Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

25 Şubat 2013 Pazartesi

MERAK ETTIKLERINIZ... (2)



Bir gunun yetmedigi, 24 saatin, 24 dakika gibi gecip gittigi gunler yasiyorum... Hic oyle oturup, parmaklarimi cevirecek kadar fazladan zamanim olmadi ama, bu kadar "9 ayin carsambasinin" bir araya geldigi de az olmustur. Uzerlerinde cok calisilmis iki beslenme projesi tam gaz kulvarlarina girmeye hazirlaniyorlar ve sadece benim yazmam gereken iki rapor var, yeni hastanede, uzun yillardir uzerinde calismayi biraktigim Thalassemi hastaligi, tamamen ve yeniden benim konum oluyor ve onun icin benim israrimla kurslar, toplantilar, dosyalar hazirlaniyor. Annemle babam, cok kisa bir sure icin buradalar ve bu bas dondurucu ritme endiseli gozlerle bakip, arkamdan soyulmus meyve-ceviz-findik gezdiriyorlar. Yani cok yogunum... Emziren annelerin yuzlerine bakacak yuzum yok. Yaziyi kaydettigim pendrive'i bulsam, bir "tik"'a bakiyor hersey... Diyetorfozun davetine cevap verip, bir cesit gunluk dedigi bloguna bir goz atmaya gitmistim. Cok keyifli, cok duzenli bir blog hazirlamis, O vesileyle hatirladim... Meysun Doralp, sizin icin merak edilenler listesi hazirlamisti 2010 yilinda... Simdi tam zamani tekrar etmenin...

Meysun'a tekrar tesekkurlerimi yolluyorum bu vesileyle... Her zaman buraradaydi, hep yardim onerisinde bulundu... Burada olusan birligin baska bir modeli var midir bilmiyorum... Ama sadece eski yillari okuyarak bile kendinize bir beslenme modeli yaratabilirsiniz, cunku ben inandigim modeli tekrar ediyorum, ufak tefek degisiklikler yapiyorum, eklediklerim oluyor ama, dayandigimiz bilimsel temel ayni... Birlikte olmak, gucumuzu artiriyor, birbirinize destek oluyorsunuz... Keske daha cok tarif gelseydi "Bir Elin Nesi Var" yazisina, keske sorular oraya buraya sacilmak yerine, sadece soru icin koydugum yaziya eklenseydi, boylece gozumden kacmasalardi, keske gercekten ciddi degisim yasayan bunca kisi sessiz kalmasaydi... Ama bizim keskelere bu uzun cumleden fazla ayiracak zamanimiz yok... Onun icin buradayiz, enerjimizi ve istegimizi dusurmeden, degismeye devam edecegiz...

Tekrar tesekkurler Sevgili Meysun...

MERAK ETTIKLERINIZ....


1-Ne zaman yemek yemeliyiz?

Sabah kahvaltısı 09:30 ( en geç )

l. Ara öğün 11:30

Öğlen yemeği 14:00 ( en geç )

ll. Ara öğün 16:30

Aksam yemeği 19:30-20:00 ( en geç )

2- Yemek saatlerine uyamıyorum, ne yapmalıyım?
Verilen saatlere uymakta güçlük çekiyorsaniz, size en uygun zamanlari kendiniz tespit edin. Onemli olan 3 ana 2 ara ogun ritmine bagli kalmak, ogunler arasinda yaklasik iki saat birakmak.

3- Ögün aralarında çok acıkiyorum, ne yapmalıyım?
Ara öğünlerinizin miktarlarını arttirmadan ikiye bölün ve kisa aralıklarla yemeyi deneyin.

5- Ögün atlıyorum, daha mi cabuk kilo veririm?
Ögün atlamak metabolizma hizinizi yavaslatir. Lutfen Ögün atlamayin. ve gerektiginden daha az yemeyin.

6- Ne zaman su içmeliyiz?
Yemeklerden önce su içmek midede doluluk hissini uyandirir.
Su miktarıni gün içerisine yayın. Yaklasik 1,5-2 lt su icmeyi aliskanlik haline getirmeye calisin.

7- Su içemiyorum? Yerine, çay, kahve, meyve suyu içebilirmiyim?
Su, su olarak iciliyorsa degerlidir. İçtiğiniz çay , kahve su yerine geçmez. Kahveyi gunde en fazla ikiyle sinirlamak sagliginiz acisindan daha dogru bir yaklasimdir. Meyve suları taze olarak hazirlanmis bile olsalar. çok fazla şeker içerdikleri için kalori alımınızı gereksiz yere arttırmiş, ustelik meyvenin posasini da ziyan etmis olursunuz.

8- Kahve ve çay çok içiyorum? Diyetimi engeller mi?
Şekersiz olmak koşulu ile, kabul edilebilir miktarlarda içebilirsiniz. Tatlandırıcı kullanmak cok iyi bir çözüm olmasa da , şekerden daha iyidir. Her şeyin fazlasinın zarar olduğunu unutmayin. Cayi, yemeklerin hemen uzerine icmek demirin emilimini engeller ve kansizliga neden olabilir. Siyah ve yesil cay guclu anti-oksidan ozellikleri nedeni ile makul miktarlarda tuketilmeleri faydali iceceklerdendir.

9- Günde kaç kez metabolizma çayi içebilirim?
Yemeklerden yarim-1 saat once icilen 1 fincan istahi azaltir, yemeklerden 1 saat sonra icilen 1 fincan metabolizmayi hizlandirir. Gunde 3 fincan yeterlidir. Tansiyon düşüklüğü yapabilir.

10- Yağsiz yoğurt, süt bulamiyorum? Bulunduğum yerde peynir, zeytin, ekmek çeşidi yeterli degil, ne yapmaliyim?
Bulabildiğiniz yoğurdu ve sütü tüketin. Ama miktarları azaltın.
Peynir'in yağ miktarlarına dikkat edin. Bulabildiginiz besinleri mümkün olduğunca ceşitlendirerek tüketin

11- İsyerinde yemek yiyorum ama yemekler diyete uygun degil?
Mümkünse evden yemek hazırlayıp götürün. Evden götürmeniz mümkün değilse cikan yemeklerin miktarlarını azaltın. Salatanıza yağı gerektiği kadar ilave edin. Tatlılardan uzak durun.

12- Donmuş hazir gidaları, fast food yiyecekleri, ve cipsleri tuketiyorum. Ne yapmaliyim?
Genellikle bu tarz yiyecekler içlerinde tuz ve doymuş yağ içerdikleri için metabolizmayi alt üst ederler. Alıskanlıklarınızı değiştirmeden sonuca ulaşamazsınız.

13- Hangi yağı tercih etmeliyim?
Her zaman zeytinyağı. Kalorisi diğer yağlardan daha az olduğu için değil-cunku aynidir-, daha sağlıklı olduğu için. Her besinden alinacak bir madde vardir, tercihiniz zeytin yagindan yana olsun ama arada sirada –gercekten arada sirada- tereyagi da herhangi bir yemegin icinde kullanilabilir.

14- Yemek miktarlarıni nasıl ayarlamalıyım?
Her bireyin besin ihtiyacı yaşına, cinsiyetine, kilosuna ve hareketine göre değişir. Kesin miktar vermek yanıltıcı olur. Yemek miktarınızı eskiye oranla 1/3 oranında azaltınız.

15- Diyet ne kadar devam etmeli?
Yaptığızın diyet olduğunu düşünmeyin. Bunu yaşam stili olarak kabul edin. Kararli olun vazgeçmeyin.
İlk yıl vücudun dengelerini bulması açısından çok önemli. Verilen kiloların alınmaması için 1 yıllık koruma süreci gerekiyor.

16 - Istediğimiz kiloya kavusunca, herseyi istedigiğimiz kadar yiyebilecekmiyiz?
Niyetimiz yaşam boyu geçerli oalcak doğru beslenme alışkanliğıni edinmek ve doğal olarak zayiflamak. Siz yapilanlari diyet olarak algilar, kilo vermek icin amaç olarak kullanir, yaşam şeklinizi değistirmezseniz en geç 1 yil içinde verdiginiz kiloları geriye alirsiniz.
Herseyi yiyebileceğiniz gunler gelecek. Ama ölçülü olmak kaydiyla. Neyi ne kadar ne zaman yiyebileceginizi bilerek.

17- Her hafta aynı kiloyu verebilecekmiyim?
Her hafta ayni kiloyu vermeyi beklemeyin. Duraksamalar, yavaşlamalar olabilir. Moralinizi bozmayın. Hepimizin değisikliklere verdigimiz tepkiler farklı. Sonuc mutlaka gelecek ama bazilamiz icin hizli bazilarimiz icin daha yavas

18- Ne zaman spor yapmaliyim?
Yaptiginiz spora gore degisirse de, gunun farkli saatlerinde spor yapabilirsiniz. Onemli olan cok yorgunken ya da dolu mideyle organizmanizi zorlamamak, sporu da bir stress haline getirmemek, yasiniza ve fiziksel yapiniza gore en uygun hareket firsatini bulmak olmali.

19- Hangi sporlari yapmaliyiz?
Hangi sporlari yapacaginiza zamaniniza ve butcenize gore karar verebilirsiniz.
En kolay ve masrafsiz olani yurumek. Haftada en az 2 kere tempolu olarak yurumeyi hedefleyin.

20- Sorunum bolgesel ne yapmaliyim?
Bolgesel kilo kaybetmek biraz zordur ama imkansiz degildir. Fiziksel
aktivitelerinizi arttirin. Bolgesel kilo kaybettiren ozel diyetler vardir ama birebir, doktor kontrolunde yapilmalari gerekir.

21- Kilo veremiyorum? Acaba neden ?
Ogun atlamayin. Ogun atlamak, daha az yemek yemek kilo vermenizi hizlandirmaz. Ogunlere sadik kalin. Neler yediginizi , ne zaman ve nasil yediginizi kontrol edin. Mumkun oldugunca kremasiz, unsuz, katki maddesiz , az yagli besinleri tercih edin. Fiziksel altivitenizi arttirin.
22- Vejeteryanim ne yemeliyim?
Balik da yemiyorsaniz yumurta, yogurt, yagsiz peynir, baklagiller eklenebilir.

23. Bir ayda ne kadar kilo verebilirim.
Ideal kosullarda verilmesi beklenen kilo haftada 1-2 kilo arasindadir. Yasam seklinizi fiziksel aktivite ile birlestirirseniz , aldiginiz sonuc kalici ve sevindirici olur.

24- Dogum kontrol ilaci kullaniyorum, nelere dikkat etmeliyim?
Hangi ilaci kullanacaginiza doktorunuzla birlikte karar verin. Son yillarda cikan ilaclarin yan etkileri minimal duzeye inmis durumda. Beslenmenizi degistirmenize gerek yok.

24- Kucuk cocugum var hala emziriyorum? Diyet yapabilirmiyim?
Emzirmek kilo vermenizi saglar. Besin secimlerinizi yaparken, aldiginiz her besinin cocugunuza da gectigini ve sutun tadini ve kokusunu degistirebilecegini, allerji yapabilecegini unutmayiniz. Siz saglikli beslenirseniz, bebeginize de saglikli besinler verirsiniz..

25- Cok yoruluyorum? Acaba diyet yaptigim icin mi?
Dengeli besleniyorsaniz, beslenmeye bagli bir yorgunluk olmaz. Her diyet modeli,her besini tam olarak icermez dogal olarak. Yasiniza, gunluk aktivitenize, tercih ettiginiz besinlere gore mineral ve vitamin destegi yapilabilir. Yorgunlugunuzun nedeni, baska organik nedenlere de bagli olabilir. Bir doktora danismanizda yarar var.

26- Kabizlik sorunum var, ne yapmam gerekiyor?
Kabizlik sorunu su icerek ve lifli besinler yiyerek cozulur. Eger birdenbire ortaya cikan bir problemse, mutlaka bir doktora danisin.

27- Regl donemlerinde asiri tatli istiyorum, ne yapmaliyim?
Bu hormonlarin size oynadigi bir oyundur ve baseetmesi oldukca zordur. Kan sekerinizi hizla yukseltip, sonra da insulin salinima yol acip sizi yeniden tatli arama krizine sokacak besinlerden kacinin. Kuru erik, kuru kayisi ve bir kac badem veya ceviz iyi bir cozum olabilir. Iki kucuk parca bitter cikolata da yenebilir.

28- Surekli yemek davetlerine katilmam gerekiyor ne yapmaliyim?
Yemeginizi secme sansiniz varsa, her zamanki duzeninize uygun olarak yiyin. Eger davet seklindeyse, o zaman onden birseyler yiyip gidin ve tabaginiza konan herseyi bitirmek icin ugrasmayin, sunulan yemekler cok yagliysa hic yemeyin, bu cesit davetlerden sonraki iki gun iki ana ogunde karbonhidrat tuketmemeye ozen gosterin.

25 Subat 2013'Roma

22 yorum:

Acemi Sef Meysun dedi ki...

Sevgili Mehtap,

Keske elimden daha cok sey gelse ve sana yardimci olabilsem. Ne zaman ve ne istersen her zaman yardima hazirim. Yeterki haber ver. Senin bize yardimlarinin karsiligi odenemez asla.. Bizlerle birlikte oldugun bize destek oldugunisinden, ozel yasamindan fedakarlik edip bize yardim elini uzattigin icin hepimiz cok sansliyiz. Sevgiler.. Meysun

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Meysun, gercekten cok ictenlikle tesekkur ediyorum butun desteginize... Hep burdaydiniz... Hep burdasiniz...Katkida bulunarak ve farklilik yaratarak...

elifhuma dedi ki...

Ay basim dondu... Ben de cok yogun oldugum icin bir de bu tempo. Allah kolaylik versin. Yardim edemeyecegim bari daha fazla yormayayim. Gorusmek uzere. .

Adsız dedi ki...

mehtap hanım benim anlamadığım her pazar değiştirilecek menüye neler oldu.şimdi ne yapmamız gerekiyor.yada artık kendi yolumuza bakmalı mıyız?
alışkanlıklarımızı kazanmış olduk mu gerisi bize mi kalmış.
neden listeyi göremedim ki?

AGYILMAZ

Unknown dedi ki...

Gunaydin. Guzel bir hafta diliyorum herkese.
Ne guzel annenin babanin yaninda olmasi. Bu yogun calisma ortaminda sana turbo guc katiyorlardir. Onlara bes dakika daha fazla zaman ayirmak, bes dakika durup nefes almak yerine gecenin bir yarisinda bize yaziyorsun.. Bu durum bile tek basina takdire deger. Yasam gorusunu, anneligini, bilgini, aile sevgini, meslegini beslenme konusunda ic hastaliklari uzmani gibi degil endokrin profesoru gibi bilgini, paylasimciligini, sosyal konulardaki duyarliligini, insani yonlerini takdir ediyorum. Ki seni yazdigin satirlardan anladigim kadar taniyorum.
Ben kendi adima sunu soylebilirim ki sen buraya yazmasanda daha onceki yazdiklarin var. Ansiklobediler dolusu bilginin suzulmus ozetlenmis kismi bu blogda eski yayinlarda mevcut.. Sagolsunlar Meysun gibi daha once takip etmis arkadaslar ara ara yazilari derlermisler.. Onlara da tesekkur ederim
Biraz okuyunca blogu ne yiyip ne yememen gerektigini, ne zaman yemen gerektigini biliyorsun.. Yapmam gereken tek sey sabirli olmam.. Tum ailene selamlarimi sevgilerimi gonderiyorum

sibelinmutfagi dedi ki...

mehtap hanım siz elinizden geleni yapıyorsunuz ama bizler galiba sihirli bir değnek arıyoruz burayı okuyunca hemen zayıflayacağız sizin yazdığınız diyetleri okumakla değil uygulamakla kilo verilebilir bunu biz yaşam sitili olarak benimsemeliyiz. ben kendi adıma malesef çok düzgün gidemedim çünkü iş yerimde yiyorum eve geç geliyorum ama yinede devam her şeyi çeşitlendirerek yiyorum. yemek bloğum olması işlerimi biraz zorlaştırıyor. Çünkü yeni bir şeyler eklemek istiyorum ama yapıncada yiyorum. özellikle hamur işi yinede kararlıyım yavaş yavaş gideceğim ama istediğim kiloya ulaşacağım kolay gelsin

Adsız dedi ki...

Mehtap Hanım
Benim migrenim var, ne zaman diyet yapsam migren ataklarımın sıklığı artıyor,bu yüzden yaptığım diyetlerde sürekliliği sağlayamıyorum. diyetinizi uygulamaya başladım 1.hafta sonrası yine migrenim tuttu.
migrenliler için önereceğiniz birşeyler var mı?
sevgiler
Aynur

Asli Gunel dedi ki...

çok faydalı bir hatırlatma bu, unutmamak lazım :)

diyetorfoz'la ilgili sözleriniz için de teşekkürler (o şefkat dolu azarınız da faydalı oldu ve sabah haftaya gülümseyerek başladım, bunu da söylemeliyim!)

aslına bakarsanız motivasyon her sey demek bu durumda, birbirimizi cok guzel etkiledigimizi dusunuyorum. en azindan 35 yasimda ilk kez beslenme aliskanliklarimi gozden gecirip degistirecek kadar caba yapabilmem bu birlikte yapma halinin sonucu, onu biliyorum.

sevgiler.

el-emegimiz dedi ki...

sevgili Mehtap hanım.
hakikaten 1 güne neler sığdırdığınızı gördükçe bende büyük bir şevkle bu günleri değerlendirmeye çalışıyorum.bize vermiş olduğunuz destekler için teşekkür ederim.
ben pazartesi sabahları tartınmayı adet haline getirmiş birisiyim. bu sabah 90,6.hedefim 60 kilo.boyum 1.65.yaş 38.üniversiteli(öğretmen) ev hanımlarındanım.ancak 2 senedeir halk eğitimde öğretmenlik yapıyorum.ama dersim akşamları.ve hafta sonu 13ten21e kadar.
Snoppynin tatlısı yerine beni,hele şu son zaman da bitter badem çikolatası beni çok çağırıyor.ve öğrencilerimin ikramlarını geri çeviremiyorum.açıkça söylemek gerekirse bende zaaf haline geldi.bitter de çikolata tükettiğim oluyor.
ölçüyü kaçırdığımın ertesi günü daha dikkat ediyorum.ve fark ettim ki ben,bir sorunuma çözüm bulamadığım zaman yeme ölçüsünü artırıyorum.bu tatlı veya tuzlu fark etmiyor.
buna çözüm getirdiğimde verdiğiniz listelere uyabiliyorum.ama ben bunu çoğunklukla yapamıyorum.
eylülden bu yana 7kilo verdim,2 haftadır90-91 arası gidip geliyorum.yine bir sorun haftasındayım.regl döneminden çıktım dün.sekizli rakamları göreceğimi hayal ederken.bu sabah yine 9lu rakamdı.ama dün bademi çok yedim.itiraf ediyorum.şu an görmek dahi istemiyorum:)
size bunları anlatarak bir nebze günah çıkardım.sadece anlatmak ve paylaşmak istedim.
kendimi, şu an daha iyi hissediyorum.yine teşekkür ederim bu arada bazı sorularım olacak.
-yediklerimin günlüğünü tutmaya devam etsem mi?
-birde çözüm bulamadığım dönemlerde sorunlaarıma,yemeden nasıl atlatabilirim?
artık,bende hamilelikte almış olduğum kiloları vermek istiyorum.sanki biraz daha desteğe ihtiyacım var gibi. bu arada 10eylülden bu yana yürüyorum açık havada.45dak.2 hafta ara verdim.rahatsızladığım için.bu sabah yine başladım.yürümediğimde rahatsız oluyorum.
herhalde bu yürüyüşler bana biraz yardımcı olacaktır ne dersiniz?

Esra dedi ki...

Allah anne babanıza sağlıklı, uzun ömür versin, size de Allah güç kuvvet versin:) Aile büyüklerine selamlarımı söyleyin lütfen:)

Adsız dedi ki...

Keyfinize diyecek yoktur simdi Mehtap Hanim,
Siz söyleyin simdi Keciboynuzlari geldi mi
Türkiyeden ????
Afiyet olsun,sifa olsun ,güc versin.Sule ( Hamburg)

Adsız dedi ki...

Uzun süre sorup sormama arasinda gidip geldim, ama artik ciddi sorun olusturdugu icin danisma ihtiyaci hissettim.

genel olarak listelere uyarak iyi gidiyorum. gün boyu önemli bi aclik hissetmesemde geceleri uyanip acliktan uyuyamiyorum.

hic bir zaman gec saatte yemek yeme, hele gece kalkip yeme aliskanligim olmadi. ama son zamanlarda ciddi sikinti olmaya basladi gece "aclik krizleri".

inanin uyku girmiyor gözüme ve migdem kiyiliyor resmen.

ne yapacagimi sasirdim..

sevgiler, meryemce

Birim dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım,
2010 yılındaki listenize ulaşmak için bu sabah blogunuza girdiğimde beni çok güzel bir süpriz karşıladı. Hem sevindim hem de geç kaldığım için üzüldüm. 6,5 aylık bir kızım var ve sadece geceleri de olsa halen emziriyorum. Malesef doğum öncesine göre 8 kg fazlam var.emzirme döneminde kilo vermede pek başarılı olamadım.
Vermiş olduğunuz plana uyabilir miyim, ya da nereden başlayabilirim.
Teşekkürler
Birim

Adsız dedi ki...

Sevgili Meryemce,
Ben bu Sabah 1 fincan kahve+ 4petit Beure+ 5 zeytin
Yedim saat 7:00 da ,saat10:00 da Midem gurlamaya
Basladi. Ilk DEFA.

Sana önerebilecegim ,Pek dogru olurmu uzmanlarimiz
Fikirlerini belirtsinler lütfen:)

Aksam yemegini biraz gec ye.ben bazen öyle yapiyorum.mesala tam 7:30 gibi.
Simdiki listeye uygun olan bol posali sebzelerle Dana
Etli yemek yapabilirsin.sabah ve öglen mutlaka yulafli
Ekmek, tam bugdayli ekmek tüket. Yulafa biraz agirlik
Verebilirsin yeterli su takviyesi ile.yulaf bagirsaklarda
Suyla beraber siser ve tokluk hissi verir.Bir elin nesi varda tarifleri var,hazirda alabilirsin.

Tokluk hissi veren ve tok tutan besinlerden bazilari:

Cavdar Ekmegi
Yulaf Ekmegi
Bögürtlen
Elma
Kirmizi Üzüm
Salatalik
Brokkoli
Greyfurt
Sardalya Baligi
Sirke : Mide bosalmasini yavaslatip tokluk hissi verir
Kan sekerinin yemekten sonra hizli yükselmesine
mani olur.
Yulaf: Yogun lif sayesinde kabizligida önler
Tarcinli Bitki cayi yemek sonrasi insülin artisina Engel olarak cabuk acikmayi önler. Günlük cay kasiginin
Dörtte biri kadar.
Ayva,Kuru Erik,Kuru kayisi,Elma Püresi,Cilek
YESIL YAPRAKLI SEBZELER: Salata ( marul türleri),
Ispanak,
Kereviz,
Karnibahar,
Brokkoli ,
En fazla posa icerenler.
Bunlar bildigim ve simdi internetten topladigim bilgiler..
Benimde hatirlamama sebep oldu sagol.
Kizim sana söylüyorum, gelinim SEN ISIT!!!!!!!!!!
Sevgi ve saglicakla kalin. Sule ( Hamburg )

Adsız dedi ki...

Mehtap Hanim,
Misir unu kullanmaya izin varmi? Bugün cok saglikli
Bir ispanak yemegi tarifi ögrendim misirunu kullanilarak
Firinda pisiriliyor. Ne derseniz?

Adsız dedi ki...

Acip cevap bekliyorum:
Aksama etli yesil fasülye pisirdim,icimden bir internete bak
diyen sese uydum veeeeee yesil fasulyede baklagillerden
Mis...... Yemeklere baklagillerden koymayin deniyor, ne olacak simdi ben sadece fasulyesini yiyecektim simdi
Onuda mi yemiyeyim,hemen baska bir seymi yapayim?
Ne diyorsunuz?????????

aminemesin dedi ki...

Merhaba Birim,

Öncelikle Mehtap Hanıma çok teşekkür ederim.

Sorunuza Mehtap Hanımın cevap vermesi daha doğru olur ama hemen hemen aynı aylarda bebeğim olduğu için ve Mehtap Hanımın verdiği listelere başlamadan aynı endişeleri yaşadığım için size cevap yazma ihtiyacı duydum :)

Ben bu programı geriden takip ediyorum yani Mehtap Hanımın oluşturduğu gruba üye olamadım geç kaldığım için. Şuanda "Hangi Liman" başlıklı yazının altındaki listeyi uyguluyorum. Programa 14 şubat'ta "Start Up" yazısındaki liste ile başladım.
Listelere harfiyyen uymaya çalışıyorum başından bu yana toplam 7 kg verdim daha da önemlisi hamilelik öncesi pantolonlarımı giymeye başladım. Ve en önemlisi sizinde kafanıza takılan budur sütümde hiç bi azalma olmadı aksine daha da arttı :) bebegim ek gıda+annesütü ile besleniyor.
Bu arada haftada 2 gün yoga, 2 gün yüzmeye devam ediyorum. Sizede bu yolda başarılar dilerim.
Amine
Başlangıç : 79,800 kg
Şuanda : 72,800 kg
Ve hedefim 60 kg

Yasemin dedi ki...

merhabalar bir arkadaşım tavsiye etti o çok güzel sonuçlar almış, site biraz karışık geldi bana nereden başlanmalı anlamadım, aslında diyetisyene gitmeye başlamıştım ama sizin listeleriniz bana çok alternatifli geldi, mesela hergün sabah haşlanmış yumurta yerine bir gün kahve içip kurabiye yiyebilmek.Beslenmeme dikkat ediyorum yaklaşık bir aydır ama pek farketmedi. Boyum 163 cm kilom 67 yaşım 28 ofis te durağan bir işim var. Bana yardımcı olursanız çok sevinirim. Sevgiler..

Adsız dedi ki...

arkadaşlar bu sorular çok önemli..cevaplara uymakta çKendi adıma 13 kilo verdim.80 kg dan 67 ye düştüm vee bir yıl boyunca bu kilo da kaldım.Riyada taşındık farklı insanlar ortamlar hayat derken sabahları bir saatlik yürüyüşle 5kg vererek istanbula tatile gittim.63 kg idim.sonra ki 2011 2012 de ne olduysa 67 *69 kg oldum .şu an programa birebir uyamıyorum ama akşamları 7 den sonra yememeye çalışıp yapabildigim kadar yürüyorum.Benim yürüyüş şartlarım uygun degil.Arkadaş bulursam devam ediyorum.Yaşadıgımız yer ve düzen farklı.Çocuklarımın düzenini saglarken ödün vermek zorundayım.2 yıl sonunda türkiyeye dönünce daha iyi şartlarım olur diye umut ediyorum..hep yürüyüş bu en iyi egzersiz HEPİNİZE KOLAY GELSİN
LALİ

GALANTHUS dedi ki...

Bize harcadığınız tüm emekler için teşekkür ederim Başlangıç; 82kg bugün 77 kg yola devam iyi ki varsınız GALANTHUS

Adsız dedi ki...

Ara ögünde yedigimiz meyve salatasina yarim muz da ekliyorum . Sari meyve olarak,olur degil Mi?
Yoksa muz yasak Mi?

Adsız dedi ki...

Sorumun cevabini ögrendim😊