Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

29 Ekim 2009 Perşembe

MEGLIO TARDI CHE MAI...*



.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
..
..
Onceki yazilarda sorulanlarin yanitlari burada... Biraz gec oldu ama Italyanlarin dedigi gibi, gec olmasi, hic olmamasindan iyidir...
Bu arada gozumden kacanlar olduysa, ozur dilerim... Siz cevap yazmadi diye gonul koymayin, tekrar yazin...
Bu arada, ust siniftakiler, niye yeni baslayanlara yardim etmiyor...? Bircok sorunun cevabini siz biliyorsunuz... Oyle degil mi...?
..............................

Sevgili Selinka, bana size ulasabilecegim “dogru” bir mail adresi verin lutfen. Yayinlamam adresinizi ama biraz daha iyi anlamaya calisacagim sizin durumunuzu…

Sevgili Muge G, ben cevap verene kadar kac hafta sonu gecti… Hafta sonlarini hafta ici gibi gecirin.. Kendiniz icin yapin bunu.. Mademki bir hedefiniz var… Sonra zaten ozgur olacaksiniz… Kabizlik icin bitki caylarini deneyin ve cok su icin…

Sevgili Naylos, burdasiniz iste.. Ne guzel…

Sevgili Ayse, saglik probleminiz var mi? Barsak duzeniniz nasil..? En son kan tahlillerinizi ne zaman yaptirdiniz? Biz size kilo aldiririz merak etmeyin ama once herseyin yolunda gittiginden emin olmaniz gerekir…


Sevgili Nur, dinleyelim hikayenizi hep birlikte… azimle yapilan herseye cok buyuk saygi duyuyorum ben… Bekliyorum oykunuzu… Artik koruma diyetine mi geciyorsunuz?

Sevgili Ebru (ancient) herkes basardi siz niye basaramiyasiniz ki? Hadi gayret, vaz gecmeyin…

Perizat En, ne guzel bir isminiz var… Haberlerinizi bekliyorum..

Sevgili Filiz, arada gozumden kacanlar olabiliyor, kusura bakmayin. Siz ara ogunleri ikiye cikartin, ama miktari artirmayin. Olabildigince tam tahilli, kepekli, esmer urunler secin. Insulin direnci zorlar insani ama imkansiz degildir…

Sevgili Suspect, bir de tersini dusunun… Her giydiginizde fermuarlari darliktan asagiya kayan etekler, dugmeleri iyi kapanmayan gomlekler filan…

Sevgili NuNu’cugum, bazi insanlar varliklari ile olduklari her ortami guzellestirirler… sen onlardan birisin… Destegin ve buradaki varligin icin cok tesekkurler…

Sevgili Barisbasak, nasil gecti tatiliniz?

Sevgili Kutahya, sonuclardan haber verin lutfen..

Sevgili Kekik, hizli verilen kilolar hizli geri alinir… siz dogru yoldasiniz…
.
Sevgili Lale, okudum yorumunuzu..
.
Sevgili Cocukla Cocuk, iki kilo nedir ki? Verilir..
.
Sevgili Kagittan Gemiler. Hedefimiz kac kilo?
.
Sevgili Deniz, dunyada gercekten onemsedigim tek varlik oglum artik… Tabii ki annem, babam ablam Antonio hepsi cok kiymetliler ve biricikler ama ogluma dayanamam, kiyamam… Oyle soyluyorsa, oyle hissediyordur…

Sevgili Gunes, yazdiklariniz ve dualariniz icin tesekkurler…

Sevgili Filiz, keske hersey dediginiz kadar kolay olsa yasamda… Oyle cok seyi sindirmek, yutkunmak, gormezden gelmek zorundayiz ve bu bizleri o kadar cok yipratiyor ki anlatamam… Ben sadece basini dik tutan bir insanim… Bir arkadasim bana, “yenilirsin ama sirtin yere gelmez” diyordu… Oyle olmaya calisiyorum…

Sevgili terazi, yuz bulup astar istemiyorsunuz ama cok zamanimi alacak birsey istiyorsunuz… Aslinda her yazida bir kac aciklayici cumle mutlaka vardir.
Biz metabolizmamizi hizlandirdik, barsaklardaki plaklari atmak icin ozel bir diyet uyguladik, insulin salinimi kontrol ettik, filan… Cok ayrinti vermememin bir sebebi de, blogumu kopyalayan kopyaladi artik, bari biraz arastirip nedenlerini kendileri bulsunlar diyorum… Yine de sizlerin en dogal hakki bilmek, belki ensonda “yaptiklarimiz nedendi ve neye yaradi” diye yazarim…

Sevgili Nane Sekeri, bozmayin bu motivasyonu… 109 kilo gercekten cok… bu kiloya gelmek icin kimbilir ne yanlislar yapiyordunuz bildiginiz halde… Oyleyse, artik dayanin, organizmanizi siz yonetin…
.
Sevgili Oyuncu, butun aylarin persembesi ayni anda yasaniyor bugunlerde… Nereye once kosacagimi bilmez bir haldeyim… yine de tesekkurler…
Sevgili Alev, cok guzel bir fikir, dikkate alacagim..

Sevgili baybii, “gibi” degilim, genc kizim zaten sadece bir yirmi yil kadar fazlam var.. Gulumsememisim gercekten…
.
Sevgili A.Hande, metabolizma cayi aslinda elma, limon, karanfil, biber ve tarcin… Zararli hicbirsey yok… tansiyon dusurebilir sadece… Siz doktorunuza danismadan birsey yapmayin… hamilelik cok ozel ve onemli bir donemdir..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Sevgili Neseli Gunler, 9 ayin carsambasi bir arada bu aralar… Ama programimda ufak bir tatil gorunuyor neyseki…
.
Sevgili Deruni, goz acip kapayana kadar 9 yasina geldi bile oglum… Yillar cok cabuk geciyor… Ona verdini butun zaman helal olsun binlerce kere…
.
Tesekkurler Zerrin, tesekkurler Selinka..
.
Sevgili Burcu, siz yollayin annenizi buraya, biz onu ikna ederiz… saclarimdan hic hosnut degilim… Yarin (bugun) degistirecegim…
.
Sevgili Beste, ne oldugum bilmiyorum ama iyi olmadim… Kirisikliklarim bile daha cok batiyor gozume..
.
Sevgili Duygu, sosyal ve profesyonel hayat zaten kurallarla dolu… Bari evimizde esnek olalim oyle degil mi?
.
Sevgili Emos, beni dusundugunuz icin tesekkurler… Haklisiniz..
.
Sevgili TuBikko, evet kalkiyordu ama artik cok gec sanirim cevap vermek icin..
.
Sevgili Cansu, normal ogunleri bolmeyin cikartmayin… Gece isten sonra (danscisiniz degil mi?) 1 bardak sicak sut, iki biskuvi yiyebilirsiniz ornegin… Caniniz ne ceker o saatte? Siz yazin beraber karar verelim..
.
Sevgili Nilambara’cigim… Evde aynanin onunden gecerken “ayy, bu da kim diyorum kendime… Acaip karardim, yarin biraz sararacagim…” J)
.
Sevgili Kara Kitap, size nasil yardimci olabiliriz? Yardim etmesin kocaniz, ne yapalim… sirf bunun icin koca degistirecek haliniz yok ya… Kendinizi degistirin, kimseden yardim beklemeyin… Herkesin arkasinda birileri yok ki destek olacak… Basaririsiniz… Ferat’in size yazdiklarini okuyun…
.
Sevgili Denizsen, bekliyorum haberlerinizi..
.
Sevgili Nagihan, basarirsiniz tabii… Yeterki baslayin…
.
Funda’cigim, seni unutur muyum hic…? Butun bu isleri basima Bahar’la beraber sen actin… J) Gel biraz yardim et lutfen…
.
Sevgili Ferat, “Trabzon’lu Ferat”… yorumunuz beni ozellikle mutlu etti… sanki bu konu sadece kadinlari ilgilendiriyormus gibi goruluyor ve buna biraz uzuluyorum… ayrica oyle dogru seyler soyluyorsunuz ki, keske daha cok yazsaniz bize diyorum… Dinlesek sizin ve esinizin oykusunu, basarinizi..
.
Sevgili Selhan az mi? Ciftlerin birlikte uygulamalari cok akillica, cok saglikli, ve insani guclendiren bir davranis… bana yazin oykunuzu… ne bekliyorsunuz?
.
Sevgili Lale, carnitin, hucreden yag trasportunu saglayan bir co-faktordur… zarari olmaz ama sistemik kullaniminin lokal yag erimesinde rolu yoktur pek… karin hareketleri yapacaksiniz… Caresiz…
.
Sevgili Terazi, ben bilgimi paylasiyorum sadece… yazdiklariniz icin tesekkurler…
.
Sevgili Zehra, hazir oldugunuz zaman baslayin…Yormayin, suclamayin kendinizi… herpes basariyor, siz de basaracaksiniz…
.
Sevgili Suspect, basa donun… Birsey olmaz… bu kadarini basarmissiniz… kalanini da vereceksiniz…
.
Sevgili Kara Kalem, "koctan" ve benden kucak dolusu sevgi yolladik size de...
.
.
.

Nukhet’in basari oykusunu kutlayan hepinize cok cok tesekkur ediyorum… Yorumlariniz hep birlikte oyle bir guc olusturuyorlar ki, etkisi okyanuslar otesine bile ulasiyor… Desteginiz, inanciniz, olumlulugunuz ve kararliliginiz sizleri cok ozel ve degerli yapiyor, inanin bana…
Yesil corbanizi hazirlamis ve iciyor oldugunuzu umuyorum. Zayiflamanin yavasladigi ve durdugu doneme cok yakiniz. bu son firsatlari cok iyi kullanin lutfen...
.
.
.
30 Ekim 2009'Roma

24 yorum:

Adsız dedi ki...

siz bitanesiniz..özelsiniz..zarifsiniz.. göstermis oldugunuz bu incelik ve samimiyet insanin yüzünü kizartiyor..neden?cünkü o kadaaaar isin arasinda bu kadaaaaar vakit ayiriyorsunuzda biz uygulamada tembellik gösteriyoruz..kendi adima cok mahcubum ama an yakin zamanda insaallah..hirs gösterince dahada zorlaniyor insan,vardir elbet sihirli bir zaman..bekliyorum.. sevgiyle..zehra

Nur dedi ki...

mrb Mehtap Hanım

Günaydın bugün yine uyanır uyanmaz ilk işim bilgisayarı açıp siz yazı yazdınız mı yazmanıdınız mı diye barken yazdığınızı gördüm her yazınız ayrı bir motivasyon sağlarken bana, yazının sonunuda yazdığınız gibi benim metobolizmam iyice yavaşladı ama benim daha katetmem gerekn yol var.Diyete başlayalı 6 ay oldu umarım kalan kilolarımı da verebilirim öykümü de ablamala birlikte yazıcağım ablamın dediği gibi öncesi ve sonrası fotoğraf da ekleyeceğiz bloğu takip eden arkadaşalrımız bu değişimi görünce kesinlikle çok motive oloucaklrdır yeşil çorbamda hazır dfrizde duruyo hemen indirip yiyorum öğlen yemeğimde

SEVGİYLE NUR

selinka dedi ki...

aşkolsun mehtapcım ben sana güvenmez olurmuyum yazdım ama acaba hata mı ettim,bilmiyorum,bilgisayar kullanmayı yeni ögrendigim için acaba hatamı oldu diye düşündüm.sana güvenim inş sonsuz.canım.sen bukadar işiniçinde benim yazılarıma cevap veriyorsun da ben sana güvenmez olurmuyum,tekrar yazıyorum.keşke herkes sen kadar dogru ve düzgün olsa.sana yazarken cekiniyorum belki cocugunla 5 dakika benim yüzümden ilgiyi kacırıyorsun diye.cocuklar benimde en hassas noktam.ki anne olmak için15 yıl ugraşmış bir kadından başkası anlayamaz.kendine iyi bak.sibelkeskin2009@hotmail.com.

maviciceğim dedi ki...

Mehtapcığım
Merhaba. Benim çok acil bir sorunum var. Moralim çok bozuluyor nerede ise diyetimi bıracağım. Benim sorunum hipotroid hastası olmam. Yaklaşık 10 yıldır tedavi görüyorum. Ama ara verdiğim zamanlarda oldu. Doktorlar dönem dönem tedaviye gerek yok diye kestiler. Sonra simptomlar çıkınca yeniden başladılar vs vs. Metabolizmam çok ama çook yavaş. Bu kadar dayandım diyetimi bozmak istemiyorum ama moralim sıfır oldu. Çünkü diyet yapınca insan bir süre sonra sonuç almak istiyor. Bende tık yok malesef. Günde 3/4 çeyrek levotrion kullanıyorum. Kan testlerimde değerler çok iyi çıkıyor. Ama metabolizma hızımı ölçtürdüm geçen hafta sonuç berbat berbat berbat. Bana zaman ayırabilirsen çok sevinirim. Metabolizmamı hızlandırmam için ne yeyip ne içmem lazım. Sadece Metabolizma çayı yeterlimi. Başka ne yiyeyim ne içeyim, ne yapayım. Kocaman öpüyorum seni. Şimdiden teşekkürler
Mavicicegim

selinka dedi ki...

mehtapcım yazdım fakat niye yanlış oluyor bilmiyorum.şimdi tekrar yazıyorum olmuyorsa eger akşam eşime söyleyim tekrarmail adresi acsın ben bu adresi kullanıyorum hep. sibelkeskin2009@hotmail.com sevgiler.

Curious dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım
, Cafe Fernando'da dolanırken bloğunuzun ismine vurularak buldum sizi:) Roma'ya aşık bir insan var karşınızda:) ''Mevsimlerden Roma'' 'nın beni kendine çekmemesi düşünülemezdi..

Sonra bir baktım blogununuz bağımlısı olmuşum:)

Sizi merakla, her gün birkaç kontrol ederek takip ediyorum. Ediyorum çünkü arada aşık olduğum Roma var, ediyorum çünkü karşımda inanılmaz çalışkan, hayat dolu, çok güzel bir kadın var, ediyorum çünkü vermek istediğim kilolarım var :))( Bu sizi şaşırtmamıştır:))

Ben üniversitede araştırma görevlisim, 26 yaşındayım, adım elif. Hayatımla ilgili çok güzel planlarım, hayallerim var. Bir gün gerçekleştireceğime gönülden inandığım hayallerim. Planlarımdan bir kısmı da bu sağlıklı ve kaliteli yaşamakla ilgili. Bugun programa başlamamın 3. günü. Harfiyle her yazdığınıza uyuyorum.
( bütün yazılanların çıktısını aldım, o derece:), hiçbir ayrıntıyı kaçırmamak gerek:)
Sonucun gerçekten güzel olacağına bütün kalbimle inanıyorum.

Sitede mail adresiniz sanıyorum yok, bu yüzden buraya yazdım. Sizi
gelişmelerden haberdar etmeyi isterim.

Sevgiyle kalın, harika bir gün diliyorum size :)

Adsız dedi ki...

geçen hafta başladım ben de sizin listenize uygun davranmaya.
Henüz söylediğiniz gibi tartılmadım lakin, pantolon bellerinin rahatladığını hissediyorum.
22 Ekim start idi, 86,1 kg ile.
Hedefim 70 kilo.
1,75 boyum var ve en rahat ettiğim kilom idi bu 3 sene evvel.

sorum yok, sorunum yok, sadece biri daha faydalanıyor bilesiniz istedim

Meglio tardi che mai, tam benim durumum işte :)

Adsız dedi ki...

sevgili mehtap şimdi dogru oluyormu bilemiyorum .benimle ilgilendigin için teşekkür ederim.gercekten cok zor durumdayım.bugün 6.haftaya başladım.başlamalımıyım yoksa,1-2 ciye mi döneyim,sevgiler teşekkür az kalıyor biliyorum

Adsız dedi ki...

sevgili Mehtap her yazdiginizi satirini atlamadan okuyorum nasil bi motivasyon veriyosunuz anlatamam basarili olan butun arkadaslarimi tebrik ediyorum yeni baslayanlarada azimli olup hic bir zaman vazgecmemelerini istiyorum burda bize gercek saglikli beslenme var diyorum sevgili mehtap bi kitap yazmayi dusunuyormusunuz yogun islerinde kolayliklar dilerim gurbet37

canan dedi ki...

merhaba mehtap hn
sizi haziran ayından beri
takip ediyorum arada kaçamak
yapsamda devam ediyorum
73.6 ile başladım
şuan 64.5 kiloyum
size çok teşekkür ederim
dualarımda hep varsınız
canan

kütahya dedi ki...

BEN İKİ HAFTANIN SONUNDA 2 KİLO VERDİM.AMA HARFİYEN UYDUM DİYEMEM.BURADA ÖNCELİKLE KİLO VEREN ARKADAŞLARDAN YARDIM İSTİYORUM.ÖZELLİKLE SEVGİLİ NÜKHETTEN.ÇÜNKÜ HİKAYELERİMİZ BENZİYOR.(ÖNCEKİ YAZILARDAN OKUDUĞUM KADARIYLA).
ŞİMDİ BENİM SORUM ÖNCEKİ YAZILARI OKUMAMA RAĞMEN BU SORULARIN CFVABINI BULAMADIM.HER GÜN ÖĞLE VE AKŞAM MUTLAKA IZGARA ET Mİ YEMEMİZ GEREKİYOR.KAHVALTI VE ARA ÖĞÜNLER TAMAM ANLADIM DA .MESELA HAFTADA İİKİ GÜN KAHVALTIDA YUMURTA VAR BİR GÜN YAĞLI BALLI EKMEK VAR FALAN.ÖĞLE VE AKŞAM YEMEKLERİNDE DE HAFTADA KAÇ GÜN IZGARA KAÇ GÜN TAVUK KAÇ GÜN BALIK OLACAK? BEN SABAH 8 DE KAHVALTI YAPIYORUM 10 BUÇUKTA ARA ÖĞÜN, 12 DE ÖĞLE YEMEĞİ,15:30 DA EVDEYİM YİNE ARA ÖĞÜN AMA SONRASINDA DURAMIYORUM GÜNÜN STRESİNİ YİYEREK ATIYORUM RESMEN TABİ İÇİMİZDEKİ BOŞLUK DEĞİL YAĞ HÜCRELERİ DOLUYOR.NÜKHET VE DİĞERLERİ KİLO VEREN ARKADAŞLAR LÜTFEN YARDIM EDİN YOKSA MEHTAP HANIMA SÖÖÖLERİM SİZİ.

Adsız dedi ki...

Öncelikle cevap için teşekkür ederim,kronik sağlık problemim yok şükür.En son kan tahlilim 6 ay önce yapıldı.Sürekli anemi var bende hap ve iğneyle düzeliyo sonra tekrarlıyor.B12 eksikliği var ayda bir iğne kullanmam gerek ve ferritin çok düşük çıkıyor.
Bağırsaklarım ne hızlı ne yavaş(bence) gün aşırı tuvalete çıkarım genelde
Daha önce diyetisyene gittim ama verdiği liste bana ağır geldi hepsini yediğim günler uyuyamadım bile:(
Size güveniyorum bu kadar işin arasında zaman ayırdığınız fedakarlık yaptığınız için de çok teşekkür ediyorum...
Ayşe

selinka dedi ki...

sevgili kütahya bende daha önce cokısrarlı davrandımama hiç kimse yardım da bulunmadı,tek sevgili mehtap hariç.oda her zaman hatırlatıyor bilen arkadaşlar yardımcı olsun diye ama,bizim bilen kızlar cok cimriler paylaşmıyorlar malesef keşke 6-ay kadar yapmış olsaydım sana yardımedrdim ama cok bilgim yok ögrenmek için bende sürekli okuyorum.mehtapcım olmasa halimiz duman diger bilen arkadaşlar mehtaptan daha meşgul degildirler.ben kendim6.haftaya başladım.kendim dogrumu bilmem ama eti,tavugu hem haşlama,hem fırında da yapabilirsin.mehtap bana kızmasın,sanki bilirmiş gibi anlatmama,ama ben öyle yaptım cok acıkırsan akşam yagsız süt,küçük bir meyva galiba.okuduklarımdan ögrendigim.genede mehtap izin verirse söyleyim yanlışımı düzeltsin lütfen sevgiler tüm arkadaşlara.sevgiler ve güzellikler mehtabın olsun.allah bebeklerimize bagışlasın.

oyuncu dedi ki...

Sevgili Mehtap,
'Zayıflamanın yavaşladığı hatta durduğu döneme çok yakınız' diyorsunuz.Peki biz başarı öyküsünü tamamlamak için hala çok yolu olanlar ne yapacağız şimdi?
En baştan mı başlamalı,alıp başını gitmeli mi?Ne olacak şimdi?
Sevgi ve saygılarımla...
nc

kütahya dedi ki...

SEVGİLİ SELİNKA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.YANİ HEM ÖĞLEYİN HEM DE AKŞAM MUTLAKA ET OLACAK DİYORSUN DOĞRU MU ANLAMIŞIM.YANLIŞLARI MEHTAP HANIM DÜZELTİR SANIYORUM.SEN KAÇ KİLO VERDİN? HERKESİ ÖPÜYORUM.

selinka dedi ki...

sanada mrb kütahya ben bu cumadan itibaren6.haftaya girdim.ben4 haftada 2.200 verdim.şimdi 15 gün tartılmayacagım için bilmiyorum.seninki cok güzel gidiyor lütfen devam et.keşke benimde seninki gibi olsaydı.canım secenekler var,et,tavuk, balık,veya 5-6 kaşık sebze yemegi diye hangisi varsa.ben evde hangisi pişiyorsa onu yapıyorum.tekrar oku mehtapın yazılarını,herşey orda daha ayrıntılı bulursun sana yardım edecek kadar bilgili degilim ben kendi yaptıgıma göre söyleyebilirim.sen benden daha güzel yapmışsın ki güzel vermişsin.devamını diliyorum.mehtap düzeltir.et leri,ben fırın veya haşlama yapıyorum.yurt dışında pek ızgara bulma imkanı yok,sebze yemeklerinide1 kaşık sıvı yagla yapıyorum.sanada sevgiler kolay gelsin.

Selhan dedi ki...

Sevgili Mehtap Hanim (resmiyeti kaldirabilirmiyim? Sizi uzun zamandir gormedigim yakin bir arkadasim diye dusunuyoruz artik!),

Benim ve esimin hikayesi yazmaya basladim. Bu aralar kizlarim cok hasta oluyor o yuzden bitiremedim. En kisa zamanda odevimi tamamlayacagim :-)

Selinka ve yardim isteyen arkadaslar, sorularinizin bir cogunun cevabini Mehtap hanim daha once yazilainda ve yorumlarinda verdi. Yazilari her okudugunuzda yeni bir seyini farkedeceksiniz. Inanin bana. Her bir yeni sorunuzda yazilari ve yorumlari tekrar okuyup cevabinizi bulmaya calisin. Ne kadar cabuk kendi kendinize cevaplari bulmaya alisirsaniz o kadar kolay yasam bicimi haline getirebilirsiniz saglikli beslenmeyi. En azindan benim icin gecerli olan bu...

Sevgiler,

Selhan

Bayan Dağınık dedi ki...

mehtap hanım merhabalar,
ablam diyete başladı. Yarın itibariyle 6 haftaya başlayacak. Ancak daha önce düzenli beslenmediğinden olsa gerek şimdiye kadar sadece 2 kg verdi.Toplamda vermesi gereken 2 kg daha kaldı.6 haftada 2 kilo vermesi normalmidir? 6.haftadan sonra 3 haftalık diyete başlayacak.Ben onun bu durumunun normal olduğunu vermesi gereken kilo miktarı azaldıkça durumun zorlaşacağını söyledim.İnş yanlış bir şey söylememişimdir. Birde yıllardır kendisi az yiyen ve düzgün beslenmeyen hemen hemen hiç sebze ve et yemeyen birisiydi. Sayenizde düzenli beslenmeye başladı. Düzenli beslenme devam ettikçe bu kalan 2 kiloyuda verecektir diye düşünüyorum. Yardım edebilirseniz sevinirim. Saygılarımla...

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap,

Nasıl da hepimize vakit ayırıyorsun..

Sıcak sut ve iki büsküvi güzel fikir ama her gun aynı seyden sıkılıyor insan bir de iki büsküvi her zaman tokluk yaratmıyor :(

Ben genelde üç adet meyve yemeyi tercih ediyorum.

ya da bir- iki meyve ve yogurt

yada 10 badem ve 1 meyve gibi

ne dersiniz, uygun mudur?

cansu

Adsız dedi ki...

merhabalar... ben tartılmıyorum artık. ama giydiklerimden, bedenimin görüntüsünden giderek zayıfladığımı izleyebiliyorum. daha uzun bir süre tartılmayacağım. acıkmadığım, programa da tam uyduğum için, henüz çok başlarda sayıldığım halde (4. hafta) haddim olmadan, mehtap hanımdan da özür dileyerek naçizane deneyimlerimi paylaşmak istiyorum. mehtap hanımdan öğrendiğim şey şu: bu iş mantık, akıl ve mehtap hanım vermese de aslında bir ölçü işi. yediklerimizin miktarı önemli; mehtap hanım ekmek dışında hiç bir şey için net bir ölçü vermiyor gördüğünüz üzere. yani kendi "makulunüzü" yaratmalısınız. günlük almanız gereken protein miktarını ve o miktarın ne kadar ette, sütte, yumurtada vs. olduğunun ip uçlarını mehtap hanım vermişti. onları hakikaten iyi öğrenmek gerekiyor. yani mehtap hanım miktar vermiyor diye günde bir tavuk yemek de, tek bir yumurta yemek de yanlış.ifratla tefritin arasını bulmak şart: biz şişmanların pek yapamadığı şey bu, en azından benim hatam buydu. miktar önemli ama çeşitlilik de önemli, her şeyde; protein de de, yağda da, karbonhidrata da... bir de hareket edelim arkadaşlar. hareket edelim, hareket edelim, hareket edelim. günlük 1 saat yürüyüş iki elim kanda olsa ve dışarda acaip soğuk olsa bile aksatmadığım bir şey. evimde yürüyüş bandı var ancak dışarda yürümeyi tercih ediyorum. bir de akşamları canım bir şeyler istediğinde (ki artık hiç olmuyor böyle bir şey) egzersiz yapıyorum: 1000 veya 2000 step (maksimum 20 dakika sürüyor), 100 ya da 150 mekik çekiyorum. yürüyüş bandı çok pahallı olabilir ama kimi parklarda da görülen step aletini internet üzerinden aldım; 60 liraydı ve bir yönünde step yapıp diğer yanında belinizi çevirme hareketi yapmanızı sağlayan işlevsel bir alet. basit ama gerçekten etkili, belimin inceldiğini görebiliyorum, bel oyuğum ortaya çıktı, üst bedenim küt diye kalçaya bağlanmıyor artık. televizyon izlerken egzersizin nasıl bittiğini anlamıyorsunuz bile. bu aletten önce kendimce icat ettiğim üst üste koyduğum iki tahta üzerinde step yapıyordum, yani illa para verip bir alet almak gerekmiyor. mehtap hanım dans edin diyor ben yalnızken bile dans etmeyi hiç sevmem, size garip gelebilir bu ama siz dans edebilirsiniz hakikaten de. mehtap hanımdan anladığım bir şey de şu: hayat tarzımızı değiştirmeliyiz. şimdi ben yıllardır ama yıllardır televizyon izlerken, bilgisayarda çalışırken, boş boş otururken hep bir şeyler atıştırmışım. abur cubur olmuş meyve olmuş fark etmez, bir şeyler yemişim. ağzım, midem ve elim ne zaman otursam yiyecek bir şeyler aramaya alışmış. ondan kurtulmaya çalışıyorum esasında. özellikle gün bitip oh deyip koltuğa uzandığımda canımın bir şeyler isteyeceğini ve benim de bunu açlıkla karıştıracağımı biliyorum. bu alışkanlığımı kırmak için egzersiz yapıyorum. vallahi çok değil, 15 dakika, maksimum 20 dakika ve sonra hakikaten canım, elim, midem hiç bir şey istemiyor. şimdilik 4. haftada kurtulduğum fazlalıklarım şunlar: gıdım, belimin yanındaki yağ topları, mide bölümündeki kilolarımdan hala gidecek çok yağ olsa da herkesin fark edeceği kadar çöktü, alt ve üst bacaklarım inceldi bir de ellerim küçüldü. minicik ama tombalak ellerim vardı benim şimdi öyle zarif görünüyorlar ki vallahi sürekli ellerime bakıyorum. devam ediyorum, devam edeceğim. ben daha önce de çeşitli kereler diyetsiyenle olsun, kendi başına olsun bir dolu diyetle kilo vermiş hepsini fazlasıyla geri almış biri olarak bu defa hakikaten hayatımda bir devrim yapmaya çok kararlıyım ve önderim de mehtap hanım. derdim kiloları vermek de değil vereceğimi biliyorum. benim asıl mücadelem koruma programıyla başlayacak. hepinize dirayetli günler diliyorum. ve mehtap hanıma yine, bir daha, tekrar ve tekrar teşekkür ediyorum (çünkü ne kadar etsem de az gelir biliyorum). güneş...

Adsız dedi ki...

merhaba,
uzun zamandır takip ediyorum sizi
bir sorum olacak metabolizma çayını sürekli içmenin bir zararı vardır?
cevaplarsanız sevinirim teşekkür ederim
email:hserttas@ogu.edu.tr

Adsız dedi ki...

yine ben, güneş. kusura bakmayın abarttım gevezeliği belki ama size yaptığım yemeklerden de biraz söz edeyim, fikir vermesi açısından. her öğünde protein alıyorum ama eti hep ızgara etmiyorum. örneğin kabaklı, biberli, bol soğanlı ve sarmısaklı, 1 tatlı kaşığı zeytinyağı ve sevdiğim baharatlarla hazırladığım sebze yemeğim var. ister tavuk eti isterseniz kırmızı et koyabilirsiniz bu yemeğe. benim ellerim küçük o nedenle ölçü olarak kendime bir elimin orta parmak boğumuna kadar genişlikteki, çok ince olmayan ama asla kalın da olmayan bir et miktarını ölçü aldım. yaklaşık 100-120 gram olduğunu sanıyorum. ölçmedim emin değilim, ama acıkmamı önleyen bir miktar bu. mantarlı et sote, tavuk sote, çeşitli etlerle salatalar, kabak, biber ve bilumum dolmalar yapıyorum. ama dolmalarımı sadece çok küçük kıydığım etler (tavuk, kırmızı), bol soğan, yeşillik ve baharatlarla dolduruyorum. farklı ve lezzetli oluyor öneririm. aynı sebzeleri ikiye kesip içini oyup bahsettiğim tarzda baharatlarla hazırlanmış eti koyup fırınlıyorum. yanında yoğurtla yiyiorum. sebze ızgarayı çok seviyorum ve sık yapıyorum. kırmızı eti ya da tavuk etini incecik dövüp içine yağsız hazırladığım mantar sote koyup, rulo yapıp, kürdanla tutturarak fırınlıyorum. şık bir yemek oluyor öneririm. yani sadece ızgara yemek insana tümüyle diyet duygusu verdiği için ben ızgarayı pek tercih etmiyorum. eğer acelem yoksa tabi. çünkü acil durumlarda eti atıveriyorum tavaya, yağsız ızgara ediyorum, yanına söğüş, cacık, artık ne çabuk olacaksa koyuyorum. balığı çoğunlukla ızgara ediyorum ama palamutu zaten pilaki severdim yine pilaki yapıp yiyiorum. geleneksel tarifimden tek farkı içinden havucu çıkarmam oldu. yoksa zaten yağ miktarı çok ama çok az olan bir yemektir kendileri. daha bir çok tarifim ve yöntemim var, kendime göre geliştirdiğim. şimdilerde ben mutfakta çok eğleniyorum, öğreniyorum, keşfediyorum. demiştim sanırım asıl hedefim kilo vermek değil, verdiğim ve vereceğim kiloları bir daha geri almamak, onun için de yeni bir hayat tarzı oturtuyorum, mehtap hanım benim bu noktada hocam, canım, ciğerim. yeni hayat yeni mutfaktan geçiyor anladığım şeylerden birisi de bu. güneş...

selinka dedi ki...

sevgili selhan ve diger arkadaşlar hepinize cok teşekkür ediyorum öncelikle sevgili mehtap a.bizebu blogu hediye edip,hem birbirimizi tanımamıza hemde motivasyonumuzu artırmamıza yardımcı oldugu için,ayrıca paha biçilmez bilgilerini bizimle paylaştıgı için,teşekkür bence de az kalıyor,sadec şöyle dua ediyorum,mutlulukla gözlerini güldüren bir evladın güzel günlerini gör.inş.bütün arkadaşlara bırakmadan devam azmimiz olsun,birbirimize yardım edelim.şahsen ben 4 yıldır diyetle ugraşmama ragmen bazen anlayamadıgım şeyler oluyor,tekrar okuyorum.ama gercekten bilgim olsa da paylaşmak isterim,cünki bilgi paylaşıldıkca güzelleşir,isteyene istedigini vermek kadar güzel birşey varmı,birde atalarımız ne demiş,isteyenin 1yüzü vermeyenin 2 küzü kararır.sevgili mehtap bizi bırakmadıgı için teşekkürler.hepimize kolay gelsin arkadaşlar.

Adsız dedi ki...

merhabalar herkese ve mehtap'a güneş tariflerin hoşuma gitti mutlaka deneyeceğim naçizane benimde balıkla ilgili fikrim olacak .soğanları halka halka kesip üstüne 1domatesi kalınca dilimleyip levrekleri yerleştirin güzelce limon sıkıp hiç yağ koymadan fırında pişirin ben böyle çok seviyorum .birde taukları mantar soan yeşil biberve domatesle soteleyip küçük güveçlere doldurun yine yağ eklemeye gerek kalmıyor üstüne küçük kaşar koyun lezzeti için enfes oluyor kimse içinde yağ olmadığını anlamıyor hindi ile yada kuş başı etlede deneyebilirsiniz deneyin lezzetlioluyor.haftada birkekimiz varya kahvaltıda limon kabugu tarçın ladeneyin sadece iki çorba kaşığı sıvı yağ ilave edin buda güzül bence öneriyorum mehtap bunları yağı azaltın dediği sontane oluşturdum .SEN NE MÜTHİŞ BİR İNSANSIN YÜZLERİMİZİ BİLE GÖRMEDEN BİZLERİ HİZAYA SOKTUN BEN HALİMDEN OLDUKÇA MEMNUNUM .KIZLARIM 14 VE13YAŞLARINDA ONLARDA BAYILARAK YİYORLAR ONLARI FAZLA SIKMIYORUM AMA ONLARDA ALIŞTILAR MUTLUYUZ SİZİN PAYINIZ ÇOK BÜYÜK TEŞEKKÜRLER İNŞALLAH BİR GÜN YÜZYÜZE KARŞILAŞIRIZ HERKESE SELAMLAR...NAYLOŞ