Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

3 Ocak 2010 Pazar

*ELLERIN YETISIR VEDALASMAYA... NICIN AGLIYORSUN?


Valizler odanin ortasina oylece birakilmis…

Yuzu asik bir sekilde oturuyor koltukta…
.
"Biliyorum ben bu duyguyu" diyorum, "gidisler benim de cok canimi yakar… Huysuzlasirim, herkese ters cevap veririm, surat asarim, karnim agrir, canim birsey yemek istemez….Ustelik her valiz gordugumde boyle olurum ben… Nereye gitsem, birileri arkamda kalir…
.
“Bu ayni sey degil” diyor... “Ben donmeyecegim”....
.
“Giderken kim biliyor ki donup donmeyecegini ‘” diyorum sesimi neseli tutmaya calisarak…
Onun donmeyecegini ikimiz de biliyoruz aslinda…
.
Donmeyecek… Gecip gitti iste hizla onca gun…
.
“Ne kadar cok sey goturuyorsun boyle” diyorum... “Geldiginde elinde neredeyse hicbirsey yoktu”…
.
„Birikiyor“ diyor...
.
„Birikiyor“ diyorum...
.
Yuzune bakiyorum... Goz pinarlarinda yas damlalari parliyor…
.
“Hadi bak aglama diyorum… Zaten yeterince yagmur yagiyor… Sicak cikolata yapayim da icelim… Kurabiyemiz de var istersen, hatta cam agaci biciminde biskuvilerimiz bile var ”…
.
“Kimbilir kac kaloridir simdi onlar” diyor…
.
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa… diyorum hayretle… Sen de mi?
.
“Senin yuzunden” diyor… Yaslandim ama saglikli olmak istiyorum…
.
Birazcik gulumsuyor yuzu…
.
Nereye gidecegini bilmiyoruz henuz… Onceden soylemiyorlar…
.
“Geldigin gun ne guzeldi degil mi” diyorum… “Ben bile eglenmistim senin icin verilen partide, en guzel elbisemi giymistim, file coraplarindaki deliklerle balina avlayabilecegimiz bir kadinla bump dansi yaptigimi bile hatirliyorum hatta”…
.
Guluyorum…
.
"Senin bir tek gece elbisen var, onu giymistin, bana ozel degildi" diyor…
.
"Huysuzluk etme, senin icin almistim, sen geliyorsun diye… Iyi de oldu gerekliydi…“Bak boyle ayrilmayalim, hadi gulumse” diyorum…
.
“Yaptigim onca seyden sonra, hala bana iyi davraniyorsun” diyor, gozlerini fincanindan kaldirmadan…
.
Ben de fincanima bakiyorum… Sicak cikolata filan cekmiyor canim…
.
Yaptigi onca seye ragmen…
.
Goturdu bir cok seyi hayatimdan…
.
Uzdu, hirpaladi sevdigim insanlari…
.
Yordu cogumuzu…
.
Ama onun kabahati degil ki olup bitenler…

Hayat bu…
.
Hayat bu…
.
Boyle birsey iste hayat…
.

“Ben seni iyi hatirlayacagim yine de” diyorum “uzulme”…
.
“Hadi bak iyice etrafa, unutma birseyleri, sonradan gondermek zor olur, adresin bile belli degil daha”…
.

Sariliyoruz birbirimize… Basimi omuzuna dayiyorum… Zayiflamis, gucsuzlesmis kollari…
.

“Birsey isteyebilirmiyim senden ?” diyorum… “Cok boyle giderayak oldu ama, eger yaparsan cok mutlu edeceksin beni”…
.
“Tamam iste” diyor…
.
Hani gelirken ipek pembe bir bohca getirmistin ya, hic degilse onu bana birakir misin?
.


Valizlerin en buyugunu aciyor… Duzgunce konulmus pembe bohcayi alip ellerime veriyor…

.
“Al umutlarini, zaten kimsenin isine yaramazlar, sende kalsinlar daha iyi” diyor…

.
Agliyor giderken…
.

Kapiyi kapatiyoruz arkasindan…
.
Federico icerden kosa kosa geliyor… Balkondan bagiriyor yavas yavas yuruyen 2009’un arkasindan…. Hoscakal… Hoscakal... Hoscakal 2009, hoscakaaaal....
.
.

*Oktay Rifat
.
.

31 Aralik 2009'Roma

21 yorum:

beenmaya dedi ki...

DİLERİM 2010 TÜM GÜZELLİKLERİN BAŞLANGICI OLUR HEPİMİZ İÇİN...

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Sevgili Mehtap,

Dilerim yeni gelenle vedalaşması daha az üzücü olsun!
Yoksa, sevinerek ayrılmak mı, oh gitti gelmeyecek demek ki daha tatsız olanı?

Demek ki, gitmesine sevindiğimeze göre, mutlu anılar biriktirmemiş bizde. Vedalaşırken birazcık hüzün olması onunla geçen anların keyifli olduğunu göstermez mi?

Yeni yıldan dostça ayrılman dileğiyle...
:))

Filiz dedi ki...

sevgili mehtap,yazdığın öyküler gerçekten güzel biliyor musun? sana ait bir tarzın var, şaşırtıp, mutlu ediyorsun insanı.giden yılla ne özel bir vedalaşma olmuş, iyiki aldın umutlarını...

parka dedi ki...

Çok güzeldi.

suspect dedi ki...

Pembe bohçadaki umutların bahçesi olsun 2010 umarım.
sevgilerimle...

Yemeksever dedi ki...

Mehtap'cigim, Emeklerin icin ne kadar tesekkur etsek azdir. Kayitlar kapanmis oldugu icin cekinerek yaziyorum. Programi kendi basima 2 hafta uyguladim ama kilo veremedim. Programi tekrar uygulamadan once porsiyonlari ogrenmek istiyorum. Bir kucuk kase yogurt kac gram? Tavuk balik porsiyonu kac gram? Ben tavugu 125 gram, yogurdu da 250 gram olarak yapmistim. Mutlu ve saglikli yeni yillar dileklerimle.

selinka dedi ki...

her zamanki gibi kimsenin düşünüp aklına bile gelmeyen derin duygularla bizi düşündürüyorsun sevgili mehtap cok duygusalsın bende her gecen yıla üzülürüm birde giden asla gelmedigi için,herşeyi kabullenirsin istesende istemesende ama biz seni cok özledik biliyormusun o kadar yerin boşki inan utanarak ve üzülerek başarısız bir ögrenci oldum.yazılar havadan sudan olsun ama olsun lütfen bu kadar mahsun bırakma bu başarısız kızı.her yazın zevkli,bilgili,özlü,içten,insanca lütfen bizi bu kadar bekletme biliyoruz ki cok meşgulsun ama kısa bir not da olsa yaz.boşlugun inanılmazdı hergün sabah akşam bakıyorum.tuh sevgili mehtap hala yogun galiba diye içgecirdim.2010 da bizimle kalbimizde hep ol.yazı cok güzel umutlar hep var,inş gercekleşirler,fedorico ve sana iyi seneler sevgiyle kalın.

B. dedi ki...

nasıl güzel kelimeleriniz, kelimeleri dizişiniz... tanımasam da içim sıcak çikolatanız gibi oluyor her defasında=)
bana da kalan pembe bir bohça var mıdır acaba ?

aysegul dedi ki...

off yaaa çok şeker bişisin :D

ii yıllar dilerim :))

Adsız dedi ki...

2010, tüm sevdiklerinle beraber mutlulukları paylaşacağın bir yıl olsun.

Sevgiler
Emel

elma tarçın dedi ki...

çok güzel yazı..dilerim her yeni yıl birbirinden güzel geçsin ve giden yılı hep bu kadar zor uğurlayalım..hem mesgulsunuz, hemde zamanında yeterince insanla ilgilendiniz, belki artık bire bir cevap alamayacağız sizden, belki yazılarla sorularla bunaltıyoruz ama benim için cok buyuk motıvasyon kaynagı oldu burası. odevımı yaptım dercesıne yazmak ıstıyorum. ben dun ıtıbarıyle 1.haftamı bıtırdım. tartılmak yasak malum ama vucudumun toparlandıgını yağlarımın eridiğini cok net bır sekılde hıssedıyorum. daha bu sabah aylardır ıkı dugmesı bı araya gelmeyen ceketımı gıydım ve rahatlıkla ılıkledım. mutlulugumu paylasmak ıstedım.. ıyı kı varsınız

kara kitap dedi ki...

çok güzel bir veda olmuş.gidenin ardından kötü konuşmamalı bence de iyi ki sıcak çikolata ikram etmişsiniz.nice mutlu yıllara...

Adsız dedi ki...

Merhabalar, harikasınız. Mutlu bir yıl olsun, size, sevdiklerinize, hepimize. DİLEK

Belgin dedi ki...

Ne güzel iste, giderken yine Umutlarini birakmis sende, bundan güzel veda ve karsilama hediyesi olur mu hic, Umutlarin hic tükenmesin güzel yüreklim, her sey gönlünce olsun:))
Yeni yilin, kutlu, mutlu, saglikli, bol gülücüklü ve sevgi dolu olsun:))
Sevgilerimle

GZNTPSEDA dedi ki...

Bu ne güzel veda, bu ne güzel karşılama.
Ne kadar naif ne kadar zarifsiniz.
Dilerim 2010 umutlarınızı söndürmesin, beklentilerinizi karşılasın.
Sevgiler,
Seda

Terazi dedi ki...

Çok özledik sizi... Sıcacık bir yazıyla dönüşünüz, tam da beklediğimiz gibi, harika oldu yine :))

Sevgiyle..

Unknown dedi ki...

çok güzeldi mehtap ablacığım :))
güzel bir yıl olsun senin ve sevdiklerin için mutluluk ve umut dolu olsun :)
yazılarında bilgilerinle hep yanımızda ol :)
hep güler yüzlü ve sevecan kal bu yılda :)
sevgiyle kal güzel günler seninle olsun :))

Ferat dedi ki...

Sevgili Mehtap,

Yazin cok derin ve ozel duygularla yazilmis. 2009'u ugurlarken bende huzunlendim ama kalbimde cok ayri bir yeri olacak. Senin sayende 2009'un ikinci yarisinda ideal kiloma ulastim ve en onemlisi bunu cok rahat ve huzurlu bir sekilde korumayi ogrendim. Allah sevdiklerini senden ayirmasin ve kalbin hep sevgi ile dolsun. Hayatin boyunca butun iliskilerinde ask ve derin sevgi olmasi dilegiyle.

Trabzonspor'lu Ferat :)

Adsız dedi ki...

merhaba bende size katılmmak istiyorum 1 ay oldu sizin yazılarınızı takip ediyorum ben iki sene kemoterapi aldım sonrasında alerjik astım hastalığım ilerledi ve bana kortizon verdiler 10 senedir 78 kilomu korumaya çalıştım tedavi aldığım dönemlerde de 3 verdim iki aldım ama hep 77 78 kilomu korudum kortizonlarla beraber 10 kiloyu bir ay içinde aldım şu anda 87 kiloyum yazılarınızı okumak beni çok rahatlattı dikkat ediyorum ama 1 kilo bile veremedim bana dayardım edermisiniz teşekkür eddiyorum

Yemeksever dedi ki...

Yediklerini olcerek programi uygulamis birisi yardim edebilir mi? Ilk 2 haftayi yaparken gunde kac gram et veya tavuk yediniz?

Gunde 3 kase yogurt var. Ufak paket az yagli 150 gram yogurt 130 kalori. Uc tanesini yedigim gun 400 kalori sirf yogurttan almis oluyorum. Dogru mu yapiyorum? Ilk 2 hafta bu sekilde hic kilo veremedim ama.

chfashiontrend dedi ki...

Hüzünlendirici:(...Yeni senede kimse ayrılmaması dileği ile .....