Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

27 Eylül 2009 Pazar

ROMA'DA SONBAHAR HAVASI, KAHVE KOKUSU, SORULAR VE GUNUN O "TEK" ANI..


Hic yanilmiyorlar hava durumu tahminlerinde... Hafif gri bir gune uyaniyorum... Yarin kesin yagmur yagacak biliyorum... Ani bir kararla geceden hazirladigim gri etek bluzumu kaldirip, gunun rengini sariya ceviriyorum.. Yeterince gri gorecegiz nasilsa onumuzdeki gunlerde diye dusunuyorum...
.
Artik benimle son demlerini yasayan, icli disli ucuk sari renkli Vakko takimimi giyiyorum... Hirkasinin kenarlarinda boru boncuklari ile yapraklar ve minicik incilerle mine cicekleri isli... Bluzunun yakasinda ise sadece mine cicekleri var... Sirf bu takima uysun diye aldigim Max&Co sari cantayi bulup cikartiyorum dolaptan.. Mavi jean’den gecen yil aldigim pantolon yeni yikanip utulenmis... Giyiniyorum... Dadi gec geliyor, ben zaten hazir degilim... Ise gec kaliyorum..
.
Poliklinikteyim bugun.. Yan odanin kapisi aciliyor bir ara.. Claudio’yu elinde urkunc bir igne hemsireyi beklerken goruyorum.. El salliyorum...
.
Artik vakit sabah kahvesi molasini coktan gecmisken, odamin kapisi aralaniyor.. Hadi bana kahve ismarla diyor Claudio... Ustunde benim “pijama” dedigim yesil cerrah giysileri var... “Benim bara kadar yuruyecek enerjim yok, makine kahvesi istersen ismarlarim” diyorum... Tamam diyor.. Ikimizin cebindeki bozukluklari beser onar ortaya dokuyoruz, iki kahve parasi cikartamiyoruz.. Cok komigiz diyorum, cata pat alacak cocuklar gibiyiz, avucumuzdaki bozukluklarla.. 5 sentimiz eksik kaliyor... Bir de bolum baskani olacaksin diyorum.. 5 kurus paran yok..
.
Makine bu, yarin vereyimden, 5 sent dedigin nedir kiden filan anlamiyor.. .
.
Teknisyenden 1 euro borc aliyorum ve o kahve, ben kahve-siyah cikolata adi verilen bulamaci icmek icin bahce duvarina oturuyoruz.. Sicacik, piril piril gunes parliyor.. Sabahki bulutlarin mesaisi erken bitmis belli ki...
.
Ne bu parmaklarinin hali boyle? diyor siyah lekeleri isaret ederek, "taze cevizden oluyor" diyorum..
.
Onun da elleri alcidan bembeyaz..
“Ne isimiz var hastanede, hadi Terracinaya gidelim, midyeli spagetti yiyelim” diyor.. Ne guzel olur, deniz kenarinda otururuz... Bu fikre dunden raziyim ama, koridor sira sira hasta dolu, yapacak cok isimiz var, benim de onun da..“Cok komiksin diyorum, isten beraber kacmayi teklif ettigin insan, hayatta bir kere bile okul asamamis bir beceriksizdir. Sen de sabahin 7’sinde hastaneye gelen tek mecbure doktorsun, harika bir ciftiz yani”.. “Iyi ya, iste simdi baslayalim”.. diyor.. Hadi kalk diyorum, hastalar bekliyor... Terracina'ya bizi hafta sonu davet edersin, Federico'ya barbeku sozu verdin, bekliyoruz..
.
Poliklinik biter bitmez eve kosuyorum.. Bekledigim bir belgeyi doldurup hemen geri yollamam gerekiyor.. Posta kutusunda tam 130 mektup var.. Bir kismi sizden.. Bir kismi “Junk”.. Bir kismi aramizda kalsincilardan.. Birkac ta, hal hatir soran arkadas mektubu..
.
Blogumu aciyorum... Mustafa Ceceli’nin sarkisina vurulmus durumdayim ve hangi cumleye, hangi soze, hangi sese vuruldugumu bir turlu bulamiyorum..
Bir cumle olmali boyle yuregimi avuclarina alan, ama hangisi bilmiyorum...
.
Kahvemi hazirliyorum...
.
Zamani durduruyorum..
.
Bu, simdi bugunden kendime ayirdigim, ayirabildigim tek an ve bunun keyfini cikartacagim diyorum ve bu cocuk her kimse, her ne sarki soylerse guzel soyler herhalde diye dusunuyorum...
.
Kahvemin kokusunu icime cekiyorum once, sonra sicacik bir yudum aliyorum...
.
Gunun kendime ait tek ani bu an.. Sadece benim olan tek an...
.
Sevdigim sarkiyi dinliyorum..
Birden bire kesfediyorum beni vuran cumleyi... Dokunuveriyor yuregimde bir kenarda tuttugum o herseyin ustunde duran duyguya...
.
Gozlerimi kapatiyorum...
...
Sonra yorumlariniza cevap yazmak uzere okumaya basliyorum..

Biriniz “cok gec cevap veriyorsunuz” diyor.. Buna gulumsuyorum.. Gercekten gulumsuyorum.. Sekreterim bana neredeyse Christmas’a kadar randevularimin dolu oldugunu, belki bir kac gun fazladan calissam iyi olabilecegini soyluyor gecen hafta.. Hayir diyorum, simdi ritmimi degistiremem, gercekten vaktim yok.. Birkez gordugum hasta, benimle tekrar karsilasmak icin yaklasik 3 hafta hatta biraz daha fazla bekliyor ve soracagi herseyi unutmadan ona ayirdigim sure icinde sormasi gerekiyor. Ben sizlere bugune kadar gec ya da erken hep cevap verdim.. Ustelik ayni soruyu kac kez sorarsaniz sorun o kadar kez ..

Bazilariniz yazdiklarimi okumuyorsunuz.. Burada olmak, dogru beslenmeyi ogrenmek, zayiflamak, formda olmak istiyorsunuz ama bunu yapmak icin gostermeniz gereken cabayi fazla buluyorsunuz...
.
Ben sizin yaninda olmadigima gore, evinizde, is yerinizde, yazliginizda, gittiginiz otelde menuyu ben secmedigime, yemekleri ben pisirmedigime gore, size dusen; herseyi dikkatle okumak, dikkatle notlar almak, “anlamak” olmali..
.
Bahar hep soyledi, hala da soyluyor arkadaslarina “Ben Mehtap ne dediyse onu yaptim, 10 tane badem dedi, 11 tane yemedim ama 9 tane de yemedim diye” Hafta sonu yuruyuslere gitti, herkes bafra pideleri yerken onun yaninda haslanmis tavuk ve salata vardi, bir isirik olsun yemedi..
Ama 20 yil onceki kilosuna donmeyi basardi ve simdi herseyi, akillica yiyor ve kilo almiyor.. Beenmaya, dogum gununde kendi pastasindan bir catal yemek icin “olur mu?” diyor.. Funda, evlilik yildonumunde hediye gelen sarabin bile tadina bakmadi.. Cigdem, haftalik cizelgeler hazirladi, her yedigini yazdi bir kenara.. Hepsi ama hepsi gercekten emek verdiler...
.
.
Yani?
Yani simdi siz de dayanacaksiniz..
Yarim birakmis olsaniz da, buradaysaniz hala umut var demektir..
Once birkac ufak noktayi acikliga kavusturalim..
Yeni sinif acmadik.. Acmak icin gercekten neden yok.. zaman da..
.
.
.
.
.
.
BU SON PROGRAMI (TATIL BITTI) ILK IKI AYI UYGULAYANLAR ICIN HAZIRLADIM..
YENI BASLAYANLAR ICIN UYGUN DEGIL..
.
YAPTIGIMIZ HERSEYIN BIR ZAMANI, BIR SIRASI, BIR ANLAMI VAR..
BURADA KALIP TA KILO VERENLER, YARIM SIMIT YIYEBILMEK ICIN 3 HAFTA BEKLEDILER..
EVLERINDE PILAV, BOREK, KEK PISIRDILER AMA BIR CATALCIK OLSUN TATMADILAR..
YENI BASLAYANLAR YA DA COK DUZENSIZ UYGULADIKLARINI DUSUNENLER, ILK HAFTADAN BASLAMALILAR...
ANLASTIK MI?
ANLASTIK...

Sevgili Melike; tesekkurler.. Cok guzel seyler yazmissiniz.. Ben de sizlerle gercekten gurur duyuyorum..
Sevgili Nur ve Sehnaz, harikasiniz.. Metabolizma cayini isterseniz icin, size kalmis. Yuryuse tabii ki devam...
Sevgili kekik, tam 12 kilo.. soylerken bile agir, bir de ustunuzde tasidiginizi dusunun.. Kararli olmaniz cok mutluluk verici..
Sevgili oyuncu, gelin siz de..
Sevgili adsiz, ilk haftaya doneceksiniz tabii ki.. artik tembellik etmek yok..
Sevgili Tubikko, nasil gidiyor..? Zorlaniyor musunuz?
Sevgili adsiz, zor ama imkansiz degil.. Ben yesil corbayi normalde de ayda 3 gun yapiyorum..
Sevgili Gul, bu pozitiflikle basarmamaniz imkansiz..
Sevgili Suspect, sevinilir mi hic tatil bitti diye..? Ben taze ceviz vakti gecene kadar hala tatildeyim.. aramizda kalsin..
Sevgili Eya, hep soyledim.. buradayim.. Yavas ta olsa, arkadan da gelseniz basaracaksiniz, ama once saglikla ilgili hersey cozulecek.. Gecmis olsun..
Sevgili beenmaya, karsilastigimizda incecik ama yuregi hep kocaman bir genc kadin bulacagim biliyorum..
Sevgili asli cadisi, bu kadar seker bir insana nasil “cadi” diyebiliriz ki?
Sevgili harika, sadece iki kilocuk mu? Yediklerinizi birer kasik azaltin yeterli..
Sevgili Elizabeth, tesekkurler..
Sevgili Nur, porsiyonlari biraz artirin. Ayda birkez tartilin. Kilo aldiysaniz, biraz “dikkat” edin..Vermek zordur, geri almak cok kolay, eski aliskanliklariniza geri donmeyin olmaz mi?
Sevgili Ekmekci Kiz, bloguna yazdim ve noktalarimi 3’e cikartmaya calisiyorum eskisi gibi...:-))
Sevgili Muge, 5 kilo dediginiz nedir ki.. tabii ki vereceksiniz..
Sevgili Neseli Gunler, tatilde yaptiklarimi anlatsam, korkarsiniz.. Benim de burada oldugumu bilin.. Sevgili Bengu, siz de supersiniz..
Sevgili Selhan, evet, istemek basarmak icin gerekli ama yeterli degil.. Iradeniz icin kutlarim..
Sevgili Deruni, size de.. Herseyin en guzelini diliyorum..
Sevgili kara kitap, askolsun..! biz buradayiz iste.. yalniz degilsiniz.. oglunuza da abur cubur almayin sez de yemeyin.. haydi, hala baslamadiniz mi?
Sevgili bengu, kahvenizi mis kokusunu icinize cekerek afiyetle icin, sadece seker atmayin lutfen..
Sevgili Sibel, sizler cok caliskansiniz..! tek tembel ben miyim neyim.. hic sevinmedim.. taze cevize dayanamam hic..
Sevgili adsiz, sporla vereceksiniz o zaman kilolari.. hedef bolgeler zayiflayacak..
Sevgili Emel, guzel dilekleriniz icin cok ama cok tesekkurler..
Sevgili cocukla cocuk, hos geldiniz..
Sevgili Selin, hemen hemen herkes basardi.. siz de basaracaksiniz..
Sevgili Gungor, hayirli olsun... kolay gelsin..
Sevgili Emos, yazdiklariniz uygulama ozeti gibi olmus.. gercekten.. oykunuzu yazin bana, tum ayrintilariyla, bloga koyalim.. bu kadar mi dogru algilanir soyledigim hersey..? Kutlarim..
Sevgili Ebru, elbette ki burada olacaksiniz.. daha yapacaklarimiz var..
Sevgili tubikko, birlikte pisirebilirsiniz. Aksamlari sut yok, ayran az olmak kaydiyla olabilir.
Sevgili Serpil, akdeniz-italyan diyeti ideal bir beslenme modelidir. Elbetteki uygularsiniz. İlk haftaya gidin hemen. Menapoz icin, kemikler ilgili testleri yaptirmayi ihmak etmeyin, sadece diyet yetmeyebilir.
Sevgili mavicicegim, eski pantolonlar simdilik.. bizim hedefimiz, yenilenmis bir gardrop..
Sevgili nukhet, bana soyleyecek soz kalmamis.. J)
Sevgili Ebru, bilgilerin hepsi burada ve herkese acik..
Adsiz, metabolizma cayi isteginize bagli..
Sevgili Terazi, devam.. 80’lere geldiginizde iki ay duracagiz, ve sonra tekrar son hiz baslayacagiz.. vaz gecmek, durmak yok.. almayin cikolata filan.. bunlar cok hassas aylardir, hemen geri gelir kilolar.. yenilmeyin lutfen.. lutfen..
Sevgili Gulce,Anemiyi mutlaka arastirin.. bir doktora basvurun.. sonra tekrar haberleselim.. ben buradayim..
Sevgili Banu, ilk haftadan baslayacaksiniz degil mi? Bu son programdan degil..

Hepinize iyi hafta sonlari diliyorum..

1 Ekim 2009’Roma

24 yorum:

Adsız dedi ki...

sevgili mehtap sabah sabah mailini görünce nekadar sevindim anlatamam.sanki aşk mektubu almış gibi okudum.okadar heycanla sizi cok iyi anladım ben selinka.senin yazdıklarını okuyunca kendimi cok kötü hissettim.zamanın gercekten cok dolu bize sitemkarsın anladım.ama biz senden cok heyecanlandık bilgin,başarın.heyecanın bizi cok etkiledi diyetini yapmak icin cok heyecanlandık.öteki arkadaşlar eski oldukları için biliyorlar bende söz calışıp bahar gibi başaracagım bize verdigin heyecana ve mutluluga binlerce teşekkür.seni zorda bırakıyorsak cahillikten.sen bize bakma sabırsızlıgımıza.kendine iyi bak tüm güzel duygular size aksın.kalbten..seni cok sevdik.bırakamıyoruz...selinka..

kekik dedi ki...

Sevgili Mehtap,

Emek vermeden hiç bir şey olmuyor demiştiniz bir yanınızda.. ve dünyada bir kişi bile yapabildiyse siz de yapabilirsiniz! Emek+inanç bu işin sırrı bu demekki:) Teşekkürler...

*Not: Yazılarınızı satır satır okuyanın soru sormaya ihtiyacı olmaz...

TuBiKKo dedi ki...

Merhaba MEhtap Hanım;

Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim.Sorduğunuz sorunun cevabına gelince.Evdeyken zorlanmıyorum.Yani kendi evimizdeyken herşey yolunda çünkü orada benim yemek kurallarım geçerli.Ama dışarıda olduğumuz zaman dış faktörlerle kavga etmek zorunda kalıyorum. Sürekli burnumun önüne çikolataları tatlıları dayıyorlar ve yemem için beni zorluyorlar ama hayır demeyi biliyorum.Canım çok istese de o çikolatanın kokusu beni baştan çıkarsa da hayır.Çünkü ben aynadaki kadını tabağımdakinden daha çok seviyorum sevgili nunu'nun söylediği gibi.:) Henüz kimsenin tuzağına düşmedim,düşmeye de niyetim yok.Hala beni uzun süredir görmeyip görenlerden ne kadar zayıflamışsın iltifatları almak çok güzel.Hatta İzmir'de üniversite okuyan kardeşimi uzun süredir görmemiştim ve geçen pazartesi istanbul'da buluştuğumuzda küçücük kalmışsın abla dedi.Hedefime çok fazla bişey kalmadı.4 4,5 kilo. Yani 57-58 arası bişey yeterli benim için.Şimdilik tek eksiğim spor yapmak için kendime motivasyon yaratmak.Gün içinde o kadar yoğun çalışıyorum ki akşam şunu yapıcam bunu yapıcam planlarım suya düşüyor.
Sonuç itibarı ile bendeki durumlar böyle.ASla pes etmeye niyetim yok,bu kadar emek verdikten sonra geri de dönmem.Ben 11 kiloyu vermiş biri olarak bu kalan 4 kiloyu da vereceğimi ve koruyacağımı düşünüyorum.
Herşey için teşekkür ederim.:)

banu dedi ki...

Sevgili Mehtap bu gün tekrar tartılıp en baştan başladım,bahanelerin sonu yok.Dizlerime binen yük biraz azalmalı..

Adsız dedi ki...

Mehtapcım seni bir gören hasta ikinci görüşme için 3 hafta beklerken bizim her gün yanımızda oldun.. ee biz de biraz emek harcayalım, çizelge yapalım artık.. :))

Unknown dedi ki...

mehtap hanım bu gün ilk haftayı devirenlerdenim..daha önceki programı uygulayıp koca yazıda dikkatli ve yürüyüşle geçirdiğimden 7 gün akıp geçti.hiç zorlanmadım.tartılmadım ama beni bir haftadır görenler aa çok zayıflamışsın dediler bilmem tartılmadım bekliyorum iki hafta sonra sonucu söylerim dedim...çok teşekkürler.yazdığınız herşeyi uygulayacağım çünkü hiç hayal kırıklığına uğramadım...38 beden kıyaftlerim hepsi tam gelmeye başladı bile.tekrar teşekkürler sevgilerimlee..

Adsız dedi ki...

sevgili mehtap nette acemiyim.bilgisayar kullanmayı fazla bilmiyorum.ama bende başladım2.haftaya girdim güzel gidiyor fakat yeşil corbayı her hafta yapılacak sandıgım için yapmıştım.neyse yazılarınıza müptelayız.hergün heyacanla nete giriyorum yorumları bile tekrar okuyorum pozitifliginiz dışardaki guruba bile yeticegini tahmin ediyorum niye derseniz bir kitpta okumuştum.ingilizler kamu dairelerine gittiklerinde.önünde en cok dosya olana bırakırlarmış.cünkü cokiş yapan ne eder yapar bir araya sizin dosyanızada bakıp işi hallederlermiş calışkanlık işte boş durana kimse koymazmış.biz siz yeni sınıf istemesenizde biz size dosyamızı koyduk.2. haftaya başladık bile bizede arada yer acacagınız umuduyla kendinize iyi bakın sizi cok sevdik bizi yalnız bırakmayın.

Bayan Dağınık dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
suspect dedi ki...

Sevgili ama çok sevgili Mehtap, yazıalrını bazen kendimi kaptırıp gittiğim kitaplar gibi heyecanla okuyorum, ruhuma dokunuyorlar... Geçen gün programa başlamadan bir iki hafta kadar önceki bi resmimle karşılaştım pcde, inanamadım bu ben miyim diye. Yazın ve ramazan ın son kızımlarında da kaçamaklar yaptım elbette ama suçluluk duymamaya çalıştım, yazı kilo almadan hatta bir iki kilo vermiş olarak bitirebildim çok şükür. Ve hayatımda sanırım ilk efa kısa bir arayla tekrar sağlıklı beslenmeye başladım. Kendimi oldukça iyi hissediyorum. 52-54 bedendim başlarken, şimdi 46 lar hafifçe bol duruyor üzerimde :) her gören aa sen gitgide eriyorsun diyor, çok seviniyorum tabi :) En son noktaya geldiğimde sana göndermek için saklıyorum şimdi o resmi :) İşlerinde çok kolaylıklar diliyorum, dualarım seninle.
sevgiler...

harika dedi ki...

Sevgili Mehtap, okadar yogunluk, kosusturma, gri ruh hali icinde hepimize onem ve ozen gosterip tek tek cevap verdiginiz icin sonsuz tesekkurler...yureginizin guzelligini vepaylasimin gucunu tekrar gosterdiniz.
isiginiz hep sizinle ve sonmez olsun...
harika :)

Ebru dedi ki...

Sevgili Mehtap,
Tam ofiste kahvemden(şekersiz, kremasız, sütsüz) bir yudum almışken sayfanızı açtım ki ne büyük tesadüf kahve contexti ile karşılaştım :)
Herşey için sonsuz teşekkürler. Bu kadar yoğunluğun arasında bize vakit ayırmak...diye devam eden şükran sözcüklerinin senin yaptıklarını karşılamayacağını biliyorum. Bundan sonra bol enerjidileyeceğim sadece teşekkür yerine...
Benim yeni listeyle ilgili bir sorum olacak:
Akşamları protein zengini, karbonhidrattan yoksun bir menü var. Ancak öğlen protein almayacağız anlamına da gelmiyor öyle değil mi? Yoksa öğlen sebze akşam protein mi ?

Bir de daha önce de yazmıştım ama yorum kelime doğrulamadan dolayı düşmemiş sayfaya.
Benim çok değerli bir hocam var( misafir öğrenci grubundan, kendisi balık dışında et tüketmiyor, eee akşamları mercimek, fasulye yok demişsiniz? ne olacak?

Bol enerji

Ebru

Selhan dedi ki...

Sevgili Mehtap Hanim,

Bu yogunlugunuz da bizlere de vakit ayirdiginiz icin cok tesekkurler! Esim ve ben aynaya her bakisimizda, birisi bize her zayifladiniz dediginde veya bollasan kiyafetlerimizi her toparladigimizda sizi minnetle aniyoruz! Az kaldi 6 yil onceki kilo ve kiyafetlerimize donmek uzereyiz! Sagolun!

Selhan

Hayattan Dakikalar dedi ki...

Sevgili Mehtap,
Ben sizi ve sitenizi epey geç keşfettim ama iyiki keşfetmişim. Bana lazım olan sizin motivasyonunuzmuş. Yazdığınız her şeyi diyet hakkından defalarca okudum artık beynime kazındı her sözünüz.Şu anda 7 kilo verdim daha o kaar fazlam varki, sizin sayenizde inanaıyorum artık onlarıda verebileceğime.Tüm yaptıklarınız, desteğiniz ve varlığınız için gönülden teşekkürler. Sevgiler
Dilek
dilek_yetisener@hotmail.com

Adsız dedi ki...

sevgili Mehtap sorularimizi cevapladigin icin tesekkur ederim bizlere cok guzel morel veriyosun islerinde kolayliklar hayatin hep basarili olsun ins zamanin olursa kefir hakkindaki dusuncelerini almak isterim dediklerini aynen uyguluyorum bir hafta oldu ilgine ve bize vermis oldugun degere cok tsk gurbet37 den sevgiler

Emos dedi ki...

Sevgili Mehtap,

Oykumde sizden Meltem diye bahsetmisim,size niye bu ismi yakistirmisim bilmiyorum.Onlari yayinlarken siz "Mehtap"a cevirirmisiniz yoksa tekrar duzelterek yollayayim mi?Simdi farkettim.

Cok Ozur dilerim.,

Emos

cansu dedi ki...

Merhaba Mehtap,

blogunu keşfetmem çok yeni.mutlu oldum ne güzel işler çıkarmışsın.ben New Yorktayım, BMde calisiyorum ve bu ayın sonunda istanbula donecegim. donmeden uc kilo vermek istiyorum. bu diyetin cok uygulanabilir oldugunu dusunsugumden senin siyetini uygulamaya karar verdim. ancak soyle bir sorunum var. ben gece bir sey yemeden duramıyorum. yani uc adet meyve ya da 10 fındık, 3 ceviz ne bileyim bir sey yemem lazım. bunun bir nedeni de ben tango yapıyorum ve gece en erken 1'de uyuyorum. e 6dan 1e kadar haliyle acıkıyorum.

bir de ne zaman diyetlerde 3 ceviz ya da 10 fındık yediysem kilo veremdim hatta aldım. acaba bende mi ise yaramıyor diye soruyorum. ne dersin nasıl yapsam?
Gece beni tok tutacak bir sey yemek icin neden kısmalıyım?

sorumu herkesin sorusuna bir sekilde cevap verdigini bilerek sevgiyle soruyorum.

Terazi dedi ki...

postlara verdiğin tek tek, isim isim yanıtları soluksuz okuyorum..

"..yenilmeyin lütfen.. lütfen.."
vuruyor beni..

kelimeler uçuşuyor beynimde, cümlelerim ardarda dizilmiş bekliyor sırasını yazılmak için ama yavan geliyor hepsi de..

anlamı olan sadece iki kelime şu anda:

söz!yenilmeyecğim..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ay amaaaaannnn..
yedim içtim gezdim gördüm geldimm.
aaaaaaaa
duygularımı hislerimi yaşadıklarımı saklamayı hiç sevmem.
kilomu almadım tabii kide !!!
verdimmi
yoo
yoooo !! vermedim tabii :))))))
BEN HEP AYNI BEN...
AMA..
SİZİ İZLEMEDİM Mİ :
burda duralım işte.
bal gibide izledim. not bile aldım kenardan köşeden !!
ben sınıf başkanıyım..
atlamam bişicik.
tek tek izledim ..dikkatle !
daha çokk konuşacağız ..
şu sınıfımız hele bi iyice dolsun..
sınavlar başlasın !!!
KONUŞACAĞIZ.
Sınavı geçenlere öpücükler..
yolu yarılayanlara gülücükler benden.

bENMİ :
iyiim mehtapcığımm. son hafta çok iyiyim hemde.valide sultan çok toparladı.
HER ŞEY GÜZEL OLACAK..
HEP DEDİĞİM GİBİ YANİ .......

Şimdi bu güzel sarı sonbahara öpücükler..
italyaya sevgilerr...
SANA DA..... :)

kütahya dedi ki...

son yazıyı okuduktan sonra tüm yazıları ta en başından okumaya başladım bu hafta başlamıştım ama bazı hatalar yapmışım birazda gevşek tuttum daha ciddi devam edeceğim mehtap hanımın vakti yokmuş ben de tecrübeli arkadaşların yardımını istiyorum hepinizi öpüyorum

Adsız dedi ki...

sevgili mehtap hanım programı izlemeye devam ediyorum. iyi gidiyor. bu arada antalya'da yakınlarda "metobolik balans" merkezi açılacakmış. öncelikle özel bir kan testi ile değerleriniz belirleniyor, sonrasında vücudunuz için yararlı ve sorunlu besinler listesi hazırlanıyormuş. iki hafta sıfır yağlı bir diyet uygulanıp vücut sıfırlandıktan sonra size yararlı besinleri içeren yeni beslenme programına başlanıyormuş. böylelikle sağlıklı bir şekilde kilo vermeniz ve sizin için yararlı besinler tüketmeniz sağlanıyormum. biraz uzun yazdım farkındayım ama belki programın adını siz farklı biliyorsunuzdur diye içerik yazmak istedim. mehtap hanım sizden ricam böyle bir programın yararlı olup olmadığı, bu konuya ilişkin bilgi verip veremeyeceğiniz konusunda. program oldukça pahallı (500 ila 1000 dolar arasında bir rakamdan bahsediliyor şimdilik). eğer bu konuda bilgi verebilirseniz gerçekten minnettar kalacağım. sevgiler, saygılar ve kolaylıklar diliyorum. güneş.

Cocukla Cocuk dedi ki...

sevgili mehtap, yeni başladığım için ilk programı uyguluyorum, öglenleri bir kaç kez dışarda yemek zorunda kaldiğim için olabildiğince uymaya çalıştım bugun 9. gün ve ben hala tartılmadım ama onumuzdeki gunlerde katılacağım bir dugunde üzerime hiç olmayan bir kıyafeti denedim ve hayret ettim içine girebildiğime...yazılarını print out aldım ekrandan değil elden okuyorum defalarca okuduğum için ezberliyorum nerdeyse:))...bu arada çayı tek şekerle içerdim ama cok fazla, tatlandırıcıyla içtim diyetin başından beri 2-3 gündür de şekersize alıştım diyebilirim..çooook teşekkürler sevgiler

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Sevgili Mehtap,
bu özverinizden dolayı çok teşekkürler.Değerli zamanınızı bizlere ayırıp yorumlarımıza cevap yazmanız bizleri çok mahcup ediyor.

sizde yazmışsınız herşey size kalmış artık diye .siz üzerinize düşeni fazlasıyla yapıyorsunuz şimdi sıra bizlerde.

Yaşasın sağlıklı yaşam kaybolsun fazla yağlar.
HAYDİ KIZLAR HEP BİRLİKTE..1-2-3 .....

Adsız dedi ki...

Merhabalar suan telefonumdan bile sizi okuyorum evet evet basaracagim bu sefer Salı bitmeyecek diyetim size Cook cokbasarilar diliyorum kusura bakmayın telefonun klavyesinde harfler bu kadar öpüyorum saygılarımla huzunbaz

oyuncu dedi ki...

Bazen bize söylenen,yapılan öyle şeyler olur ki gülümseyip geçmek o an için en iyi cevaptır.

Bunca yoğunluğunuz arasında bizlere zaman ayırdığınız için inanın bu beslenme işinde kendimi size karşı sorumlu hissediyorum. Sizin bu emeğiniz karşılığında en azından bizim de tombul ellerimizi taşın altına sokmamız gerekiyor.

Gerçekten de doğru beslenmeyi öğrenmeye başladığımı hissediyorum. Bize gereken süreyi verirseniz yüzünüzü kara çıkarmayacağımızı biliyorum.
nc