Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

19 Ekim 2009 Pazartesi

KRITIK DONEMECLER....


Karman corman bir sekilde geciyor hafta...
Kosturarak ama kelimenin tam anlamiyla “haybeye” kosturarak...
Ipin ucu hafiften kacmis, randevularin kaydedildigi telefon, uyarilari randevu kactiktan 24 saat sonra haber vermeye baslamis, Doina utuleri yapmadigi icin, gunun rengi filan diye bir luks kalmamis, ne bulunursa o giyiliyor, ne ortadaysa o takiliyor... El cantasindakilerin agirligi her gecen saat daha da artiyor, benim de rengim soldukca soluyor bu arada...
Aynaya bakiyorum, goruntumu tatsiz buluyorum, hastaneden cikar cikmaz, orada cok sira olur, o randevusuz musteri almaz, onun salonu cok gurultulu filan diye eleyerek, hic musterisi olmadigi icin hep emirlere amade bekleyen evin yakinindaki kuaforde karar kiliyorum...
“Sizin sacinizda kac renk var boyle” diye soruyor kuafor... “Onlara rofle diyorlar ama...” diyorum yorgunlukla... Umutsuzca dokunuyor saclarima...
.
Gidip boyalari hazirliyor, yarim saat sonra nedense bir gariplik hissediyorum ve cok siyah oluyor galiba diyorum... “Yakisir size” diyor... “Umarim oyle bir sey yapmamissinizdir, cok kizarim gercekten” diyorum... “Hayir tabii ki yapmadim, tatli bir cay rengine boyadim” diyor...

Kuaforden “tatli cay rengi” ne boyanmis kapkara saclarimla, kafami komur kovasina sokmusum gibi kararmis bir sekilde cikiyorum...

Federico saclarima bayiliyor, Antonio bir fark goremedim diyor, ben divana atiyorum kendimi ve “yemegimi elime verin ben divanda yiyecegim” diyorum, Federico “ben de annemin yaninda yiyecegim” deyip yanima kosuyor...

Antonio ikimize de kiziyor ama sehpalari onumuze getirip bir de fotografimizi cekiyor... Bunu ben “prensiplerden”, “sofra adabindan”, “cocuk terbiyesinden” filan soz ederken aleyhime kullanmak uzere yaptigini biliyorum ama kendi evimde kurallari istedigim zaman esnetme hakkimi sonuna kadar kullaniyorum...

Ayrica bazen ben de yanlis yapabilirim, bir sakincasi yok, hele bu kadar yorgun bir haftada, hele bu komur rengi saclarimla, "uzuntuden ne yaptigimi bilmiyordum", ya da “o fotograftaki ben degildim, dublor getirmisler” diyebilirim diye dusunuyorum...

Ayda bir kez cumartesi gunu ozgurum... Federico’nun benimle yapacaklarinin listesi o kadar uzunki, baska hicbirseyi programa dahil etmiyorum... Gecen hafta kendisini cok yalniz hissettigini, okula dadiyla gelen tek cocuk oldugunu, benim bu aralar onunla hic konusmadigimi, hep basim onume egik calistigimi soyleyip, icimi kanattigindan beri, kendimi sorgulayip duruyorum..
Onun yaptigi programda benim gitmekten hic hoslanmadigim kucuk luna park ve gide gele programi ezberledigimiz “planetarium” ve astronomi muzesindeki cocuk programi, ev odevlerini benimle yapmak filan var...

Planetaryum’a biletimiz yok... Tabii ki yer de yok... Federico’nun yuzu hemen asiliyor... Bekleme listesinde 7.siradayiz... Olsun diyorum, bekleyelim mutlaka gelmeyen birileri olur... Italyan’lar oyle arayip ta iptal ettirmezler rezervasyonlarini...

Gelmeyenler oluyor ve gosteriye giriyoruz... Cocuklar ciglik ciglik bir gezegenden oburune seyahatlerini surduruyorlar, ben enaz 10 kere buraya geldigim halde gokyuzunde hala kendime niye bir arkadas bulamadigimi, Marsin benden niye hoslanmadigini, niye ikide birde olmayacak acilarda durarak hayatimi karmakarisik ettigini filan soruyorum kendime...


Sonra ayni biletle Astronomi muzesine giriyoruz... Ben bu muzeye gercekten bayiliyorum... Bir turlu cikmak istemiyorum, Federico “anne tamam artik, ben aciktim, gidelim” diyene kadar da oraya buraya uzay gemileri yolluyorum, mevsimleri, yaz oldugunda gunesin nerde durdugunu gozluyorum, yeryuzunun katmanlarini filan inceleyip duruyorum...

Icerde bizden baska kimse yok... Onun icin birlikte fotograf cektiremiyoruz ama birbirimizin fotograflarini cekiyoruz... Cikista “artik biraz da baska muzeleri programa alalim” diyorum, “istemiyorum” diyor... Aklima nerden bildigimi hatirlayamadigim bir sarki geliyor... “ah askim.. aman askim.. sen ne dersen tamam askim...” diyorum ogluma...

“Bu aksam da yemegimizi divanin uzerinde yiyelim mi?” diyor...
"Ben bunu bir dusuneyim, ama baban kizar inanki" diyorum...

Divanin uzerine oturuyorum, hemen yanima yerlesiyor... Antonio caresiz tepsiler hazirliyor getiriyor, “senin yuzun cok kirmizi, cok mu yorgunsun? “ diye soruyor.. Hayir galiba hastalaniyorum diyorum... Hastalaniyorum...

Ama aklimda sizinle bu sabah 08.30’a verilmis randevu var... bir de Federico’ya planetaryum fotograflarini bloga koyacagima dair verilmis sozum...

Gelelim size...

Cok onemli bir asamadasiniz... Simdiye kadar duzenli olarak beni izlediyseniz, en kritik donemde oldugumuzu rahatlikla soyleyebilirim... Metabolizmaya soz gecirememe donemine girmek uzereyiz ve soyle bir iyice sallamamiz gerekiyor onu...
Hani cok neseli bir sarki var ya... Salla... Ardina bakma, salla filan diyen.. iste onun gibi, ardimiza bakmadan sallayacagiz...

Sonra ne yapacagimizi ayrica soyleyecegim... Burada olsaydiniz, sizi teker teker gorme sansim olsaydi, belki daha kolay olurdu hersey ama boyle de imkansiz degil...

Sadece yaptiklarimizin ve yapacaklarimizin aciklamalarini daha iyi oldugum bir zamana birakiyorum... Siz bana guvenin... Yaptigimiz herseyin bir nedeni, bir zamani ve bir sirasi var... inanin bana...

Simdi, bu hafta kahvaltinizi ayni sekilde yapiyorsunuz... Oglen ogununde karbonhidrat ve sebze yiyorsunuz... Yani ekmek ve zeytinyagli bir yemek, ekmek ve etsiz kuru fasulye, mercimek, veya nohut (bitkisel proteinler oglen ogununde), yumurtasiz, bol soganli, maydanozlu, dere otlu, biberli patates salatasi, ekmek ve zeytinyagli dolma, veeyaaaaaaaaaaa... hazir olun... iki dilim borek yiyorsunuz... Ya da makul bir tabak sebzeli makarna (peynirsiz) ya da 2 kasik nohut ya da kuru fasulye konmus “az kuru-az pilav” , bol misirli bir salata filan yiyorsunuz..
Protein yok... yumurta, peynir, balik, tavuk, kofte, doner, hicbirsey yok..

Aksam ogununde ise, hic karbonhidrat yok... Sebze corbasi ve et, ton balikli salata, balik ve sebze, et ve sebze... Omlet, menemen ekmeksiz yemegi basarabilirseniz...

Ara ogunlerden biskuvi kalkiyor... Meyve ve yogurt veya meyve ve ceviz kaliyor... Ya da 4 tane kuru kayisi da yiyebilirsiniz...

Arada cay, yesil cay bitki cayi serbest...

Cuma-cumartesi-pazar sectiginiz bir ogunde yesil corba iciyorsunuz... Pazartesi sabahi asla tartilmiyorsunuz ve beni bekliyorsunuz bugunku gibi...

Su icmeyi, yuruyus yapmayi, saglikliyken, keyifle yemek, keyifli sofralar kurmak uzere, simdilik kendinizle ilgili bir degisim programinda oldugunuzu, sonucun sizi ve cevrenizdekileri mutlu edecegini unutmayarak tabii...

P.S: son iki yazinin yorumlarina cevap yazacagim mutlaka..
P.S2: sarkinin konumuzla hic alakasi yok, dans edersiniz diye koydum... yarim saat dans edince kac kalori yakiliyordu, hatirlayan var mi?

19 Ekim 2009’Roma

30 yorum:

suspect dedi ki...

Kahvaltı etmeden baktım ki yanlış bir şey yemeyeyim :) Süpersin sen ne diybeilirim, saçların da yakışmış bence, ama yine de kişinini kendini rahat hissetmesi öenmlidir bence, başkalarının güzel olmuş demesi dğil . Benim kızım da arada bir "kendimi yalnız hissediyorum" diyor, haftada sdc 4 saat ders vererek çalışan bir annesi olmasına rağmen :)Çok sevgiler ve herşey için çok teşekkürler. İnşaallah dolu dolu ama ruhunu yormaycak bir hafta geçirrisin. Hataya görüşmek üzere...

Kağıttan Gemiler dedi ki...

Sevgili Mehtap hanım merhaba,
Çalışan bir anne, eş olmanın zorluğunu, zamanı yetirememenin huzursuzluğunu biliyorum. Yaşadıklarımız farklı farklı yerlerde olmamıza rağmen çok benzer. Sevdiklerizle birlikte olacağınuız bol ve güzel zamanlar diliyorum size.
Efendim şimdi 3 haftalık programın sonucunu bildiriyorum. &2 kg ile başlanan program 59,8 ile sonuçlandı. Tam tamına 2,2 kg. Nihayet ellili rakamlara geçtim. dediğiniz gibi kritik dönemeçte olduğumu ben de hissediyorum. Sözünüzden çıkmıyorum.
Sevgilerimi yolluyorum.
Hoşçakalın.

parka dedi ki...

Seni ve koçumu görmek iyi geldi sabah sabah. Kendinize iyi bakın. Sizi seviyorum.

Ahmet

Adsız dedi ki...

valla sabah sabah bizi yine mest ettin sen harikasın mehtap o programda olmasamda okadar heycanlandımki sen ben yapacak gibi mutlu oldum inş bende yapma imkanına erişirim.bence harika görünüyorsun.federico ve sen keyifli ve yorgun ve cok zayıfsın allah aşkına bukadar zayıflıga ragmen daha nasıl kilo vermeyi düşünüyorsun.senbizi görsen gülmekten kırılırsın kilodan yuvarlanıyordum.şimdi daha iyi görünüyorum.buraya geldigimde gecen yıl cok severk 2 gömlek almıştm.türkiyeden tabiki 2 iks l fakat birkere giydim okadar cektiki.daraldı allah daraldı içine girmek ne mümkün bakabiliyordum sadece kimseye vermeye kıyamadım.bu sene gelince şöyle bir denedim gene içinde nefes alamıyorum düşündüm konyaya gidince tekrar terziye verip içine parca koydurup mu giysem diye düşündüm.aman dedim gardroba attım fakat dün sabah kahvaltısına dışarıya cıkıyordum ki bir deneyim dedim inanamadım içine girdim.rahat ama yinede şöyle üstümde dönse daha mutlu olacagım sayende sana teşekkür ediyorum.bu hafta 4 biticek sen demedigin için tartılmıyorum.şeytan akşam tartıl dedi aman defol başımdan mehtapa söz verdim.yola cıktın söz dinle dedim.yarım işleri hiç sevmem.sonuna kadar inş gidip saglıkla bende bu işi kökünden halledecegim.eşime lütfen beni dışarı yemege cıkarma kacamak yaparım belki deyince eşim ben hiç görmedim yaptıgını dedi.inş başarırım mehtapcım federico ve sana mutlu beraber gezmeler işlerinde kolaylıklar,engüzel duygular sana gelsin.başarı demiyecegim zaten başarın ortada.SELİNKA..

Emos dedi ki...

Sevgili Mehtap,

Ben tatil bitti diyetine 23 Eylul'de yazinizi okudukdan hemen sonra 24 Eylul'de Pazartesini beklemeden baslamisdim.Dolayisi ile benim 3 haftam 8 Ekim'de bitti.

Tartildigimda 58.9 kg ciktim.Hedefime yalnizca 0,9 kg kaldi.Inanilir gibi degil.Kendimi hic zorlamadan arada bayagi esnettigim diyetde ve ilk hafta disinda spor yapamadigim halde 1,1 kg i cok rahat verdim.

Hafta sonu yazinizi okuyamadigim halde dun bayagi abartmisdim.Pazar sabahi evdeki tatlilarin gozumde resmi geciti ile uyandim.Nasil mutfaga gidip ,bir gece onceki misafirlerim icin hazirlanan tatlilardan ve buzdolabindan direk alip, su boreklerini soguk soguk yedigimi hatirlamiyorum.Butun gun de benzer sekilde devam etti.

Bu sabah kahvaltida kendime ceki duzen vermeye baslamisdim.Saat 10.30 da elmami ve bademlerimi de yedim.Bugun yeni programiniza basliyorum)

Kendinize iyi bakin.

Sevgilerimle,

Emos

Deniz dedi ki...

saçlarınız güzel gözüküyor;)

bu arada çocuklar acıtacak cümleleri nasıl da buluyorlar, belki de zayıf noktamızı yakalayıp, sonuçta istediklerini yaptırıveriyorlar...

Adsız dedi ki...

merhaba mehtap hanım, umarım hasta olmazsınız, kendinize çok dikkat edin lütfen. gönlünüzce dinlenebileceğiniz zamanlar bulacağınız bir hafta olmasını diliyorum. ben her gün bir saat yürüyorum. uyumaya gitmeden önce de1000 step ve 150 mekik yapıyorum. verdiğiniz listede hemen hiç bir kaçamak yapmadım. her gün yediklerimin günlüğünü tutuyorum. üçüncü haftanın ortasındayım ve tartıldım: 2 kilo 400 gram vermiş görünüyorum. kendimi iyi hissediyorum, acıkmıyorum. her gün ama her gün Akdeniz kıyısında yürürken Tanrı'ya bir çok şeyle birlikte size rastladığım için de teşekkür ediyorum ve dua ediyorum. sizi seviyorum ve çok ama çok değer veriyorum. saygılar sunuyorum. kolay gelsin, güzel, huzurlu, sağlıklı bir hafta geçirin. güneş.

Filiz dedi ki...

günaydın,sınıf bayağı kalabalık,bu hocanın dersini de kimse kaçırmak istemiyor,yer bulabilsek bari :)
kendimi dersini asla kaçırmak istemediğim hocamın dersine girerken ki heyecanında hissediyorum ve çok mutluyum.biz öğrencileriniz çok şanslıyız bunu biliyoruz ve sizi üzmemek için çok özenliyiz.sizde çok şanslısınız bence, çok yoğun bir yaşamınız var.bu yoğunlukta sevmeden ve zoraki yaptığınız şeylerin çok sınırlı olduğunu gözlemliyorum takip edebildiğim kadarıyla.bu da yine planlı ve ne istediğini bilen bir insanın yaşam hali.ve üstün bir performansla hepsi ile baş edebilen başarılı bir insan,kadın,anne,hekim,daha bilemediğim başka sıfatlar...tüm içtenliğimle ve sevgiyle kucaklıyorum sizi iyi ki varsınız...sevgiler filiz

Ebru dedi ki...

Merhaba Mehtap,

Bunları okuyunca senden talep ettiğim şeyler yüzünden çok utandım kendimden...Sen bu yoğunlukta bizlere yardım etmek için uğraş; biz, nolur, çabuk hemen v.b kapris yapalım olacak şey mi? Her şey için çok çok çok teşekkürler ama yine de takipteyiz :) alıştırdın bir kere napalım.
Bol ENERJİ diliyorum

Sevgiyle,

Ebru Anc.

Terazi dedi ki...

sevgili mehtap,

bir müşkülatım(!) var... zamanını çok almayacak şekilde, bir ara yanıtlayabilir misin?

hani hep diyorsun ya: "inanın her şeyin bir nedeni var..." diye...
6 haftalık programın ardından gelen koruma süresi, sonrasında 3 haftalık akşamları karbonhidratın asla olmadığı program ve bugünden itibaren de bir başka dönemi anlattın...

bunun matematiğini anlamak istemem sana çok tuhaf gelir mi?
"hazır program, al ve kullan, sorgulama" demezsin mukakkak ama -gerçekten de çok kıymetli- zamanını ayırıp da -anlayabildiğimizce- açıklama yapmanı istemekle çok mu olurum?

balıklar hazır geliyor ve biz de kuruluyoruz hazır sofraya... iyi güzel de, bir müsait zamanında balık tutmanın tekniğinden de -meraklısına- biraz bahseder misin?
neyi, ne zaman, niçin yaptık ve hangi durumda sonrasındaki adıma geçtik, gibi...

"yüz buldum, astar istiyorum" ama vaktiniz olursa esirgemeyeceğinizi bilerek...

sevgilerimle

Nane Şekeri dedi ki...

Merhaba

Biliyorum uzun zamandir yazmadim, cezaliymisim gibi. Beynimde hersey biliyorum ama inisli cikisli donemlerimde konusmak bile istemiyordu canim. Son 35 gunde tam 6 kilo verdim. Simdi 99 olacagim gunu bekliyorum keyifle. Inanin 35 gun cikmadim tartiya. Kimi zaman da ufak tefek istemedigim kacamaklar yaptim ama bu sefer moralimi bozmadim. Daha bir asildim ilerliyen gunlerinde.
Su ay sporuda hayatima sokmaya kesin niyetlendim. Dilo kolay 109.7 kilo ile baslamistim bu maceraya geri aldim ilke verdigim kilolari dedim gene 5-6 yil oncesi gibi oldum. Sonra silkindim ne diyorum ben oldum. Asildim gene.Baktim aldigimi verdim kisacik surede yinede tartilmadim kiyafetlerden cevremdekilerden aldigim o pozitif enerji ile daha bir emin oldum ve bam tartildim 6 kilo. Evet daha dikkat etseydim daha bir duzenli olsaydim belki 8 giderdi diye dusundum 2 sn sonra kendime yapma bozma bu ani dedim. Cok rahatlamis hissettim. Mutluyum cok sukur.
Ocakta Istanbul dayim ailemin bendeki degisimi gormesi icin heyecanla daha bir planli devam edecegim. Kilomun cok olmasi sebebi ile bana ozel yazilmis ayarlanmis bir programi takip ettim. Ama sizin yazilarinizi okumayi ihmal etmedim,yorumlari icime sindire sindire okudum. Bu uzun sessizlik icin ozur dilerim. Sadece bende hala buradayim demek istedim. Sizlerinde burada olmasina Ozellikle size Mehtap hn. o pozitif umit veren yazilariniz icin tesekkur ederim.
Bize turlu fedakarliklarla ayirdiginiz zamanin bosuna harcanmadigini soylemek istedim.
Sevgiler

oyuncu dedi ki...

Süpersiniz,sözüne dakiklik bu kadar olur.Şimdi sıra bizim sorumluluklarımızı yerine getirmemizde.Pazartesi tartılmadan
tekrar bilgisayar başındayız.

Sevgi ve saygılarımla...
nc

oyuncu dedi ki...

Süpersiniz,sözüne dakiklik bu kadar olur.Şimdi sıra bizim sorumluluklarımızı yerine getirmemizde. Pazartesi tartılmadan
tekrar bilgisayar başındayız.

Sevgi ve saygılarımla...
nc

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap Hn,
Saciniz size cok yakismis ne olur uzmeyin kendinizi.
nasil olsa heran degistirme imkaniniz var.
arad bir kendine farkli mbakmasi iyi oluyor insanin. Bazen goremediklerimizi farkedebiliyoruz.
keyfini surun sacinizin. siz nasil isterseniz saclarda oyle dalgalanir.
hep sevgiyle kalin... harika :)

Alev dedi ki...

Hey Federico!!!!
Resimlerde çok havalısın çok. Bence anneye söyle senin resimlerinden oluşan bir post hazırlasın(Bukadar işin arasında) Nedersin? İyi fikir değil mi:)
Gamzeli yanaklarını unutmadım. Sevgiler....

beybii dedi ki...

sac rengı harıka olmus,acayıp genc gostermıs ya bunda kızacak bısı yok vallahı genckız gıbı gorunuyorsunuz..sadece resımlerde nıye surat asık ,gulunmuyor onu anlamadım,oda olsa super olacak bence..

A.hande dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım,

Saclarınız cok güzel olmuş bence... :) Güle güle kullanın.
Benim bir sorum var;
Metabolizma çayını hamileliğimiz süresince içebilir miyiz?
Bir de kilolu bir şekilde hamile kalan benim gibi bayanlar nelere dikkat etmelidir?
Yada sizin bu diyet listelerinizi takip etmemde bir sakonca var mıdır?
sizi çok sevidiğimi, yazılarınızı da severek okuduğumu belirtmeden geçemeyeceğim....
Sevgiler ,
a.hande

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

AY VALLA ALEMSİN MEHTAP.O YORGUNLUKTA BU EGLENCELİ YAZIYI YAZMAN BENİ GÜLÜMSETTİ ÖYLE BİR ANLATMIŞSIN Kİ KENDİM DE YAŞADIM SİZİNLE.
SAÇLAR YOO KÖTÜ DURMUYOR.GÜZEL OLMUŞ BENCEDE.BİRAZ KULLANINCA ALIŞIRSIN OLMADI BİR SÜRE SONRA DEĞİŞTİRİRSİN.
BAKIŞLAR ÖYLE YORGUN Kİ .AY BİRAZ MOLA VER DİNLEN FALAN NE BİLEYİM CANLI CANLI BAKIŞLAR İSTİYORUZ BİZ SENDEN.

BU PROGRAMI YAZDIM VAKTİ GELİNCE KULLANMAK ÜZERE.
KOCAMAN SICACIK SEVGİLER .

deruni dedi ki...

İyide bence saçların harika olmuş. Sana çok yakışmış. Kuaförün çay anlayışı bizim Türk Çayı gibi değildi anlaşılan:). Oğlun bir harika, öyle tatlı ve masum görünüyorki... Yılların bana öğrettikleri, her anın keyfini doya doya çıkarmalısın derim. Birden büyüyorlar ve birde bakıyorsun müzeye tek başına gitmişsin çünkü "Amaaan anne çok işim var lafını ergenlik döneminde çok sık duyuyor ve onu özlüyorsun. Ya şu astronomi müzesine felaket gıpta ettim şimdi:) Sağlıcakla ve sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

mrb mehtapcım dün yazmıştım ama yine ulaşmıyor.ya valla ne deyiyim harikasın herzamanki gibi inş hasta olmamışındır,lütfen kendine iyi bak.sen bir harikasın nasıl yapıyorsun bilmem ama insanı kendine kilitliyorsun senden ayrılamıyoruz.listeyi görünce a ben yapacakmışım gibi heycanlandım.okadar mutlu oldum ki gerci bende bu listeye gelip yapacagım inş.4.haftam bu cuma bitecek.eşim kücüldün diyor.inş yagdan da kücülürüm.yag kitlem hep fazla cıkıyordu25kg altına düşmüyor.bende kendimi64 kilo görmek istiyorum.sen cok zayıfsın daha nasıl zayıflayacaksın anlamadım.ayrıca cay rengi sacların harika görünüyor niye begenmedin ki.kendine iyi bak SELİNKA

Zerrin dedi ki...

Mehtap'cığım, harika görünüyorsun :))Saç rengin yakışmış. Federico da çok tatlı maşallah...
Bu kritik dönemi hepimiz başarı ile geçeceğiz eminim :)))

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

merhaba sizi uzun zamandır okuyorum :)) yazılarınıza bayılıyorum bu dıyetı uygulamak için henuz fazla kılolarım yok ama :) ılerısı için talip ediyorum aslında annemin uygulamasını istiyorum fakat onu bir türlü ikna edemiyorum bu konuda size çok uzun bir mail yazmam gerekiyor belki iler ki günlerde olabilir asıl bunu değil
saçlarınızın çok yakıştığını dile getirmek için yazdım mehtap cığım
sevgiyle kal
iyi bir hafta diliyorum :))
burcu

Adsız dedi ki...

Eger saclariniz fotograftaki gibiyse iyi gorunuyor. Ben oyle olunca kendime "Morticia" veya Turkcesi Urperella diyorum. Tam da Halloween oncesi dogal kostum oluyor :))

Sevgiler,

Beste

duygu dedi ki...

bence yeni saç rengin çok yakışmış... çok sağlıklı görünüyorsun...
hem bazen kuralları esnetmek çok işe yarıyor... şımarıklık her annenin ennnn doğal hakkı, hatta çocuklarından bile...

Emos dedi ki...

Sevgili Mehtap,

Bugun yazinizi tekrar okudum.Cok yoruluyorsunuz ve Federico'nun size hepimizden cok ihtiyaci var.O yuzden ben butun sizi takip edenler adina diyorum ki,yorumlara vaktinde cevap yazamadim diye yogun hayatiniza bir stress daha eklemeyin.Zaten ogrenmek isteyen icin o kadar cok bilgi var ki sitenizde.Biz bekleriz...Supersiniz. Federico ve siz de cok guzelsiniz.Federico simdiden Italyan sikligini ustunde tasiyor.

Domuz giribine ragmen sizi cok opuyorum.

Kendinize iyi bakin.

Sevgilerimle,

Emos

TuBiKKo dedi ki...

merhaba mehtap hanım :)

bişeyden kesin emin olmak için sormak istiyorum.4. haftada ikinci ara öğündeki kek,börek,tost ya da poğaça seçeneğemiz de kalkıyor mu bu hafta için? Yani 2. ara öğünü de 1. ara öğün gibi mi kurgulamalıyız?

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap,
ben d,yet programına yeni basladım. vermem gereken 5 kilo var.
cok kararlıyım :)

yalnız bir sorum var. ben gece de calısıyorum (barım var) ve gece enerji harcadıgım icin acıkıyorum. oglen aradaki mesela 1 meyve ve 10 badem kısmınındaki meyveyi yemeyip aksam yesem olur mu? Ne onerirsiniz?

cansu

Adsız dedi ki...

mrb mehtapcımsen cok kötü hastalandın galiba.senin blogta hep gezenler var ama hiç yorum eklenemiyor.o kadar koşturmaca okadar iş sorumluluk.düzensizlik marsın ters etkisi.seni etkiledi.biz aynı devam ediyoruz hala bekliyorum kilolardan kurtulmayı.bakalım cuma günü 5.haftaya giricem.hic tartılmadım.15 gün önce1.5 kilo gitmişti.simid hakkımı kullanamadım.burda simid yok.pilav hakkımı da kullanmadım.burası sebze fakiri bir ülke bizim evdede etin yanında erkekler hep pilav yedigi için.ben şimdi birgün okuyacaksın umut ettigim için ve cevap vericegini bekleyecegim.tartılmalımıyım nezaman 4 hafta bitiyor.eşim et yedigim zaman nasıl diyet hiç anlamadım diye gülüyor.kilomuda merak etmiyorum dersen yalan söylerim.lütfen kendine iyi bak.seni cok seviyoruz.ve bekliyoruz.sabah akşam bakıyorum bloga.SELİNKA

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ben sana şimdi bi NUnU çorbası yaparım, bişeyciğin kalmaz.
içine miss gibi boğaz havası,
bir tutam boğazda mehtap !
biraz adalar, biraz da modalar,
az bişeyde emirgan, en çokda beylerbeyi vee
boll boll bolllllllll
SEVGİMİ KATTIMI...al sana miss gibi hasta çorbası. :))
Bak doktor moktor halt eder benim yanımda :)))))) !!!!!!
geçmiş olsun canım..
geçmiş olsun..

( bende yorgun görüyorum seni, hemde epeydir :(
saçlarını ise sevmediysen sevmemişindir.
zorlamaya gerek yok..
HEM HER ŞEYİN ÇARESİ VAR..İLLA YAKIŞACAK DİYE KANUN YOK.
HEM SEN HER HALİNLE GÜZELSİN....

sevgilerimle : doğrucu davud :)

Nilambara dedi ki...

"tatlı çay rengi" kapkara saçlar da çok yakışmıştır eminim ;))
sevgilerimle...