Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

12 Ekim 2009 Pazartesi

GEC OLSA DA...




Zaman mi cok hizli geciyor, ben mi gec kaliyorum bilmiyorum ama sizin hiziniza yetismek ne mumkun.. Bu cok olumlu, cok guclendirici ve kararsizlar ya da yeterince cesareti olmayanlar icin cok destekleyici bir durum...


Onun icin bu haftaya beni ve sizi bekliyen sorularla girmeyelim istedim...


Iste sorular, cevaplar ve yorumlar... Hepinize iyi haftalar...



Sevgili Kekik, ben soylediklerime inaniyorum, siz de emek veriyorsunuz… sonuclari da yine siz soyluyorsunuz… Muthis degil mi?

Sevgili TuBIKKO, insanlarda zayiflamak isteyenleri sabote etme duygusu mu var biraz? Var galiba.. Ama asil onemli olan, sizi hicbir sey engellemedigi halde, bir hedefiniz oldugu icin yememeniz, oyle degil mi?

Sevgili Banu, sorunun ne oldugunu siz soyluyorsunuz.. hadi oyleyse, ne bekliyorsunuz ki?

Sevgili Cheetos, gordugum en sistematik diyet yapan kisisin… Inanilmazsin…ibret-I alem icin sakliyorum yaptigin cizelgeleri.. ;-))

Sevgili Bengu, kutluyorum… Ne keyifli degil mi basardigini soyleyebilmek…?

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Sevgili Adsiz, buradayim… Yesil corbanin bir zarari yok, normal zamanda da icebilirsiniz… Programa uymak acisindan dikkat edin sadece…

Sevgili Cumba Yildiz, nasil gecti tatil? Yenilendiniz, dinlendiniz, keyiflendiniz mi?

Sevgili Suspect, cok arzu ederim fotograflarinizi gormeyi… kilo vermeye devam ettikce hem moraliniz hem de fiziksel sagliginiz daha iyi olacak… cunku sagliksiz, acaip rejimlerle kilo vermiyorsunuz, dogru beslendiginiz icin zayifliyorsunuz… kutlarim…

Sevgili Harika, guzel sozleriniz ve iyi dilekleriniz icin tesekkurler… Iyiki varsiniz…

Sevgili Ebru, bayagi gecikmis bir cevap olacak ama, hem et hem sebze… arkadasiniz hergun balik yemez degil mi? Peynir deneyebilir… Ya da o bu 3 hafta yerine etsiz haftaya geri donebilir… Guzel sozlerinize ve enerji dileklerinize binlerce tesekkurler…

Sevgili Selhan, guzel ve keyifli bir geriye donus bu… nedense erkekler cok uzaktan ve sessiz izliyorlar bizi… esinizin buradaki varligina sevindigimi ekleyeyim… tabii sizinle birlikte…

Sevgili Dilek, ne kadar fazla olursa olsun… yavas yavas, acele etmeden, hayatin tadini kacirmadan vereceksiniz hepsini… yilmayin yeterki…

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Sevgili Gurbet, kefir onemli bir besindir… sagligi destekler, tuketebilirsiniz…Guzel dileklerinize tesekkurler..

Sevgili Cansu, hicbirseyden kismayin… 1 fincan sut olur mu? 3 kuru kayisi? 2 kucuck parca siyah cikolata… Ben encok sutu oneririm…

Sevgili Terazi, bizi habersiz birakmayin o zaman…

Sevgili NuNu’cugum, senin golgen, havan, olumlulugun yeter bize… Sen iyi ol yeterki, birkac kilonun lafi mi olur?

Sevgili Kutahya, hepimiz burdayiz.. Siz vaz gecmeyin yeter…

Sevgili Gunes, gercekten hicbir bilgim yok… Ben gordugunuz gibi beslenme konusunda teknoloji olarak sadece akli kullanan bir doktorum… aldigim sonuclar da olaganustu…

Sevgili Cocukla Cocuk, kiyafetlerin dar gelmesi stresinden sonra uzerinizden dusecekler bir de… O da stress olacak…J) hazir olun…

Sevgili Neseli Gunler, nasil gidiyor?

Sevgili Huzunbaz, tesekkurler… okunuyor olmak guzel bir duygu, inaniliyor olmaksa olaganustu…

Sevgili Oyuncu, cikartmadiniz zaten.. sonuclar gogsumu kabartiyor, gercekten…

Sevgili Melike, isterseniz tabii ki yazarsiniz…

Sevgili Fevkalede, bunu bloguma gercek bir ovgu olarak kabul ediyorum.. bazi gunler yaklasik ikibin kisi okuyor bu blogu… siz binler derken, sanki onbinler, yuzbinler duygusunu vermissiniz.. siz zayiflayin, binlerce “tik” sozu benden..

Sevgili Selinka, burada hep varolmaniz beni guclendiriyor… Heyecaniniz ve inanciniz da oyle… Ustelik cevaplarim bu kadar gecikmisken…

Sevgili Pelin, yeterki isteyin…

Sevgili ebru, en basa donmek cok dogru bir yaklasim… Karmasayi onler, disipline sokar… iyi etmissiniz…

Sevgili Bengu, “çünkü ben yaşam kalitemi yükseltmek istiyorum.hayatımın geri kalanında sağlıklı olmak istiyorum” diyorsunuz.. Iste tam benim anlatmak istedigim de bu... Yasamin keyfini kacirmadan da zayiflanabilir ve saglikli olmak icin kilo kontrolu onemlidir..

Sevgili Gungor, mutlu seneler ve basri oykunuzu bekliyorum…

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Sevgili Kekik, artik ben birakacagim siz yazacaksiniz… cok az kaldi…

Sevgili Beenmaya, bekliyorum, buradayim… bu turkceyi bu kadar harika kullanan genc kadin, kendi oykusunu nasil yazacak cok merak ediyorum.

Sevgili Pelin, evet yesil corbe herhangi bir ogunde tek basina 3 gun ust uste icilecek…

Sevgili Selinka, aclik hissediyorsaniz, ara ogunu ikiye cikartin… ama miktarini azaltin… aclik duygusunu sevmem ve olmasini istemem… protein mikatrini da artirabilirsiniz…

Sevgili Yaseminnn, hos geldiniz… kiziniza ve size sevgilerimi yolluyorum…

Sevgili Bal anne, kendinizi sureye degil, hedefe odaklayin… 3 hafta ya da 5, onemli olan ulasmaniz… Hatta bence 3 haftanin sonunda hic tartilmayin… devam edin programa, ama tartilmayin… Musli ve sut olabilir ama bunu zor anlar secenegi olarak kullanin…

Sevgili Aslihan, sizin icin biraz daha zor ama imkansiz degil, ustelik burada cok saglikli bir beslenme programi var… yazdiklariniz cok umut verici…

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Sevgili Ebru, benim bu konuda ozel bir onerim yok… uyku, duzenli beslenme ve cok zorlaninca kahve… cok asiri yorgunsaniz, belki bir multivitamin destegi olabilir…

Sevgili Pelin, gec oldu ama ben tatillerde keyifli olunmasindan yanayim.. Ozgur ama kontrollu… hepsi bu…

Sevgili Gamze, siz oykunuzu yazmissiniz bile… ne guzel… daha ayrintili yazin… Herkes okusun…

Sevgili Oyuncu, burada olmdugunuz bilmek bana da guc veriyor..

Sevgili selinka, bakin bu Pazartesi ikisi bir arada… iki yazi birden… Saat sabahin 4.45’i bu arada…

Sevgili Suspect, dedim ya ben susacagim siz konusacaksiniz artik..

Sevgili Zehra, hos geldiniz… Karar vermek, yari yariya basarmak demek… Hareket etmeyi de unutmayin lutfen…

Sevgili Bal Anne, yaramazlik yapmayin ama boyle seyler olabilir kendinize de cok fazla kizmayin… bundan sonra daha duzenli yazmaya calisacagim…

Sevgili Nisanur, kendinizi yenileyin.. bedeninizi ve ruhunuzu bu kadar yuk altinda birakmayin… Karar verin ama gercekten verin ve zayiflayin…buradaki bir rejim degil, bir beslenme programi..

Sevgili Selinka, balik yerine tavuk olabilir... Plates yeterli ama bebekle beraber yapilacak yuruyusler belki kucuge de iyi gelir... Cok hizli yurunmese de olur.. hareket etmek icin hicbir firsati kacirmayin ve tartilmayin... Lutfen tartilmayin... tartiyi saklayin, hediye edin, komuya verin... birakin arkadaslariniz soylesinler zayifladiginizi...

Kendiniz iyi bakin... Sevdiklerinize de...

12 ekim 2009'Roma

34 yorum:

BAL ANNE dedi ki...

gunyadınn;))
pazartesi yazacagınızı bılıyordum
uyanır uyanmaz pc nin başına gectim .....
inanılmazsınız tsk ediyorum
siz diyene kadar
tartılmayacagım soz verıyorummm
zayıf gunlerde gorusmek uzere
sevgiyle kalın
ve hep burda olun ..........

Delfina ; dedi ki...

Sevgili Mehtap,yorumlara verdiğin cevapları okudukça,iyi ki onu izlemişim,iyi ki "ben de varım "demişim diyorum...Ve Türkiye seninle gurur duyuyor Mehtapcım.İzini süren onlarca değil yüzlerce insanın olması muhteşem birşey...

Roma'ya sevgiler,

Adsız dedi ki...

sevgili mehtap emegine ve yüregine saglık. tuh arkadaşlar benden önce davranmış yazmışlar.hepinize teşekkür amamehtapcım yine gece gece yazmışsın.ben bebeklerden bayılıyorum.ya senin gibi calışkan olmayı ne cok isterdim valla az zaman bulsam senin blogun başladıgı tarihten başladım okumaya notlar almaya,karınca hızı ama inş.azimliyimdir başaracagım son hızla devam ediyorum inş herşey cok güzel olacak bizde başaracagız.başaran arkadaşlara teşekkür bize azim ve cesaret veriyorlar lütfen notlar ilave etsinler.burda tavuk ve balık yok denecek kadar az.bilgilerinize tekrar teşekkürler.burda olan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum kendinize iyi bakın.mehtapcım tabiki seni dinliyorum asla tartılmıyacagım sen mesaj atana kadar.söz.2 hafta kim derdiki tartılmasam catlardım sayende boşverdim tartılmıyorum.sen bizi bırakmadıkca söz herşeyi istedigin gibi yapacagım.sana kolay gelsin.bol enerjik günler.seni cok seviyoruz.selinka...

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım,
Hep izliyorum sizi bugün sağlıklı yaşamı ve beslenmeyi öğrenme programına başladım.
Merak ettiğim birşey var, esansiyel trombositoz teşhisi konuldu neredeyse 4 yıldır tedavi görüyorum ama tedavi dediğim her ay kan testlerimi yaptırıp doktoruma ilaç yazdırıyorum. İlerleme kaydetmiş sayılmam (İlaçlarım, thrombboreductin ve hydrea)İlaçlarıda almıyorum artık zaman zaman şiddetli baş ağrıları dışında şu anda bir şikayetim yok.
31 yaşında ve 59 kiloyum boyum 1.65. İdealim 54 - 55 kilo olmak ve korumak. Bu programın bir sakıncası olur mu?
Şimdide teşekkür ederim.
(Bu arada günlerdir sitenizi okuyup şarkıyı dinleyip gözyaşlarıma engel olamıyorum, bu kadar ağlayabileceğimi bende bilmiyordum)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ah canım ne emek ne efor böyle..
tek tek cevapların, nasılda bizlerin gözlerini ekrana kitliyor.
SAĞOLASIN MEHTAPCIĞIMM. HEPPP VAROLASIN..
Bide şu fıstık gibi resimler yokmu tek tek özenle eklediğin , valla şimdi listeyi misteyi atacağım elimden,doğruu istinyeparka uçacağım...
ayol bayıldım çoraplara :)
çantalara :))
hem 1.75 boya 42 beden neki. sporumu yaparım, yemem, yediririm, hayatı kaçırmam, ialçalarımıda alırım, mutlu mesut yaşarım.
VALLA FISTIK GİBİYİM. MİNİCİK TOMBİŞ BİR FISTIK :))))))

sevgiler...
mis gibi ,yaz gibi istanbuldan,tatlı güz esintileriyle selam ola ROMA ya...

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap, öncelikle geçmiş bayramınızı kutluyorum. Bayram dolayısıyla gittiğim şehir dışındaki 3 haftalık tatilimi bitirdim, yuvama döndüm. Bu arada tatil derken yatarak tatil yapmadım, yoğun koşuşturmayla geçti süre.Tıp okuyan oğlumun öğrenci evini hazırladık. Tabii bu arada değil bilgisayar başına geçmek, akşamdan akşama ancak oturabildim. Hal böyle olunca sizin yazılarınızı da anca geçen hafta okuyabildim. Ama gördüm ki fazla birşey kaçırmamışım. Emoş'un hikayesini okudum. Gerçekten büyük başarı. Ben de proğrama katılan bir çok kişi gibi çok başarılı bir şekilde 14 kilo verdim.Daha vereceğim üç beş kilo kadar daha var. Sizin gibi, emoş ve beenmaya gibi güzel yazı yazabilsem bende şimdiye kadar hikayemi çoktan yazmıştım.
Üç haftalık proğrama bir kaç gün gecikmeli başladım, bugün 2. haftaya girdim.İnşallah 2 hafta sonra birkaç kilo daha veririm, böylelikle ideal kiloma erişirim. Tabii bu arada bayram nedeniyle beslenme listemize tatlılar biraz fazla girdi, ama ölçüyü kaçırmadan ve hareketli bir dönemde olduğum için kilomu koruyarak bu süreci de atlattım.
Yorumlara verdiğiniz cevapları her okuyuşumda size hayranlığım biraz daha artıyor. Bu kadar bire bir ilgi görülmüş şey değil diye düşünüyorum.Benim yeni halimi gören ve nasıl zayıfladığımı soran herkese sizi ve bizlere duyduğunuz sevgiyi,saygıyı, ilgiyi anlatıyorum. Daha ne denir bilemiyorum..... Harika insan. İyi ki ben de sizi tanımışım, iyi ki varsın ve iyi ki ben de buradayım. Sayende çok güzel insanlar tanıdım, sana binlerce teşekkürler.
Gülsüm

Adsız dedi ki...

gurbet37,sevgili mehtap hepimize tek tek cevap verdigin icin cok tesekkurler senin her yazdigini defalarca okuyorum her okuyusda konsatre oluyorum ama cevremdeki insanlar beni gorunce ailem basta olamak uzere sasirtiyolar cok dikkatli ol hastalanirsin cok kilo verdin diyolar onlara karsi kendimi nasil savunacagimi bilmiyorum benim vucudumun kivrimlari yeni meydana cikti kendimi cok iyi hissediyorum daha zindeyim ama dusunmedende edemiyorum gercekden hasta olurmuyim diye ne yapacam ben doktorum hollandadan romaya sevgiler

EHA dedi ki...

Günaydın.
Cevap verdiginiz destek olduğunuz için teşekkürler.
İyiki sizi tanıdım.
sevgiler.
evet hep burda olun......

Hatice.

Adsız dedi ki...

mehtap hanım, inceliğiniz, güzel yüreğiniz için sonsuz teşekkürler. dilerim tanrı size ve sevdiklerinize güzel bir hayat nasip eder. karşılıksız iyiliğiniz denizde atılı değil merak etmeyin. hem balıkların hem de halik'in bildiğine ve çok takdir ettiğine eminim. minnet duyuyorum size. iki haftamı bitirdiğimde size rapor vermek isterim. şimdilik hiç bir aksama olmadan devam ediyor. çok ama çok güzel günler, sağlık ve mutluluk sizin olsun. güneş.

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Bal Anne, Delfina, Selinka, Fistik NuNu, Gulsum, Hatice ve Gunes, yazdiklarinizla sadece yuzum degil, gonlum de aydinlaniyor.. Cok tesekkurler...

Sevgili Adsiz, burada onerilen saglikli ve dengeli bir beslenme programidir ama sizin bu konuyu bana degil sizi izleyen doktora sormaniz dogru olan davranistir... Mutlaka doktorunuza danisin...Sonucta vermeniz gereken sadece birkac kilo, yine de yanlis birsey yapmayin...

sevgili Gurbet, saglikli beslenerek hasta olunur mu bilmiyorum... yine de sizi izleyen, kontrollerinizi yapan bir doktorunuz olmali her zaman... siz ona danisin... bu benim pek sevmedigim bir yaklasim bicimidir, zayiflayanalara, 2yuzun kasik kadar kalmis, cokmussun, hasta olacaksin " derler... oysa sagliga dogru atilmis bir adimdir yapilan..

kütahya dedi ki...

banada yorumlarınızda yer ayırdığınız için teşekkür ederim.ikinci hafta pek iyhi gitmedi.öğleyin ızgara et bulmak beni zorluyor onun yerine ne tavsiye edersiniz.metabolizma çayı çok iyi açlıktan elin ayağın titremiyor.ben başa birinci haftaya mı döneyim.adet öncesindeyim ve ne bulsam yiyorum.çok hareket ediyorum sabah 7 den akşam 7 ye ayaktayım.hiçbir zaman çok zayıf olmadım çocukluğum hariç ekmek yemeden karnım doymuyor.eskisinden az yesemde artık kilolar yavaş yavaş yerleşiyor.önceden yazın 68 olur kışın zayıflardım şimdi yazın 70 şimdilerde 68 kiloyum.ancak ben15 yaşında 59 kilo idim şimdi iki çocuğum var 34 yaşındayım 68 kiloyum düşünsenize.60 kilo hayal mi bana yer verdiğiniziçin tekrar teşekkür ederim.

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

BİRAZ SIKINTILI BİR DÖNEMDEYİM İÇİMDEN HİÇ BİR ŞEY YAPMAK GELMİYORDU. ANCAK KENDİMİ TOPARLADIM.VE BİRAZ ÖNCE YEŞİL ÇORBAMI VE METABOLİZMA ÇAYIMI YAPTIM .BAKALIM YARIN BAŞLIYORUM .BİRAZ GEÇ KALDIM ÖĞRETMENİM AMA BEN HİZLI ÖĞRENİRİM:)

Adsız dedi ki...

sen müthişşin mehtapcım.okadar tatlı yazıyorsuki valla netin başından ayrılamıyorum.insana güven ve azim aşılıyorsun.buarada evdekiler yakında beni dışarı atacaklar bilgisayarla birlikte.az birzaman olsada seni okumaya başlıyorum.bizi zayıflattıgın için teşekkür ederim.benidün gören arkadaşım zayıflamışsın dedi.bende bilmem dedim.inş herşeydaha güzel olacak yaglardan ebedi kurtulup hafifleriz inş.hafif kızlar güzel olur herhalde bende lisede65 kilodaydım.24 yıldır agarkızım. ama şansım var heryerimden alırım kiloyu.sence lisede42 beden giyen kız 38 bedeni görürmü.inş sayende görecegiz.sevgin,kalbin,umudun,evin,işin mutluluk dolsun.seni seviyoruz.arkadaşlarada selam ve sevgiler.kendinize iyi bakın fıstk kkızlar...selinka..

ikizlerimbenim dedi ki...

merhaba Mehtap Hanım,

sesimi çıkarmadan şimdiye kadar hep takip ediyordum; ama bi türlü programınıza başlayamıyordum. Pzt. 'kalk artık' diyerek başladım; ama öğle yemekleri programını anlamadım desem kabalık mı etmiş olurum..öğretmenim ve öğle yemeklerim okul saatine denk geliyor, yanımda et(domates ve soğanla pişirilmiş ) veya tavuk +yağsız salata+ 1 dilim ekmek götürsem olur mu?

Bu arada yazmam lazım; yazılarınızda kendimi buluyorum,hani benim de ağzımdan bu cümle çıkacaktı oluyorum. hele ramazan yazılarınızda Erzurum ketesinden ve Erzincan peynirinden bahsedince yaşadığım ramazanlar aklıma geldi, hasret çektiğim..

Bi de ben teşekkür etsem Sevgili Mehtap, ne kadar insana destek oluyorsunuz,destek oluyorsunuz..Oğlunuza öpücükler..

nayloş dedi ki...

merhaba,Mehtap yazılarınızı doktorumdan öğrendim.4 Ekim 2009 tarihinden beri beslenme önerilerinize ve 1, hafta diyetinden başlayarak ben ve üç kızım yapıyoruz.size çok müteşekkirim.Hepimiz doğru beslenme kurallarını öğreniyoruz.İyiki varsınız.
Yaşım:35
Başlangıç kilosu:84
Boyum:1.68
ilk haftanın sonunda dayanamayarak tartıldım bir daha yapmayacağım.Söz veriyorum.Ancak3 kilo vermiştim inanamadım.Daha çok motive oldum.İnançla devam ediyorum.sizi çok yormayacaksam bir kaç sorum olacak.cevaplarsanız çok sevinirim.
1.Ara öğünlerde meyve ve badem,fınk veya ceviz tercih ediyorum.
2.Yoğurdu öğlen ve akşam ayran şeklinde içiyorum.
...BUNLARI DOĞRUMU YAPIYORUM...
Cevapları yayınlarsanız sevinirim.Tavsiyelerinizi bekliyorum Sevgiler ve saygılar iyi günle diliyorum.

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım
Ben ara ara bloğunuza girip bütün yazılanları okuyup motive olan sonrada gecenin bir yarısı uyku arasında mutfakta kocasından gizli gizli atıştıran 26 yaşında evli 8 aylık bebek annesiyim

(son zamanlarda marketten abur cubur almayınca bebeğin biküvilerine dadandım)
ama kendi kendime söz verip bu gece yemelerini bıraktım.

Alışverişe gidince saatlerce kıyafet denemek zorunda kalıyorum beğendiğimi değilde xxlolanı alıyorum:(

Aynalarla küsüm
annemin kilosunda olunca kendimi çok yaşlı hissediyorum

hep balık etliydim ama son 2 yıldır balık etin ötesindeyim
ünive başladığım yıl çok kilo almıştım (64)
iş hayatına atılınca 54 oluverdim birazda yediklerime dikkat edince

eşim beni 54 kilo iken tanıdı. evlenirken 58 kg. 1 yıl sonra hamurişi merakımdan 66.5 derken hamile kaldım.
istahıma engel olamadım.normale doğum yapacak ve kurtulacaktım kiloların çoğundan.
o da olmadı 85 le kapattım hamileliği
hastaneden döndüğümde 80 dim çocuk zaten 4 kg. yani sadece 1 kg.gitmiş

bebeğimi emzirirken süt sıkıntısı yaşayınca ve iştaha dizgin vuramayınca 8 ayın sonunda geldiğim nokta 75 feci bir durum

yapışmış gibi geliyor bu fazlalıklar,boy 1.57 kilo 75 ne orantısız bir haldeyim değil mi?
bebeğimi hala emziriyorum onunda gelişimi fevkalade iyi gidiyor

Hala hamile pantolonu giymek zorunda kalmak,aynalarla küs kalmak ,44 beden var mı_ diye sormak istemiyorum

sadece 4 yıl önceki halime dönmek 54 kg. olmak 36 beden giymek istiyorum

Bende başlayabilir miyim?

programa ilk başladığınızda heveslenmiştim ama emzirenlere tavsiye etmemiştiniz...okumuş üzülmüştüm

Bu halime üzülüyorum,başlamam gerekiyor bir yerlerden yoksa umudum tükenecek

ilk haftadan itibaren başlayabilirmiyim

cevabınızı merakla bekliyorum

ZEYNEP-İST

Sevgiyle kalın

Terazi dedi ki...

Buradayım...

Bu aralar biraz ev ve iş düzenimdeki oturmamışlık, biraz malum dönem düzensizliği ve çokça da bunların ruhuma olumsuz yansımaları neticesi oluşan -bizim oraların deyişiyle- "gönlü bayır aşağı" durumları hâkim hayatıma...
Anlayacağınız, biraz zigzaglarla gidiyor da olsa, devam ediyorum.

Tökezlemelerim artınca -adına ne derseniz- "acil eylem planı: yeni veya farklı bir kaldıraç bulma" ya başvururum... Bunun için düşünürken, bana bu ara en iyi düzenli spor yapmanın geleceğine karar verdim.

Tabii sorabilirisiniz: "Senin hayatında zaten spor yok mu?"
Cevap: :(((

Bu sebeple, bu kaldıraç meselesini biran önce halletmem gerekiyor. Sonrasında her şey çözülecek ve ben II. psikolojik sınırım olan 90kg.yı geçtiğim anda da sevinç çığlıklarım size ulaşacak...

Sevgilerimle,

Herkese kolaylıklar diliyorum...

Adsız dedi ki...

ilginc bir duygu.. elimi yememem gereken birseye uzattigimda sanki arkami dönüp kaslarinizi catmis bir halde bana baktiginizi görecekmisim gibi geliyor.. müthis bir motivasyon!
daha önce bircok kez diyet denemelerinde bulunsamda hicbir zaman irademe bukadar hakim olamamistim..arkadaslarimin bir dilim,bir tane,azicik israrlarina dayanamayip sistemimi bozmustum ama simdi hayir diyorum..bunun benim icin nekadar önemli oldugunu anlatamam..kesinlikle acikmiyorum,sadece dün gece ilkkez acikir gibi oldum(aksam atistirmalarini ariyor midem galiba) süt sevmedigim icin kücük bir elma yedim..coook tesekkürler mehtap hanim,cooook! sanirim istedigim kiloya gelinceye kadar hep beni gözetlediginizi düsünüp kendimi kontrol edecegim.. selamlarin en güzeliyle...hoscakalin..zehra

Kağıttan Gemiler dedi ki...

Merhaba Mehta hanım,
3. haftanın sonuna yaklaştıkça heyecanım artıyor. Tartının üstüne çıkacağım anı iple çekiyorum. Zorlandıkça o anı düşünüp giden bir kaç kilonun beni nasıl mutlu edeceğini hayal ediyorum.
Sizi de bu durumdan haberdar etmek istedim.
Bir de masalımı yazmak istiyorum ben de, o anı da hayal ediyorum.
Hayallerimle yaşıyorum.
Selamlar

cocuklarimicin dedi ki...

İyi geceler Mehtap Hanım.Öncelikle belitmek istiyorum 10 dk.kadar önce izniniz olmadan bütün haftalık diyet lsitelerinizi, metabolizma çayınızı ve yesil çorbanızı yazıcıdan çıkardım.Buzdolabıma astım.Sonra içim rahat etmedi.Size söylemem gerektiğini düşündüm.Hakkınızı helal edin nolur.Ben 44 yaşındayım.Yetişkin (13-16) iki çocuk annesiyim.2 sene önce emekli oldum.Önceden hiç kilo almazdım.İstediğim gibi yer içer zayıflığın, sağlıklı olmanın keyfini sürerdim.Allaha şükür hala sağlıklıyım ama yavaş yavaş menapoza giriyorum.Bel ve göbek kısmımdan kilo almaya başladım.Diğer taraflarımda aldı ama yaşıma göre normal sayılır.Şu anda kendime pek fazla güvenemiyorum açıkçası ama deneyeceğim.Bloguma bakarsanız zaten tatlı ve hamurişinden başkabirşey göremezsiniz.İçerden gelen bir istek benimkisi.Karşı koyamıyorum.Kızımda öyle.Hep tatlı yemek istiyoruz.İstiyorum eski ince belime dönmeyi.Size yazacağım.Çok teşekkür ederim.İyi geceler.

Adsız dedi ki...

sevgili mehtap hnm ben daha öncede sizin yazılarınızı okuyup biraz kilo vermeyi başarabilmiştim.ama hastalık sebebiyle ara vermek zorunda kaldım.ben 1.53 kilom 56 boyum kısa olduğu için kilolu gözüküyorum. masa başında çalışan evli bi bayanım.sabah 8 akşam 19,30 arası çalışıyorum.spor malesef hiç yok sadece dans falan edebiliyorum.şimdi benim size eğğer vaktiniz olursa ve cevaplarsanz bir sorum olacak.ben günde 2 lt su içiyorum.verdiğiniz diyeti uyguluyorum yalnız bende hiç yağlar erimiyor.sürekli su kaybediyorum .acaba yağlarımı nasıl yakabilirim.cvp içn şimdiden tşk ediyorum.kendinize ait bol bol zamanınızın olmasını diliyorum.gonca sevgiler

bengü dedi ki...

mehtap hanım günaydın.ben bu gün 3 haftalık programım bittiği için az evvel tartıldım.ve sonuç süper.boyum 162 başlangıç kilom 59,5 idi bu gün ise 57 kilo.süper.teşekkürlerrrr

Filiz dedi ki...

merhaba,sevgiler,iyi ki varsınız.
3.haftamız yarın sona eriyor. heyecanla bitmesini bekliyorum ilk kez. çünkü çok zorlanıyorum .benim insülin direncim var.ve bu nedenle ilaç kullanıyordum.10 gündür ilacımı kesmek zorunda kaldık. mide bağırsak sorunlarım vardı ve nedeninin ilaç olabileceğini düşündük. doktorum 1hafta sonra mutlaka görüşelim şikayetleriniz ona mı bağlıymış bakarız dedi.şikayetlerim tamamen geçti.doktorum yurtdışına çıkmış ancak 26 ekimde burada olacakmış.
bunları o kadar işiniz varken size anlattığım için lütfen beni bağışlayın.ilaç kullanmadığım için mi bilmiyorum ama artık çok kısa sürede acıkıyorum.neredeyse hemen acıkıyorum.6 aydır düzenli beslenmeye özen gösterip minimum düzeyde neredeyse hiç düzeyinde kaçamaklarla sürdürdüğüm diyetimde iki gündür çok zorlanıyorum. dün akşam yemek sonrası gittiğim markette (özellikle tok karnına gitmiştim)1 top kek ,2 küçük çikolata yedim ve hala kesmedi ayran içtim.yemeği 18 de yemiştim. bunlar 19 da oldu.
muhtemelen ilacımı kestiğim için bunları yaşıyorum.ama doktorumla görüşmeden ilacada başlamadım.
bugün sabah kahvaltıda 1 yumurta 1 kaşık bal ince dilim peynir yarım dilim ekmek yedim.8.30 da yedim. 10 da acıktım.ara öğünümü 2'ye böldüm.2 küçük erik 1,5 ceviz yedim.10.30da tekrar acıktım(normalde 10.30 da ara öğünümü yiyordum)1 büyük erik ve 1.5 ceviz yedim.böyle 2 ye bölerekmi devam edeyim, diğer öğünlerim ise genellikle öğlen yemeğine 12.30da gidiyorum .az çorba ,1 dilim ekmek,bazen ekmek yerine bulgur pilavı alıyorum ızgara tavuk veya etli yemek oluyor onlardan biri ve yağsız salata yiyorum.2.ara öğün 15.00 civarında yiyorum tost ekmeği(kepekli)ile beyazpeynir yiyorum.akşam 18de sebze çorbasıveya salata ve yağsız tavada pişmiş et veya tavuk nadiren balık yiyorum. öğünlerimin arası biraz kısa sanırım.bana öğünler arası en fazla 3 saat olmalı denmişti.ilk başlarda bende denedim 3 saatten sonra çok acıkıyordum.şimdi bu şekilde devam ediyorum. önceleri akşam 9 da bir ara öğünüm daha vardı onu kestim.acaba sizin önerdiğiniz gibi bir bardak ayran mı issem.
bu kadar acıkıyor olmak beni çok şaşırttı bir anda onca emeğim boşa gidecek diye korkmaya başladım.son diyetimize başlamadan 61.5 kg dım sanırım yarın tartılacağız.ben kek , bal veya reçel yerken biraz çekiniyorum ama çok özlemişim keyifle yiyorum.sizce yememelimiyim.kastım geçirdiğim cinnet hali değil tabiki :)
sizi çok seviyorum iyi ki varsınız.filiz

Adsız dedi ki...

Merhaba mehtap hanim
bende sizinle zayifliyorum øncelikle cok ama cok sagolun. Benim bu son zamanlarda kilo vermem durdu gitmiyor hedefime 2 kilom kalmisti korumaya gecmek icin can atiyorum ama gitmiyor bir turlu ayrica metabolizmamdada bir yavaslama oldu:( ne yapmaliyim yardimci olursaniz cok ama cok sevinirim. simdiden tsk ler.

Adsız dedi ki...

mrb mehtapcım.sıksık yazıyorum toptan okuyorsun diye ben selinka.yarın3 hafta bitiyorinş.fakat senin söyledigini dinleyip sen tartıl diyene kadar tartılmıyacagım.son3gündür zor gecti malum günler,tatlı krizi.proteini biraz daha artırdım.neyvaıda cok az takviyeledim yoksa cok acıkıp saldırmamı kesti.genelde iyi gidiyor tek problem hormonlarım 50-55 dakika plates yapıyorum hareketli olmaya calışıyorum.hem de buarada cok şişim.metobolizma cayına buhafta ara verdim.5li cay içiyorum.sabahları elma sirkemi,hayıt tohumumu içerek başlıyorum.ben taha önce 1.5 kilo vermiştim.1,2 hafta dietinde yavaş ama istikrarlı yapmaya gayret gösteriyorum.hedef 64 inş.verecegim.tek üzüntüm şişlikten dolayı hızlı kilo vermeyişim.ama gecen seneden beri 18-19 kilo verdim.fakat hala şişman görünüyorum beynimmi şişman ne anlamadım.aynı kalca aynı karın .neyse tartılmıyorum ve diyete devam diyorum .burdayımherkese başarılar kolay gelsin sanada az yorucu günler kendine iyi bak.seni cok seviyoruz .selinka...

oyuncu dedi ki...

By sabah daha bir heyecanla kalktım ,malum dün üç haftalık programımı (itiraf ediyorum kaçamaklar yaparak)tamamladım ve bugün tartılma günü. Naranaraaaaaaam sonuç 2.1 kg'a daha elveda.

Program o kadar başarıyla planlanmıştı ki bana rağmen sonuç ortada.

İlginize,emeğinize kısaca herşey için teşekkürlerimi kabul edin lütfen.Daha uzunca bir süre pencereden bakmaya devam edeceğim izninizle.

Sevgi ve saygılarımla
nc

Şehnaz dedi ki...

Günaydın Mehtap Hanım,

Yine harikalar yarattınız size minnettarım çok ama çok teşekkürler sonuç beni çok mutlu etti.
3 Haftanın sonunda geldiğim nokta;

Boy : 1.65
28.04.09 Başlangıç Kilom : 79.8
24.09.09 Kilo : 68.6
16.10.09 Kilo : 64.8 ( 3 haftada 3.8 kilo )
Hedef Kilo : 58 ( 38 beden bol gelecek )

Toplamda 15 kilo verdim sadece 7 kilom kaldı onu da bir iki aya kalmaz hallederiz.

Sevgi ve Selamlarımla
Şehnaz

pelin dedi ki...

merabalar 2 haftam bitti dayanamadım tartıldım 2.2 kilo vermişim :)))

Nur dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım

Günaydın ben Nur umarım Roma da işleriniz yolunda gidiyordur.Verdiğiinz diyette bugün sabah 3. haftayı doldurdum ve tartıya çıktığımda 2.5 kilo vermiş bulunmaktaydım 3 hafta önce ki kilom 73.5-74 arasındaydım bugün sabah 71kg çıktım ama daha verilmesi gereken önümde 11 kilo var umuyorum bu kiloları da sizin yardımınızla vereceğim sanki metobolizmam biraz yavaşladı eskiye göre daha yavaç kilo veriyorum bunun normal olduğunu biliyorum ama işte psikolojik bir şey 5 ayda 21 kilo verince her seferinde daha çok vermek istiyorum ama inançlıyım kalan son kilolarımı da sizin sayenizde ve yardımınızla vericeğim çok teş ederim hoşçakalın mutlu kalın:):):

sevgilerle Nur

Bayan Dağınık dedi ki...

mehtap hanım
benim sorum başka bir konu üzerine. Eğer burada yayınlamak istemezseniz saygı duyarım. Ben çok uyuyorum sizin bu az uykunuz beni mestediyor. Rica etsem bunu nasıl başardığınızı söylebilirmisiniz.İsterseniz özelden cevap yazın. Ne yiyorsunuz?Ne içiyorsunuz?Nedir sırrı?Kilolardan sonra bunu da başarırsam bu seneyi "başarılı" ve "mutlu" bitirmiş sayacağım. Teşekkürler. cumba.yildiz@gmail.com

Lale Göl dedi ki...

Sevgili Mehtap,diyete ilk başlayanlardanım.ilk 6 haftada 64.5kg.dan 60.5kg.a inmiştim.Yazın diyet uygulamadım ama dikkat ettim.Özellikle 2 kez tatil için yurtdışına çıktım ve yemeklerin hakkını verdim ama madem yedim o halde hak edeyim dedim ve okadar yürüdüm ki ayaklarımın altı yara oldu,nasırlar oluştu,hayatımda ilk kez böyle birşey yaşadım.Ama ne oldu,sacher turtalar,şnitzeller,deniz ürünlü rizottolar,biralar,şaraplar derken aynen 60.5kg.ile yeni 3 haftalık programa girdim.Son programda hiç zorlanmadım ve 3 hafta sonunda 58.5 kg.dım.Hedefim 55kg.gizli hedefim 53kg.Aslında 57 kg.a da razıyım.Ne dersin Mehtap,sence ne yapmalıyım?Bu arada kilo vermesini önerdiğim hastalarıma senin blogunu öneriyorum ve onların da yazılarını burada görüyorum,kilo verenler gelip beni öpüyorlar.
Bu arada yardımcım ilk 6 haftada 12kg.verdi ve aylardır aynı kiloda.17 yaşındaki kızım daha hafif uygulayarak yazdan beri 5 kg.verdi.
Yani mutluluk gibi bu da bulaşıcı galiba,herşey için sonsuz tşk.ler.İyi ki seni keşfetmişim.Lale

dilek dedi ki...

Mehtap Hanım merhaba bugüne kadar hiç yazmamış olsamda hiç ilgilenmiyormuş gibi dursamda blog'unuzu hergün takip ediyorum başarı öykülerini yeni başlayanları yani herşeyi okuyorum ve imreniyorummmmmmmm bende kilo vermek ve verdiğim kiloları tekrar geri almamak istiyorum bu güne kadar yaptığım bilimum bütün girişimler sonuçsuz kaldı yada sonuç verdi ama aynı hızla geri geldi şimdi lütfen sizden yardım istiyorum bende sağlıklı zayıf ve mutlu olmak istiyorum şu an tam 88 kiloyum ve bunu sadece ilk defa size itiraf ediyorum :)) bıyum 1,66 şimdi sizden bir reçete istiyorum lütfen banada yardım edinnnn bende mutlu ,sağlıklı zayıf kadın olmak istiyorum sanırım bi 25-30kilo fazlam var bende burada BAŞARI ÖYKÜMÜ paylaşmak istiyorum kuş gibi hafiflemiş olarak son olarak iyki varsınız diyorum ve sizi kocaman öpüyorummm
dilek

dilek dedi ki...

Mehtap Hanım merhaba bugüne kadar hiç yazmamış olsamda hiç ilgilenmiyormuş gibi dursamda blog'unuzu hergün takip ediyorum başarı öykülerini yeni başlayanları yani herşeyi okuyorum ve imreniyorummmmmmmm bende kilo vermek ve verdiğim kiloları tekrar geri almamak istiyorum bu güne kadar yaptığım bilimum bütün girişimler sonuçsuz kaldı yada sonuç verdi ama aynı hızla geri geldi şimdi lütfen sizden yardım istiyorum bende sağlıklı zayıf ve mutlu olmak istiyorum şu an tam 88 kiloyum ve bunu sadece ilk defa size itiraf ediyorum :)) boyum 1,66 şimdi sizden bir reçete istiyorum lütfen banada yardım edinnnn bende mutlu ,sağlıklı zayıf kadın olmak istiyorum sanırım bi 25-30kilo fazlam var bende burada BAŞARI ÖYKÜMÜ paylaşmak istiyorum kuş gibi hafiflemiş olarak son olarak iyki varsınız diyorum ve sizi kocaman öpüyorummm
dilek

Hayattan Azıcık dedi ki...

Saat sabah 6.25 saatlerdir bloğunuzu keşfetmye ve nereden başlayacağım sorusu ile cebelleşiyorum ricam ilk diyet ile ilgili yolculuğunuza(meltem ve mehmet nerede tanıştı neden kilo aldı vs)köprüyü bloğunuzun bir kenarına iliştirmeniz. O kadar güzel anlatıyorsunuz ki kalori hesabına inanan ama daha önce bir yorumumda olduğu gibi hiç diyet yapmamaış bir bayanım. Boyum 1.60 kilom 60 yani 10 kilo fazlam var. Yaza girmeden kendimi daha çok sevmek istiyorum. Zahmet olmazsa nereden başlamalıyım köprüsü...
Sevgiler...