Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

7 Ocak 2010 Perşembe

SIZIN CORABINIZDA NE VAR?

Bugun evdeyim..
Natale (Christmas), yilbasi derken Italyan cocuklarinin ayricaligi Befana gunu bugun.. 6 Ocak Epifania gununde, benzerlerine gore en azindan gulumseyen ve bazi kaynaklara gore eski yili temsil eden supurgeli Pagan cadisi, evleri ziyaret eder, ve cocuklar eger uslu ve akilli davrandilarsa somineye asilmis coraplari seker ve cikolata ile yaramaz ve kotu cocuklar oldularsa komurle doldurur ve 6 ocakta gunes yili biter ve ay yili baslar...
.
Bizim sominemiz yok... Aklim karismis, son haftalari gozume far tutulmus tavsanlar gibi olup bitenlere saskinlikla bakarak geciriyorum, cok calisiyorum, sinirlarimi cok zorluyorum, fazla yoruluyorum, kendi zamanim diye birsey zaten yok ama yok olan da kalmiyor artik hakkinda konusacak ve bu karisiklikta yilbasi agacini zamanindan once kaldiriyorum... Befana gelince corabi nerede bulacak? diye soruyor Antonio...
.


Befana ile, gectigimiz yillarda yasanan komur-seker kazasindan sonra mecburen arkadas olmustuk... Federico’ya bir torba komur gelmisti corabin icinde ve ben bir kaplan gibi kukremistim “hangi Befana benim ogluma komur getirmeye cesaret edebilirmis diye... Biraz dagilip ta geri gitmisti Befana ama simdi o konuyu hic acmayalim...

Megerse sekermis o komurler... Yine de cok kizmistim... Benden baska herkes gulmustu... Sonra konsup halletmistik bu yanlis anlamayi, komur sekerlerin hepsini Antonio yemis, Federico’ya yepyeni bir corap icinde birsuru sekerleme gelmisti...
.
Befana’ya hemen bir mail yolluyorum, “kusura bakma agaci kaldirmis bulundum, evde herhangi bir yere birakir misin lutfen sekerlemeleri” diyorum... Sekerleme sozunu bold karakterle yaziyorum ve Antoino da, Befana da saka icin bile olsa, seker tadinda bile olsa bu evin cocuguna asla komur birakilamiyacagini, ve benim pek de sakadan anlamadigimi bir kez daha hatirliyorlar boylece...
.
Corap salondaki yastigin altinda bulunuyor... Federico artik Befana’ya da, Noel Baba’ya da pek inanmiyor ama ben uzulmiyeyim diye belli etmiyor...
.
Yine de kucuk bir cocuk o ve corabin icinden ne cikacak diye heyecan ve endise ile bakiyor...
.

Neyse ki coraptan onun tam da en cok sevdigi sekerler ve cikolatalar cikiyor, Antonio’ya da bir tane veriyoruz... O da iyi bir cocuk olmus gecen yil... Faremiz Nuvola' ya da bir findik ve bir ceviz veriyoruz gunun anlam ve onemine uygun olarak...
.
Sizin corabinizda neler var, gectigimiz yila baktiginizda?
.
Memnun musunuz kendinizden?
.
Baskalari degil sordugum, siz kendinizden memnun musunuz?
.
Degilseniz de olsun, simdi hemen su an baslayin kendinizi onemsemeye, kendinizle ilgilenmeye...
.
Neyse, konumuza donelim... Neden aylar once yapmadik bu hesaplari ve once kilo vermenizi bekledik sizce?
.
Cok daha kolay olmaz miydi, hemen hesaplari yapmak, sonra 1500-1800-2000-2500 kalorilik diyet ornekleri verip hemen konuyu kapatmak kolay olmaz miydi?
.
Olurdu... Hem de cok kolay olurdu..
.
Simdi bu sorularin cevaplarini “cok yakinda” diye kapatalim ve konumuza donelim...
.
Meltem ‘le Mehmet’e donelim tekrar... Hani bizim hayali ciftimiz...
.
Meltem’in 1550 kalorilik diyeti icin yaklasik konusmustuk...
Simdi biraz da genel olarak yaklasik 1500 kalorilik diyette hangi besinlerden ne kadar yemek gerekir diye bakalim...
.
Tabii ki, bu diyet, benim cok inandigim akdeniz-italyan diyetine gore ve dengeli bir beslenme ornegi olarak hazirlanmistir.
.
Yani istersek 1500 kaloriyi, zeytinyagina ekmek batirarak, sadece et yiyerek ya da sadece makarna ile de alabiliriz.
.
Hatta cok meshur, tup seklinde bir pakette satilan ve nasil yedigimizi anlayamadigimiz patates cipslerinin bir tipinin kalorisi yaklasik 3000 bazilarininki 4000 civarindadir. Yaninda bir de bira ya da kola icerseniz, iki gunluk kalori ihtiyaci, siradan bir televizyon programina bakarken alinir gider...
.
Iyi de birgun cok yiyelim ertesi gun ac duralim, ortalama ayni hesaba gelir...
.
Oyle degil iste...
.
Ogunler arasi olmasi gereken fark en fazla 300-350 olmalidir. Onun icin hep 3 ana, 2 ara ogun diyorum...
.
Simdi besinleri 6 gruba ayiralim. Yaklasik 1500 kalori icin konusuyoruz...
EKMEK GRUBU:
ET GRUBU:
SUT GRUBU:
SEBZE GRUBU:
MEYVE GRUBU:
SOS; TATLI VE ALKOL GRUBU

1 gun icinde

Ekmek Grubu:
120 gram ekmek (ogunlere bolusturerek, tercihen sabah-ogle)
Veya
( 50 gram corn flakes veya 40 gram kraker veya 40 gram etimek veya 160 gram esmer ekmek)
4-5 yemek kasigi makarna veya princ
Sut Grubu:
1 fincan sut (250 gram) veya 200 gram az yagli en azindan kaymagi alinmis yogurt
.
Et Grubu:
150 gram et
Veya
(140 gram barbun fasulye veya 60 gram nohut veya 70 gram yesil mercimek veya 180 gram somon haric balik veya 100 gram somon veya 120 gram ton baligi veya 350 gram bezelye veya 150 gram yumurta veya 40-60 gram peynir-bazilari sut grubuna dahil eder)
Sebze Grubu:
500 gram sebze (ogunlere bolusturerek, her cins sebze, her renk sebze, mumkun oldugu kadar cesit kullanmaya calisarak. )
Meyve Grubu: (gunde iki kez olmak kaydiyla)
150 gram elma
Veya
(280 gram kayisi veya 230 gram portakal veya120 gram muz veya 210 gram kiraz veya 500 gram karpuz veya 150 gram incir veya 250 gram cilek veya 180 gram kiwi veya 110 gram mandalin veya 240 gram yaz kavunu veya 200 gram armut veya 130 gram uzum)

*Meyveleri 1 kilo olarak alin ve 4’e bolun. Yaklasik olarak porsiyonlari olcmeye calisin. Unutmayin mucevher tartmiyorsunuz. 10 gram eksik, 20 gram fazla olabilir. Onemli olan yaklasik miktarlara alismanizdir. Bunun icin ben aylarca gercek boyutlari gosteren atlaslardan calistim. Yine de arada sirada supermarkette kendimi sinav ederim. Siz de deneyin, eglenerek yapin bunu, strese girerek degil

Yag, sos, icki grubu: (BURAYA COK DIKKAT EDIN LUTFEN )
30 gram zeytinyagi (butun gun icin) bu 3 yemek kasigi zeytinyagina esdegerdir. 1 yemek kasigi zaytinyagi yaklasik 90 kaloridir. Yani fazladan koydugunuz 3 kasik zeytinyagi ile birdenbire 1800 kalorilik bir diyet olusturmus olursunuz... Zeytinyagini mutlaka olcun. 1 kasik zeytinyaginin salatanizin 1 yapragini bile kapatmadigini gorup hayret edeceksiniz. yani sadece salata yedim dediginiz gunler, 500 kalorilik bir salata yerine dogru duzgun bir ogun yiyebilecek oldugunuzu anlayacaksiniz...
.
Tereyagi ve margarin ise 40 gram olarak kullanilabilir. Ama saglik acisindan her zaman zeytin yagini oneririm.
.
Ickilere ve iceceklere ayri bir bolumde bakacagiz.
.
Misafirlige gittiginizde, disariya yemege ciktiginizda, is yemeklerine katildiginizda neler yapmaniz gerektigini de ayrica konusacagiz.
.
Ferat’in istegiyle BMI’in yani beden kitle indexinin ne oldugunu da tartisacagiz tabii. Sevgili Ferat’a mesaj yollamak isterken birdenbire Trabzonspor fan’i olmam onu gulumsetmistir umarim... Bu arada Atkin’s diyeti yuksek karbonhidrat degil, yuksek protein diyetidir. Hic onermem ona gore...
.
Farkindaysaniz, siz diplomanizi aldiniz, master yaptiniz artik doktora ogrencisi oldunuz... Sorulariniz da, ogrenmek istedikleriniz de bunun gostergesi...
.
Aklimdayken size verdigim denklemle ilgili daha konusacagiz ama yine bir ufak parantez acayim.
.
Buna benzer, 3 asagi 5 yukari ayni ise yarayan pek cok denklem vardir. Bizim kullandigimiz Harris Benedict denklemidir. Yasi, fiziksel aktiviteyi ve cinsi goz onune aldigi icin ben cok severim ve cok kullanirim. Ama bunu kilo verdikten sonra yaparsaniz degeri vardir. Gercek bazal metabolizma hizi, oksijen kullanimi olculerek hesaplanir. Iki olcum arasinda % 15 civarinda bir hata payi vardir.
.
Aslinda siz 1500 kalori yerine 1700 kalori aldiginiz icin sismanlamadiniz. Bana yolladiginiz listelerden gordugum kadariyla bazi gunler tek ogunde 1500 kalori aliyordunuz. Oyle degil mi? Meltem'in listesinde verdigim ornek sizlerden birinin is yeri menusunden alinma gercek bir ornekti ve tek degildi...
.
Yani biz bu olcumler olmadan da ne yapacagimizi ya da ne yapmayacagimizi coktan anladik aslinda...
.
Yani ben sizin sominenize inen Befana olsam, bu hafta sonu icin istediginiz tatlidan guzel bir porsiyon birakirdim... Artik istediginiz gibi yemegi coktan hak ettiniz... Hadi sorun utanmayin, eeeeeee bu 1500 listede tatli yok mu acaba?.
Olmaz mi? zaten biz coktan tatli yemeye basladik mi diyorsunuz...?
.
Biliyorum diyorum ben de... Ama dikkat edin... cok kolay geri alinir verilen kilolar... Birakin ustunden 1 yil gecsin... Metabolizmaniz anlasin kararliliginizi...
.
1500 kalorilik diyet deyip gecmeyin, 1500 gun konusacak kadar cok sey var soylenecek... yeter ki, kilonuzu korumak konusundaki kararliliginizdan vaz gecmeyin...
.
Afiyet olsun hepinize... Kendinize iyi bakin...
.
.
7 Ocak 2010’Roma

43 yorum:

Ferat dedi ki...

Merhaba Mehtap,

BMI yazini dort gozle bekliyorum.
Ayrica sayence blogumun bir fan'i var.:) Cok teskekurler beni cok guldurdun. Dedigin gibi tatlilari yemeye basladik ama yoldan cikmadik ve cikmayacagiz insaallah. Iki haftali Christmas tatiline ve yenilen onca yemege ragmen kilolarimizi koruyoruz. Kalorilerin gune yayilmasi konusu cok mutlu etti beni cunki bu konuda dusunuyordum son zamanlarda. Bilmeden ana ogunlerin 400-500 kaloriyi gecmemesine calisiyordum. Simdi yazini daha dikatli okuyup daha iyi ayarlamaya calisiriz. Tesekkurler.

Ferat

Kuzu dedi ki...

Merhaba,
Yazınızı okurken özlediğimi hissettim sizi.
5 kilo vermiştim diyetinizle, şimdi ise dikkat etmeye çalışıyorum ama rahat değilim, yemek yerken özellikle dışarıda olduğum ve misafir geldiği zaman.Ekim'e kadar çooookkkk uzun bir süre var.Sanırım korkuyorum kilo almaktan. Semra

bengü dedi ki...

sevgili mehtap yine muhteşem bir yazı ile oldu dönüşün:)hayatımıza sokmuş olduğun düzenli beslenme sayesinde hem hafifiz hem sağlıklı.yeni yılda sağlıklı beslenmeye devam...herşeyi yiyerek yinde zayıflamak işte bu mükemmel.yeni yıl seni ve aileni en mutlu edecek güzellikleri getirsin.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

neredeyse iki hafta olacak program dışı planlanmamış bir tatile kaçış şansı yakaladım eşimle. yeni döndüm. kimseye doğru düzgün iyi yıllar dileyememiştim. bu yıl kişisel olarak iyi başladı sanki. ama benim iyiliğim o kadar çok değişkene bağımlı ki kesin bir şey diyemiyorum. şimdilik iyi. bütün kalbimle size ve ailenize tüm dileklerinizi gerçekleştirme şansı bulacağınız bir yıl diliyorum. mutlu olun, sağlıklı olun. herkes olsun. sevgiler ve selamlar. güneş...

mariposa dedi ki...

Kilolarını onca yemelerine rağen koruyan arkadaşları çok tebrik ediyorum. Ben de kendi çapımda dengelemeya çalıştım ama tatlıyı dengelesem yemek miktarı kaçtı, yemeği azaltsam tatlı canavarı oldum. Sonuç olarak 1,5 kilo kadar aldım. 1500 kalorilik diyetinizi ve yorumlarınızı dört gözle bekliyorum.

Bir de sorum var diyet kola hakkında. Tamam çok zararlı, zararını da hepimiz biliyoruz. Fakat benim sormak istediğim şu, 1 kalorilik kutu kola içmek diyetimizi bozar mı? Bir yerde okuduğum kadarıyla kalori içermese de tatlı tadı olduğu için beyin bunu gerçek tatlı yemiş gibi algılayıp ona göre tepki veriyormuş. Siz beslenme uzmanı olduğunuz için size danışmanın uygun olduğunu düşündüm, çünkü tokluk hissi verdiği için günde bir kutu içiyorum malesef.

Teşekkür ederim herşey için...

Sibel dedi ki...

Sevgili Mehtap hanım,

Sizi bir süredir izliyorum, yazılarınız benim de bir başka biçimde ufkumu açtığı için bir merhaba demek istedim. Açık söylemek gerekirse, yıllardır dönem dönem abartıp dönem dönem de aç kalarak kilosunu koruyan bir insandım. Gerçi biraz Egeli genlerimin, biraz tıkır tıkır çalışan metabolizmamın ve biraz da 10 yıldır vejetaryen besleniyor olmamın etkisi vardır bunda belki.

Beslenme hakkında onca şey okumama rağmen, çok yanlış şeyler yapmışım / yapıyormuşum ben meğer. Herkes konuştuğu için belki, herkesi dinliyormuşum ve kafam meğer ne kadar karışıkmış. Bana sizin gibi nazik ve samimi bir doktor gerekiyormuş. Beni kendime getirdiniz. Sayenizde daha sağlıklı bir beslenme programına başladım, bu yıl itibariyle.. Yıllardır neden demir eksikliği yaşadığımı, neden sıklıkla enerjimin düşük olduğunu da anlıyor gibiyim yazılarınızı okudukça. E-mailinize ulaşabilseydim daha detaylı yazmak istediklerim vardı ama başınızı ağrıtmak istemem. Keşke vejetaryen beslenme hakkında da yazsanız birşeyler..

Herşey için teşekkürler. Roma'ya sık sık geleceğim hava değişimine:) Ben de sizi kahve içmeye beklerim, yanında (arada sırada yiyebileceğimiz!) kurabiyelerim de var:)
Sevgilerimle...

selinka dedi ki...

ah sevgili mehtap ve arkadaşlar benim corapta sadece kömür var ne yazıkki.ferat bey filan gibi olupta yiyipte kilo almamak konusunu düşünmek bile bana hayal gibi başarısız bir kadının mutsuzlugu,nedenleri,niçinlerine verecek okadar cok cevabı varki kendi bile şaşkın.beyniyle midesi arasında sıkışmış bir kadın var artık sorunlarına bakıp bakıp üzülürken bile yinede karınca misali ilerlemeyle hayatını devam ettirmekte malesef.inş tüm bir sene böyle gitmez.listelerde denesin bakalım başarabilecekmi.bırakmadım ama sürünüyorum benimki elif şafak romanı gibi arafta yaşamak.arasatta ne pes edip yiyor nede zayıflıyor neyse bunada şükür demeliyim.sevgili mehtap bize ögrettilerin için sana teşekkür ederim.herşeyi cok ince ayrıntısına kadar ögretmeye gayret ediyorsun.ama bu kız beceriksiz.

betul dedi ki...

Selinka hanim lutfen guvenin kendinize, bu isi yapmayi ne kadar cok istediginiz belli, o zaman yapmak icin gerekli malzeler hazir demektir dimi, sadece kendinize guvenip, ben bu isi yaparim demenize bakiyo:) Emin olun olur, isterseniz tabikide olur. Umitli olun, sebepleri yerine getirdiginizde sonucunu alacaginiz bir probleminiz var karsinizda. Ve tum sebeplerde elinizin altina. Hadi silkinin su umitsizlikleri, ise koyulun, yaza surda ne kaldi.....

selinka dedi ki...

sevgili betül gercekten cok teşekkür ederim, gercekten cok istiyorum.dedim ya araftayım diye bırakamıyorum ideal kiloma gelinceye kadar devam edecegim.inş dedigin gibi ben kendime söz geciremiyorum diye üzülüyorum ya.beynimi sürekli egitmek için ugraştıkca galiba dozajı kacırıp endişe ye kapılıyorum.başarma duygum başaramama duyguma galip geliyor.istiyorum ki yaza tam kiloma gelip 1 sene koruyum.gecen sene korudum verdigimi bu senede verip korumak.benimki cok kilo degil ama zor kilolar galiba şu andaki kilom evlendigim zamanla aynı 22 yı önceki kiloma sahip oldum.6 kilom kaldı ama5 aydır ugraşıyorum olmuyor.bakalım inş bir yoluna girer.ögrendiklerimle başarırım.sevgiyle kalın tekrar teşekkür ederim.moral veriyorsunuz.hep güzelliklerle kalın.

Ferat dedi ki...

Merhaba Selinka,

Bence senin "başarma duygum başaramama duyguma galip geliyor" cumlen aslinda verdigini iddia ettigin savasi kazndiginin aciklamasi bence. 22 yil onceki kilona donmussun. Woowww. Muthis bir basari bu. Basarili gordugun ben su anda 12 sene onceki kilomdayim. Kendimi normal kiloda hissediyorum ama bazi hesaplara gore sinirdayim. Iste bu sebeple BMI konusunu Mehtap'a sordum. Heryerde herkes bir ideal kilo hesapliyor ama o hesaplarda bence kisiye gore degismeli. Ayni boy ve ayni yastaki iki insan cok farkli kas ve kemik yapilarinda olabilirler. Bu sebeple ayni yas ve kilo icin ideal kiloyu sadece bir numaraya hapsetmek bence mantiksiz ve ayni zamanda bilimsel degil. Bence sen (ve ben de) kilo almamaya devam ettigimiz surece yavas yavasta olsa vucudumuzun normal kilosuna gelecegiz Mehtap'in kalori hesaplari ile. Sadece kalori alimini normal seviyede tutup spor'uda elimizden geldigince yapmaliyiz. Ne bileyim ben umutlu olmayi seciyorum herhalde. Yada onceki hallerimi dusunup halime cok fazla sukrediyorum.

Iyi sanslar

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Ferat, dedim ya biliyorum tatli yemege basladiginizi diye... lutfen yine de dikkat edin... Organizmanizin yeni duzene inanmasi icin 1 yila gereksinimi var. onun icin, yiyin ama cok abartmadan yiyin... almiyorum iste derken zor zor giden kilolar, kolaycacik geri gelir...
Bu arada Trabzonspor benim gibi bir vefasiz futbol takim tutucusu kabul ederse, ben de seve seve fan olurum.. (ilk okulda galatasaray, sonra fenerbahce, sonra yine galatasaray bir ara besiktasli olmustum galiba... babamin ameliyat olacagi gun, istanbul'da havaalanindan otobuse yetismedigim icin butun bir geceyi sandalye uzerinde gecirmek zorunda kalmis, besiktas taraftarlari sayesinde... yollari kapatmislardi cunku... artik her takimi tutarim besiktas'i tutmam... Butun takimlarin taraftarlari ayni seyi yapar diyorsaniz o zaman Trabzonspor'u da tutmam... Sizin fan'ininiz olurum.. :-))

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Kuzu, lutfen sakin korkmayin... Kilo alma korkusu, besinlerdeki yagi depolatan hormonlar salinmasina neden olur. ayrica yapmaya calistigimiz sey, hayatin tadini kacirmadan dogru beslenmek, kilo almamaya calismak... biraz ozen ve biraz bilgi, biraz dikkat yetecek inanin bana...

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Bengu, tesekkurler...Ben de size cok saglikli, bollukla ve sevgiyle dolu bir yil diliyorum...

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

sevgili Gunes, ben de butun kalbinizle dilediginiz guzel seylerin daha da fazlasiyla size donmesini diliyorum...

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Mariposa, hicbir sey icin maalesef demeyin... kendinizi kendi gozunuzde gucsuz kilmayin hic... maalesef degil, istediginiz icin iciyorsunuz... Cola zero'nun kalorisi 0'dir.. icindeki gazi almis olursunuz, bir de kimyasal tatlandiricilari...
cola bende bagimlilik yapar... sabah kalkip ictigim zamanlar olmustur. Sonra unuttururum kendime... Bulundurmamayi, ya da az miktarda almayi deneyin...

Bu arada ben 1500 kalorilik diyeti verdim ya... Artik detaylarini yaziyorum... gozunuzden kacmis olmali...
sevgiler..

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

sevgili Sibel, gelin beklerim Roma'ya... Vejeteryan diyetle ilgili yazmaya yeltendim bircok kez ama ne kadar bilsem az geliyor gozume bildiklerim...
Belki ilerde...

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Selinka,
Betul ve Ferat cok haklilar soylediklerinde...
lutfen biraz daha cesaret, biraz daha guc...
herkes ayni hizda kilo veremiyebilir..
Basarmiyacagim duygusu hayatin hicbir asamasinda cok yerdimci bir duygu degildir...
Basaracagiz...
hep birlikte...

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Betul, desteginiz icin size de tesekkurler...
Bu interaktif tarz beni hic ummadiginiz kadar mutlu ediyor...
harikasiniz...

Ferat dedi ki...

Merhaba Mehtap,

Dedigin gibi tatli yemeye basladik ama sadece cok ozel gunlerde. Her gun yada her aksam yemeginde degil. Dedigim gibi belki bir kac kilo daha kaybetmem gerekiyordur ama su anda onu sorun etmiyorum kendime. Sporumu yapip yediklerime dikkat ediyorum. O yuzden buradaki arkadaslar yanlis anlamasin diye yorumumu yapmistim. Kimse yazdiklarimi "herseyi istedigimiz kadar yiyoruz ama kilo almiyoruz seklinde anlamasin" diye yorum yaptim tekrar. Oyle birsey mumkun degil. Sadece herseyi yiyebiliyoruz ama miktarina dikkat ederek. Dolayisi ile sizin (bizim:)) saglikli beslenme yontemlerimizden ciktigimiz falan yok. Ayrica cikmayada niyetimiz yok acikcasi.

Benim sizin onerilerinizden cikardigim en onemli bilgi belkide su:

Kilo verdikten sonra sizin eski aliskanliklariniza donmenize sebep olan hicbir diyet basarili olamaz.

Temel sorun zaten icinde oldugumuz yasam tarzinin vucudumuza depolama hissi vermesi. Kilo verdikten sonra tekrar o tarza donulecekse, yapilan diyetlerin hicbir yarari yok. Buna sporla kaybedilen kiloda dahil. Hergun spor yapip zayiflayabilirsiniz ama ideal dediginiz kiloya geldikten sonra o sporu devam ettirmezseniz basladiginiz yere donmeniz zor degil. Bunu ben yasadim daha once. Ben sizin onerilerinizin bu kisir donguyu kirmaya yonelik oldugunu dusundugum icin kalici kilo kaybini sagladigini dusunuyorum. Bizim:) sistemde isteseniz bile eski aliskanliklariniza donmeniz cok zor. Neyse, uzatmayayayim. Doktorali dahi olsa bir muhendisin diyet konusunda bu kadar kesin ve bilmis konusmamasi lazim.:)

Bu arada Trabzonspor'u tutun derim ben. Renklerindeki gokyuzu mavisi yeter bence..:)

Baki selam.

Ferat dedi ki...

Bu arada bir sey fark ettim.
Benim profilimdeki resim aslinda baska bir amac icin uretilmesine ragmen, benim icin once-sonra fotografi gibi. Bir kac ay once sanki once-sonra fotograflarindan bahsetmistiniz. Sadece yuz resimi olmasina ragmen atilan milyarlarca yag hucresi sagdaki resimde yok..:)

Tekrar tesekkurler. Dediginiz gibi durmak yada yoldan cikmak yok. Saglikli yemeye devam..

yemeksever dedi ki...

Ben de soru sormustum gecen yazida. Cevap alamadigim icin uzuldum.

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Ferat, siz bu sinifin interaktif egitiminin onemli bir parcasi oldunuz coktan.. onun icin bu kadar dogru seyler soyleyecekseniz, hic susmayin konusun derim ben..

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

sevgili yemeksever, cok uzun bir suredir ilk kez yorumlara ve sorulara cevap yazabiliyorum.. Ilk iki haftada kilo vermeniz zaten beklenemez. vucut yeni beslenme sekline alisir ancak. ustelik biz ilk haftalarda hic tartilmamis, sabirla ama cok buyuk bir sabirla beklemistik.
Porsiyonlari gram olarak olcmek icinse, haftalar gecti, cunku biz once zayiflamayi degil, dogru ve dengeli beslenmeyi hedefledik, dogal olarak o sirada da kilo verdik.
sizler cok sanslisiniz.. cunku bana guvenip, bu programa baslayanlar bir sonraki hafta onlerine ne cikacagini bilmeden beni izlemeye calistilar. her gelen hafta onlara belki de uygulamkta zorlanacaklari yenilikler tasidi ama dayanan, kararli olan herkes zayifladi bu arada...
siz de basaracaksiniz.. Sadece dikkat ve sabir gerekiyor..
sevgilerimle

kütahya dedi ki...

MERHABA. YENİ YILINIZ SAĞLIK VE MUTLULUKLA GEÇSİN.HER GÜN BLOĞUNUZA BAKIYORDUM BİR GÜN BAKMADIM NELER OLMUŞ.BEN YILBAŞINDA TEKRAR BAŞLARIM DİYE DÜŞÜNDÜM AMA DAHA ÖNCE NEDEN OLMASIN DEDİM SİZİN YAPMAYIN DEDİKLERİNRZİ YAPTIM VE NEDEN YAPMAMAMIZ GEREKTİĞİNİ ANLADIM.MESELA TARTILMAYIN DİYORSUNUZ BEN İLK HAFTA TARTILIYORUM AAAA BU İŞ KOLAYMIŞ 1 KİLO GİTTİ BİLE DİYE DÜŞÜNÜNCE 2.HAFTA GÜME GİDİYOR.SÖZ BİRDAHA TARTILMAYACAĞIM.SEVGİLER.

Adsız dedi ki...

merhaba mehtap hanım,
ben de sizin sessiz ama kararlı izleyicilerinizdenim.
ama şimdi size bir sorum olacak. ilk 6 haftayı bitirdikten sonra nasıl devam etmeliyiz? ilk 6 haftada öğrendiklerimizle mi yola devam etmeliyiz yoksa verdiğiniz diğer mesela 18 den sonra karbonhidrat olmayan diyetle mi devam etmeliyiz?
yanıtlarsanız çok sevinirim.
ben bu hafta 4. haftayı bitiriyorum.geçen hafta tartıldım 70 kilo olmuşum. başlangıç kilom 75di.boyum164. size çok teşekkür etmek istiyorum
Fatma M.

elma tarçın dedi ki...

merhaba mehtap hanım,
bende sizin yogun oldugunuz donemde yorumlar bırakmıstım, yazıları ılk okudugumda aklıma takılan bazı seyler vardı ama epey zaman oldu. sımdı 2. hafdtam bıtıyor. bı oncekı yorumda sız daha sanslısınız demıssınız ama ben hala keske dıorum o donemde bulabılseymısım sızı. motıvasyon acısından iletisim cok onemli cunku. benı cok tedırgın eden tansıyon dusuklugu sorunum vardı. sureklı basım donuyordu, uzerıne gıttım hıcbırseyı degıstırmedım. sımdı sabahları yasıyorum sadece bu sorunu. bunun dısında tartılmıyorum ama yaglarımın erıdıgını cok net hıssedıyorum. gıyemedıgım gıysılerımı gıymeye basladım. daha oncekı tavsıyelerınızı bıre bır uyguluyorum, tartılmaya bır haftam var. cok zayıflamıssın sırrın ne dıyenlere karsı daha fazla saklayamadım ve onları da sızınle tanıstırdım. ızleyıcılerınız gıderek artıyor. umarım sıızn sayenızde hedeflerımıze ulasırız. her sey ıcın tesekkurler

ikizlerimbenim dedi ki...

Merhaba Mehtap,

bir insan yazılarıyla bu kadar kendini yakın hissettirebilir, zaman zaman rejim yapsam da pardon sağlıklı beslensem de ya da ipin ucunu kaçırıp kendime sinir olsam da yazılarınızı okumayı görev biliyorum. gösterdiğiniz içtenlik için teşekkür ederim..hele o ramazan da yazdığınız yazı çok hoşuma gitmişti, sevgilerle

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili KUTAHYA,

soyledigim hicbir sey nedensiz degil.. Herseyin ama herseyin dayandigi bilimsel bir gercek ve onun getirecegi sonuclar var... minicik kurallara uyabiliyor olmak, direncinizi ve oz guveninizi artirir.

sevgili Fatma M
kutlarim ne harika bir sonuc. Biz ne yaptiysak, nasil yaptiysak, ne zamanlar yaptiysak oyle devam edin...sonrasi zaten kendiliginden geliyor...

Sevgili kpsseza, cok uzun zamandir asiri derecede yogun gecen gunler ve birsuru keyifsizlik yuzunden teker teker cevap veremez olmustum. ama sizden oncekiler, mumkun oldugunca gelenleri desteklemeye calistilar yine de..
aslinda haklisiniz, oylesine bir birlik dogdu ki burada, herkes birbirine guc verdi, oykusunu anlatti, sorular sordu...
yine de uzulmeyin, hepimiz buradayiz hala...

Sevgili ikizlerimbenim, ben de sizleri o kadar cok yakin hissediyorum inanin... hickimse basarisiz olmasin, herkes sonuc alsin, herkesin keyfi yerinde olsun istiyorum... yazdiklariniz icin tesekkurler...

bengü dedi ki...

sevgili arkadaşlar burada olupta başaranlardan destek bekleyenler sizin bizlerden yani başaranlardan hiçbir eksiğiniz yok.bence siz rejim veya diyet adına her ne diyorsanız öncelikle isim takmaktan vazgeçin.bizler sevgili mehtap sayesinde sağlıklı beslenmeyi öğrendik...yediklerimizi dengelemeyi öğrendik.ve bu şekilde bile kilo vermeye devam ediyoruz.kendinize pisikolojik baskı yapmayın eğer yağlarınızın gittiğinizi farkediyorsanız illaki tartıya gerek duymayın.sabredin aynadaki aksiniz size söylesin gerçekleri..yemiş olduğunuz sebzeler meyvalar bademler vs..yüzünüzü ışıldatsın öteki taraftan sağlıkla kilo verin.eğer kilo veremiyorum ben sorun bendemi derseniz siz kendinize inanmazsanız metebolizmanız nasıl inansın.sevgili mehtap bize bu denli yoğun enerjisini yapacaksınızdiye iletirken sizde lütfen kendinize inanın.amaç bu sağlıklı beslenmeyi hayatınıza sokmak.sizden önce başaranlar nasıl başardı ohalde?

kütahya dedi ki...

EVET NEYMİŞ SÖZ DİNLENECEK.KAÇAMAK YOK.GERÇEKTEN BURADA HERKES DAYANIŞMA İÇİNDE.SICAK BİR HAVA VAR.HER AÇIŞIMDA ESKİ BİR CAN DOSTUNDAN HABER GELMİŞ GİBİ SEVİNİYOR İNSAN .İYİKİ VARSINIZ.

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Evet sevgili Kutahya, bu basta NuNu, Delfina ve Tijen ile basladi... Ve her gelen bir sonrakini yardim etti...
Hepiniz harikasiniz ve burada gercekten cok ozel birsey yapiliyor....

kütahya dedi ki...

size nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum.tabi ki herşeyden önce böyle bir olayı başlattığınız için size sonsuz teşekkürler

BosandaSemeriniY dedi ki...

Mehtap Hanim,

Hayaller gercek olsa, sizinle dertlesmem mumkun olsa, hayatta basrasizlik diye birsey olmasa, "fat" diye bir sey olmasa, sizinle tanisamazdik.
Tanismamizin serefine, ben de basarmak istiyorum artik...Lutfen!

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili BosandasemeriniY, neden ise rumuzunuzu degistirerek baslamiyorsunuz?
Lutfen...
yakinda cok ozel iki basari oykusu daha okuyacagiz...
Basaran tek bir kisi bile varsa siz de yaparsiniz....
hadi cesaret...

selinka dedi ki...

sevgili mehtap ve arkadaşlar,ferat, betül hanımyardımlarınız için teşekkür edrim,ayrıca bizi de bilgilendiriyorsunuz.ben mutlu olmadıgımdan degil ferat bey üzülüyorum sebebini bilmedigim şeyler beni hep korkutur.ben nerde hata yapıyorum ki diye endişeye kapılıyorum bazen.almıyorum da vermiyorum da şimdi 3 hafta cok sıkı yapacagım inş herşey güzel gidecek mehtap kadar sözünü yerine getiren bir insana herhalde bende sözüne tam uymak ve başarılı olmak istiyorum.önceki arkadaşlar yazdıkları zaman cok mutlu oluyor insan cünki onların başarması bize güc veriyor.başarma istegini cogaltıyor lütfen yazın sevgiyle mutlu,saglıklı,zayıf kalın.

Terazi dedi ki...

Sevgili Mehtap,

Buradan tek tek verdiğin yanıtları özlemişim, gerçekten... Her yazdığın cevabın içinde kendi sorularına da cevaplar bulabilmek, "acaba bana da yanıt verecek mi?" diye beklenti içinde olmak, olmadı bir sonraki yazıyı beklemek de ayrı bir motivasyon, ayrı bir keyif...

Senin listelerinde, 4. haftamdayım. Ama ne yazık ki(!); bu haftanın sonunda, yani "4. haftayı tamamlayıp,önemli 5. ve 6. hafta listelerini bitirmeden", bir seyahate çıkmak zorundayım ailemle, 10-15 günlük...

Düşüncem;

1. Son yazında belirttiğin kalori hesabı/öğün seçimleri/değişim listelerinden faydalanmak,
2. Zaten bol hareketin olacağı süreci, ayrıca her sabah veya gece de bir fiziksel aktivite ile desteklemek...


Ne dersin? Bunun yanında veya farklı olarak önereceklerin varsa can-ı gönülden dinlemeye hazırım...

Sevgilerimle

filiz dedi ki...

merhaba, benim listemizle ilgili sorularım olacak ama pek uzman sorusu gibi de değil hani.
1)ekmek grubu: 4-5 kaşık pilav vb yendiğinde;veya sabah 50 gr. korn flakes yendiğinde bu bir günlük yeter mitar mı oluyor ayrıca 120 gr.beyaz ekmek mi
2)et grubu sabah yediğimiz peynirle tamamlanmış mı oluyor
3)meyve grubunda verdiğiniz ölçüler ikiye mi bölünmeli yoksa tek öğün için mi
teşekkürler

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili terazi, umarim size ozel yazdigim cevap elinize ulasmistir ve umarim cok keyifli bir tatil yapiyorsunuzdur.

Sevgili Filiz,
hayir her ogunun kendi olcusu var.
Secenekler farkli. Ornegin bir Filipinli hastam, sabah kahvaltisinda princ yer. bu onun kahvalti icin sectigi karbonhidrattir.
Ben beyaz ekmek yemeyin demiyorum ama surekli yediginiz ekmegi degistirin diyorum. faydasini goreceksiniz.
Et grubu elbetteki sadece peynirle bitmez. O sabah kahvalti porsiyonu.

Meyve her ara ogunde kendi olcusunde. Ara ogunler 100 kaloriyi gecmemeli eger mumkunse.

Adsız dedi ki...

I vіsitеd multiple web ѕіteѕ еxcеpt the auԁio quality for аudio songs curгent at thiѕ web page is in fact fаbulous.



my homepagе :: how to set up a big green egg
my web site > best pizza stone for the big green egg

Adsız dedi ki...

all the time і uѕed to rеad smaller аrticlеs oг reѵіewѕ which
also clear their motiѵe, and that іs also happenіng ωith this post which I am гeаԁіng here.


Check out my hοmеpаge - tens therapy

Adsız dedi ki...

Ahaa, its pleasant dialоgue about this aгticle at this ρlасe аt this webρage, ӏ havе гead all thаt, sο at this timе me alѕο сommenting heге.


Taκe a loοk at my blog poѕt irving tx cabbie

Adsız dedi ki...

Hi thеre, thіs weekеnd is gοοd in support of mе, as this pοint in timе i am rеаding thiѕ іmprеssiνe educational ρiеce of ωrіting here at
my гeѕidenсe.

Аlso vіsіt mу wеb pаge: how to buy and sell cars for profit on craigslist

Adsız dedi ki...

Nісe pоst. I learn sоmеthіng new anԁ сhаllenging on sіtеѕ І stumbleuρon еveryԁay.
Ιt's always interesting to read through articles from other writers and practice a little something from other websites.

Also visit my blog - plano homes for rent