Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

18 Şubat 2013 Pazartesi

AH KALBIM... (2)

 

Beynimizi saran  gereksiz bilgilerin detoxu yapilabilir mi ?
Kalbimizin kirilmis, dokulmus parcalarinin, bogazimizdaki dokuz bogumu asip, sirf yikmak yok etmek uzere sarf edilmis cumlelerin detoxu olabilir mi?

Cunku sadece yediklerimiz degil, soludugumuz kirli hava, negatif dusuncelerimiz, kolayca kapildigimiz umutsuzluk, bozulmus insan iliskilerimiz, soylediklerimiz, isittiklerimiz, hirslarimiz, korkularimiz, kiskancliklarimiz, guvensizliklerimiz de enaz yedigimiz besinler kadar zehirliyor bedenimizi...

Niye barsak duzenimiz boyle alt ust, saclarimiz matlasiyor, tirnaklarimiz cizgileniyor, cildimiz donuk , enerjimiz niye boyle dusuk? Niye keyfimiz yok, niye hayat eskisi gibi degil, niye bayramin seyranin tadi yok, niye aldigimiz gun eskiyor yeni ayakkabilarimiz?

Nelerin toksinleri birikiyor yasamimizda bu kadar cok? Niye yasam hep karsimizda, bir turlu yanimizda degil, niye herseyi bu kadar iyi biliyoruz da, uygulamaya gelince sasiyor hersey?
Niye hayatla mucadele ediyoruz habire? Biz yarini beklerken hayatimiz gecip gidiyor, baskalari gorsun diye foografini cekmekten herseyin, hicbir sey aklimizda yer etmiyor, anlar gecip gidiyor tweet olarak, post olarak, ustune hemen yeni bir yazi ekleniyor ve eskiyor hayat?

Kalbimizi-beynimizi-dilimizi-dusuncelerimizi-duygularimizi hangi frekansta tutmak istedigimize bagli hersey... Yani bizim secimimiz... Yani istersek temizleriz bedenimizi de, ruhumuzu da...

 Unutmayin, olumlu dusunmek, duzenli uyku uyumak, yasami guzel tarafindan gormeye calismak ta bir detox...

Gulun, gulumseyin, elbiseniz yeni olmasin ama arkadaslarinizi arayin, disari cikin birlikte, onemli degil nerede olundugu, beraber olun...

Yasami sevin, yasayan her canliyi sevin, bir hayvan edinin ya da bir hayvanin sizi aile edinmesine firsat verin...

Detox dediginiz sey keske bir lavmanlik sirkeli su, gazetelerde cok bilmis koselerinde yayinlanan sebze suyu tarifleri filan olsaydi, ama degil iste...

dip kose yapilan bir bahar temizliginden de daha dip-kose... Arayin, bulun, temizleyin yapabildiginiz kadar...
Hayat cok kisa, cok degerli... Yazik etmeyin kendinize...

P.S: 2012'de yayinladigim bir detox programini hatirlatti bana bu aksam Terazi. Tekrar paylasiyorum, dilerseniz bir goz atin...

http://www.mevsimlerdenroma.blogspot.it/2012/05/ah-kalbim.html

P.S 2: Bugun dunya kediler gunuymus. Herseyin suyunu cikarttik artik... Iyi ki NiNi'nin bu gunden haberi yok, iyice simarip tepemize cikardi artik... Aslinda zaten tepemizde ama hadi neyse... Sayesinde Federico 10 gun boyunca I Pad'a dokunmayacak, mine craft oynamayacak, ders calismak disinda internet yok... NiNi hanim sayesinde... Ama hadi kediler gunu hatirina susayim bari...

18 Subat 2013'Roma


71 yorum:

hulyalar dedi ki...

keske,soyle bir sirkeli suyla temizliyiversek herseyimizi mehtap gercekten..

sibelinmutfagi dedi ki...

günaydın güne nerdeyse sizle başlıyorum bende bir alışkanlık oldu. ama yeterince düzenli değilmiyim diye kendi kendime soruyorum en önemlisim spora fazla zaman ayıramıyorum masa başı iş yapıyorum araba ile işe gidiyorum eve gelincede ancak yemek hazırlayıp yiyip yatıyorum. Ama yılmadan devam edeceğim

sibelinmutfagi dedi ki...

Bu akşam için mesela çok az zeytinyağı ile pırasa pişirdim içerisine nohut ilave ettim akşam sadece onu yiyeceğiz yanında ekmek falan yok

Unknown dedi ki...

Bu yaziyi 2012 yilda da okumustum.Sonuna kadar katiliyorum.Keske dusuncelerimizin de detoxu olsa.
Bu arada kilo veriyor muyum bilmem ama iki gundur kendimi kuslar gibi hissediyorum.Detox listesine tam olarak uydugumdan mi, yoksa psikolojik mi anlayamadim?
Sanirim ne kadar tesekkur etsekte az olacak.Harikasin Mehtap!

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap;
seneler ve bu senelerin içinde yaşadıklarımın,acılarımın,kalp kırıklıklarımın,ümütsizliklerimin,kırgınlıklarımın,gerçekleştiremediğim hayallerimin,bunların sonucu insanlara duyduğum öfkeleri bir çırpıda atmak ,silmek isterdim.Babamla geçirdiğim Bonn!daki üniversite öğrencisi günlerime,saf ,iyi niyetli ve babasının temiz kalbiyle ve gözleriyle dünyaya baktığım günlere şu anda döktüğüm gözyaşlarıyla dönmek isterdim.Belki bir gün bütün kalbimizi acıtan ve ruhumuzu kirleten duygulardan arınırız,kim bilir......
sevgilerimle sevgi-liebe

Adsız dedi ki...

Nasıl da biliyorsunuz tam zamanını hayatın bu sıkıştırmışlığını iyi ki varsınız:) Günebakan

Unknown dedi ki...

Güne bu postla başlamak güzeldi..

KARAUZ dedi ki...

Günaydın Mehtap Hanım,
Ne kadar ilginç... Hiç tanımadığım biri ile bu kadar benzer duygulara sahip olmak... Ayrıca en yakınınızdakilere bile zaman zaman şüphe ile bakarken, çok uzaklardakine bu kadar güven duyabilmek... Teşekkürler, sizin varlığınız hem bedenime, hem de ruhuma iyi geliyor. Çarşamba günü doktora bitirme sınavım var. Bu yıl yarım kalan her şeyi tamamlamayı umuyorum. Kilo konusundaki başarı hikayem de bunlardan biri olacak:) sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Bugunku yaziniz cok iyi geldi mehtap hanım.güne daha zinde,umutlu,pozitif başlamak icin güzel bir doping :)) TATLI MAVİ

sibelinmutfagi dedi ki...

merhaba aklıma bir şey takıldı perşembe gününe kadar yapacağımız proteinsiz beslenmede bir öğün dışına çıkarsak bir şey olurmu

elifhuma dedi ki...

Yine cok guzel bir yazi. Tesekkurler. Ben kendimi cok iyi hissediyorum. Kiyafetlerim oldukca bol, hareketlerim rahat ve enerjigim cok sukur. Sevdim bu detoksu.:-)

Adsız dedi ki...

merhabalar mehtap hanim,cok mutlu oldum yeni yazinizi gorunce...buradayiz,saglikli beslenmeye devaamm insallah...ERZURUMDAN BASAK

zeynebb dedi ki...

Merhaba hayat o kadar zorki tüm bu zorluklara rağmen dimdik ayakta kalabilmekte bir o kadar keyifli her zorluğa ve ihanete ve aldatmaya ve kalp kırıklıklarına rağmen hayatı seviyorum ve umudumu hiç yitirmiyorum elbet iyi insanlarında sayılarının çok olduğunu sevgi ile kalın...

Deniz dedi ki...

Çok çok çok katılıyorum. Sadece fotoğraf çekmek, paylaşmakla ilgili aktivitelerin farkındalığı artırdığını düşünüyorum. Tabii cılkını çıkartmadıkça ve reelden kopmadıkça

Adsız dedi ki...

merhaba mehtap hanım ben hatun.gerçekten siteniz çok güzel ben size bi kaç soru sormak istiyorum zamanınızı alıyorum ama kusura bakmayın olur mu.ben listelerinizi çok eskilerden başlayarak yapıyorum 1 ay falan oldu ve 67,5 başladım şu anda 62,9 benim sormak istediğim eskilerden devam mı edeyim yoksa yeni bu verdiklerinizi yapayım.153 boyum 26 yaşındayım ve 1 oğlum var emziriyorum...eski listelerinizdede detoks haftasındayım ama yeşil çorbayı içemedim tadı çok kötüydü çorba şeklinde yamesemde başka bişekil önerebilirmisiniz...zamanınızı aldığım için özürdilerim yeniden sevgiler istanbuldan size

Adsız dedi ki...

selamlar mehtap hanım ben zipircim sormayı unutmuşum kahvaltıda ki müsliyi meyve suyu ile mi yiyeceğiz cevabınızı sabırsızlıkla bekliyorum şimdiden teşekkürler

Asli Gunel dedi ki...

geçirdiğim en kolay hafta olmadığını söylemem lazım ama geçiyor bir şekilde ve güzel sonuçlar aldığımı gördükçe devam etmek için daha da motive oluyorum. kendi hikayemin önemli bir parçasını burada sizinle paylaşmak isterim:

http://diyetorfoz.blogspot.com/2013/02/detox-haftas-baslad-34gun-zor-gecti-evet.html

(link benim bu diyete başladığım gün açtığım bloguma yaptığım bir girişe aittir).

herkese sevgiler, güç & kuvvet ve devam etme iradesi diliyorum! :)

Serçe dedi ki...

Sevgili Mehtap, ve tüm arkadaşlar! Merhaba.. Bu yol uzun, bu yok engebeli :) Mücadele ediliyor sanki bir savaş gibi.. (ben bazen öyle hissediyorum belki de bedenimi ehlileştirme, eğitme savaşı bu). Dediğiniz gibi insan beyni herşeyi icat edip yapabilirken bir dilim böreğe, bir dilim pizzaya, tatlılara teslim olabiliyor. Ben bir süredir koptum ama Mehtap Hanım sizden öğrendiklerimi unutmadan ve uygulayarak devam ediyorum. Detox haftasını ben kendim için bir kaç gün sonra uygulayacağım. Her şey için tekrar tekrar teşekkürler. İyi ki ama iyi ki yolum size rastlamış. Sevgiler. Melike - Ankara

emrem dedi ki...

çok güzel bi hafta çokda enerjik geçiyor bende 2 gün gecikmeli yapıyorum detoxu cumartesi pazar bakmamıştım listeyi görmedim hergün bakıyorum bişeyler yazıyormusunuz die yazdıklarınız motive ediyor beni lütfen yazmaya devam edin şimdiden çok teşekkürler

Adsız dedi ki...

Rumuz: irade
Merhaba 14 ocakta programa 77.6 kg olarak başlamıştım. 1-13 şubat tarihlerinde sürpriz bir şekilde umreye gittik. Yemek uyku düzeni tamamen değişti. Başdöndüren bir hareket vardı orada. 76 Kg olarak döndüm. En son 75.6yı gördüm. Ben detoks programının ruhsal kısmını önceden yapmış kabul ediyorum kendimi. Şimdi bu diyetle fiziksel yanı da onu tamamlayacak inşallah. Herkese kolaylık ve tam bir arınma diliyorum. Ayşe

Adsız dedi ki...

Sevgili Asli linkinize nedense giremiyorum. Bunu
Daha önceden denemistim.neden bilmiyorum.

Adsız dedi ki...

Ne güzel herkes kendini Enerjik hissediyor.
Pazar günü oglumun futbol takiminin düzenledigi
Turnuvada nerdeyse 100 e yakin Waffel yapip sattim.saat 10 dan 16 ya kadar Ayak ustunde Satis yaptim. Aksama kadar dogru dürüst birsey yiyemedim. Biraz yesil salata,ceviz ve ihlamurcayiyla idare ettim.Tabii kahve yasakti. Bugün sali ve Ben kendime daha yeni yeni geliyorum.Yaslaniyorum galiba:)))) önumüzdeki günlerde
Spora devam edicegim insaallah.nerdeyse 1 haftadir
Yapamadim:(( yesil corba günlerine Az kaldi. Herkese
Kolay Gelsin.Sule ( Hamburg)

Asli Gunel dedi ki...

merhaba "adsız" :) acaba kopyalarken hata olmuş olabilir mi? isterseniz direkt http://diyetorfoz.blogspot.com/ adresini de deneyebilirsiniz, linkini verdiğim yazım "DETOX haftası başladı! 34.gün zor geçti evet." başlıklı, arşivde görebilirsiniz.

Bu arada, benim kişisel tavsiyem (özellikle de bağırsak hareketleri sorunu yaşayanlara) kivi yemeleridir, bana hep iyi gelmiştir. :)

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap hanim,sevgili arkadaslar,
Benim cephemde hersey iyi gidiyor. haftada 3gun spor salonunda pilates yapiyorum. 2gun beyaz tvde ebru salli i,e evde pilates yapiyorum. Artik asansore binmiyorum. Sonuclarini almaya basladim. 1beden incelmismisim ya da sikilasmisim. Mutlulugumu sizlerle paylasmak istedim.Sevgilerimle Arzu

Adsız dedi ki...

Mehtap arka fona Halil Sezai'den isyaaaağğğnn şarkısını istiyorum bi de peynir süt yoğurt tavuk balık kırmızı et istiyorum :-)
Nuri

Adsız dedi ki...

salı günü yayınlanacak diyet nerde kaldı.alışveriş yapıp eksik şeylerle başlamayalım.Benim zayıfladığımı gören komşularım ,iş arkadaşlarımada sırrımı söyledim.Mehtap ve mevsimlerden roma dedim.şuan toplam 7 kişi sağlıklı besleniyoruz.sessiz sedasız o 6 kişi kilolarını defterlerine not ediyorlar.
ne mutlu si&e.inanmak zor şeydir.Uzaktan bunu başarmanız doğrusu alkışlanır sadece

Adsız dedi ki...

Bu ulkede dogmaktan yasamaktan sonsuz mutluluk duyuyorum. Ama kadinlari,kizlari oyle bir yetistiriyoruz ki sonunda sadece cevresindekiler icin yasayan, kendini hep geri planda tutan , mutsuz bireyler oluyorlar. Ben de onlardan biriyim hepimiz gibi.
Baskalarina vermeye okadar alismisiz ki almayi unutmusuz. Hatta almayi beklemeyi,istemeyi de.
Iste boyle yasayip giderken cok uzaklarda yasayan, sesini hic duymadigimiz , elinin sicakligini hic hissetmedigimiz birinin , kalbimize sozcukleri ile dokunmasi, bize deger verip zaman ayirmasi hepimizi cok sasirtiyor. Sadece sizinle haberlesmek icin actigim mail hesabinda yazdiginiz cevabi okuyunca cok mutlu oldum. Cumlelerdeki sicaklik kalbimi isitti.Sevgili Mehtap birkez daha soyleyecegim ben de umarim sizin gibi evlatlar yetistiririm. Ne mutlu sizi yetistiren anneye babaya. Umarim sizin gibi kalbe dokunmayi bilirim.Artik daha sikici olmadan bitirmeliyim.
Sevgilerimle Arzu

kirmizipikini dedi ki...

Bugün bir delilik yaptım. Sabah durakta otobüs beklerken bir kız gördüm. Poğaça veya açma yiyordu.Gençti, çok güzel bir suratı vardı ama fazla kilosu da vardı. Çantamdan çıkardığım bir fişin arkasına mevsimlerdenroma.blogspot.com yazdım. Sonra yap dedim kendime. Tam otobüsüm geldiğinde kağıdı eline vermek istedim. Geri çekildi. Lütfen bu siteye girip oku dedim. Otobüse bindim. Eğer bu siteyi girip okuduysan biz burda çok kişiyiz. Büyük bir enerji var burda. Senide bekliyoruz aramıza. Kendin için yap bunu. Güzellik falan boş o kadar gençsin ki sağlığın için yap.

Adsız dedi ki...

Sevgili Asli,
Direk google dietorfoz.blogspot.com yaziyorum
Ama malesef bu sayfa bulunamadi diye yaziyor..:(((.deneyimlerinizi okumak isterdim.Selamlar . Sule ( hamburg)

Adsız dedi ki...

Simdi Persembe, cuma,cumartesi yesil corbayi bir
Ögünde icecegizya Sabah ve aksam ne yapacagiz?
Önceki listeyi Gene devammi edecegiz ?
Ete izin varmi? Persembeden itibaren?
SEDA,TERAZI veya ESMA bir cevap veriverin kardesler :))))tesekkürler.kestane Kebab ACELE CEVAP!!!!!!!!

Dudu dedi ki...

Tatil sebebiyle bir 12 gunluk aradayım programda, maalesef detoks bölümüne geçemedim. Her seyden az az yiyerek, bol yuruyus yaparak en azından kilo almadan tatili bitirmeye çalışıyorum. Detoks için çok heyecanlıyım, hele de tatil sonrası çok çok iyi gelecek sanırım. Her şey için teşekkürler Mehtap Hanım.
ve kirmizipikini, öyle çok güldüm ki yaptığın şeye. helal olsun, ne güzel yapmışsın. Ben de herkese yazıp veriyorum, hadi başlayın diyorum. Dünya hafiflesin :)

Esma dedi ki...

Sevgili adsız,
Ben aynı şekilde devam edeceğim sabah ve akşam,et te yok,diğer hayvansal ürünlerde,yeşil çorba malzemelerini aldım ,öğlen çorba diğer öğünler aynı,sonrada tartılacağım 3 günün sonunda..


Sevgiler

Esra dedi ki...

Tekrar ne zaman tartılacağız??? Filozof soruyor:)))

kardelen dedi ki...

mehtap hanım ben 1 65 boyunda ve 72 kloyum sizi takip ediyorum ama birtürlü kendime güvenip listelere devam edemiyordum 1. günü başlayıp 2. günü bırakıyordum ama bu sefer kararlıyım devam ediyorum detoksu yapıyorum bundan sonra ne uygulamam gerekir lütfen söylermisiniz siz söyleyince dahada cesaretlenicem detoksa tam uydum hiç bir şey atlamadım daha tartılmadımda şimdiden çoookkk teşekkür ediyorum her şey gönlünüzce olsun...

Adsız dedi ki...

Tesekkürler ,Esma bende öyle yapacagim.sevgiler Sule (Hamburg)

Asli Gunel dedi ki...

öncelikle, sevgili şule, dietorfoz değil, "diyetorfoz" diye bakarsanız bulabilirsiniz :)

arkadaşlar, bugün tartılmamız gerekiyor muydu bilemiyorum ama detoks günlerinin sonunda ne olduğunu çok merak ettiğim için çıktım tartıya. 2 haftadır neredeyse 10 gr bile verememişken 1 kiloyu daha atıvermişim üzerimden, çok güzel bir his tabii ki! 94 kg ile başlamıştım, şu anda 83,5'im, daha da yola devam ediyoruz daha ne isterim?

bunu 5 günlük kafeinsizlik sonrasında 1 fincan kahve ile (türk kahvesi) kutladım, herkese selam & sevgiler!

SERAP dedi ki...

HERKESE GÜNAYDIN,
GÜZEL BİR 5 GÜNDEN SONRA GELSİN MİSSSS GİBİ YEŞİL ÇORBAMIZ.
TARTI GÜNÜNÜ İPLE ÇEKİYORUM.HERKESE KOLAYLIKLAR DİLİYORUM, MEHTAP HANIM SİZE DE TÜRKİYEDEN SEVGİLER YOLLUYORUM.HERŞEY İÇİN TEŞEKKÜRLER.

mürüvvet dedi ki...

mehtap hanım EMZİREN ANNELERİ UNUTTUNUZZZZ :(((

kirmizipikini dedi ki...

Adsız,

SEDA sorunun cevabını önceki listenin altında vermişti:
Perşembe-Cuma-Cumartesi yeşil çorba dışındaki öğünleri istediğiniz listeden seçebilirsiniz.Bu 3 gün protein- süt- yoğurt var.Yeşil çorba yanında başka bir şey yok.

Dudu,
Biz hafifledikçe dünya da hafifleyecek :)Yalnız önce kendimizi bi hafifletelim de benim kilo iki haftadır durmuştu bu sabah çok şükür harekete geçti. 400grcık vermişim. Pes etmek yok :) Yoksa kimse bu kiloyla dediklerimize inanmaz :))

Ekim dedi ki...

Aslı G., bloguna bayıldım. Özellikle de "Yeşil Çorba in da house" başlığına pek bir güldüm.

Bu 5 gün bana da zor geçti, kahve içememek ve hayvansal proteinden uzak kalmak zormuş. Ama imkansız değilmiş, bunu öğrendim. Hafifledikçe kendimi ve sınırlarımı yeniden keşfediyorum sanki. Bir laf var İngilizce, kabaca çevirirsem "Eğer sizi zorlamıyorsa sizi değiştirmez" diye. Ben bu sözü hep kendime hatırlatıyorum.

Henüz tartılmadım ama dün akşam 11 senedir dolabımda duran bir eteğe girdim. Hem de öyle zorlayarak filan değil, rahatça fermuarı kapandı. Yolum hala uzun ama iradem gün geçtikçe erimek yerine sağlamlaşıyor.

Hepsi de başta Mehtap, Seda, Terazi ve Esma olmak üzere sizlerin sayesinde.

Kocaman öpücükler ve sevgiler.

Adsız dedi ki...

Hay Allah iyilimi versin!!!!!!!
Almancanin etkisi,Birde göz doktoruna gideyim bari....
Sen cok yasa emi.hemen basliyorum okumaya.ne demisler
Sora sora Bagdat bile bulunur.sevgiler.Sule

Adsız dedi ki...

Gerci su siralar ara verdik ama bir hatirlatma :
Metabolizma cayini ögün aralarinda icmemiz metobolizmanin calismasini hizlandiriyormus.bunu Mehtap
Hanimin 2009 yilindaki siz hala baslamadiniz mi? Yazisinda
Okudum.Ayrica yesil corba icildigi günlerde sabahlari yesil
Icecegi öneriyor: maydonoz,dere otu,Taze nane ve rokayi
az bir suyla blendirdan gecirip kahvaltida icmek de cok güzel detox oluyormus.Yorum kisminda ve üst yazidan
Okuduklarim.
Ben uzunzamandir m .cayini onun tarifine Taze zencefili de
Ekleyerek yapiyorum. Cok güzel ferahlatici etkiside var.
Ayrica su siralar herkes soguk alginligi ve gripten kiriliyor.Enkücük yelden nem kapan ben Yazin bile cantasi selpaklar dolu olan ben nerdeyse bütün yil nezle dolasan ben
bu icecekle tanistiktan sonra 1-2 yildan beri doktara gitmedim. Kronik sinizütüm yok oldu gibi . Zaten
Mehtap hanimda öksürüge cok iyi geldigini belirtmis. Tek
Dikkat etmeniz gereken konu: ZENCEFILI idareli kullanin
Ilk yaptigimda zencefilin tamamini koymustum da genzim yandi,cünkü aromasi cok güclü.
Benim yaptigim sekliyle söyle :
3 elma ( cekirdekleri ve kabugu ile)
1-2 tarcin cubugu
1 tatli kasigi tane karabiber(ezilmeden Top Top)
1limon( kabugu ve cekirdekleriyle,Bio olmasi lazim)
1/2 zencefilyumrusu (Taze)
1tatli kasigi karanfil
2-3litre Soguk Su (tencerenin boyutuna Göre)
Agzi kapali Halde kaynayana dek pisesecek ,atesten alinip agzi kapali Halde ilinana kadar soguyacak hemen süzmeyin Icindekiler demlensin . Isteyen sicak,ilik yada benim gibi soguk soguk icecek.Gunde 3 bardak kadar.Almanlar kis günlerinde zencefil cayini sicak sicak iciyorlar,vücududa acayip isitiyor.Bir deneyim derim.Cok Uzun bir Yorum oldu ama umarim faydam dokunur.Sevgi ve saglikla Kalin. Sule ( Hamburg)

Şükran Kayaoğlu dedi ki...

Bu detoks haftasi sadece vucudu arındırma amacli sanirim, son 1 haftadır hic kilo veremedim. Ve bende halsizlik ve baş ağrısı yaptı bu hafta. Tiroidit rahatsızlıgim var bununla alakası olabilirmi acaba?
Japonya

Esra dedi ki...

Mehtap hanım ben hala anlayamadım. Mustafa Sandal ne diyordu??? Eski yazılarınıza takıldımda bugün...

Adsız dedi ki...

mehtap hanım merhaba ben matematik listenizi ilk günden beri takip ediyorum ve yaklaşık 3 kilo verdim.dün hamile olduğumu öğrendim .sanırım rejim bende bitti ancak 2 gündür rejimde olmamama rağmen gayet güzel besleniyorum hayatımdaki fazlalıklardan bu kadar zamanda bile kurtuldum.ne yapmalıyım bundan sonra diye sormak istiyorum çünkü yeterince zayıflamadım.ancak hem sağlıklı beslenmek ve bebeğimi beslemek hem de gereksiz kilo almak istemiyorum. ayrıca sizin listenize uymanın benim hamile kalmamı kolaylaştırdığını düşünüyorum;çünkü pcos hastasıyım ve bunun bana getirdiği insülin direnciyle zayıflamak da hamile kalmak da çok zor.
Herşey için teşekkürler
İYİ Kİ VARSINIZ......

Esra dedi ki...

Aşkın kilo vermede de etkisi var mıdır??:))) Neden bilmem sizin bloğumuzdan ayrılamıyorum. Eski yazılarınızı tekrar gözden geçiriyorum, zevk alarak okuyorum. Mutlu oluyorum, keşke yanımda sizin gibi enerjimi yükseltecek bir arkadaşım olsa diyorum hayıflanarak... Ankara'dan sevgiler, selamlar...

Sardunya dedi ki...

Detoksun ilk 3 gününde dibe vurduğumu yazmıştım. Sonra inanılmaz birşey oldu ve 4. günden itibaren hem enerjm yerine geldi, hem de kendimi hafiflemiş hissetmeye başladım. Bu akşam itibarıyla detoks programini da yuzumun akiyla tamamlamis bulunuyorum. Yarin kahvaltida peynir yiyecegim, benden mutlusu var mi :))

Unknown dedi ki...

Olmuyoooor arkadaslar! ne kadar dikkat edilirse edilsin hareket etmeden kilolar gitmiyor.tecrube ile sabit:(

elifhuma dedi ki...

Detoks ta ben de ucuncu gunden sonra zorlanmaya basladim. Hatta zor bitirdim diyebilirim.

GZNTPSEDA dedi ki...

Bu sefer sorulara yanıt yok, teşekkür var.

Sevgili kırmızıpikini, Şule (Hamburg),Aslı G., Nuri varlığınız, desteğiniz, sorulara verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim. (Adını atladığım varsa kusuruma bakmasın lütfen.)

Ayrıca bana teşekkür eden herkese bir parça yardımım oluyor ise mutlu olduğumu bildirmek ve ve bir cevap yazmak istedim. Ben de size teşekkür ederim.

Esma'cığım sana ayrıca bir teşekkür yolluyor ve yanağından öpüyorum.

Mehtap için birşey yazmıyorum. O bendeki yerini biliyor.

Veeee bugün Federico'nun doğumgünü, kucaklıyorum, öpüyorum, sevgilerimi yolluyorum.Anne, babası ve sevdikleri ile gönlünce bir yaş diliyorum.

Sevgilerimle,
Seda

Asli Gunel dedi ki...

sevgili ekim ve şule, güzel sözleriniz için teşekkür ederim. ben blog tutmaktan ayrı bir keyif aldım şu son zamanlarda, biraz da içimi dökme ve hatta şımarma imkanı yarattı bana, çok da güzel insanlarla tanışmaya ve dayanışmaya başladım ayrıca. maalesef fazla yoğun çalıştığım için burada yorumları çok takip edemiyorum çünkü.
herkese yazmalarını tavsiye ediyorum ben, isterlerse bir blogda, isterlerse bir excel dosyası açarak ya da defter tutarak DÜRÜSTÇE o gün içerisinde neler yediklerini (ve miktarı tabii) yazdığımızda diyetin dışına çıkmakan çekinebiliyoruz, ben öyle gördüm: bazen, canımın çooook istediği bir şeyi sadece o listeye yazıp yayımlamaktan utanacağımı bildiğim için yemeyiveriyorum, inanır mısınız! :) bana çok çok iyi ve faydalı geldi, herkes kendi yöntemini geliştiriyor sanırım.

bu arada, şule o metabolizma çayına yaptığın modifikasyon tarifini not ettim, yapacağım (sadece karabiber eksik koyacağım karabiber alerjim nedeniyle, umarım büyük kayıp olmaz benim için) mehtap hn'ın verdiği tarifi de karabiber nedeniyle uygulamamıştım. haftasonu yapacağım, eğer müsaden olursa bunu da diyetorfoz'a eklemek isterim.

herkese sevgilerle.

Adsız dedi ki...

Aslicigim,
Bu lafinla gönlümü fethettin:
"Vay anasini sayin seyirciler"
Bu söz babamin tescili altinda sanirdim,okuyunca babam
Aklilma geldi ( kendisi Türkiyede ) ve cok mutlu oldum.
Blogunu Pek sevdim cok icten ve sicak.

Ayrica diyettaslar,
Dün pisirdigim uyduruk yesil corba beni cok tok tuttu öglen
1 Tabak yedim icine esmer Pirinc atmistim. Bu seferki
Yaptigim biraz degisikti ve aksama kadar hic aclik hissetmedigim gibi aksamda fazla yemek yiyemedim.
Belki denemek isteyen olur diye yazmak istedim:

250-300 gr.dondurulmus Brüksel lahanasi
1yesil kabak
2 tane pirasanin yesil kismi
2-3 tane yesil soganin yesili
100 gr kadar ispanak dali ( ispanak sotesinden artmisti )
1 yesil Paprika (iri dolmalik biberde olur)
1/2 demet maydonoz
1/2 demet dere otu
2-4kasik esmer Pirinc
1/2 Brokkoli
2-3 yesil kerevizin dali
1yaprak defne yapragi, 1tutam kekik. 1tutam Kuru nane
Tuz,Kir.biber,Kar. Biber istenirse sarimsak
Tencereye lahanalari 4 e keserek koydum,Brokkoli ciceklerini ekledim,kabagi kücük küplere kestim, kerevizin ve ispanagin dallarini ince dogradim,biberide ayni sekilde.
Defne yapragini koyup biraz da su ekleyip yumusuyana kadar pisirdim ve inmesine yakin maydonozu,dereotunu ve z.yagini ekledim. Önceden pirincini eklemistim.Afiyet olsun.yemegi blendirdan gecirmedim.
Benim yorumlar biraz Uzun oluyor kusura bakmayin sizlere kendi paylasimlarinizi sunarsaniz memnun olurum.Ne demisler," bir elin nesi var iki elin sesi var "
Sule( Hamburg )

Adsız dedi ki...

İyi ki doğdun federico
İyi ki doğdun federico
İyi ki doğdun iyi ki doğdun
İyi ki doğdun federico

Mehtap Allah evladını sana bağışlasın birlikte uzun mutlu huzurlu bir hayat diliyorum. Sevgiler...
Bu arada federico' nun doğumgünü şerefine biz de pasta yesek mi:)

Seda sevgiler...
Aslı blogun müthiş bir kaç arkadaşı daha izliyorum ama seni okumak çok eğlenceli
Nuri

Adsız dedi ki...


Sevgili Mehtap Hanım,

Evladınız Federico'nun doğumgününü kutlar, güzel bir ömür yaşamasını dilerim.

Sevgilerimle. N.Ç.

Terazi dedi ki...

Sevgili Federico;

İyi ki doğmuşsun, iyi ki anneciğinin kuzusu olmuşsun.

Nice sağlıklı, mutlu, başarılı yıllar dilerim sana, ailenle birlikte...

Sevgiler,

ipek

Esma dedi ki...

Yakışıklı delikanlım ,Federico cum,

Doğum gününü kutluyorum ,sevdiklerinle sarmalanmış sıcak,mutlu aydınlık bir ömür senin olsun istiyorum..

İyiki varsınız..

Sevgiler

Esma dedi ki...

Sevgili,yakışıklı delikanlım Federico

Doğum gününü kutluyorum,sevgi sağlık ve aydınlık bir dünyada sevdiklerinle birlikte güzel bir ömür senin olsun diliyorum....

İyiki varsınız

Segiler

kumcocuk dedi ki...

Sevgili Mehtap Hanım,
Sevgiler ve selamlar.Duydum ki oğlunuzun doğum günüymüş:)
Nice mutlu senelere ve tabi tüm sevdikleriyle bereketli bir ömür onun olsun..Allaha emamnet hepimizin evladım.

Ve sevgili güzel arkadaşlar,
Ne güzel yazıyor, ne güzel kilo veriyor ve ne güzel hayatı güzel ve keyifli yaşamanın bizim tepkilerimize bağlı olduğunu ifade ediyorsunuz.
Burda olmak birinci etken tüm verilen kilolarda:))
Herkese selamlar...

kumcocuk dedi ki...

Sevgili Mehtap Hanım,
Sevgiler ve selamlar.Duydum ki oğlunuzun doğum günüymüş:)
Nice mutlu senelere ve tabi tüm sevdikleriyle bereketli bir ömür onun olsun..Allaha emamnet hepimizin evladım.

Ve sevgili güzel arkadaşlar,
Ne güzel yazıyor, ne güzel kilo veriyor ve ne güzel hayatı güzel ve keyifli yaşamanın bizim tepkilerimize bağlı olduğunu ifade ediyorsunuz.
Burda olmak birinci etken tüm verilen kilolarda:))
Herkese selamlar...

Adsız dedi ki...

Sevgiler Asli,
Elbette yazabilirsin mutluluk duyarim.Benim en sevdigim
Iceklerin basinda ginger Ale ( zencefil gazazu gelir ) ama satilanlarin icinde fazla seker oldugundan son zamanlarda
Icemiyorum malum :))
Bu tadi m . Cayinda bulabiliyorum gazsiz sodasiz olsada.

Sevgili Mehtap Hanim,
Federiconun dogumgünü kutlu olsun, nice yillara
Sizin gibi bir anneye sahip oldugu icin cok sansli.
Ayrica basliyi okuyunca cok mutlu oldum,önce Aslinin basliyi sonra sizinki,bir cümleyle insan mutlu olmayida bilip ögrenmeli degil mi ?
Burcin aynen katiliyorum,sporsuz olmuyor. Ne kadara
Gücümüz yeterse o kadar hatte bazen sinirimizi zorlasak iyi olacak .son 1 hafta spor yapsaydim
En Az. Bir Kilo daha bu hafta verirdim.gecen haftaya Göre hafifledim ama +spor daha iyi olurdu. Kendi
Sucum.
Bende emegi gecen herkese tessekkür ederim,faydali
Olabilirsem ne mutlu bana.Hamburgta sevgiler.Sule

Unknown dedi ki...

Iyi ki dogmus Ferico... Yeni yasinin ona guzellikler getirmesini dilerim. Hayatinda hersey gonlunce olur umarim.

Bu arada arkadaslar ben detox bolumunden cok hoslanmadim :( ilk kez diyette hissettim kendimi. Cunku yememem icmemem gereken seyler vardi. Daha onceki listeler bana daha cok hitap ediyodu sanki.Etsizlikten ziyade sut ve sut urunleri yiyip icememek bana zor geldi. Acaba ileride bu detoks haftasini dener miyim? Yorumsuz :-) Zorlansam da bagli kaldim oyle ki misir gevregini nar suyuyla yedim ve yeni bisey kesfettim, tadi cok guzel geldi bana. Yesil cay ictim bol bol...Ama bugun soole guzel bir kahve beni bekler.
Hepinize selamlar, herkese kolay gelsin...Hersey guzel olacak ben buna inaniyorum, havalar da isinsa artik cok daha guzel olacak. Yazin gelisini iple cekmiyo musunuz arkadaslar? Incecik kiyafetlerin icinde karninizi icine cekmeden dolasabileceginiz gunler...

Asli Gunel dedi ki...

çok teşekkürler nuri :) insanın kendini yalnız hissetmemesi kadar güzel şey yok!

şule, yeşil çorbanı yarın ben de yapacağım. bugün öğlen yemiş oldum artık ama yarın da yeşil çorbalı gün nasılsa, sağolasın tarif için. :)

Adsız dedi ki...

mutlu yıllar Federico,yüreği kocaman bir annenin dünyalar tatlısı oğlu olarak sağlıklı bir ömür geçirmeni dilerim.
sevgiler Fatsa

Unknown dedi ki...

Federico demek istemistim. Yazim hatasi icin kusura bakmayin...
Selamlar sevgiler :)

Adsız dedi ki...

Bugün Italyada parlemento secimleri var.
Mehtap Hanim da seciyor. Italyan halki icin en iyisi olur umarim!!! Sevgilerle

Sule(Hamburg)

Adsız dedi ki...

Aslicigim,
Blog sayfanda Yorum kisminda Adsiz secenegi
olmadigi icin Yorum birakamiyorum:((
Bugün seni ziyaret ettim ,aferin sana .Kendine hakim
Oldugun icin.sevgiler sana ve herkese.Sule.

Asli Gunel dedi ki...

Şulecim çok teşekkür ederim!
Bu arada "adsız" seçeneği olmadığının farkında dahi değildim, onu da açayım o zaman :)

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Iyi de olur,sevinirim.Sule.

Adsız dedi ki...

Merhaba!
Bende tarifini tesadüfen buldugum bir corbayi paylasmak istiyorum:)
Etli ispanakli nohut corbasi

300 gr ıspanak
1 yemek kaşığı tereyağı
1.5 su bardağı haşlanmış nohut
3 yemek kaşığı un
7 su bardağı su
300 gr kemikli kuzu eti
2 diş sarımsak
Tuz
Karabiber
Pul biber

Hazırlanışı
1.Kuzu eti ve suyu tencereye alıp et yumuşayıncaya kadar haşlayın.
2.Eti tencereden alıp küçük parçalara ayırın ve soğumaya bırakın.
3.Tereyağının bir kısmını eritip unu ekleyin ve rengi hafif değişinceye kadar kavurun.
4.Et suyunu azar azar ve hızla karıştırmaya devam ederek ekleyin.
5.Tuz, karabiber ile tatlandırarak kısık ateşte 15 dakika pişirin.
6.Ispanakları elinizle küçük parçalara bölerek çorbaya ekleyin.
7.Etleri ve haşlanmış nohutları da ekleyin ve 5 dakika pişirdikten sonra ocağı kapatın. Sarımsağı rendeleyip çorbaya ekleyin. Tencerenin kapağını kapatarak 10 dakika dinlendirin. Tereyağını eritip kırmızı pul biber ilave edin. Çorbayı kâselere paylaştırıp üzerine, erittiğiniz tereyağlı biberi dökerek sıcak servis yapın.

Dogrusu cok doyurucu bir corba oldugunu düsünüyorum..biraz degisiklik olabilir diyer corbalardan sikilanlar icin..
selamlar, asya

Adsız dedi ki...

Sebzeli Karisik Sote

200 gr brokoli
200 gr karnabahar
200 gr mantar
1 kabak
2 kırmızıbiber
2 sivri biber
1 pırasa
2 yemek kaşığı soya sos
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı kekik
1 diş sarımsak
Tuz
Karabiber

1.Brokoli ve karnabaharı yıkadıktan sonra küçük parçalara ayırın.
2.Mantarları yarım ay şeklinde doğrayın. Kabak, kırmız biber, sivri biber ve pırasayı ince ince doğrayın.
3.Zeytinyağını tavaya alıp ısıtın ve üzerine pırasayı ve yemeklik doğradığınız sarımsağı ekleyip kısık ateşte soteleyin.
4.Sonra sırasıyla kırmızı ve sivri biberi, brokoli ve karnabaharı ekleyip biberler çok az yumuşayana kadar soteleyin.
5.Mantar ve kabağı da ilave ettikten sonra 1-2 dakika pişirin. Karışık sebze soteyi ocaktan almaya yakın soya sosunu, karabiberi ve kekiği ilave edip 1 dakika daha pişirin.
6.Soğumadan tüketmeniz tavsiye edilir.

Yine su dönemlerde denemis oldugum ve cok begendigim bir tarif..aynen oldugu gibi yazdim:)
tüm arkadaslara kolayliklar diliyorum!
selamlar, asya

Adsız dedi ki...

Patlican Yemegi

Malzemeler,
(2 kişilik)
2 adet patlıcan
4 adet çarliston biber
200 gram az yağlı kıyma
1 kase light yoğurt
Kekik
1 diş sarımsak
Fırın poşeti

Hazırlanışı,
1.Patlıcanların sadece saplarını kesip, hava alması için bıçakla delikler açın.
2.Yağlanmış fırın tepsisine fırın poşetini yerleştirin ve içine patlıcanları dizin.
3.Patlıcanlar ortalama 45 dakikada pişmiş olacaktır.
4.Patlıcanlar pişerken, başka bir fırın poşetine çarliston biberleri dizip fırına yerleştirin.
5.Biberler ortalama 15 dakikada pişmiş olacaktır. Bu sırada sarımsaklı yoğurdu hazırlayın.
6.Patlıcan ve biberler piştikten sonra kabuklarını soyup minik minik doğrayın ve borcama alın.
7.Sarımsaklı yoğurdu patlıcanların üzerine döküp yavaşça karıştırın.
8.Teflon tavada kıymayı kavurun. Pişmeye yakın kekik ve tuzu ekleyin.
9.Son olarak borcamdaki patlıcanların üzerine kıymayı serip, sıcak olarak servis yapın.
Afiyet olsun
Asya