Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

10 Aralık 2009 Perşembe

GORUNDUGU KADAR ZOR DEGIL....


Neydi bu hesapladigimiz?
.
Bazal Metabolizma Hizi .. (BMR)
.
Yani, 24 saat icinde yasamin devami icin gereksinim duydugumuz enerji miktari...
.
Cunku biz uyurken de, oturup televizyon seyrederken de, dusunurken de enerji kullanmak zorundayiz.
.
Simdi...
.
Gunluk aktivite miktarimizi goz onunde bulundurarak, almamiz gereken kalori miktarini hesaplayabiliriz.
.
Gecen yazida verdigim formulden buldugunuz deger yani bazal metabolizma hizinizi bu formullerden size uygun olanina uygulayin...
.
Hic fiziksel aktivite yapmayanlar = BMR X 1,2
.
Hafif egzerzis yapanlar (haftada 1-3 kez) = BMR X 1,375
.
Orta dereceli egzersiz yapanlar (haftada 3-5 kez) = BMR X 1,55
.
Yogun egzersiz yapanlar (haftada 6-7 kez) = BMR X 1,725
.
Cok yogun egzersiz yapanlar (hergun gunde 2 kez) = BMR X 1,9

.
Simdi bir prova yapalim bakalim.


Diyelim ki, 46 yasinda 57 kilo, 1,56 boyunda bir kadin.

655 + (9,6 X 57) + (1,8 X 156) – (4,7 X 46) =

655 + 574,2 + 280,8 – 216,2 = 1293, 8

655’i neden koyu yazdigimi soylememe gerek yok sanirim... Yoksa var mi?
Bu kadin, bankada calisiyor olsun, ismi mesela Meltem olsun, isine arabayla gidip geliyor olsun, hic spor yapmasin ve ev islerine de haftada 1 gun yardimci aliyor olsun.
.
Oyleyse Meltem Hanim’in GUNLUK KALORI GEREKSINIMI = 1293, 8 X 1,2 = 1552 , 56
.
Karisik gibi duruyor ama degil...

Bizler her ay oturup yuzlerce fisi vergi iadesi icin alt alta yazip toplamis bir milletin insaniyiz... 3 tane carpma, iki toplama, bir cikartmadan mi gozumuz korkacak...


Hadi bir prova daha yapalim...
.
55 yasinda, 1.70 boyunda, 85 kiloluk bir erkek olsun karsimizdaki. Universitede ogretim uyesi olsun...Haftada iki gun tenis oynasin, 1 gun de aletli jimnastik yapsin mesela... Ismi de Mehmet olsun...
.
Hatirlayin, 85 Mehmet Bey’in kilosu, 170 boyu, 55 te yasi..
.
66 + (13,7 X 85) + (5 X 170) – (6,76 X 55)=
.

66 + 1164,5 + 850 – 371,8 = 1708, 7
.
Haftada 3 gun egzersiz yapiyormus Mehmet Bey...
.
Oyleyse Mehmet Bey’in GUNLUK KALORI GEREKSINIMI 1708,7 X 1,55 = 2648, 485
.
2650 kalori diyelim biz... Ye ye bitmez... Dusunun Mehmet Bey, ihtiyacindan ne kadar fazlasini yiyor olmaliki, pantolonlarina sigamiyor, kendini sisman buluyor ve verecegi 8-10 kiloyu bir turlu veremiyor...
.
Diyelim ki Mehmet Bey’le Meltem hanim evli olsunlar...
.
Eeeeeeeee Doktor hanim derlerdi herhalde bana, Biz simdi ayni seylerin pistigi bir evde, ustelik ikimiz de birer ogunu disarda yemek zorundayken, ustelik 16 yasinda 1 kiz, 10 yasinda 1 oglan cocugumuz varken (ikisi de yetisme cagindalar ama cinsleri farkli !) nasil hesaplayacagiz yani 2648, 485 kaloriyi ?

????????????????????????????????????????

Hadi 1550 kaloriyi bildik diyelim, 2, 56 kaloriyi nasil hesap edecegiz?

?????????????????????????????????????????

Askolsun Meltem hanim, e pes yani Mehmet Bey diyecegim ben de.. Bizim parmak izciler ne gune duruyorlar...? Onlara gideceksiniz, pazartesi brokkoli, sali kibrit kutus kadar peynir, carsamba domates corbasi diye yazacaklar, her 15 gunde bir sizi tartacaklar, siz kilo olarak ta, cuzdan olarak ta hafifleyip evinize doneceksiniz...Sonra kibrit kutusu kadar peynir, iki kofte kadar et yemekten icinize fenalik gelecek, suratinizi asip keyifle tatli yiyenlere bakacaksiniz, Kizilay’da doner ekmek yemek dunyanin en gunah isi gibi gelecek, sonra birgun yaa Allah, yer misin yemez misin diye bir baslayacaksiniz yemek yemege, uzaktan baktiginiz her gunun askina 2 tabak hesabi 3 ayda geri alacaksiniz kilolari ama paranizi ve zamaninizi hic sorgulamayacaksiniz...


Oyle mi?

Oyle degildir herhalde...

Siz, her benim diyen ulkenin sahip olamayacagi guzellikte bir mutfak kulturune, ilahi tatlara sahip bir ulkenin insanlariniz...

Sadece corbalarinizla kitaplar dolar, zeytinyaglilarla, tatlilarla ansiklopediler yazilir...

Bakmayin siz kremali brokkoli corbalari pisirip, tiramisudan baska tatlilari yemeyenlere...

Ravioli yiyerek buyumus gibi, o canim mantilara “ayy valla reflum var, dokunuyor bana manti” diyenlere, binbir cesit tane tane dokulen pilavi unutup, risotto lapasi yiyenlere, Pide-kebap kulturunu kucumseyenlere bakmayin siz...

O kebapcidaki muhurlu gozlu garsonun adi Ali olmasa da Fabio olsa mesela, Ahhhhhhhh Pizza demek yerine Ahhhhhhhhhhh kiymali pide, etli ekmek, ahhhhhhhhhh Roma kebap diyor olurlardi belki, domates soslu, mozzarellali pizzaya da burun kivirirlardi ama simdi konumuz o degil...

Konumuz Mehmet Bey’in ve Meltem Hanim’in, farkli yaslardaki cocuklarini da dusunerek, yasamlarini kalori hesaplari uzerine kurmadan, agizlarinin tadini kacirmadan, sucluluk hissetmeden, keyifle, istediklerini yiyerek yasamalarinin yontemlerini ogretmek...

İstediklerini yiyerek mi...? Borek, su boregi, puf boregi, sigara boregi, cig borek mi yani ?

Elbette...

Karniyarik, pilav, dolma, kuru fasulye...? Tabii ki?

Muhallebi, sutlac ? Evet... Ustune 1 top dondurma desem kizarsiniz simdi degil mi?

Hayir kizmam, ustunu biraz yakmayi unutmayin sutlacin...

Krem karamel?

İsterseniz yiyin, ben kazan dibini tercih ederim...

Cocuklar fast food istiyorlar bazen... Onu da mi?
Onu da... Ekmek icindeki kofteden baska birsey degil ki o da... Ben duruyorsa hala Tunalidaki Inegol koftesini, ya da Sultanahmet koftecisindeki izgara kofteyi tercih ederim ama fast food da oyle o kadar ocu degil sonucta...

Yani ne istersek yiyecegiz oyle mi?

Evet Meltem Hanim, evet Mehmet Bey, ne isterseniz yiyeceksiniz ama her istediginiz zaman, her istediginiz kadar yemeyeceksiniz...

Akilli, bilgili, uygar,sorumluluk sahibi insanlar olarak kendiniz ve cocuklariniz icin uygun bir beslenme modeli sececek ve porsiyon ayarlamayi ogreneceksiniz...

BUNU, GUNLUK KALORI GEREKSINIMIZE GORE AZALTIP COGALTARAK, KILO VERMENIZI DURDURARAK YA DA KILO ALARAK YA DA KILO VEREREK YAPACAKSINIZ...

Onun icin aylardir burada benimlesiniz oyle degil mi?

Oyle degil mi...?

Hadi yapin hesaplarinizi... Mezuniyetinize cok az kaldi... Dayanin biraz daha...

10 Aralik 2009'Roma

P.S: Hani hayatimdaki yukleri kaldirmaya calisiyorum demistim ya... Sizlere anlatmak icin sabirsizlaniyorum olanlari... Sadece hersey cok ustuste bindi ve biraz fazla yoruldum... Antonio ve Federico bilgisayara el koydular, el bebek, gul bebek nazladilar beni... Iyi oldugum zaman da yapin boyle dedim... Ama bu arada yazim inanilmaz derecede gecikti... Bu sefer oyle olmayacak...

P.S 2: Yazmistim, tekrar yaziyorum... Ben su anda yazdigim herseyi benimle aylardir burada olup bu programi izleyen sinifin ogrencilerine yaziyorum... Hemen hepsi baslangic kilolarinin enaz % 7-10'unu verdiler... Yeni gelenler ilk haftadan baslasinlar lutfen...

P.S3: Gecen hafta bir konudaki israrim ve inadim uzerine, bolum baskani bana sen doktor musun yoksa muhasebeci misin dedi... Yazdiklarima baktim da, hani neredeyse diyecegim geldi...

34 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

:)))
NE AÇIKLAYICI BİLGE BİLGİLER BÖYLE !!!!!

AY MATEMATİĞİ DE UNUTMUŞUM MU NE ? :) UĞRAŞ UĞRAŞ Bİ HALLERDEYİM :)

BU ARADA BÖLÜM BAŞKANINA SEVGİLER :) '' ayol ne sanmıştı ''
Burada neler yapılıyor aylardır,
fizik kimya matematik biyoloji spor
vs ...
Diploma Alacağız herhalde,
MEZUNİYET KOLAY MI ? :)))))
:))))))))))))))))

oyuncu dedi ki...

Bölüm başkanınız ne derse desin,hayatın özü zaten matematik.
Bugüne kadar gördüğüm en eğlenceli matematik dersini vermişsiniz bu arada.
Elinize sağlık
nc

kekik dedi ki...

:)) Teşekkürler...

GZNTPSEDA dedi ki...

İstanbul'dan Roma'ya günaydın,

Çok uzun yazmayacağım.Sadece sizin zamanınıza kıyamadığım için sessiz kaldığımı ama hep takipte olduğumu, herşeyin yolunda gittiğini, her zaman sizinle olduğumu bilmenizi istedim.
Teşekkür etmenin yetersiz kaldığını biliyorsunuz değil mi?

Sevgiler,
Seda

suspect dedi ki...

Günaydın Mehtap, hesabımı yaptım, 1937,4 çıktı :) Allah işlerinde kolaylık versin sana... Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Mehtapcım bi hesapladım 1579,92 kalori (küsur önemli, ne de olsa serde muhasebecilik var :))) çıktı.. İçini doldurmak için seni bekliyorum.. :))

Ama asıl ve daha önemlisi koçun olarak şu hayatındaki fazlalıkları çıkarma hikayeni bekliyorum.. :))

sevgimle kucaklıyorum..

Adsız dedi ki...

Hoşgeldiniz,
Günde kaç defa girip yeni birşeyler var mı diye baktığımı sayamadım. Yüzümde kocaman bir gülümsemeyle yazıyorum. 6 haftalık diyetinizi uyguladım, istediğim kiloya ulaştığım için diğer programları uygulamadım. Bu programa katılmamda bir sakınca var mı öğrenmek istiyorum.
Sevgilerle, Semra

np dedi ki...

Ben hesapladım, 1420,8 çıktı. Şimdi bir sorum var, eğer bu kaloriden az yersem kilo verebiliyor muyum, veremiyor muyum? (Sizi takip ediyorum ancak programı tam anlamıyla uygulayamıyorum henüz.)

selinka dedi ki...

gözlerime inanamadım sevgili mehtap umutsuzca bakmıştım.yine yok meşgul herhalde diye.sevincten okadar mutlu oldum ki.insanız hepimizinsıkıntılarının olması normal.genede bizi düşünmüşün ya herşey için teşekkürler.yine bizi cok bilgilendirmişin hemen hesapladım tabiki.ögrettigin her şeye müteşekkirim.bize rehberlik ettigin için herşey güzel olacak.yemek yemekten gercekten korkar olmuştum.okadar sucluluk duyuyorum ki yedigimde fakat seninle herşeyi ögrenmeye devam edecegiz.bizi bırakmadıgın için teşekkürler sevgili mehtap.

filiz dedi ki...

harika çok eğlendim okurken, nazlanmak çok iyi gelmiş, belli:) devamını istemeye devam.. sevgiler

şehnaz dedi ki...

Günaydın Mehtap Hanım

Vallahi gözümüz yollarda kaldı her sabah, öğle ve akşam acaba yazdı mı diye kontrol ettim. Bu sabah yazınızı görünce kalem kağıda tekrar sarıldım sonuç aşağıda 2203 kalori dediğiniz gibi yeeee yeeee bitmez.

655 + (9,6 X 65) + (1,8 X 165) – (4,7 X 33) = ?

655 + 624 + 297 – 155.1 = 1420,9 yaklaşık 1421 : )) yuvarladım.

Orta dereceli egzersiz yapanlar (haftada 3-5 kez) = BMR X 1,55

1421 X 1,55 = 2202.55 yaklaşık 2203 : )) bunu da yuvarladım.

Benim hedef kilom 58 toplamda 15 kilo verdim ama durdu : (( daha vermem gereken 7 kilo var. Gerçi artık 38 beden etekler oluyor ama söz vermiştik 38 bol gelecekti.

Kardeşim Nur’u görenler gözlerine inanamıyor şu an 70 kilo. Dile kolay 25 kilo verdi. O da 10 kilo vermek istiyor hedefi 60. Biz abla kardeş şu son fazlalıklardan da kurtulmayı heyecanla bekliyoruz.

Varlığınız, yardımız ve desteğiniz için sonsuz teşekkürler.

İzmir’den Sevgi ve Selamlarımızla

Şehnaz

Yeşim dedi ki...

Harikasınız Mehtap Hanım....verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Benim en son çıkan sayım 2.149,32 biraz fazla değil mi? Yaşım 45, boyum 167, kilom 65,son katsayı 1,2 sanırım doğru hesapladım.

Hayat dedi ki...

Siz çok hoş, renkli, hassas, 'GÜZEL' bir insansınız.
Sesimi çıkartmadan izlesem de arada takdir duygularımı belirtmek geliyor içimden...
Sevgiler, güzel dilekler... :))

Ebru dedi ki...

Mehtapçığım,

Yine MUHTEŞEMSİN.

2299 benim sonucum ve hala buradayım(aaa neredeyse 9 ay olmuş seninle tanışalı, ne mutlu bana:))

EBRU (ancient)

Adsız dedi ki...

sevgili mehtap hanım, sizin de yazdığınız gibi aslında mutfağımız bilinçli kullandığımızda hem keyif hem de sağlık veren bir dolu özel lezzete sahip (mesela tam mevsimi kapuska ne şahane bir yemektir değil mi?) yaşam biçimimize uygun bir egzersizi küçük de olsa hayatımızın doğal bir parçası haline getirmek en azından kilo kontrolü için elzem bir konu, bunu bilmek yeterli değil tabii ki harekete geçmek lazım. bu arada öyle görünüyor ki ben mart sonu gibi hedeflediğim kiloya ulaşmış olacağım. ondan sonrası ise korumaya geçme. bir aksilik olmazsa hedefime neredeyse iki ay erken ulaşmış olacağım için şimdiden çok mutluyum. size sormadım ama artık yapabileceğimi düşünerek haftada bir veya iki kere bir kadeh şarap içmeye başladım. sakıncası yoktur diye düşünüyorum. vicdan rahatsızlığı duyduğum bir kaçamağım olmuyor, canım çok çekerse cısslardan da yiyiyorum ama hemen onu tölare edecek bir aktivite yapıyorum ve bir sonraki öğünle de dengelemeye gidiyorum. sanırım bende sistem yerine oturdu ve doğallaştı artık. en azından bu konuda mutluyum. hayatın diğer meseleleri bazen can sıkıcı ve yorucu olsa da işte bir şey de yolunda gidiyor. daha ne olsun. tanrıya şükürler, size teşekkürler ve sevgiler, selamlar. güneş...

hay sana ne dedi ki...

Nasıl güzel geldi bu program bana, tarifi mümkün değil
Spor salonuna yazıldım yazılalı daha da güzel her şey
ilk ay 4 kilo idi, ikinci ay bitmedi henüz.
ama ben her sabah 6,20de kalkıyorum
7de spor salonuna giriyorum, 20 dakika yürüyor 20 dakika yüzüyorum
sonra koşturarak işe
akşam mesai bitiyor
tekrar salona koşa koşa
haftada 3 gün spinning, 2 gün mat pilates
mutlaka yarım saat yürüyüş
benim bu sene ki lüksüm budur.
yer yarılsa 5 gün bu program değişmiyor. 2009 sonu 2010 başı kıyağım budur kendime.
Hareket etmek...
Tekrar teşekkürler, hem bilgiler hem motivasyon için
Seden

Unknown dedi ki...

iyi olduğuna çok sevindim mehtap ablacığım :)
henüz diyette değilim ama hafta da beş gün plates yapıyorum yediklerime dikkat ediyorum ayrıca da anneme çok karışıyorum yeme konusunda ama nafile yahu hiç söz dinlemiyor ki....
sevgiyle kal...
öpüldün :))

Ferat dedi ki...

Segili Mehtap

Iyiki varsin. Cok temiz aciklamalarin var. Selhan ve ben cok sevindik son yazini gorunce cunku farkinda olmadan dediklerinin bazilarini yapiyormusuz kilomuzu korurken.
Senin agizindan bizim tahmin ederek yaptiklarimizi duymak bizi cok mutlu etti. Daha cok ogrecek sey var tabiki. Yaklasik 1 aydir ben ve Selhan ayni kilodayiz. Ikimizde baslangica gore %17-18 kilo kaybetmisiz. Son bir aydir, aksamlari bir kadeh sarap yada baska bir sey yedik ictik. Bunu yaparkende senin dedigin gibi porsiyona dikkat ettik ve ertesi gun daha dikkatli olduk. Buna ragmen kilo almadigimiza ne oldugunu bilmeden seviniyorduk ki senin yazin olayi aciklayiverdi. Tekrar tesekkurler. Saniyorum bir kac ay sonra kilolu hallerimizi unutmaya baslayacagiz sayende. Bu arada ilk 6 haftada uyguladiklamizi bir arkadasim icin ingilizceye ceviriyorum. Saglikli yasam receten Amerika'lilari da zayiflatmaya baslayacak ona gore..:)

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

matematik bijoloji ahhh ah sayılarla aram hiç iyi değil ?
sevgiler

Nur dedi ki...

Mrb Mehtap Hanım

Ben Nur sizinle görüşmeyeli epey zaman oldu özlemiştik artık gözümüz yollardaydı sizin yazmadığınız süre zarfında ben iş buldum ve çalışmaya başladım tam 15 ayın sonunda diplomalı ev kızlığından kurtuldum:)) ama işe başladım diye sağlıklı yaşamayı bıraktım sanmayın artık yürüyemesem bile spor salonuna yazaıldım ve akşamları orda spor yapıyorum yazdığınız formüle göre benim günlük kalori ihtiyacım 2384 çıktı ye ye bitmez bu:))) ama ablamında bahsettiği gibi hala 10 kilo fazlam var ve ne yapsam da gitmiyolar kaldı üstümde umarım bu son kilolarımızı da verebiliriz ve ablamla hikayemizi gönndeririz size her şey için teşekkür ederiz umarım Roma da her şey yolundadır.

Hoşçakalın Nur

fatmakökdilgökçe dedi ki...

merhabalar,her ne kadar başarısız bir öğrenci olsamda,yazılarınızın müdavimiyim....hergün sitenizi ziyaret ediyorum..yapabildiğim kadarıyla uyguluyorum,halen ümitsiz değilim...ellerinize ,yüreğinize saglık...
bir sorum olacaktı;bir önceki yazınızda formülde YAŞ la ilgili çıkarma işlemi yoktu sanırsam..kadınlarda ve erkeklerdeki yaşla çarptıgınız katsayılar da sabit ,anladıgım kadarıyla...sevgiler...

Balper dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım,
Eğer bu mesajı bırakmayı başarabilirsem daha detaylı yazacağım.
Berna Yanarateş

Balper dedi ki...

Tekrar merhaba Mehtap hanım,
Yazılarınızı zevkle okuyan,listelerinize uyan grup dışından bir öğrencinizim.5 Ekimde başladım ve (Yaşım:42,Boy:1.57,Ağırlık:60 idi)şimdi 55 kiloyum.Haftada 3 gün spor merkezine devam ediyorum.Diğer günler 30dak yürüyorum.Size nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum.Yalnız spor yaparak kilo verilemediğini,beslenme yanlışlarımı sizin sayenizde öğrendim.Metabolizma hızımı ve günlük kalori ihtiyacımı hesapladım.(1965.71cal/gün)Öğrenciliğe ve öğrenmeye devam.Sevgilerimle Berna

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap'ın affına sığınarak yazıyorum,

Sevgili Yeşim ve hesabını teyit etmek isteyen arkadaşlar (yaş ile çarpılan) 4,7'yi BMR hesabından eksilteceğiz.

655 + (9,6 X ..... kilo) + (1,8 X ....cm boy) – (4,7 X ....yaş) =

BMR = 655+ (9.6 x 65 kg)+ (1.8x167 cm) – (4.7 X 45 yaş)

BMR= 655 + 624+ 301 – 211 = 1,368

BMR=1,368

Yeşim'in Günlük kalori ihtiyacının: 1,368 X 1.2=1,642 olması gerekiyor. (diye düşünüyorum)

Tüm öğrencilere sevgiler Canan

Şehnaz dedi ki...

Tekrar Merhaba Mehtap Hanım,

Bu satırları size kahkahalar içinde yazıyorum.

Biz bu yola üç kişi çıktık demiştim 3. kişi kuaförümüz Sara Ablamızdı. O daha 10 kilo vermek istiyor. Biraz önce aradı size yazdıklarımızı yorumlarda okumuş. Benden niye bahsetmediniz diye sitem etti. Sitem etmekle kalmadı daha neler söyledi.

O’nu bu aralar biraz ihmal ettik ama artık kesinlikle ihmal etmek yok İhtiyacı olan kalori 2093.12 çıktı. Motivasyonunun düştüğünden bahsediyor bizim kendisine zaman ayıramamamızdan şikayetçi sizden ricam ona bir iki kelime yaza bilirmisiniz ? Kendisine çok iyi geleceğini biliyorum. Buna ihtiyacı var.

Tekrar tekrar teşekkürler.

Şehnaz

buzzzzzz dedi ki...

Mehtap hanım, öncelikle çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler çok güzel..Çok açıklayıcı anlatmışsınız.. 6 haftalık maratona bende başlayacağım, inşallah bende fazlalıklarımı en doğru ve sağlıklı bir biçimde verebilirim..Benim size bi sorum olacak, ben et yemiyorum öğünlerdeki proteini nasılalabilirim acaba.tavuk kesinlikle yiyemiyom. Balık olarak sadece hamsi(onu da severek değil), kıyma da az.Severek yemiyorum onu da.Benim sizce nasıl bir yol izlemem gerekli. İlk haftalarda bakliyatlar yok, ordan da alamam sanırım proteini.. Şimdiden çok teşekkür ederim..

selinka dedi ki...

sevgili mehtapcım herzamanki gibiseni hep meşgul ediyoruz.ama sen alıştın bizim beceriksizliklerimize.bizden cok şey bekleme.elimizden geldigi kadarını yapıyoruz.yapmaya calışıyoruz.bende yine tehlike canları calıyor bugün ilaca yaz24 -4 tekrar başladım.tartıldım 70.400 gördüm şok yaşadım nasıl oluyor dikkat etmeme ragmen 1 haftada1kilo alıyorum tek sucum2 tane az yaglı ev kurabiyesi yedim.bugün öglen yeşil corba içtim yarında içecegim inş.bakalım dengesiz ne gitti.önceki arkadaşlar daha becerikli galiba benim sadec 5 kilo vermem lazım hala başaramadım.hormonlardanmı neden anlamadım.6 haftada ideal kiloya ulaşan arkadaşlara cok imreniyorum.cok başarılılar yada vücutları iyi.bende ki terslik.ters akıntıya kürek cekmek gibi birşey,galiba bugün niyeyse motivasyonum cokdüştü.sana maillerim ulaşıyormu bilemiyorum.fakat sende yüklerinle yeterince meşgulsun hayatın zaten cok zor,okadar işin arasında birde sınıfın var daha önceki,zamanın olursa senden gelecek fikirleri bekliyorum.lütfen bunu yayınlamaarkadaşlara kötü örnek olmak istemiyorum.sevgiler cok umutsuzum.

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Selinka, hepimizin hayatta umutsuz oldugu, herseyin karanlik ya da imkansiz gorundugu anlari olabilir. bunlar da yasamin bir parcasi... veremedigin 5 kilo olsun sorun... ustelik onu da vereceksin... yeterki vaz gecme..
Yorumunu yayinladigim icin kusura bakma.. Ama belki senin gibi umutsuzluga dusup yazmayanlar varsa, onlara da yardimci olur.

BosandaSemeriniY dedi ki...

Sevgili Mehtap Hanim,Ve Selinka,

Bende de canlar caliyor, oyle ki, derdimi anlatacak tus bulmakda zorlaniyorum.
Ama olacak. Ya olacak ya olacak.
Bu deve bu hendekten atlayacak, ama bu diyardan gitmeyecek! Er veya gec!Omrumun kalan kismini da, yiyeceklerle giyecekler arasinda tercih yaparak gecirmek istemiyorum ben!

Mehtap Hanim,
sizi cok seviyorum ben:(((
Olacak bu sefer, bakin gorun!

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Arkadaslar, icinizden biri niye sadece selinka'ya cevap verdiniz ki, cok bozuldum diye yazmis. sadece selinka'ya cevap yazmadim da, once ona yazdim. Bir sure sonra programimiz bitecek, kararsizlar karar versinler diye de mektubunu yayinladim. Hepsi bu. Biz yilbasindan once yeterince zayiflayanlar icin devam programini ve hala kilo vermesi gerekenler icin de yaptigimiz hesaplara yonelik programi yoluna koymus olacagiz..
Hani bir soyleyeyim dedim...

bengü dedi ki...

umutsuzluğa düşmüş arkadaşlar öncelikle kendinize inanın.sevgili mehtap'ın söylediği gibi herşeyi halledebilecek güçtesiniz.ama umutsuz fikirleri öncelikle kafanızdan atın ki olumsuzlukları evrene yollamayın önce düzenli olarak olmanız gerektiği kiloyu kararlı birşekilde tekrar edin ve ewet ben hayal ettiğim kilodayım diye tekrar edin ve beslenmenizi ona göre ayarlayın gerisi kolay gerçekten kolay.ben 60 kilo iken önce 57 ye düştüm bu kilo olmasını istediğim kiloydu daha sonra spor yapmadığım halde sadece proğrama uyarak 54,5 a düştüm.lütfen umutsuzluğa düşüp ben yapamıyorum hormaonlarıma söz geçmiyor demeyin kendinize gerekirse 100 defa ben ,,, şu kilodayım diye telkin yapın.başaracaksınız..zor değil nedir ki 5 kilo.sevgilerimle bengü

selinka dedi ki...

ah sevgili mehtapcım nasıl utandım anlatamam.cok mahcub oldum normal hayattada cok mahcubumdur ama bu sefer gercekten yüzüm kızardı.ben asla bırakmayı düşünmedim,düşünmüyorumda.niçin dersen hayatımda hiç bir işimi allaha şükür yarım bırakmadım.gec olsa sabırla,inatla devam ettiririm ki.cevremdeki insanlar hayret ederlerki oda15 yıl cocuk sahibi olabilmek için inanılmaz gayret gösterdim.hormonlarla oyüzden cok başım dertte.benim sadece verecegim5 kilom var fakat ben zaten 1.6 yıldır diyetle ugraşıyorum.ve sadec verebildigim kilo19 kilo seninle diyet başlayalıda 2-3 ay oldu.hiç bırakmadım ki.bırakmayacagımda inş.arkadaşlar inş şahitolacaklar nekadar ters kürek ceksemde bunu da verip korumaya devam etmeyi de ögrenecegim.mehtapcıgımın sayesinde.ögrenecegim cok şey var bazen umutsuzluga düşsemde devam diyorum inş.tüm arkadaşlardan özürdilerim. mehtapcıgımında yazılarını dört gözle bekliyorum.bende günde 4-5 kere okuyorum.yorumlarıda zevkle takip ediyorum.uzak diyarlardan herkese selam ve sevgiler.mehtapcıgımada teşekkür ederim aklımı başıma getirdigin için.sevgiler

Terazi dedi ki...

çarptım, topladım, çıkardım, bekliyorum...

"sadece formül veren, bu formülleri hap yapıp yutturanlar"ın aksine, "ne, neden, nasıl"ı bize bıkmadan usanmadan anlatmanız, sizin farkınız!

sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Merhaba mehtap hanım, bir arkadaşım sonucunda blogunu öğrendim)))) başarı hikayeleri gerçekten benide motive etti, ayrıca verdiğiniz bilgiler çok açıklayıcı, teşekkür ederiz
bende sizin sınıfınıza katılmak istiyorum.
boyum:169
kilom:73
yaşım29
hesaplamalarım sonucunda günlük kalori ihtiyacım: 1826,28 çıktı
53kg inmek için yardımınızı bekliyorum)))))İndis