Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

14 Aralık 2009 Pazartesi

OPPPPPPPPPPPPPPPPSSSSSS....

Bu nasil bir baslik diyeceksiniz gorunce... Gulcin ve babam muhtemelen ayiplarlar, annem gulumser... Ben yine de yaziyorum..
Oppppppppppppppppsssss dedim yazdiklarima goz gezdirirken... Oppsssssssssssssssss… Hem de nasil !

Ustelik FatmaKokdilGokce ve adsiz Canan fark etmis, sizleri ve beni cok nazik bir sekilde uyarmis ama ben yine de uyanmamisim…
“Kalemler Hazir mi?” yazisinin orijinalinde oldugu halde, sanirim bloga tasirken bir hata yapmisim ve kadinlar icin de , erkekler icin de formuldeki yas kismini yok etmisim…

Affedersiniz… Simdi yeniden yapacaksiniz hesaplari ...

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ben hic "Ah cok yorgunum, cok uykusuzum " filan diye miz miz edecek degilim… Soz verdim ilk gruptan kilo veremeyen kalmayacak... Sonradan gelenlere de, sizler yardim edeceksiniz benim yukumu azaltarak biraz… Bu isin pesini birakmayacagiz…
Simdi toparlayalim tekrar yanlisimi duzelterek bu kez...
Erkekler icin; 66 + (13,7 X kg olarak agirlik) + (5 X cm olarak boy) - (6, 76 X yas)

Kadinlar icin; 655 + (9,6 X kg olarak agirlik) + (1,8 X cm olarak boy) - (4,7 X yas)
Hic fiziksel aktivite yapmayanlar = BMR X 1,2
.
Hafif egzersiz yapanlar (haftada 1-3 kez) = BMR X 1,375
.
Orta dereceli egzersiz yapanlar (haftada 3-5 kez) = BMR X 1,55
.
Yogun egzersiz yapanlar (haftada 6-7 kez) = BMR X 1,725
.
Cok yogun egzersiz yapanlar (hergun gunde 2 kez) = BMR X 1,9

Demis ve birakmistik...
.
Meltem ‘le Mehmet’e donelim tekrar...

Meltem’in 1555 civaridaydi gunluk kalori gereksinimi...
Bankada calisan bir kadin... Bilincli, akilli, bakimli bir insan... Iyi de bir ev hanimi... alisverisi kendi yapiyor, yemekleri o pisiriyor, Mehmet hep cok mesgul cunku... Sadece aksam yemeginden sonra masayi topluyor ve bir de, ayda bir kez buyuk alisveris gununde Meltem’e yardim (!) ediyor...
Meltem ne yaparsa yapsin, beslenme ile ilgili bir okula devam etmedikce hergun nasil 1500 kalorilik yemek yiyeceginin hesabini yapamaz... Yapar da, besinleri karistirmadan yapabilir ancak... Yani turlu pisirmeden, eti, sebzeyi, yagi ayri ayri yerse belki...
Hepsini tartmasi, hepsini hesaplamasi ve hayatini cehenneme cevirmesi gerekir... Olacak is mi...? Degil tabii...
.
Oyleyse ne yapacak... 1500 kalorilik beslenme orneginde ne var ne yok diye ogrenecek... Is yerindeki yemekleri secmeyi bilecek, evde pisirdigi yemeklerde kendi porsiyonunu belirleyecek, bazi gunler 1400 kalori, bazi gunler 2000 kalori alacak ve kilosunu bu sekilde koruyacak. Ayrica hayatina mutlaka ama mutlaka fiziksek aktiviteyi sokacak, boylece bacaklarinin ust kisminda beliginlesmeye baslayan bingil bingil goruntuyle, ciddi bir sekilde sellulite donusmeden mucadele etmeye de baslayacak... .
Porsiyonlari goz karari olcebilmeyi ogrenmeden once, belki minik bir mutfak terazisi alacak Meltem... 100 gram et ne kadardir, 6 kasik makarna kac gram gelir biraz bakacak... Pismis yemeklerin porsiyon kalorileri hakkinda fikir sahibi olacak... donup, porsiyonlarla ilgili yaziya tekrar goz atacak...
.
Meltem sabah kahvaltisini duzenli olarak yapacak. 1 dilim ekmek, 1 dilim peynir hakkini sakli tutarak, 4 zytin, 1 yumurta, 1 kasik bal ve tereyagi ekleyip cikartacak. Domates, salatalik, roka, maydanoz her zaman olacak, Pazar kahvaltisina kimse dokunamiyacak, onlarin evlerinin adeti ne ise ondan hazirlanacak ama olcu kacmayacak.

1500-1700 kalori almasi gereken bir kisinin gunde toplam
.
3 dilim ekmek
100 gram et
6-8 kasik sebze yemegi (yaga dikkat)
4 kasik pilav veya makarna
2 meyve
1,5 kase yogurt
Ara ogun icin iki ceviz veya iki biskuvi,
Diledigi kadar haslanmis sebze veya salata hakki vardir.
.
Mesela Meltem yarin sabah 1 tost yesin ve bir fincan cay icsin.
.
Ara ogunde 1 meyve+ 2 ceviz yesin.
.
Oglen yemegi bankada (corba, havuclu, patatesli tavuk yemegi, salata, ayran). Yemegin patateslerini, havuclarini yesin ama ekmek yemesin.
.
Ara ogunde oda arkadasi evden getirdigi keki ikram etsin, ince bir dilim yesin, ikinci dilime hayir desin + 1 meyve
.
Aksam yemegi 8 kasik sebze yemegi, yogurt, 1 dilim ekmek.
.
Yatmadan once yakin olan kemik kaybini dusunerek 1 fincan az yagli sut icsin.
.
Meltem mesela evde ne pisirsin?

Bakalim porsiyon basi kalorilere ve bu listeyi ya da internetten bulabileceginiz kalori hesaplarini asin buz dolabinizin ustune..;

· Baklagiller 350
· Balık tava 370
· Börek 350
· Yaprak dolmasi (10-12 tane) 300
· Fırında makarna 530
· Kıymalı sebze 190
· Kıymalı karnibahar 187
· Türlü 221
· Kapuska 190
· Sulu köfte 250
· Mantı 341
· Kısır (2 yemek kaşığı) 125
· Patates kızartması (150gr) 330
· Kıymalı patates 250
· Patates salatası (1 kase) 436
· Pilav (pirinç bulgur) 320
· Cacık 80
· Zeytinyağlı lahana dolma (2 tane) 125
· Zeytinyağlı yaprak dolma (2 tane) 125
· Zeytinyağlı taze fasulye 200
· Zeytinyağlı pırasa 225
· Zeytinyağlı biber dolmasi 250 (kus uzumsuz ve dolmalik fistik yoksa)
· Zeytinyağlı bakla 266
· Zeytinyağlı barbunya 328

Hemen hemen hersey var degil mi? Meltem bu Cumartesi evdekilere supriz yapip manti da yapabilir...
.
Mehmet, hem spor yaptigi, hem de gunluk kalori gereksinimi daha fazla oldugu icin, ikinci bir tabak mantiyi yiyebilir ama Meltem yaklasik 700 kaloriyi sadece mantidan alirsa (iki tabak yiyerek) gunun geri kalanindaki ogunlerinde ne yer?
.
Eger bizim ev gibi hic manti pismeyen bir evse onlarinki de, ve birsekilde manti geldiyse bir yerlerden, ya da manticiya gidildiyse Meltem ne yapar bilmem ama Mehtap iki tabagi da afiyetle yer, bir sonraki gun hic ekmek yemez ornegin...
.
Meltem’in bankasinda oglenleri yemek cikar. O bugune kadar farkina varmamistir ama, ornegin gecen hafta ;
Koyun etli sebze haslama, arpa sehriyeli pirinc pilavi, yogurt, demir tatlisi menusunun kalorisi 1570 civarindadir ve Meltem’in gunluk kalori gereksinimi zaten bu kadardir.
Bilmem anlatabiliyor muyum...?
Bu arada kilo vermesi duranlar ve SEVGILI SARA HANIM, lutfen uzulmeyin... Kilo vermenin durmasi cok normal ve beklenen bir surectir. Onun icin hani denize sirt ustu yatip kendimizi suda salinmaya birakmistik ya... Organizmamiz yeni beslenme anlayisimizin gecici bir moda olduguna inanmaya calisiyor sadece... Bu bildigimiz ve bekledigimiz birsey... Gececek... goreceksiniz... Siz kilo almamaya bakin, bir sure kilo vermesek te, olabilir...
Artik sorulari da cevapliyalim ve bakalim bizim Mehmet Bey, ne yiyecek, ne kadar yiyecek...
.
İyi haftalar hepinize...
.
14 Aralik 2009’Roma

21 yorum:

Ebru dedi ki...

Mehtap, Ben Mehmet Bey ne yiyecek, ne kadar yiyecek dört göz bekliyorum. Ben de kilo vermesi duran ve yaklaşık 2300 kalori(yeni hesaba göre) alması gerekenlerdenim maalesef...

Ebru(ancient)

Ebru dedi ki...

Mehtaaaap,
Kadinlar icin; 655 + (9,6 X kg olarak agirlik) + (1,8 X cm olarak boy) - (4,7 X yas) BMR hesabında
en sondaki eksi işaretini ben '+'(artı) olarak algılamışım. Şimdi farkettim 250 kalori kadar farketti. Az kalsın tekrar kilo alacakmışım:) Belki benim gibi yanlış algılayanlar olabilir
diye yazdım.
Sevgiyle, Ebru (ancient)

oyuncu dedi ki...

Merhabalar,

Ben matematiği çok severim ve matematik dersleri devam etsin istiyorum.Kalemler,kağıtlar elde hesaplarımızı yaptık.Günlük vücudumuzun ihtiyacı olan kaloriyi belirledik.Ama,

İzninizle bir kaç sorum var;
1*Benim gibi halen ciddi kilo vermesi gereken kişiler,günlük aktivitelerinin yanısıra ne kadar kaloriden tasarruf etmeliler ki sırt üstü yatmaktan vazgeçip kilo vermeye başlayabilsinler.
2*Kaç kalori = 1 kilo kaybıdır?
3*Sağlıklı kalarak kilo verebilmemiz için yapmamız gereken makul kalori kısıtı kaçtır?
4*Gün içinde yediğimiz her şeyin (peynir,ekmek vb.)kalorisini en doğru şekilde öğrenebileceğimiz internet adresi neresidir?
5*Kalori kısıtı yaparken sağlıklı kalabilmek için almamız gereken minimum kalori miktarı var mıdır?

Merakla bekliyor olacağım.
Sevgi ve saygılarımla...
nc

Adsız dedi ki...

mehtap hnm ben kilo veremiyorum nolur banada yardım edin daha önce sizin listenizi uyguladın ve 4 kilo verdim 3 kilo dahah vermem lazım veremiyorum ltfen arkadaşlar sizde yardım edin.mesela ilk haftalarda nasıl yemekler yaptınız biz yeni başlayanlar için yazarmısınız.çalışıyorum masa başında.size ve kendime güveniyorum nolur bizede yardım edin bizde sisn gibi sağlıklı zayıflayalım.mehtap hnm çok yoğun ama siz yardımcı olabilirsinizherkese sağlıklı zayıflamalar sevgiler

Adsız dedi ki...

mehtap hanım, yazılarınızı ilgiyle okuyor ve eşime rağmen! uymaya çalışıyorum. nedense ben dikkat ettikçe o tatlı istiyor :( benim sorum 1 porsiyon yemek ne kadar kaşığa eşittir. bunun ortasını bulamadım nedense. cevaplarsanız minnettar olurum, teşekkürler.

seda.

Ferat dedi ki...

Merhaba Arkadaslar,

Yeni baslayanlara yada Mehtap'in saglikli yasam ogelerini su anda uygulayanlara bir hatirlatmam olacak.

Su anda yapilan kalori hesaplama ve ona gore yenme olayi programi uygulayanlar ve belli miktarda kilo verip bu korumaya calisanlar icin.

Bu sebeple, su anda bu kalori hesaplarina cok kafa yormak yerine programi tam olarak sonuna kadar uygulayip en azindan kilo vermenizin durmasini beklemelisiniz bence.

Mehtap'in aciklamalarindan anladigim kadari ile kalori sayimi ve hesabi kiloyu korumak ve belli standarda ulasmak acisindan ogrenilmesi gereken bir sey. Yani ideal kabul ettiginiz kiloya yaklastiginizda uyguladiginizda daha etkili olacak bir yaklasim.

Mehtap hanim, umarim yanlis anlamamisimdir.

Ayrica, bir ara su BMI konusunada girmeyi dusunuyormusunuz. Ben su aralar ideal kilom civarinda oldugumu dusunmeme ragmen BMI hesaplamalarim oyle demiyor. Eminim bununda bir mantikli aciklamasi vardir. Simdiden tesekkurler.

Ferat.

Unknown dedi ki...

Öncelikle Mehmet Beye çok teşekkür ediyorum. Bana çok yardımcı oldu farında olmadan. 8 yaşında 18 kilo çocuk annesi olarak büyüme doktorumuzun hedef koduğu günlük 2200 kalori alımı iştahsız oğlumu zorluyordu. Artık Mehmet Beyin 2500 kalorili menusunu uygularım. Sevgiler, Funda

Adsız dedi ki...

sevgili mehtap dersini çalışan çocuklar gibiyim oturup ne yiyoruz onları gözden geçirdim liste çıkarıp defterime ekledim. kalorilride tabi. hedefime gelince yemek içmek listesi hazır bile.şu anda 9.5 kiloyu verdim .biraz daha yolum var.derdim oluşan sarkmalar yumuşamalar. onları araştırıp buraya yazacağim.bir kaç şey var ama yanlış yönlendirmek istemem.ayrıca ferat a teşekkürler .neyaptıgımızı hatırladım. burda üniversitelerin açtığı doğru beslenme kursları ama gidememiştim. farkettimki burasıda okul gibiymiş. yazıların bazen gecikmeside iyi çünki kolay ulaşılan şeyler asıl değerini görmüyor yazıkki.sana sağlıklı vemutlu günler dilerim . senin keyfin yerinde olsun . nayloş

Adsız dedi ki...

geçen gece rüyamda sizi gördüm:)
oğlunuzla birlikte tatile gelmiştiniz ve ben sizi gezdiriyordum üçümüz birlikte balona biniyorduk :) masmavi gökyüzüne yükseliyorduk küçük beyaz bulutlarda vardı ama fazla sürmeden hemen indik:)hayatımda hiç balona binmedim anlatmak istedim sadece:)
sevgiler

Ü.A.A

hay sana ne dedi ki...

Nasıl doğru yemek yemeyi hayatımıza sokmak için kafamızı patlatıyor isek, spor ve hareket için de sanırım aynı şeyi yapmak gerekiyor. Ne zaman ki hareketim durdu, kilolar geldi, hem de ne geliş :)
Daha önce de söylemiştim, ben bu seneyi kendimi tekrar toplamaya ve doğru alışkanlıkları oturtmaya adadım. Geri kalan her şey ikinci planda. Bu sene fazla gezmiyorum, yemek davetleri vermiyorum, tüm arkadaşlarımla görüşmüyorum alıştığım sıklıkta. Daha az dizi seyrediyorum, daha az okuyabiliyorum. Önemli değil, bu sene bedenime hak ettiklerini verme senem.

Adsız dedi ki...

sevgili ebru aynı bende hatayı yaptım hatta cok sevindim biraz yüksek cıktı.1820 filan cıkınca sonra mehtabınn düzeltmesi sonucu 1595 oldu.yanı bende meltem hanım kadar yiyebilecegim.yanlız eski den 88 kiloyken de 1500-1600 zayıflama diyetleri veriyorlardı düşün artık şimdi 69 kilo dayım yine aynı kalori demekki önceki ac kalmalarımı düşününce gercek ortaya cıkıyor.mehtabcıgıma cok teşekkür ederim bize ögretiyor ki bizde haddimizi ve nekadar yiyecegimizi ögretiyor.kendi sorunumuzu cözmemize olanak vereyor herşey gönlüne saglık sevgili mehtap, arkadaşlar.hepinize ayrı ayrı teşekkür ve kolay gelsin.

Unknown dedi ki...

Mehtap hanım,blounuzu uzunca bir süredir takip ediyorum.ancak benim ciddi bir yeme bozukluğum var gece uyanıp yiyorum psikiyatris yardımı aldım ancak nafile lütfen bir öneri yardım imdatttttttt

bengü dedi ki...

sevgili mehtap,
malum kış ve soguklar başladı heleki bünyede kansızlıkda var ise sabah kahvaltıda bal yerine pekmez de değişime seçenek olabilirmi?tabiki demir hapına ilave olarak..sevgilerimle

Adsız dedi ki...

bizlerin sağlıkla hayatlarına devamedebilmeleri için beslenme düzeni kadar önemli olan bazı şeylerde var. muhtemelen herkes biliyor ama tekrar etmekte yarar görüyorum .benim haddim değil sağlıkla ilgili bazı şeyler yazmak çünki ben doktor değilim.yaşayıp gözlemlediklerimi yazacağım. 1.SPOR YAPMAK.Yürüyüş yapmak,cimnastik,tenis oynamak...haftada 3veya 4 gün iyidir.sizin zamanınız varsa ,hayat boyu devam edebilecekseniz daha fazla sıklıklada yapabilirsiniz.size güç kazandırıp kilo kontrolü sağlarken ,psikolojik olarakta iyileşmenizi sağlar . vücütta serotonin denen bir hormonun yükselmesini sağlar.bu hormon doğal mutluluk hormonu olarak adlandırılıyor.aşırı spor yamayın .1saati geçmesin .hem bıkar hemde sonraki bir kaç gün yorgun gezersiniz.kafaca rahatlarsınız.ayrıca beyin sağlığı içinde hergün 30 dakika spor yapmanız tavsiye ediliyor doktorlar tarafından. 2.insanın morali ne kadar düzgün kafası ne kadar rahat olursa beslenme düzenli oluyor.hamur işine tatlılara saldırmıyor yeterince tüketiyor. 3.ara öğünler çok önemli .bunu atlamamak gerekir.günlük beslenmemizde 3 porsiyon meyve tüketmemiz öneriliyor.bunu ara öğünlerde ceviz veya fındıkla yaparsanız beyninizve vücudunuzun ihtiyacınıda karşılamış oluyorsunuz. burada gelme amacım zayıflamaktı.bençok daha önemli şeyler keşfettim.hayatım boyunca zayıflamaya çalıştım .hiç bana uygun kiloda kalmayı nasıl kalacağımı düşünmedim.önemli biryeri kaçırmışım.sağlıkla yaşamayıda düşünmedim.beslenmenin spor yapmanın ,kitap okumanın ve kendimize güvenmenin birbiriyle bağlantılı olduğunu çok iyi anladım.beyin sağlığı iyi olunca doğru düşünebiliyor kararlar alabiliyorsunuz .kendimize güvenince uygulamada başarılı olup devam ediyorsunuz. kitap ve gazete okuyunca aldığınız kararla ilgili önemli noktalar yakalayabiliyorsunuz .okurken yada bir yayını dinlerken akıl süzgecinden lütfen geçirin.spor yapıncada gevşiyor sakinleşiyorsunuz . beslenmeyide böyle bir okuldan öğrenince tamamlanmış oluyorsunuz. sevgili mehtap bunlar ayrı ayrı bildiğim ama bağlantı kuramadığım birbütündür bana göre.bir araya getirmememde senin payın yadsınamaz.adeta gözlerim açıldı.yazdıklarımın sadece zayıflama değil akıl ve beden sağlığı ilede ilişkisi var .bunlara bütün olarak bakmakta fayda var diye düşünüyorum. bize öğrettiklerin ayrıcada bizi destekleyip dönüşümümüze yardımcı olduğun için teşekkür kelimeri az kalıyor. sağlıklı mutlu vebaşarılı bir ömür diliyorum. nayloş

aysumit dedi ki...

MERHABA MEHTAP HANIM BEN MAALESEF BLOGUNUZU GEÇ KEŞFEDENLERDENİM 6 HAFTADAYIM SADECE 2 KİLO VEREBİLDİM NORMALMİ BU ARADA BENDE HEMŞİREYİM CEVAPLARSANIZ SEVİNİRİM..

dobruca dedi ki...

MERHABA MEHTAP HANIM
SİZİ ÖNCELİKLE KUTLAMAK İSTİYORUM
YAPTIĞINIZ İŞ YAYDIĞINIZ POZİTİF DÜŞÜNCE İÇİN VE EN ÖNEMLİSİ TEKNOLOJİNİN DOĞRU ELLERDE KULLANILINCA NE KADAR BÜYÜK BİR BİLGİ PAYLAŞIMININ SEBEP OLDUĞUNU DOĞRULATTIĞINIZ İÇİN
SİZİN SINIFINIZIN ÖĞRENCİSİ OLAMADIM ÇÜNKÜ BLOGGERİNİZİ FARKETMEM 2009 EKİM AYINDA MÜMKÜN OLDU YAKLAŞIK 7 HAFTA ÖNCE TAVSİYELERİNİZİ UYGULAMAYA BAŞLADIM
AÇIKÇASI BAZANDA KURALLARA TAM UYAMADIM. BUNA RAĞMEN 5 KİLO VERDİM
BİLGİLERNİZİ KULLANIP
SİZE BUGÜNE KADAR MERHABA BİLE
DİYEMEMEK BENİ ÇOK ÜZDÜ LÜTFEN
BENİ BU KABALIĞIMDAN DOLAYI AF EDİN
SİZE SAĞLIKLI MUTLU VE BAŞARILI BİR YIL DİLİYORUM
KOLAY GELSİN
HÜLYA ÖZDEMİR
ozdemir.hulyaa@gmail.com

Selin BW dedi ki...

Merhaba Mehtap hanim,

Kilo verme ile ilgili ciddi bir problemim var. Üstelik bu problem midemle degil beynimle ilgili maalesef. Iki senedir yurtdisinda yasiyorum ve artik bu ise bir dur demem lazim, ama düsününce bile bogulur gibi oluyorum. Istanbul'dan tasininca is iyice cigirindan cikti üstelik! Size bu konuda e-mail atmama ve programinizi izlemeye baslamadan once kendimi anlatmama izin verirseniz ve e-mail adresinizi paylasirsaniz cok sevinirim. Sizinle bunlari paylasmanin bana iyi gelecegini hissediyorum. Simdiden cok tesekkur ederim. Harika bir is yapiyorsunuz, kendinizle ne kadar gurur duysaniz azdir... Sevgilerimle.

Selin BW dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Çook yoğunum çoook yorgunum ama yine de takipteyim, hesabımı yaptım 1600 çıktı :)

Nükhet Z.

Terazi dedi ki...

Sevgili Mehtap,
sana bir mektup yazdım kendi blogumda.. sonra, acaba "kararsızlara" veya "o tehlikeli dönemeçlerde olanlara" ibret olabilir mi diye buraya da aktarmaya karar verdim.. biraz uzun.. kısaltabilir veya sadece kendine saklayabilir, yayınlamayabilirsin.. sevgi ve saygılarımla...

"Sevgili Mehtap, dün gece oturdum, "önce sağlık" etiketli tüm yazılarını çıkarttım. Hatta; "önce sağlık"başlığına tıkladığımda çıkmayan "2008 tarihli Önce Sağlık" yazılarına da 'manuel' olarak ulaştım... Sonra teknolojiye güvenmeyip (!), diğer yazılarını da ay ay çağırdım blogundan ve tek tek "word" e attım.

Sonra...

Sonra bu sabahtan beri de, hem tekrar okudum, hem de düzenledim onları... Fotoları almadım, kestim, başlıkları koyultup ortaladım, sonra bazı "bence" çok önemli yazılarını da koyulaştırdım, altını çizdim, maddeler haline getirdim. Yorumların hepsine girmedim henüz.. Zaten onları ayrı bir dosyada toplayacağım. Ve gördüm ki; ne çok emek vermişsin, ne çok... O kadar duygulandım ki... Hani bir okurun demişti ya, "neden kitap yazmıyorsunuz?" diye... Sen çoktan yazmışsın o kitabı, hâlâ da yazmaya devam ediyorsun. Lütfen, zaman bulursan eğer, bunu düşün. 5-10 kişinin okuduğu bir blogdan, yüzlere, binlere ulaşmanın ve bu sayede yazılan başarı öykülerinin verdiği mutluluk ve gururu paylaş diğer insanlarla da... Acizane bir öneri benimki...

Peki neden mi yaptım, bu "yazılarını" toplama işini? Kendim için! Dönüp dönüp okumaya ihtiyacım olduğu için! Bana bundan başka hiçbir şey iyi gelmediği için!

Sana yazan "bahar, funda, nükhet, emoş, güneş ve diğerleri"nden sonra az daha bir başka öykü de benden gelecekti! Ama benimki mazallah "bir başarısızlık öyküsü" olarak kara kalemle yazılmış olacaktı. Az kalmıştı, çok az! Daha öncekiler gibi; 10 verip 15 aldığım, 20 verip +25 ile kapattığım o "yo-yo diyetler" dönemindeki gibi... Halbuki bu sefer diyet de yapmadım. Gerçekten yapmadım, sadece sağlıklı beslendim, mükafatını da gördüm, 12 kilo verdim. Canım eskisi gibi yemek, tatlı yemek istemiyordu, diyet konuşmayı, düşünmeyi bırakmıştım... Uzun zamandır içimde yaşattığım "Pazartesi=Diyete Başlama Günü" sendromunu çoktaaan geride bırakmıştım... "spor=vakit buldukça yürüyüş ama düzenli değil" şeklinde hayatımdaki eksik parçaydı ama günlük koşturmalarla dengelemeye çalışıyordum... Sonra ne oldu, ne zaman oldu hatırlamıyorum! Ama ne zaman ki bıraktım, bu sağlıklı yaşam frekansından ne zaman ki ayrıldım(acı olan ne zaman bıraktığımı da tam olarak bilmiyorum) yaklaşık 3.5 ayda 6 kilo geri gelmiş! Başlangıca dönmeme de 6 kilo kalmış...

Bloguna bıraktığım bir yoruma cevap vermiştin: "lütfen yenilme, lütfen!" diye ve ben de söz vermiştim "yenilmeyeceğim!"... Aslında o tarihten sonra kilo almaya devam ettiğim için kendimi sana karşı biraz mahcup hissetsem de, ipin ucunu tamamen hiç bırakmadım, gevşettim ama bırakmadım! Onca işinin gücünün arasında bana ve diğerlerine ayırdığın zaman ve verdiğin cevaplar olmasa, ben çoktan yine 52 beden kıyafetlerime geri dönmüştüm ama hâlâ 48'e devam ediyorum... Buna sevinilir mi, evet! Ben her durumda şükretmek gerektiğine inandığım için, evet! İyi ki varsın! Karşılıksız yaptığın çabalarının, tüm emeklerinin mükafatı sana bir şekilde dönecek, buna yürekten inanıyorum. Hakkında hayırlı olanların seninle buluşmasını diliyorum, can-ı yürekten...

Bana gelince; başa döndüm... Zaten tam olarak hiç uygulayamamıştım dediklerini... Biraz senden, biraz eski bilgilerden ortaya karışık bir uygulama idi benimki, belki de bu yüzden bir süre sonra iflas etti... Şimdi en başa, sadece senin "tavsiyelerinle"... Mayıs'09dan yanıma kâr kalan "verilmiş 6 kilom" var, onu da heba etmeden, ilk 2 haftalık listene dönüyorum...

Sevgilerimle.."

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.