Tatile gittiğimizde peynir dilimleri üçgen ve incecik olur ya, o boyut ile 2 ince dilim tercih edebilirsiniz.Lorda ben 2 tatlı kaşığı tüketiyorum.Ben yeşil biberde keyfinizce yiyebileceğinizi düşünüyorum.

Sevgili Gözde,
Aktarlarda sade müsli bulabilirsiniz.

Sevgili Almanya'dan Gül,
Keten tohumunu salatalara katabilirsiniz direk de yiyebilirsiniz ,canınız nasıl isterse.

Adsız dedi ki...

İyi yolculuklar.
Sevgiler
Emel

Unknown dedi ki...

Mehtap Hanım
Çok çok teşekkürler... Herşey çok güzel gidiyor... Yeni konuyu görünce içerik ne olursa olsun gözlerim parlıyor inanın..:) Sizden bişeyler duymak ne güzel..:)
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Ben İLKNUR
Mehtap'cım harikasın çok ama çok teşekkür ederim oğlunla sana mutlu, güzel tatiller diliyorum.
Bu listeye bayıldım ben açlık nedir bilmiyorum.
Şimdiden farkı görüyorum tartı umurumda değil pantolonum sıkmıyor bol geliyor vücudum şekillenmeye başladı, daha ne olsun.

nuray dedi ki...

mehtap herşey için teşekkürler seni yıllardır takip ediyorum aşağı yukarı nasıl besleneceğimi biliyor ama uygulayamıyordum çünkü bu enerjiye ihtiyacım vardı
iyi gidiyor mükemmel olmasa da, hastanedeyim refakatçi olarak ve burada da devam ettiriyorum,corn flakes ve ton balıkları ile geziyorum,yanımda çikolata, safranbolu lokumu yiyolar ben ise okul günlerim gibi sınıfın başarılı öğrencilerinden olmak istiyorum , hayırlısı bakalım herkese mutlu günler sana iyi gezmeler, devamını merak ediyorum nasıl olacak acaba

nuray dedi ki...

rumuzumu yazmayı unuttum ben nuri

Esma dedi ki...

İyi tatiller olsun sevgili Mehtap cım

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba!!!
İyi tatiller...
Ben Abs
Ben salata cok seven biriyim bu yazinizdan sunu anlayabilir miyim sinirsiz salata yiyebilir miyim?
İstedigim zaman:))yagsiz tabi ki

Adsız dedi ki...

dört gözle emzıren anneler dıyetınızı beklıyorum.ayrıca bu yogunlukta bızı unutmadıgınız ıçın tesekkurler:)ıyı tatıller

Adsız dedi ki...

herkese iyigünler arkadaşlar burada sağlıklı beslenme adına bir arada olmak çok güzel. kendi adıma söyleyeyim buradaki yorumları okumadan güne başlayamıyorum çoçuklarım artık yeter hepaynı yeri okuyup duruyorsun ama ben böyle daha mutlu oluyorum yürüdüğüm yolda yanlız olmadığımı bilmek beni çok motive ediyor . bu arada dün internet gitmişti buralara uğrayamadım hemen fark etti nasılmı eşim eve incir getirmiş inciri çok severim bitane bitane birde baktım beş tane yedim kendimi çok kötü hissediyorum adet olmuştum ilk günüydü kendimi frenleyemedim yeme diye diye yedim sonrada suçlulık duygusuna kapıldım . özel günlerde tatlıya saldırmamak için neyapmalıyız? önerisi olan varmı çünkü bu benim her ay tekrarlanan bidurum geçen ayları düşündüğümde az zayıyatla kapattım neyse kusuruma bakmayın başınızı ağrıttım sizleri arkadaşlarım gibi gördüğüm için içimi dökme ihttiyacı hissettim bir sorum daha var acaba buraya kilo bildirenler ayın 6 sında kilo bildiriminde bulunmayacaklarmı? o hatayı yapanlardan biride benim. heyecandan yanlış anlamışım . hepinize çıktığımız bu sağlık yolunda başarılı olmak dileğiyle ben yesene diyenlere sağlıklı besleniyorum fazlası sağlığıma zararlı diyorum . ısrar edemiyorlar SEVGİYLR KALIN
umut55- samsun

gül~hazan dedi ki...

Mehtap Hn.Federico ile size iyi tatiler diliyorum. Oğul ile geçirilen her an çok güzeldir.
Bu günleri doyasıya yaşayın. Benimde bir oğlum var fakat o artık büyüdükten ve sizin mesleği seçtikten sonra(22 yaşında,stajyer dr.inşallah seneye bitecek) proğramımız uymadığı için kaç yıldır birlikte tatil yapamıyoruz.
Bu arada verilen liste gerçekten doyurucu ve çeşitli "daha ne olsun" denilecek kadar güzel. verdiğiniz listedeki porsiyonlar doymak bilmeyen bana bile çok fazla geliyor.
yanlış mı yapıyorum acaba? Porsiyonlarım hepten azaldı. mesela 160 gr.ton balığını fazla geliyor, akşam yemekten sonraki süt,bitter ve kuruyemiş hakkımı daha hiç kullanmadım.sabah ara öğünü zorunlu olarak yapıyorum.
Bu konudaki düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Sevgiler
Butterfly(Eskişehir)

Adsız dedi ki...

Nasıl teşekkür etsem ,ne desem bilemiyorum. Programınızı takip ederken hiç açlık duymuyorum. Daha önce sayısız defa diet yapmış , bir sürü para harcamış biri olarak ne yapmam gerektiğini bildigimi sanıyordum. Sanıyorumdum ki sorun bende, doymak bilmeyen benim.
Bir süre sonra kontrol etmeyi bırakmıştım . Koca bir Pizzayı dürüm yapıp yesem bana yeterli gelmiyordu . Umutsuzdum, mutsuzdum, çok utanıyordum....
Sizin verdiginiz liste ile kendimi gercekten tok hissediyorum. Az önce bir ev dolusu misafiri uğurladım tatlılar, börekler neler neler . Bir çatal dahi almadım , tadına bile bakmadım ve en onemlisi bundan hiç rahatsızlık duymadım. Şimdi kendimi inanılmaz gururlu hissediyorum . Bunu sizinle başardım . Çok Teşekkürler iyi ki varsınız .


Sevgiler

Rumuz : umut

Elifhüma dedi ki...

teşekkürler Mehtap. Ama ben galiba pişmiş sebze ile salatayı karıştırıyorum. Pişmiş sebze yediğim için salata yemiyordum. Bugün kendimi çok halsiz hissettim. Emziriyorum aynı zamanda.
Sizi iyi tatiller..
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Mehtap sana ve oğluşuna güzel bir tatil diliyorum!
kısaca söylemek gerekirse ben de açlık duymadan ve hatta bazen fazlasıyla doyarak geçiriyorum günlerimi, göbeğimin küçüldüğünü farkediyorum ve bu daha başlangıç diyorum kendime...
sevgili umut55; benim tavsiyeden ziyade size bir sorum olacak, cevabını yazmanıza gerek yok, dürüstçe bunu kendinize sorun diye yazıyorum:
"regl dönemlerinde tatlı yemek normaldir, mutlaka tatlı krizine girilir" fikrine mi sahipsiniz? bu bilimsel bir gerçekten daha çok yaygın bir inanış mı yoksa gerçekten gerçek mi?
dediğim gibi cevabı kendi kendinize vermeniz gerek!sanırım bunun üzerinde biraz düşünürseniz kendiliğinden bir çözüm bulursunuz! ben fikrimi tam olarak şimdiden yazıp sizi etkilemek istemiyorum, belki daha sonra...
hepimize kolay gelsin!
opoyraz
ankara

Adsız dedi ki...

merhaba
ben bu listeyi emziren anneler için verdiğinizi düşünerek başladım ama yorumlara bakıyorum da acaba yanlış mı anladım diye şüpheleniyorum çünkü ısrarla emziren diyetini soranlar var. ben keten tohumu hakkında emzirenlerle ilgili de bilgi verdiğinizi görünce bu liste emziren listesi dedim başladım. yanılan ben miyim emziren diyetini soranlar mı?

Düş Bahçesi Butik Tasarım dedi ki...

Merhaba Mehtap;
Vermiş olduğun son liste gerçekten süper.ilk haftaki listeye bile bu kadar uymamıştım.sanırım bende de incelmeler oluyor gibi.
Programı takip eden tüm arkadaşlara sevgiler...

Adsız dedi ki...

blogunuz çok güzel ve hoş başarılarınızın devamını dilerim.
abduko

balböcükleri dedi ki...

bu diyet devam diyetimi yoksa emziren bayanlar içinmi biri açıklayabilirmi?teşekkürler.

Adsız dedi ki...

cevap verdiğiniz için öncelikle teşekkür etmek istiyorum regil dönemiyle ilgili olorak gözlemlerimi söyleyeyim her ay bir hafta öne geldiği için daha sonra farkına varıyorum bir hafta öncesinde hep tatlı türü şeylere karşı frenlenemez bir şekilde saldırı oluyor evde nevarsa tatlı adına bu bazen çocuklara aldığım tatlılar oluyor gofret gibi bazen de araöğün için aldığım kuru kayısı yada incir üzüm hiç farketmiyor ne varsa evde bunları almadıysam bu sefer evdeki reçel pekmez türü nevarsa onlara resmen saldırıyorum ve bunu yaparkende çok yiyorsun ipin uçunukaçırdın diye diye yapıyorum ama sonuç hiç değişmiyor ya ilk gün veye bir gün öncesi hep böyle oluyor . hep pişmanlık belki piskolojik ama sonuçta durum değişmiyor.
umut55 herkese sevgiyle başladığımız bu yolda başarılı olmamız dileğiyle

Adsız dedi ki...

Ahh kendi nazarım değdi. Hersey ne kadar da iyi gidiyordu...ta ki bu gün dayanamayip kızım İcin yaptıgım kekten yiyene kadar .kendimi tutamadım sonra çok korktum acaba yine eskiye mı döneceğim diye . Sonra oturdum blogunuzdaki tüm basarı hikayelerini yeniden okudum. Şimdi daha iyiyim. Durmak yok yola devam .

Sevgiler

Runu: umut

Adsız dedi ki...

merhaba,nasilsiniz?
diyetin ilk kismi cok guzel gidiyordu,ikinci kisimda biraz zorlandim,cok fazla kacamaklarim oldu,ozellikle ekmekde,cok uzgunum,ama birakmak niyetim yok.benim gibi yaban arkadashlar varsa yazsin lutfen.
iyi gunler
RUMUZ:JALYA

Esma dedi ki...

Sevgili Balböcükleri,

Normal başladığımız liste,emziren annelerin beslenme listesi""" DEĞİL """bu liste..

Sevgiler

Kolay gelsin

GZNTPSEDA dedi ki...


Bu liste emziren anneler için değil, 7 Şubatta bitecek olan programın daha iyi anlaşılması için ufak değişikliklerle tekrarı.

Sevgilerimle,
Seda

elif dedi ki...

Mehtap Hanım,merhaba
subat ayının başında diyetinize başladım.bir hafta kadar önce gıda duyarlılık testi için kan vermiştim.bugün sonuçlarını mail olarak aldım ve et ve süt ürünlerine karşı aşırı duyarllılık çıkmış sonuçlarda.ne yapmalıyım bilemedim?size sormak istedim.isterseniz test sonuçlarını size gönderebilirim.merakla cevabınızı bekliyorum.

zeynebb dedi ki...

merhaba sevgili Mehtap bu 2. 12 gün benim için çok zor geçiyor öğlen ve akşam protein ağırlıklı beslenmeyi pek sevmedim ben ama yinede mümkün olduğunca listeye sadık kalıyoruum yeni listeyi merakla bekliyorum sevgi ile kalın...

sibelinmutfagi dedi ki...

bene hafta içi herşeye ço güzel uyuyorum ama haftasonları geç kalkıyorum ve her şey değişiyor yemek saatleri ara öğünler malesef birbirine karışıyor galiba kiloda durdum veremiyorum gibi geldi ama devam diyorum.

fiyona dedi ki...

merhabalar!ben de 2.bölümden sıkıldım.en çok kahvaltı ve ara öğünleri sevdim.sanırım bunlar beni motive etti.çalıştığım günlerde eşime ve kendime beslenme çantaları hazırlamaya da alıştım:)Mehtap Hanım,dilerim yeni listemizi bugün erken yayınlarsınız.bu bize alışveriş ve hazırlık için çok avantaj sağlayacak.hayatımıza getirdiğiniz düzen ve fedakarlığınız için teşekkür ederim(Fiyona)

Adsız dedi ki...

Merhaba,
maalesef cok zorlaniyorum:((
ara ara kacamaklarimda oluyor, acaba basami dönmeliyim tekrar?
selamlar
asya

Adsız dedi ki...

dolmalar nasıl yapılmalı?

dilodic dedi ki...

Merhaba,
Bu soruyu sormakta biraz geç kaldım ama akşam yemeğindeki bakliyatsız çorbaya örnek verebilirmisiniz. Tarhana, mercimek, pirinçli yoğurt çorbası olmuyor mu, kast edilen sadece sebze çorbası mı? Tecrübeli arkadaşlar bilgi verebilirlerse sevinirim. Teşekkürler, herkese kolay gelsin.

Mecnun'un Leyla'sı dedi ki...

Çok kıymetli Mehtap hanım, Mehtap hanıma destek olmak suretiyle bizlere de bir gün başaracağımız ümidini veren Esma Hanım ve Seda Hanım...

Sizlerin de vesileliğiyle diyetin (sağlıklı yaşam için sağlıklı yemenin mi deseydim acaba) birinci bölümüni eşimle birlikte başarıyla tamamladık. İkinci bölüme bugün başladık. Alıştığımız kahvaltıyı bırakmak biraz farklı gelse de, biz menülerden çok memnunuz. Midemizin çok dolu olmaması bize bambaşka bir dinçlik veriyor. İkinci turu da tamamlayınca sizi haberdar edeceğim inşaallah. Bu arada her gün 80 dakika kadar yürümemize devam ediyoruz. Sizden aldığımız motivasyonla telefondan annemi bile ufak ufak diyete teşvik etmeye başladım... Dünyayı hafifletiyoruz... Şu ana kadar yaptıklarınız ve bundan sonra yapacaklarınız için şimdiden çok çok teşekkürler...
Acaba bir soru sorsam Mehtap hanım dönünceye kadar Seda Hanım veya Esma hanım cevaplayabilirler mi? Ben müsli'yi nasıl hazırlayacağımı bilemedim. yurt dışındayım da, organik müsli'lerden buldum. Siz nasıl yapığınızı bir anlatabilir misiniz? İnşaallah size çok zahmet vermiyorumdur... Teşekkür ederim her şey için...

Adsız dedi ki...

Günaydın Mehtap Hanım,

Ben 3 kilo vermişim :(... Ama devam diyorum.

Sevgi ve sağlıkla kalın.

Annecik

Esma dedi ki...

Sevgili Mecnunun Leylası

Ben yulaf ezmesini sütle karıştırıyorum ,içine elmemı ince ince doğrayıp ocakta bir taşım kaynatıyorum,tabağa alınca üzerine tarçın serpip tüketiyorum,Peynir seçeneğini kullanırken peynirime çörekotu serpiyorum,yanında dere otu ve maydanoz gibi yeşil otlarımızdan da tüketiyorum.

Kolay gelsin

Esma dedi ki...

Sevgili adsız

Dolmalar her zaman yaptığınız gibi yapılmalı ama yağını az koyuyoruz,kişi başına 1 yemek kaşığı yağla,ama yediğimiz porsiyonda az olacak,4 kişilik yağ koyup dolmanın çoğunu biz yememeliyiz,o zaman çok yağ almış oluruz...


Kolay gelsin

Esma dedi ki...

Sevgili Dilodic

Evet genellikle akşamları sebze çorbası uygundur.Akşam yediğimiz yemeklerede bakliyat koymuyoruz en azından şimdilik sonra hepsini yiyeceğiz tabiki

kolay geisin

emrem dedi ki...

merhabalar yeni listeyi sabırsızlıkla bekliyorum bir de yarınki tartıyı acaba verdimmi yada ne kadar verdim ben hemen hemene hiç bozmadım diyeti alıştım çokda hoşuma gitti 91 kilodan kaça indim acaba yarın sabah hemen yazacağım herkese kucak dolusu sevgiler

Adsız dedi ki...

Evde internet baglantisinda ariza oldugundan bugun disardan baglanti kurabiliyorum. bu yuzden kilo bildirimini bugunden vermek zorundayim.
Baslangic kilo:61 kg
6 subat : 58.800 kg
Bal böcuklerinin annesi merhaba.
sen ne zaman kilo aldin ki ?
2 haftadir interneti kullanamiyorum, bloguna ugrayamadim. surekli takipteydim.
Siz diyemedim .:))))
Keske bugun ögrenebilseydim. 7 subattan itibaren hangi listeyi takip edecegiz.

cigdem dedi ki...

Herkese güzel günler

Yarin büyük gün tartiliyoruz ama suan itibariyle yeni listemiz hala verilmedi umarim aksama kadar elimizde olur.
Peki olmazsa ne yapacagiz 2. listeye devam mi edecegiz?

Sevgiler

Esma dedi ki...

Yeni liste gelinceya kadar bu listeye devam edelim arkadaşlar...


Kolay gelsin

GZNTPSEDA dedi ki...

7 ŞUBAT SABAHI TARTIM SONUÇLARINIZI İŞLEMEK İÇİN MERAKLA BEKLİYOR OLACAĞIM.


Sevgili Abs,
Her zaman...

Sevgili Umut ,Sevgili Asya
Bozduğunuz program hangisi ise o programı baştan alarak devam edebilirsiniz,

Sevgili adsız,
Pirinç ve yağ miktarını abartmadan nasıl yapıyorsanız o şekilde yapabilirsiniz.

Sevgili dilodic,
Bütün sebzeleri tek veya karışık, soğan veya sarımsak ekleyip, az süt ilavesi veya salça,baharat ile püre veya taneli şekilde yaparak değişik sebze çorbası alternatifleri yaratabilirsiniz.

Sevgili Mecnun'un Leyla'sı,
Müsli, corn flakes, yulaf ezmesi hangisini bulabilirseniz damak lezzetinize göre süt veya yoğurt ile karıştırıp, içine 1 meyve hatta yarım yarım 2 meyveden doğrayıp tüketebilirsiniz. Esma'nın önerdiği alternatifte hoş görünüyor.

Sevgilerimle,
Seda

kumcocuk dedi ki...

Sevgili ve saygıdeğer arkadaşlarım,
(bunları kendim içinde yazıyorum yoksa kimseye ahkam kesmek için değil:)

Öncelikle hepinize çokca selamlar:)
Yarın sabah veya bu sabah tartıda göreceğiniz yada gördüğünüz rakamlarla ilgili lütfen sakin olun.Bir yola başladık pek çookk insan..Evet şu aralar bende de sanırım pek çok kişide olduğu gibi bir durulma bir motivasyon dağılması var.Listeler ve kurallar belli ana hat üzerinde yola devam ederken sağa sola sapmalar biraz arttı sanki:) Niye?
Çünkü birbirmize ve özelliklede Mehtap Hanımın sesine ihtiyacımız var.. İnsan yola bir heyecanla çıkıyor ve ister istemez doğal olarak bir müddet sonra yoruluyor..Belki hafif bir dinlenme ve yeniden ne yaptığını neden yaptığını hatırlamaya ihtiyaç duyuyor.Oysa taptaze bir heyecan halen var hepimizde..İstiyoruz ve başaracağız çünkü durmuyor vazgeçmiyoruz..Hata yapmak doğal ama affetmeyip terk etmek özelliklede kendini doğal değil,doğru değil.
Bir karar aldık çünkü kendimizin dostuyuz değil mi?
Yola devam..Düşüp dizleri kanayanlar olabilir.Canı sıkılanlar.Boşver ya diyenler..Yok yok bırakmak yok..Bu sefer değil :)
Bir ayda bir kilo vermek az mı yada hiç kilo almamak ki kimse bu seviyede kalmayacaktır..
İnat doğru zamanda kullanıldığında ne kadarda faydalı bir duygu..
Hadi bakalım:)
Sabah tartıdan inerken başka bir basamağa çıkıyor olacağız.
İnşaallah iyi niyetli çabalarımız yerini bulacak.

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap hn.

Arkadaşlardan bazıları unsuz çorba sormuştu . Ben de kış aylarında ailece çok sevdiğimiz Borch çorbası tarifini paylaşmak istedim. Aslında bir Ukrayna yemeği olmasına rağmen bu gün Rusların en sevdiği ve herhalde en çok tükettiği çorba. Eğer verdiginiz programda kullanmamız uygunsa yayınlayabilirsiniz diye düşündüm.


Sevgiyle kalın

Rumuz: umut

1 kucuk boy beyaz lahana ince kiyilmis ,
1 orta boy soğan,yemeklik dogranmis
1-2 ortaboy pancar,rendelenmis
7-8 mantar (ince dogranmis, isteğe bağlı)
1 havuç, rendelenmis
1-2 diş sarımsak

Pancar ve soğanı çok az yağda bir tavada kavuruyoruz.
Bir tarafta et suyunu veye normal suyu kaynatiyoruz.
Lahanaları ,havucu ve mantarı ilave ediyoruz. Sebzeler pişmeye başlayınca pancar ve soğanı ilave edip bir tasım kaynatiyoruz. İnmesine yakın 1 dış sarımsağı üstüne rendeliyoruz.
Üzerine ince kıyılmış dereotu ve limon ile servis ediyoruz.
( lahana ve sarımsak miktarını kendi damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz .)
Afiyet olsun.

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap hn.

Arkadaşlardan bazıları unsuz çorba sormuştu . Ben de kış aylarında ailece çok sevdiğimiz Borch çorbası tarifini paylaşmak istedim. Aslında bir Ukrayna yemeği olmasına rağmen bu gün Rusların en sevdiği ve herhalde en çok tükettiği çorba. Eğer verdiginiz programda kullanmamız uygunsa yayınlayabilirsiniz diye düşündüm.


Sevgiyle kalın

Rumuz: umut

1 kucuk boy beyaz lahana ince kiyilmis ,
1 orta boy soğan,yemeklik dogranmis
1-2 ortaboy pancar,rendelenmis
7-8 mantar (ince dogranmis, isteğe bağlı)
1 havuç, rendelenmis
1-2 diş sarımsak

Pancar ve soğanı çok az yağda bir tavada kavuruyoruz.
Bir tarafta et suyunu veye normal suyu kaynatiyoruz.
Lahanaları ,havucu ve mantarı ilave ediyoruz. Sebzeler pişmeye başlayınca pancar ve soğanı ilave edip bir tasım kaynatiyoruz. İnmesine yakın 1 dış sarımsağı üstüne rendeliyoruz.
Üzerine ince kıyılmış dereotu ve limon ile servis ediyoruz.
( lahana ve sarımsak miktarını kendi damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz .)
Afiyet olsun.

Mel dedi ki...

Merhabalar,
Bugun tartilip kilomuzu yazmamiz gerekiyordu diye okudum. Ben 2,5 kilo verdim ve 75'ten 72,5'a dustum.
Mel, Dallas/ABD
Listenin geri kalanini sabisizlikla bekliyorum. Herkese kolay gelsin diyorum, ozellikle Mehtap Hanim ve diger emegi gecen tum arkadaslara.

moonrose dedi ki...

06- 02 -2013

MOONROSE-70.2
PİRİREİS-76.2
Bu programda ikimizde sadece
400gr verebilmişiz.
ben önceki listede 2kg vermiştim.
Sanırım bu defa çok az oldu.
Yılmak yok devam.
Bir kaç gün seyahat dolayısıyla
akşamdan tartıldık.

zeynebb dedi ki...

Merhaba herkese ben 62.8 ile başladım busabah tartıldığımda 60.2 idim zannediyorum bu 2. programda pek kilo veremedim belki yürüyüşleri düzenli yapamadığmdan olabilir.Umarım 3. program daha iyi geçer herkese az kalorili günler dilerim.Ayrıca kumçocuk rumuzlu arkadaş hislerime tercüman olmuş sevgi ile kalın...

evaural dedi ki...

MERHABA ARKADASLAR YARIN YAZMAYA FIRSATIMOLMAYA BILIR 74 KILOYLA BASLADIM SIMDI 71 KILOYUM 3 KILO VERMISIM NEKADAR IYI NEKADAR KOTU BILEMIYORUM AMA YOLA DEVAM DIYORUM HERKESE KOLAY GELSIN

bademer dedi ki...

merhaba mehtap hanım ben 14 ünde programınıza başladım.ilk iki hafta çok başarılıda geçti.fakat emziren annelerin attığı mesajları görünce afalladım.çünkü bende 19 aylık bir bebek annesiyim.acaba sıkıntı olur mu diye düşünmeye başladım.bebeğim eskisi kadar çok emmiyor ek besinleri yiyor listeye kaldığım yerden devam edebilir miyim :)sevgiler bademer

Elifhüma dedi ki...

evet ya ben de bu ikinci tur da pek veremediğimi hissediyorum. ilkinde hemen hafiflediğimi fark etmiştim. Sanki durdu kilo verişim.. sabahı sabırsızlıkla ve biraz da ümitsizce bekliyorum :-(

opinions dedi ki...

Merhabalar ;-) ben sabahi bekleyemedim simdi tartildim veee guzel haber tam 2,5kg vermisim o_O

Tesekkurler mehtap hanim ve esra ve seda hanim.daha yolun basindayiz veremeyenlerde pes etmesin diyorum.

Adsız dedi ki...

Merhaba ben tokyo:))
Baslangic 73 suan 70,5
Bende arkadaslara katiliyorum
1. Program daha iyiydi 2. Programda zorlandim
Desteginize maillere cok ihtiyacim oluyor
Mehtap hanim cooook yogun seda ve Esma hanimlarda mutlaka yogunlardir ama desteklerine ihtiyac duyuyorum. Lutfen sizde cok sey paylasip bize destek olun.
Herkese selamlar

Adsız dedi ki...

Gunaydin,

Baslangic : 113
Bu gün : 107, 7
Toplamda 5,3 kg kaybetmisim.

Teşekkürler
Selamlar

Rumuz: umut

oyuncu dedi ki...

Merhabalar,
Başlangıç kilom:90,4
Şu an:87,9
Herkese kolay gelsin.

Adsız dedi ki...

GURBUZ. 76.3 kg (1.7) kg vermışim.
GURBUZ 2. 89 kg

emrem dedi ki...

bende şimdi tartıldım 91 kilodan 85 kiloya düşmüşüm çok sevindim teşekkürler mehtap hanım

yasenia dedi ki...

Merhabalar herkese. Ben YASENİA baslangic 69, bu sabah 68. Aslinda 2 ya da 3 kilo vermisimdir diyordum. Esim de YUSUF70 baslangic 90, bu sabah 91. Saskiniz ama porsiyonlarimizi gozden gecirecegiz. Ve hareket etmeye gayret gosterecegiz. Devam yani pes etmek yok. Uyanir uyanmaz sevgili Kumcocukun yazdiklari aklima geldi. Henuz tartilmamistim. Mesaj alindi. Herkese sevgiler. Yasenia.

Unknown dedi ki...

Günaydıın
76 kiloyla başladığım serüvene 74.1 le devam ediyorum.:) Gayet güzel sanki daha çok vermiş gibiyim.. Bilinçli bir şekilde verdiğimiz için kilodan daha çok inceldiğimi hissediyorum..
Bu sabah kahvaltımı klasik kahvaltı şeklinde yapacağım. 12 günden sonra şekersiz çay iyi gelicek..:)

Hepinize teşekkürler arkadaşlar yarattığınız sinerji için..:)
Sevgiler

Asli Gunel dedi ki...

Günaydın!

Sabah tartıldım ve 86,1 kg gördüm tartıda. 94 kg ile başlamıştım.

Hemen hemen 8 kg, hiç de fena değil sanki? ;)

Herkese sevgiler.

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

sevgili seda hn , mehtap hn

kocaman bir günaydın ve gönülden teşekkürler

79 kilo başlamıştım bu sabah tartıda tam 74 kilo olduğumu gördüm.eski yıllarda aman allahım diyebileceğim bu rakamı görünce ne kadar sevindim anlatamam ;)
herkese sevgiler ve yeni programda başarılar

asu (istanbul )

Adsız dedi ki...

meryem yıldız
başlangıç :70
şuan :67

herkese selamlar saygılar

Kırmızı Şapka dedi ki...

Sevgili Meltem,

Ben 89,5 ile başladım, 87,2 oldum. Eşim de benimle birlikte yapıyor programı, ama kayıt olmamıştı. O da 127'den 121'e düştü. Daha gidilecek uzun bir yol var ama benim için en önemli olan şey motivasyonu yakalamış olmaktı, bundan sonrasının da olabilirliğine inanıyorum şimdi. Diyetin başlangıcından beri her sabah yarım saat yürüyorum, son bir haftadır da azar azar koşma ekledim yürüyüşlerin arasına. Ama onu çok yapmak istemiytorum, vücudum ağır olduğu için eklemler açısından iyi olmayabilir koşmak. Ekmeği bu kadar azaltmamıza ve geçen ay aldığım ayçiçek yağının hala bitmemesine inanamıyorum. Liste ile yediğimiz zaman yemek pişirme ve alışveriş de çok planlı oldu, bu da hayatımızın düzeni açısından son derece olumlu. Teşekkür ediyoruz Sevgili Meltem :)

Adsız dedi ki...

oznur istanbul

61 ile basladım sun 57.8 olmusum teşekkürr ediyorum

Feride Nizamettin dedi ki...

Günaydın:)))))

14.Ocak 77,4 iken bugünnnn tataaammm 72.9 diyorum..Pek mesudum tabii ki diyet öncesi günlerde biraz fazla yemiş olduğum için verdiğim kg belki azıcık sanaldır ama gerçekten inceldim yahu hissediyorum.

Öncelikle Mehtap hn bizi motive ettiği için, güzel diyet listeleri için ve daha da önemlisi ne zaman bi yaramazlık yapmaya kalksam mehtap hanıma söz verdim ayıp olur dedirtebildiği için çok teşekkürler.

Ve de canım ciğerim diyet ortağım Aslı G.'me ayrı teşekkür, bir elin nesi var iki elin sesi var şeklinde dayanışma yaptığımız, gün içinde bolca konuşup yazıştığımız için.

Bir de tavsiye Aslı G bu diyetin günlüğünü tutuyor oradan da bakabilirsiniz :

http://diyetorfoz.blogspot.com

Herkese sevgiler ve üçüncü aşamada başarılar

Feride Nizamettin dedi ki...

Günaydın:)))))

14.Ocak 77,4 iken bugünnnn tataaammm 72.9 diyorum..Pek mesudum tabii ki diyet öncesi günlerde biraz fazla yemiş olduğum için verdiğim kg belki azıcık sanaldır ama inceldim yahu hissediyorum.

Öncelikle Mehtap hn bizi motive ettiği için, güzel diyet listeleri için ve daha da önemlisi ne zaman bi yaramazlık yapmaya kalksam mehtap hanıma söz verdim ayıp olur dedirtebildiği için çok teşekkürler.

Ve de canım ciğerim diyet ortağım Aslı G.'me ayrı teşekkür, bir elin nesi var iki elin sesi var şeklinde dayanışma yaptığımız, gün içinde bolca konuşup yazıştığımız için.

Bir de tavsiye Aslı G bu diyetin günlüğünü tutuyor oradan da bakabilirsiniz :

http://diyetorfoz.blogspot.com

Herkese sevgiler ve üçüncü aşamada başarılar

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Rumuz: a.hande

07.02.2013 trhli kg :70,2 kg

Herkese selamlar,

rhea dedi ki...

Merhaba,
Başlangıç kilom: 62 kg
Şu an kilo: 59,3 kg

Teşekkürler. Sevgiler:)

Adsız dedi ki...

Takver :
93
Toplamda giden 5 kilo.

Adsız dedi ki...

Merhabalar Mehtap hanım,
Benim menstrual dönemim olduğu için bugun tartılmamayı uygun gördüm. Sizce tartılmalı mıyım yoksa Cumartesi bittiğinde mi tartılmalıyım?
LILY

Adsız dedi ki...

Gunaydin herkese,
Bu sabah tartildim ve hayal kirikligina ugradim.oysa en az 3kilo verdigimi dusunuyordum.giyemedigim pantolonlar oluyor ustume. Ancak sadece 1 kilo vermisim. Baslangic kilom 60 suanda 59kg. Neredeyse hic kacamak yapmadim. Neden bu kadaraz oldugunu anlamadim :(
Irem

cigdem dedi ki...

Hepinize Bol karli bir isvicre sabahindan sevgiler:)

Rumuz:Boncuk
Baslangic kilo: 62
Bugün sabah itibariyle:59

24 günde 3 kilo süper süper daha ne isteyeyimki:)

Tesekkürler Mehtap hanim

Adsız dedi ki...

Sari Cizmeli Mehmet aga : )))))))
Sule ( Hamburg )
61 kg - 58.800 kg adimi yukarda yazmamisim.:(((

Adsız dedi ki...

merhabalar;
başlangıç kilom 76 idi(normal baskülle tartılmıştım)
bugün 74 kg.(digital tartıda tartıldım)iki tartı arasında farkk var 2 kilodan fazla verdim ama bundan sonra digital olanla devam edicem 2 kilo vermiş olmak beni mutlu etti :))
sevgili Mehtap yeni yazını okudum,bende defalarca başlayıp ilk hatada bırakmıştım ama sanırım hatalı bir yemekten sonra bırakmamayı öğreniyorum..herkese tavsiyem yememeniz gereken birşey yediğinizde artık bitti boşvereyim demeyin kaldığınız yerden devam edin :)herkese kolaylıklar diliyorum,sevgiler :))

kumcocuk dedi ki...

Merhaba herkese
ancak fırsatım oldu yazmaya başlangıç kilom:78
bu sabah kilom:75

yani 3 kg vermişim :)

Selamlar:)

Adsız dedi ki...

merhabalar,tartıldım;61 kiloyum.14ocakta 63 kilo idim.Mutluyum çünkü 14kasımda 69ile eski prgramlara başlamıştım.Aradan yılbaşı,toplantılar ve 1 haftalık tatil de geçti.Tabi bazı sapmalar oldu ama nasıl telafi edeceğimi öğrendim.En güzeli de hayat boyu bu tarzda beslenebileceğimi düşünüyorum.Teşekkürler MEHTAPCIĞIM:))

Adsız dedi ki...

Tekrar merhaba adımı yazmayı unutmuşum.69>63>61 LKKNK

Adsız dedi ki...

Merhaba ben Dina, 71den 69a dustum cok tesekkurler :)

Unknown dedi ki...

(keçi)
merhaba mehtap hm;
59 kilo ile başadım, tartıda 56,5 kg olmusum.Teşekkürler

Adsız dedi ki...

Merhaba , benim baslangic 63 , simdi 62 . Ilk programa daha iyi uydum az kacamak yaptim ama ikincisinde cok uyamadim bide emziren anne diyetini bekledigim icin kacirdim , sizce ben 2. Programimi yapayim yoksa en son verdiginizimi (3.) ? Cok tesekkur ederim bu kadar isinizin icinde bizlerlede ilgilendiginiz icin :)
Yagmur , usa

Ebru(İstanbul) dedi ki...

Başlangıç:99,800 kg
7 şubatta:95,400 kg
SEVGİLER TEŞEKKÜRLER.

GZNTPSEDA dedi ki...

Sevgili Bademer,
Gönül rahatlığı ile devam edebilirsiniz.

Sevgili Tokyo'dan Adsız,
Sizin için ne yapabilirim? Eğer hergün yorum bırakmam sizi motive edecekse elimden geldiğince yapmaya çalışırım:-)

Sevgili Yasenia ,
Akın demotive olup moralinizi bozmayın, sakın. Olur mu?Sonunda siz kazanacaksınız.

Sevgili Lily,
Sizin tartınızı cumartesi bekliyor olacağım.

Sevgili Yağmur,
Kaçamak yaptığınız programın en başına dönebilirsiniz diye düşünüyorum.

Sevgilerimle,
Seda

GZNTPSEDA dedi ki...

Sevgili Asu hanım,
Eğer motivasyonunuzda ufacık bir katkım var ise mutlu olurum. Sonucunuza çok sevindim. Güzel haberlerinizi bekliyorum.

Sevgilerimle,
Seda

çağla dedi ki...

Sevgili Mehtap hanım öncelikle herşey için teşekkürler...Yeni liste çok güzel görünüyor..
Benim başlangıç kilom : 64,Bugun ise 60.5 : )
Hepimize kolay gelsin....

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap Hanım,Seda ve Esma,
sizden öğrenmek istedigim detoks çorbası içtiğimiz gün diğer öğünde çorba içmeyeceğiz değil mi?Hangi öğünde tüketirsek kilo vermemizi daha hızlandırır?Çorbayı 3 gün yetecek kadar pişirirsek, her gün başınamı 1 kaşık yağ koyacağız,yoksa tamamına mı?Diğer günlerde bu çorbadan tüketebilirmiyiz,et veya sebzenin yanında?
sevgiler...sevgi-liebe

İrem dedi ki...

merhaba herkese,
ben de yazmıstım yorum ancak gorunmuyor. ben 60 kılo ıle baslamıstım. hic kacamak yapmadım dıyebilirim. ancak 59 kiloyum bugun tartıldıgımda. spor yapamadım cok ancak bu kadar az kılo vermis olmak moralimi bozdu birazcık. pes etmek yok tabiki ama.
herkese kolay gelsin.
İrem

Adsız dedi ki...

Merhabalar herkese
1,5 kg gitmiş.. Umutluyum, yola devam .. :)

Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Merhabalar,

Ben de esimle birlikte atiliyorum bu programa, ilk 12 gun cok guzel takip ettik ikimizde 3 er kilo verdik ama ikinci programa ikimizde tam anlamiyla uyamadik.
Aslinda uymak sorun degil, cok guzel bir liste hic aclik hissetmiyorum ama zor olani ne pisiricegime ve nasil pisirecegime karar vermek. onerebileceginiz guzel bir yemek blogu var mi?

Bir de simdi yorumlari okudum uyamadiginiz programa bastan baslaniz iyi olur diye yazmissiniz. en basa donsek daha mi etkili olur acaba diye sormak istemistim.
Sevgilerimle
Özlen/isvec

Adsız dedi ki...

çok zor bir dönemdeyim ama geldim 104 ile başladım 102yim itiraf ediyorum kaçamaklar yaptım seninde dediğin gibi en kötüsü hiç başlamamak yavaş ve emin adımlarla devam ediyorum saygılarımla MEFER

Adsız dedi ki...

arkadaşlar dönemim bitti ve tartıldım. kayıt esnasında 68 idim fakat 14 ocak'a kadar 1 kilo alıp 69 olmuştum.Ama artık 64,3 kiloyum :))Yani 4,7 kilo gitmiş. Bu yeni motivasyonumuzla daha da kararlı bi şekilde yola devam...
LILY

Adsız dedi ki...

Sonunda 67,5 kiloyu gordum.... listemi hep yanimda tasiyorum ve surekli okuyorum, itiraf etmeliyim ki inanilmaz yemeyi seven bir esimvar ve haftasonlari ona ragmen programa sadik kalmaya calisiyorum...ama biraz sapmalarim oluyor.... bu hafta regl haftasiydi ve ekstra zor oldu... ama azimliyim, gercekten duzgun uyguladigimda cok hizli kilo veriyorum....simdiden giyemedigim bazi pantalonlarimi giymeye basladim....sabir...hepsine sira gelecek....size sonsuz tesekkurler...istanbuldan maya....

Serçe dedi ki...

Sevgili Mehtap,
Emeklerine ne kadar teşekkür etsem azdır. benden de herşeye rağmen tüm kaçamaklarıma rağmen 2 kilo gitti :) 69.9 ile başladığım bu yolculukta şu anda 67.7 ile devam ediyorum. Haftasonu hiç bilgisayara bakamadığım için geç yanıtlıyorum. Arkadaşlar size de şunu söyleyeyim, Mehtap Hanım'ın verdiği listeye harfiyen uyabilenlerin en az 5-6 kilo vermiş olmaması imkansız bence! Pes etmeyeceğiz! Ne güzel yazmış Sevgili Mehtap, kiloların üstüne kilo koymaktansa, iyice kendimizi salmaktansa verilmiş iki kilo ile mutluyum, daha en az 10 kiloluk hafifleme yolculuğum var farkındayım.. Bir zamanlar 84 kiloydum ve 67 kiloyu görmeyi hayal dahi edemezdim. Su içerek, yeşil çay içerek özellikle akşam öğünlerime dikkat ederek, haftasonları iki gün 1 saatlik yürüyüşler yaparak ama yavaş yavaş gitti kilolar.. Bir de Mevsimlerden Roma'yı keşfettim, nasıl sağlıklı bir öğün yaratabileceğimi de biliyorum artık.. Pes etmek yok! Herkese kucak dolusu sevgiler. Melike - Ankara.

katavaşya dedi ki...

Merhabalar Mehtap Hanim,

ben ve annem bu siteyi takip eden arkadaslarimiz sayesinde haberdar olduk ve de onlarin basladigi yerden, yani 2013 ocagindan -geriden de olsa- araniza katildik. cok keyifle programi uyguluyoruz. berlin de yasiyoruz biz.

yalniz bir iki nokta var kafamiza takilan. onlari sormak istedik, ben henüz daha sitenin icinden tam anlamiyla cikamiyorum. o yüzden eger yanlislikla daha önce sorulmus bir seyi sorduysam, kusuruma bakmayin.

ikinci vermis oldugunuz diyette, haftada iki kere kuruyemis var ve arada cikolata ile süt( ya da cay).
biz bu cikolata faslini yemiyoruz. daha dogrusu yiyemiyoruz desek yeri var.

bunu yememiz gerekiyor mu?

ikincisi de, cerez konusunda. cerezi, haftada iki kere ara öyün niyetine yeme durumumuz olabilir mi? yani atiyorum 16 da ara ögünü yiyip, aksam üzeri yemekten bi bucuk saat önce cerezi yiyip, gece hic yememek gibi?


ücüncü bir sorum da su konuda. daha henüz var; ama bir ay sonra erkek arkadasimla birlikte büyükada ya kisa bir tatile gidecegiz. cok önceden planladik ve bizim icin de önemli. orada da raki icip, bol bol meze yiyecegiz tabii.

o iki güne hazirlanmam icin öncesinde bir seyler yapmam gerekir mi? yoksa sonrasinda mi bir seyler yapmaliyim?

basladigimizdan beri yaklasik 6 kilo verdim ve durumumdan cok memnunum. yalniz adaya insanin sevgilisiyle gidip raki icmemesi, imkansiz gibi bir sey. üstelik cok istiyorum bunu.

bu konularda bizi aydinlatabilirseniz, cok mutlu oluruz.

selamlar